Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wie wint de Giro?

Gepost door Heisenberg 
Heisenberg 02 mei 2021 22:48
Peiling
Er zijn 128 stemmen ontvangen.
Alle bezoekers mogen stemmen.
Wie wint?




Weekje voor de start en ik heb er zin in. Wie is voor jullie de topfavoriet?
Heisenberg 02 mei 2021 22:54
Ik verwacht Evenepoel. Bewust uit beeld gehouden om nu iedereen kapot te maken. Met ook nog eens een ijzersterke ploeg,
ton duk 03 mei 2021 08:24
Met een minuut of 10 voorsprong
Gr
Sub Culture 03 mei 2021 09:11
Enerzijds zou het me niet verbazen moest hij winnen.
Anderzijds kan je niet verwachten van iemand die pas 21 jaar is, 9 maand geen competitie heeft gehad en nooit meer dan een rittenkoers van 7 dagen heeft gereden dat hij eventjes de Giro wint.
Curzio 03 mei 2021 09:14
Zo zou het mij niet verbazen als hij vijfde wordt, maar ook niet als hij 50e wordt.

Wat een kenners zijn we toch.
Eindhovuh 03 mei 2021 09:15
Als Evenepoel hier een Bernal in vorm klopt is dat echt een extreme prestatie die met geen enkele prestatie die ik ken te vergelijken is.
Dan moeten ze bij wijze van die fiets open zagen op zoek naar een motortje.
Maanden niet kunnen fietsen, geen wedstrijden gereden, nog nooit een grote ronde gedaan.
Top 10 zou al heel knap zijn.
De zwarte trui 03 mei 2021 09:27
Wat een onzin over dat "nog nooit een grote ronde gereden". Evenepoel is toch een groter talent dan Almeida en vergelijkbaar met Pogi? Die hadden best een aardig debuut dacht ik. Remco had zeer waarschijnlijk minstens top 5 gereden.

De vraag, hoe is hij hersteld van zijn zware val, is natuurlijk geen onzin. Dat kan zomaar zwaar tegenvallen en zijn klassement totaal om zeep helpen.

Overigens S Yates gaat winnen.
Eindhovuh 03 mei 2021 09:32
Vanwaar het grote vertrouwen van veel mensen hier in Yates?
Ik zou denken dat Bernal de grote favoriet is?
Of is er iets met Bernal aan de hand?
Orakel 03 mei 2021 09:44
Bernal is dit jaar erg sterk, zelfs in atypische koersen als Strade waar hij liet zien geen zondagskind te zijn.
Op het moment dat Evenepoel laat lopen zeggen we massaal 'uiteraard, hij is nog jong en komt net terug' geen idee waarom men hem ziet als kanshebber voor winst.
Yates is al lange tijd wisselvallig en lijkt mede door het verkeerd pieken moeite te hebben in een grote ronde, al is de beste Yates bijna onklopbaar bergop.
Almeida heeft laten zien een topklassementsrenner in de dop te zijn. 4e in je eerste grote ronde (enkele jaren terug hadden we op de banken gestaan).

**** Bernal
*** Yates, Almeida
** Landa, Bilbao
* Evenepoel
Sub Culture 03 mei 2021 10:09
grinning smiley

Kerk in het midden houden hé
Sub Culture 03 mei 2021 10:11
Heeft rugproblemen, hebben hem vorig jaar veel parten gespeeld.
Dit seizoen gaat het beter, maar nog niet helemaal weg.
Heisenberg 03 mei 2021 11:02
Ik denk dat Almeida en Bilbao te weinig klimmer zijn om een grote ronde te winnen. Ze rijden goede klassementen door de schade te beperken.
Sub Culture 03 mei 2021 11:17
Almeida is 22 jaar, en werd 4de in zijn eerste grote ronde.
Lijkt me wel erg vroeg om hem al af te schrijven.
Heisenberg 03 mei 2021 11:39
Dat heb ik niet duidelijk genoeg geschreven. Voor Almeida had ik er bij moeten zetten: op dit moment. Hij was goed in UAE, Tirreno en Catalonië, maar overal waren er duidelijk renners sterker bergop. Ook in de Giro vorig jaar was dit zo.

Bilbao is een ander verhaal. Het lijkt me stug dat hij de vijfde plaats van vorig jaar ooit nog verbetert.
Eqquipo 03 mei 2021 11:50
Nibali gaat winnen. Die heef toch niet voor niks zijn 'pols gebroken', opdat hij nu gelegaliseerd tjokvol met van alles in zijn lichaam aan de start van de Giro kan verschijnen. Zijn laatste poets rechstreeks uit het oude wielrennen. Nu ja, 't is een gedachte die wel even door mijn hoofd ging.

Bij Evenepoel ben ik vooral bang voor het door de media aangeslingerde Icarus-effect. Op dag 1 in het roze, als godenzoon (goddank voor Remco is er in België ook nog van Aert.) richting zon geprezen worden. En dan komen de angsten in de afdalingen op regenachtige dagen op gladde Italiaanse wegen, waar niet zijn vleugels wegsmelten als wel zijn moed. Persoonlijk snap ik er niets van dat de ploeg hem de Giro als eerste koers laat rijden. Hopelijk zit ik er ver naast en daalt hij vol bravoure 3 weken lang als een modelprof door het Italiaanse landschap. Winst? In dat geval zie ik het hem zeker doen.
Cecchini 03 mei 2021 12:15
Die 4e plek moet wel ietwat gerelativeerd worden, achter Hart, Hindley en Kelderman.
El Chaba 03 mei 2021 12:26
Waarom weet ik niet en ik ben hier kennelijk één van de heel weinigen, maar voor mij is Evenepoel de grote favoriet, met slechts één maar. Het ook reeds door Equipo geschetste scenario in de afdalingen.
Cecchini 03 mei 2021 12:29
Eindklassement Vuelta 2018/ Toch geen misselijke top 10

1 YATES Simon Mitchelton-Scott 82:05:58
2 MAS Enric Quick-Step Floors 1:46
3 LÓPEZ Miguel Ángel Astana Pro Team 2:04
4 KRUIJSWIJK Steven Team LottoNL-Jumbo 2:54
5 VALVERDE Alejandro Movistar Team 4:28
6 PINOT Thibaut Groupama - FDJ 5:57
7 URÁN Rigoberto Team EF Education First-Drapac p/b Cannondale 6:07
8 QUINTANA Nairo Movistar Team 6:51
9 IZAGIRRE Ion Bahrain Merida Pro Cycling Team 11:09
10 KELDERMAN Wilco Team Sunweb 11:1
Horsie is back 03 mei 2021 12:31
Zullen we eerst eens afwachten of Remco Evenepoel bij de start skinny is geworden of gewoon lean, voordat we denken te weten, dat hij ook heel mean gaat zijn voor zijn medestanders? Op Strava schittert hij overigens door afwezigheid. Wellicht houdt hij de kaarten voor zijn borst. Chris Froome trouwens ook, daarom schijnt hij in Fribourg last te hebben gehad van zijn borst.
Eindhovuh 03 mei 2021 12:34
Yates is een hele goede renner. Maar sinds die Vuelta dat niveau niet meer laten zien toch?
Vlaflip76 03 mei 2021 13:04
Jan Hirt is eindelijk eens kopman
Curzio 03 mei 2021 13:17
Bilbao lijkt mij met de jaren alleen maar beter te worden. Ik zie die wel een keer podium rijden.
Prikdude 03 mei 2021 15:31
Almeida en Bilbao hebben de show gesteeld in een Giro vol armoedzaaiers en clochards. Top 10 zou deftig zijn. Al ben ik het er mee eens dat die Bilbao, met z'n kinderlijk Baskische aalmoeskanis, een renner is die je kan blijven onderschatten. En iedereen heeft gisteren gezien hoe de Ceuninckjes momenteel afgesteld zijn door Ibarguen. Die zullen wel balen dat er geen ploegentijdrit van 400 kilometer op het programma rust. Almeida zal zich nog 2 weken een klassementstopper wanen alvorens in Turijn - of waar ze dit jaar een dartpijltje op hebben gesmeten om die gulden boorsnipper uit te reiken (Milaan, Rome, Verona), voorgoed een luxe bidonnenezel te worden in het koninkrijk Remco's.

Wel aandoenlijk dat zo'n klasbak als Keisse onder het mom van wegkapitein (asfaltmama) een Cattaneo uit de Giro houdt.

Evenepoels revalidatie is het grote vraagteken. Je krijgt bijna het idee dat het enkel twee uitersten kunnen worden. Merckxiaans concurrentenschedels uitlepelen of slechts puur preparatie voor Tokyo. Ze zullen zijn contract toch niet enkel om publicitaire redenen tot sintjuttemis verlengd hebben (een jaar langer zelfs dan Molard bij FDJ!). Via die verdisconteerde twijfel komen we uit bij:

1. Simon Yates
2. Remco Evenepoel
3. Egan Bernal
4. Mikel Landa
5. Hugh Carthy
6. Alex Vlasov
7. Emanuel Buchmann
8. Pavel Sivakov
9. Dan Martin
10. Fausto Masnada
11. Pello Bilbao
12. Jeff Cepeda
13. Timo Grossschartner
14. Roman Bardet
15. George Bennett
16. Geoffrrey Bouchard
17. Bauke Mollema
18. Giulio Ciccone
19. Vincenzo Nibali
20. Damiano Caruso
21. Domenico Pozzovivo
22. Marc Soler
23. Joao Almeida
24. Harm Vanhoucke
25. Kilian Frankiny



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/05/2021 15:43 door Prikdude.
Slimmerd 03 mei 2021 16:00
Bernal in vorm, waar leiden wij dat uit af? Is toch al even niet in koers wegens training op hoogte en klaagt nog altijd over last in de rug?
Carlos Danger 03 mei 2021 16:36
Ik kom daar graag 30 mei a.s. op terug.
De zwarte trui 03 mei 2021 17:20
Koppizoektwachtwoord 03 mei 2021 20:10
Mijn kristallen bol biedt vooral volop zicht op Patjes ploeg. Almeida en Evenepoel stellen beiden teleur, al pakt de laatste nog wel het eerste roze. Met verdere etappezeges voor Honoré, Knox, Cavagna en Masnada wordt #zegetrein trending topic.
Bernal wint.
Remko 04 mei 2021 08:32
Evenepoel rijdt met nummer 91. Als hij in de eerste week ook maar in de buurt komt van de prestaties van Almeida/Knox/Masnada zal hij gewoon kopman zijn. Dat wil Lefevre, dat wil QS, dat wil heel Belgie. Baby we were born to run.
Slimmerd 04 mei 2021 09:11
Andere renner, ander liedje toch?
Sub Culture 04 mei 2021 09:18
Ze gaan het dag per dag bekijken bij Quickstep.

Wat niet in het voordeel speelt van Almeida is dat hij al zo goed als rond zou zijn met UAE Emirates, waar hij het Portugese contingent gaat vervoegen.

Uiteindelijk zal hij daar ook tot de eeuwigheid tweede viool moeten spelen na Pogacar, maar wel voor een pak meer geld.

Tja, geef hem eens ongelijk.
Curzio 04 mei 2021 09:23
Vind hem ook niet zo overtuigend nog, behalve in Strade Bianche. Maar dat was ook omdat het (voor mij) onverwachts was om hem daar van voren te zien.
Maradona 04 mei 2021 14:56
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/05/2021 14:56 door Maradona.
Frederik D. 04 mei 2021 18:33
Jammer dat Kruiswijk niet meedoet?
Maradona 04 mei 2021 19:25
Beter juist. Hij rijdt geen deuk in een pakje boter tot nu toe.
DeZusVanJohan 04 mei 2021 21:23
In het jaar dat hij de Giro kon winnen ook niet, of ja in een Engels rondje een week voor de Giro pas, maar zijn uitslagen in de voorjaarsrondes waren slechter dan die van dit jaar.
Nelis! 05 mei 2021 08:28
Is er eigenlijk een verklaring (gegeven) voor zijn slechte prestaties? Of is het mogelijk toch aan de nasleep van corona te wijten?
Horsie is back 05 mei 2021 22:06
CW "bookies": Egan Bernal 3/1; Simon Yates 7/2; Remco Evenepoel 9/2
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen