Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

104th Giro d'Italia (2.UWT): etappe 1

Gepost door Clavan 
Clavan 06 mei 2021 13:49



Left to right: Ganna, winner of the 1909 Giro with second-place Carlo Galetti, third-place Giovanni Rossignoli and Dario Beni, winner of the first and last stages.







Het is weer tijd voor misschien wel de mooiste Ronde.
De Giro begint zaterdag met een tijdrit en finisht na ruim drie weken ook met een tijdrit. Tussendoor staan er in totaal 3.479,9 kilometer met 47.000 hoogtemeters op het programa. Het zwaartepunt qua klauteren zit in de slotweek, al serveert week 1 ook al een aantal uitdagende races.

De Ronde van Italië begint met een vlakke individuele tijdrit in Turijn, wat Ganna de buitenkans biedt om – net als vorig jaar – de eerste roze trui te pakken. In de 2e etappe ligt de roze loper uit voor de snelle mannen. Van klimwerk is nauwelijks sprake en de laatste 70 kilometer naar Novara is helemaal vlak. De dag erop biedt rit 3 een spannender profiel. In de tweede helft van de race gaat het regelmatig heuvelop en het laatste klimmetje – 2,6 kilometer à 7,1% – ronden de renners op 15 kilometer van de finish.

De eerste aankomst heuvelop staat in rit 4 gepland in Sestola, waar Giulio Ciccono in 2016 zijn eerste grote overwinning behaalde. De slotklim is nu alleen anders. In een veelbelovende finale klimmen de renners tegen dubbele cijfers naar een venijning op- en aflopende laatste 1,5 kilometer in Sestola.

Terwijl de Giro verder zuidwaarts trekt, krijgen de sprinters verschillende kansen, zoals in Cattolica (rit 5) en Foligno (rit 10), terwijl de race naar Termoli (rit 7) door een korte en steile helling in de finale óók geschikt is voor een late aanval.

Avonturiers en punchers kunnen zich eveneens uitleven in de tweede helft van de eerste week. Etappe 6 finisht op een bescheiden klimmetje naar Forca di Presta en rit 8 heuvelop in Guardia Sanframondi. Natuurlijk moeten klassementsrenners net zo goed bij de pinken zijn, en misschien kunnen ze wel een slag slaan, want de 9e etappe is een zware heuveletappe met 3.400 hoogtemeters en een slotklim op de deels onverharde en steile Campo Felice.



Week 2
Als start van de tweede week heeft de Giro een Strade Bianche-achtige rit in de koker. In de 11e etappe gaat het in de laatste 60 kilometer ongeveer voor de helft over, soms stevig oplopende, grindwegen. Een terugkeer naar Bagno di Romagna vindt de dag erop plaats, waar Omar Fraile vier jaar geleden de vlucht van de dag met een ritzege bekroonde. De 12e etappe serveert liefst 3.700 hoogtemeters, maar de klimmetjes zitten allemaal relatief ver voor de meet.

De Ronde van Italië vervolgt verder noordwaarts, onder andere met een poldervlakke 13e etappe. De dag erop volgt het tegenovergestelde, in etappe 14 serveert de Giro de Zoncolan, een monsterberg met een gemiddeld stijgingspercentage van 13% in de laatste 3 kilometer.

Na de Zoncolan-finish wordt de 15e etappe een heuvelrace van Grado naar Gorizia, op de grens met Slovenië. In de 16e etappe is het dan weer serieus klimmen geblazen – met Passo Pardoi als Cima Coppi (op 2.239 meter) -, maar de race finisht bergaf in Cortina d’Ampezzo. Dat is voor het eerst sinds 2012, toen Joaquim Rodríguez juichend over de streep kwam na een race over vijf toppen.

Week 3
De 17e etappe finisht op de Sega di Ala, wat een klim van 11,2 kilometer met een gemiddeld stijgingspercentage van 9,8% is. De dag serveert de Giro met rit 18 een 231 kilometer lange race met wat heuveltjes in de finale. Vervolgens is het woord twee dagen aan de klimmers en klassementsmannen.

Alpe di Mera fungeert als finishklim van de 19e etappe. Na twee beklimmingen onderweg finishen de renners op de 9,7 kilometer lange berg, die in de laatste 3 kilometer stijgt met een genadeloze 10,5%. Vervolgens serveert de Giro als 20e etappe een bergrit met 4.2000 hoogtemeters en finish op de Alpe Motta.

De Ronde van Italië sluit af met een individuele tijdrit naar Milaan.

Startlijst: PCS
Wielerflits heeft diverse voorbeschouwingen: Even scrollen door het overzicht

Stage 1 (ITT)»Turin›Turin(8.6km)

De Giro begint met een vlakke individuele tijdrit van 8,6 kilometer. Een open uitnodiging aan wereldkampioen Filippo Ganna om naar de roze trui te stormen.
Vorig jaar won de 24-jarige Italiaan alledrie de tijdritten in de Giro met overmacht. Er is geen reden om aan te nemen dat het dit keer anders zal zijn.
Het stadsparcours in Turijn is weinig opzienbarend. Over vlakke wegen kunnen de renners op de grote plaat hoge snelheden ontwikkelen. Het tussentijdse meetpunt verschijnt na 3,8 kilometer bij het Castello del Valentino.
Ook in 2011 organiseerde Turijn de Grande Partenza. Team HTC-High Road was de snelste in de ploegentijdrit en Marco Pinotti kreeg de roze trui om de schouders.




Starttijden zijn nog niet bekend. Wordt aangevuld

Bron: TE, PCS, WF, BRI, Giroditalia.it, CN



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/05/2021 14:30 door Anony.
MarcoV 06 mei 2021 14:35
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------

> Vorig jaar won de 24-jarige Italiaan alledrie de
> tijdritten in de Giro met overmacht. Er is geen
> reden om aan te nemen dat het dit keer anders zal
> zijn.

Nou, er is wel een reden, z'n uitslagen in 2020 zijn ietsje minder indrukwekkend dan in 2021, en Cavagna die ook mee doet ging in Romandie (op een wel heel ander parcours) recent nog een stuk harder ... dus 'alles met overmacht winnen' lijkt me wat te stellig.
Deze voorbeschouwing lijkt me al geschreven toen het parcours gepresenteerd werd.
Heisenberg 06 mei 2021 15:28
Bedankt voor het topic!

Ik heb er zin in. Deceuninck en Ineos hebben de sterkste ploegen. Maar niet opgebouwd zoals de vroegere Sky-trein. Hopen dus op een open koers met klassementsrenners die vroege aanvallen aandurven.

Geen Nederlandse kanshebbers, dus geen chauvinisme wat me in de weg zit bij het kiezen van mijn favoriet. Daarom: hup Nibali, Landa en Martin.

Dankzij Groenewegen zijn de sprintetappes ook weer een stukje interessanter. Hij heeft al wat mooie sprintduels uitgevochten met Ewan. Hopelijk meer van dat.

Hopelijk blijven de kanshebbers in koers. Vorig jaar waren we na een week Lopez, Thomas, Vlasov, Yates en Kruijswijk al kwijt. Al was de strijd tussen de overgebleven renners ook nog steeds mooi om te volgen.
Sub Culture 06 mei 2021 15:41
't is gank



Zonder Evenepoel krijg je dit soort toestanden natuurlijk niet, op zich zou het ergens wel 'grappig' zijn als die door omstandigheden na een dag of twee al uit de koers stapt.
Clavan 06 mei 2021 16:26
Ik moest even Googlen wat ‘gank’ betekent.
Anony 06 mei 2021 16:29
Merlier, Hermans en De Gendt winnen nochtans ook hun etappe.
Koppizoektwachtwoord 06 mei 2021 16:37
Me too. It giet aon, dus.
Clavan 06 mei 2021 16:40
‘It sil heve’

.... ik ben al wat ouder.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/05/2021 16:41 door Clavan.
Koppizoektwachtwoord 06 mei 2021 16:45
Van Sipkema, ja die schoot mij in '86 ook nog weg.
Maar ik ga met de tijd mee.
Clavan 06 mei 2021 16:51
Ik niet. Ik blijf een ouwe ziel in een jong goddelijk lichaam.
Koppizoektwachtwoord 06 mei 2021 17:12
Dat is bij mij (soms jammer genoeg) net andersom.
Marc 06 mei 2021 21:32
Ik zit de eerste week tussen de Lepelaars, Aalscholvers en Blauwborstjes. Hoe ik dat toch elk jaar weer plan: zeven dagen werkvakantie in de mooiste natuur precies tussen Wadden en Noordzee, maar geen internet. Hooguit een radiootje met alleen radio1.
En ik moet in het gebied blijven!

Dus vanaf de achttiende mei proberen zoveel mogelijk weer in te halen en dan ‘s middags rechtstreeks koers volgen.
Gelukkig slapen vogelaars weinig en staan ze vroeg op.
Alee: veel plezier allemaal.

Hup Dekker, Mollema en vooral Dylan.
De zwarte trui 06 mei 2021 23:54
Oei Remco staat scherper dan ooit 60.5 kg! En hij heeft alleen rit 11 (strade) verkend. [sporza.be]

Volgens Thijs Z wordt het niks met Remco in deze Giro; geen klassement en geen succes in de tijdrit zaterdag.
Cecchini 06 mei 2021 23:57


Marga Bult: Artiest-presentator, dagvoorzitter.

@margabult | 19,453 followers

Ik vind de berichtgevingen nogal verwarrend de laatste tijd. Vraagje: Als jullie dit plaatje zien en goed bekijken, wat is dan jullie conclusie? Wat zie ik over het hoofd? #ziekenhuisbedden. #dtv #codezwart.



In reply to @margabult

heavy plastic
@h3avyplastic
Pittige bergetappe met een steile klim vrijwel gelijk uit de start, na een lang stuk door het dal daarna nog twee minder steile klimmen met een glooiende aankomst, is dit een etappe uit de Giro?
De zwarte trui 07 mei 2021 00:54
6000+ hoogtemeters! Vooral die eerste klim moet gruwelijk zijn, vanaf zeeniveau naar 3250 meter hoogte in zo'n 20km (tenzij het een etappe van 400 km is) dus 16% gemiddeld! Amaai, warmrijden op de rollen anders mis je de slag en kom je niet eens boven. Typische rit voor Mollema. De rode stippellijn geeft aan dat het vanaf 1800 meter hoogte door zuurstofgebrek nog zwaarder wordt; de zgn Balberde grens.
De zwarte trui 07 mei 2021 00:56
Sugereert 'heavy plactic' overigens met zijn naam dat de bulten van Marga nep zijn?
Aerts 07 mei 2021 13:27
Hup Nibali?
Misschien moet je eens met de Nederlandse profs gaan praten? Die zijn het namelijk niet met eens.
Heisenberg 07 mei 2021 13:30
Van mij hoeven sporters niet altijd voor de populariteitsprijs te gaan. Ik vind het al jaren een prachtige renner.
De zwarte trui 07 mei 2021 16:21
Sporza Poll: Wie wint de Ronde van Italie?
Remco 33%
Egan 24%
Simon 20%
13000 gekken hebben tot nu toe gestemd.
Sub Culture 07 mei 2021 16:27
Wel ja, eigenlijk wordt er niet gestemd op wie ze denken dat gaat winnen, maar wie ze hopen in dat soort polls.
Clavan 07 mei 2021 17:20
Starttijden en volgorde: PCS
Nomath 07 mei 2021 17:41
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik vind de berichtgevingen nogal verwarrend de laatste tijd. Vraagje: Als jullie dit plaatje zien en goed bekijken, wat is dan jullie conclusie?
> Wat zie ik over het hoofd? #ziekenhuisbedden. #dtv

Wat je over het hoofd ziet is dat het bij Code Zwart niet gaat over ziekenhuisbedden, maar over beschikbare IC-bedden. Code Zwart wil nl. zeggen dat er triage moet plaatsvinden tussen patienten: wie wél in aanmerking komt voor een IC-bed en wie níet. Zorgwekkend is dat er nu geen snelle daling in IC-bezetting is. Die was er in mei-2020 wel : zie [nl.wikipedia.org]
.
ton duk 08 mei 2021 11:29
Alpecin-Fenix: Oscar Riesebeek
Intermarché-Wanty Gobert: Wesley Kreder, Taco van der Hoorn
Jumbo-Visma: Koen Bouwman, David Dekker, Dylan Groenewegen, Jos van Emden
Qhubeka ASSOS: Bert-Jan Lindeman
Trek-Segafredo: Koen de Kort, Bauke Mollema
Groupama-FDJ: Lars van den Berg
EF Education-Nippo: Julius van den Berg

12 Nederlanders aan de start waarvan er maar liefst 6 hun Grote Ronde-debuut maken (meen ik)
gr
ton duk 08 mei 2021 11:35
Zelf volg ik voor duiding ene Yorick Bleijenberg ( en Hugo en MarcoV natuurlijk)
Dagelijkse updates ...ik ben er verslaafd aan
Gisteren weer 's en eindelijk en hopelijk definitief onder de 800 IC
gr



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/05/2021 12:09 door ton duk.
MarcoV 08 mei 2021 11:58
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zelf volg ik voor duiding ene Yorick Bleijenberg (
> en Hugo zelf natuurlijk)
> Dagelijkse updates ...ik ben er verslaafd aan
> Gisteren weer 's en eindelijk en hopelijk
> definitief onder de 800 IC
> gr


Waarvan zo’n 525 Nederlanders op de IC waarvan er 410 hun debuut maken. Graag gedaan voor u.
Remko 08 mei 2021 12:18
Naar het einde van de middag minder wind kennelijk. Indien waar voordeeltje voor de late starters.
MarcoV 08 mei 2021 12:26
Remko Schreef:
-------------------------------------------------------
> Naar het einde van de middag minder wind
> kennelijk. Indien waar voordeeltje voor de late
> starters.


Ben vooral benieuwd of er ook een tram op de tramsporen rijdt, zodat we een De Panne tijdrit krijgen met windvoordeel voor hen in de juiste dienstregeling.
Horsie is back 08 mei 2021 14:01
De spanning stijgt ten top. Hoe gaat 121 ponder Remco Evenepoel het doen? Klimt hij vandaag al direct weer out-of-the-box en moet de babyfoon en de GPS weer te hulp schieten om erachter te komen waar hij naar toe is gefietst. Ik zag al een driejarige in de beschermde omgeving van een wielerbaan de strijd aanbinden met Chloe, dus anything goes. Ook al de passende muziek gevonden. The Pretenders: I'll stand by you. Nog niet bekend of de tune zowel voor als na de race gedraaid zal moeten worden.

Vandaag wordt de 9 minuten geviseerd. Elke seconde kost op dit niveau in absolute zin ongeveer 2,5 Watt. Dus past het speedpak perfect, de schoencovers en sokken niet te kort, en vooral zit de aero-helm goed op het hoofd, alhoewel Rogla natuurlijk niet meedoet. Perfecte lijn, juiste verzetten, hier en door verstoringen door wind. Dus worden het er 9 binnen 9 seconden of steekt Filippo Ganna er toch weer bovenuit?

Op de startlijst start Remco Evenepoel vóór Filippo Ganna. Foutje van de organisatie? grinning smiley
Carlos Danger 08 mei 2021 14:02
Campenarts onderweg naar de zegezetel.
De zwarte trui 08 mei 2021 14:07
Op 4 sec van Dekker bij 1e punt
De zwarte trui 08 mei 2021 14:11
Dekker haalt er gewoon ff eentje in smiling smiley
De zwarte trui 08 mei 2021 14:12
Campi gaat 7 tienden onder Dekker
De zwarte trui 08 mei 2021 14:17
Kluge 2 secondjes sneller 9'17"
Horsie is back 08 mei 2021 14:27
Het gaat veel te hard. De klok van PCS laat Dekker zonet pas starten. Als de afstand klopt, dan komt de 4 minuten grens voor 4km in zicht. Toch een beetje rugwind en de motards, die te dichtbij rijden?

Bauke wordt nu opgeroepen!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/05/2021 14:27 door Horsie is back.
Sub Culture 08 mei 2021 14:30
Ik volg tijdritten online steevast via
[www.tissottiming.com]
Horsie is back 08 mei 2021 14:30
Dylan Groenewegen als sprinter pur-sang presteert met zijn tussentijd prima, conditie is in orde.
Benen als een baansprinter is mijn eerste gedachte (schakelde wat later in). Opgehokt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/05/2021 14:35 door Horsie is back.
Abraham Olano 08 mei 2021 15:22
Vlasov goed onderweg met de derde tussentijd.
Tweede aan de finish met 9.11



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/05/2021 15:23 door Abraham Olano.
De zwarte trui 08 mei 2021 15:43
Bam! Foss 9 rond
Horsie is back 08 mei 2021 15:45
Tobias S Foss (lang in beeld) krabt aan de 9 minuten grens. Is dit al de grootste verrassing van de dag, alhoewel David Dekker nog steeds in de hotseat zit. "Halverwege" dan welteverstaan.
Abraham Olano 08 mei 2021 15:54
Cavagna komt er met 09.05 alvast niet aan
De zwarte trui 08 mei 2021 15:54
Favoriet Cavagna haalt het iig niet, 5 seconden trager dan Foss
Horsie is back 08 mei 2021 16:04
David Dekker afgelost door een ploeggenoot. Jumbo-Visma on fire. Wat gaat Antoine hiervan denken?
Horsie is back 08 mei 2021 17:03
Goeddoeme. Negen seconden klopt dus toch, maar van 1 tot 2. Van 2 naar 10 wordt dan ?
Eqquipo 08 mei 2021 17:05
Ganna, man man. 58,7 gemiddeld.
Anony 08 mei 2021 17:19
1. INEOS
2. Jumbo
3. Jumbo
4. Quickstep
5. Quickstep
6. Jumbo
7. Quickstep

Almeida, Remco +2" en Vlasov +7" doen de beste zaak van de klassementsrenners.
Frederik D. 08 mei 2021 17:29
Sensationeel. Van Emden klopt Evenepoel, de gedoodverfde girowinnaar. Over drie weken staat Van Emden in het roze in Milaan.
Cyclad58 08 mei 2021 17:34
En uiteindelijk wint toch echt gewoon de man die iedereen liet indutten in Romandie, maar in dit werk gewoon ijskoud de beste is.
Mooie comeback van Evenepoel, nette chrono ook van Bernal. Almeida en Vlasov als klassementsrenners erg goed.
Cecchini 08 mei 2021 17:42
Ach weer zo’n geslaagde grap. Schuddebuikend lig ik hier onderuit op de bank
Horsie is back 08 mei 2021 17:45
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sensationeel. Van Emden klopt Evenepoel, de gedoodverfde girowinnaar. Over drie weken staat Van Emden in het roze in Milaan.

Noem die vijf anderen ook even. Remco Evenepoel wordt hier cijfermatig gedeklasseerd en verliest vooral in de tweede helft. Deze proloog was natuurlijk ideaal voor Filippo Ganna en het spiergewicht aka absoluut vermogen geeft de doorslag. Remco Evenepoel is nog niet echt in de wedstrijdmodus, maar zal zeker nog groeien en wat dat dan uiteindelijk waard is zullen we straks kunnen zien. Remco Evenepoel heeft echter zeker niet teleurgesteld. Hij is terug. Van alle "Unglücksraben" uit het afgelopen seizoen is er nog maar één absent.
Nomath 08 mei 2021 18:42
En hoe moeten we die motor die voor Ganna uitreed in de vergelijking zetten?
Frederik D. 08 mei 2021 18:52
Een korte tijdrit is wat anders dan een langere. Bovendien ging het Evenepoel niet om deze tijdrit maar hij wil toch een gooi doen naar het podium. Hij stelde dus niet teleur. Van de potentiële kanshebbers op de eindoverwinning heeft hij wellicht vandaag de beste zaken gedaan. Voorlopig kan België blij zijn.
Sub Culture 08 mei 2021 18:52
Ganna liet helemaal niemand indutten, gaf zelf aan dat de moraal minder was door de tijdritten die hij had verloren.

Vandaag wel eventjes de puntjes op de i gezet.

Remco hoopvolle comeback.
Frederik D. 08 mei 2021 18:54
Probeer je zuurgraad te verlagen. Nog even en we kunnen je anders weldra bijzetten in de verzameling mandarijnen op zwavelzuur. smiling smiley
Sub Culture 08 mei 2021 18:55
Zal hij niet mee opgezet zijn, ons copy/paste prinsesje.
Horsie is back 08 mei 2021 18:57
Eqquipo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ganna, man man. 58,7 gemiddeld.

Snelheden behaald onder niet gestandaardiseerde omstandigheden in de breedste zin van het woord moeten altijd heel precies worden bekeken. Van de week zag ik sub wereldklasse tijdrijders op slechts 3 rondjes (1km) net zo zwoegen als Filippo Ganna over bijna 9 km. Zij reden op een betonnen buitenbaan, waarbij zij toch maar weinig bescherming genoten tegen eventuele wind. Alle deelnemers vandaag in Torino reden echter qua gemiddelde snelheid beduidend boven het naar zee-niveau omgerekende WUR van Eddy Merckx, een man waarvan toch in 1975 een UURVERMOGEN van 450 Watt werd bepaald. Een beter voorbeeld om aan te geven hoezeer de techniek in het wielrennen een grotere rol is gaan spelen, bestaat er niet. Wetmatig is het nog steeds zo, des te groter verzet je optimaal (cruciaal) kunt draaien, des te meer snelheidswinst er te behalen valt. Zo'n tijdrit als vandaag hoef je niet met 52x15 te rijden en te verwachten, dat je mee kunt doen. Om de vergelijking met Ascoli Piceno, want daar was van de week het baanfeest, te maken. Als de 1km rijders met 60x11 starten kunnen ze het dra schudden.

Als je naar de onderlinge verhoudingen in Torino kijkt is er ogenschijnlijk niets wonderbaarlijks gebeurd.

Meanwhile is Remco Evenepoel ook virtueel 3 keer voorbijgereden in de 20,3 km tijdrit van de Volta ao Algarve. Vergelijking tussen 2020 en 2021.
Horsie is back 08 mei 2021 19:09
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een korte tijdrit is wat anders dan een langere. Onnozel argument hier.
> Bovendien ging het Evenepoel niet om deze tijdrit maar hij wil toch een gooi doen naar het podium. Jij denkt, dat er nog wat uit te wringen viel?
> Hij stelde dus niet teleur. Heb ik zeker niet gezegd.

Zodra je maar even de druk van de pedalen haalt, wordt er vermogen verloren, dus vaart. Moet ik dan weer Sir Chris Hoy van stal halen, die ooit de lachers op zijn hand kreeg, toen hij zich door een niet-Engelsman met de naam English, liet piepelen? Relatief rustig aandoen in een tijdrit betekent ook relatief veel tijdverlies. Bovendien is de crux van elke topsporter, die hij/zij niet alleen zijn eigen top moet halen, maar ook dat van de tegenstanders, indien zij dan het wererldniveau mede bepalen. Het wereldniveau stijgt nog steeds, of dat nu cosmetisch of niet. De ultieme EPO-generatie is nog redelijk ver weg, zodra het richting het uur gaat.
Horsie is back 08 mei 2021 19:24
Nomath Schreef:
-------------------------------------------------------
> En hoe moeten we die motor die voor Ganna uitreed
> in de vergelijking zetten?

Bert Blocken lezen. Ten opzichte van het moederziel alleen rijden (de eenzame fietser in de windstille polder) heeft elke tijdrijder vandaag enig voordeel behaald, maar sommigen uiteraard weer meer dan anderen. Maar niemand werd 8,6 km gegangmaakt. Eén van de allerlangzaamsten vandaag recent nog wel, maar zijn Strava Pa Moped files op een afgesloten Sloten baan werden dan ook meteen afgevlagd. Ongetwijfeld kan het enkele seconden schelen als motoren bewust zo ingezet worden. Elke wielrenner weet wat er gebeurt als er een vehikel in de buurt rijdt. Voordelig. Maar de suprematie van Filippo Ganna is echt niet gebaseerd op het heel slinks inzetten van motards. Op de indoorwielerbaan rijden echt geen motards.
Cyclad58 08 mei 2021 19:30
Niet? De volgers hadden het nu ineens massaal over Cavagna. Ganna deed het slim, het haalde denk ik ook heel veel druk van zijn schouders.
merijntje mortirolo 08 mei 2021 20:01
smiling bouncing smiley

Er klopt niets van en ik krijg het niet voorgesteld, maar toch:

smiling bouncing smiley
Horsie is back 08 mei 2021 20:02
Ik had er niet over willen beginnen, maar nu en het WUR van 60plussers is opgekrikt naar 47,360km en een bekende hardrijder voor de vierde keer van plan is (dit jaar) van start te gaan voor een WUR (ditmaal 65-70) kan ik niet langer van mijn hart een moordkuil maken. In zijn woonplaats werd overigens vandaag flink gemat.
Horsie is back 08 mei 2021 20:10
BREAKING NEWS. Volgens @Velofacts zou op basis van Strava activiteiten de afstand van de proloog geen 8,6 km maar slechts 8,25 km bedragen. Het gemiddelde zakt daarom voor Ganna naar nog altijd zeer respectabele 56,30 km/h.
Sub Culture 08 mei 2021 20:32
Giro : Krists Neilands chute en rentrant à l'hôtel et se fracture la clavicule

Krists Neilands ne prendra pas le départ de la deuxième étape du Tour d'Italie. Le Letton d'Israël Start-Up Nation a chuté après le contre-la-montre remporté par Filippo Ganna, samedi à Turin, alors qu'il rentrait à l'hôtel de son équipe et souffre d'une fracture de la clavicule.

Le coureur, 105e du chrono, a été transporté à l'hôpital où une fracture de la clavicule a été diagnostiquée. Il doit subir une opération. Le Giro compte désormais 183 coureurs.


En toen waren ze nog met 183
merijntje mortirolo 08 mei 2021 21:26
Jammer. Ik heb met Letland die ene Letse wat lodjan met Afrika heeft.
Curzio 08 mei 2021 21:43
Tis begonnen. Lekker hoor.
Cecchini 08 mei 2021 23:00
Viel niet mee vandaag hè ?
Sub Culture 08 mei 2021 23:18
De proloog?
Van begin tot eind gekeken en genoten.
Horsie is back 08 mei 2021 23:32
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik volg tijdritten online steevast via
> [www.tissottiming.com]
> t/Stage/1/Home

Ik ook Sub, Tissot is tenslotte the Home of Track(ing).
Cecchini 09 mei 2021 00:00
U zijt gezegend
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen