Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tom Dumoulin terug in koers

Gepost door Clavan 
Clavan 13 mei 2021 08:43
1e race. Ronde van Zwitserland
Bron:WF
Clavan 13 mei 2021 08:44
ton duk 13 mei 2021 08:47
WTF en MOOI
GR
diravi 13 mei 2021 08:52
lodjan 13 mei 2021 08:58
Selectie voor Olympische Spelen:

Tijdrit: Dumoulin en Van Baarle.
Wegrit: Dumoulin, Van Baarle, Van Schip en nog twee. Mollema en.... Kelderman, Poels of een jonge renner als Schelling of Arensman?
De zwarte trui 13 mei 2021 09:02
Met recht BREAKING!!! Haha topnieuws.
merijntje mortirolo 13 mei 2021 09:06
Leef jij nog?

Mooi.

Luik 2022: we call it a date? Of woon je inmiddels in Pfannbergerstan?

On topic: best een korte sabbatical van Dumoulin, achteraf. Ben benieuwd.

Tof parcours voor hem, zo op het oog. Supersnelle 'proloog' en een lekker klimtijdritje (23,4 km): van 1400 naar ruim 2000 meter hoogte in de eerste 12,5 km en dan weer naar 1400 meter knallen over een ruime tien kilometer. Lekkah.

[www.tourdesuisse.ch]

HUP Tom!
Frederik D. 13 mei 2021 09:15
Ook op nu.nl.
Nu.nl

Ben benieuwd hoe lang Dumoulin bij zijn voornemen blijft. Ik heb best respect voor al zijn getwijfel. Maar als hij even oud is als ik en als hij dan terugkijkt, ach, dan is het best mooi om terug te kijken op een mooie wielerloopbaan. Helaas kan ik dat niet. Nou ja, het is ook wel weer zo dat het is zoals het is.

Moge Dumoulin schitteren.
arki 13 mei 2021 09:29
Nederland heeft maar 1 startplek op de tijdrit op de OS. Alleen de top 10 van de WK 2019 hebben 2 startplaatsen. Dus geen van Baarle lijkt me. Ik zou kiezen om naast Dumoulin en Mollema geen renners mee te nemen die voor een klassement in de tour gaan rijden ( dus geen Kelderman of Kruijswijk). Ik zou eerder denken aan renners als Schelling, Arensman of Tolhoek(rijdt vaak goed in San Sebastián in deze periode). Poels zou ik niet kiezen. Zelfs in zijn topperiode reed hij nooit een fatsoenlijk WK of OS.
Eindhovuh 13 mei 2021 09:39
Schitterend nieuws. Vooral voor hem zelf.
Hup Tom!
Curzio 13 mei 2021 09:47
Van Baarle dan voor de wegrit lijkt me. Volgens het stuk op WF zijn er wel twee Nederlandse startplekken op de tijdrit trouwens.
Vlaflip76 13 mei 2021 09:58
Van Baarle is dan toch helemaal gaar van het knechten voor Carapaz?
arki 13 mei 2021 10:02
Volgens de UCI toch maar 1 plek op de tijdrit: [www.uci.org]
Van Baarle voor de wegrit, zou inderdaad een optie zijn. Maar gezien het zware parcours, lijken me alleen Mollema en Dumoulin enige kans te hebben om de finale te rijden.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/05/2021 10:54 door arki.
Sub Culture 13 mei 2021 10:16
Prachtig nieuws!
Het niveau van 2017-2018 zie ik hem evenwel niet meer halen, maar altijd prettig om hem er bij te hebben.
Adje Wijnands 13 mei 2021 10:37
Ik heb afgelopen weekend tijdens familiebezoek toevallig 2 ritjes gemaakt via Kanne naar Visé en dan de Voerstreek in en dacht nog dat je als wielrenner wel bevoorrecht bent als dat je trainingsgebied is met ook de Ardennen om de hoek, iets wat mijn broer volmondig beaamde. Leuk nieuws dus dat Dumoulin weer opstapt in het peloton. Hij verkeert nu in de positie om zich optimaal voor te bereiden in zijn geliefde discipline de tijdrit. Iets zegt mij dat hij ons gaat verbazen in Tokyo. Sjeng oan de geng!
Horsie is back 13 mei 2021 10:38
Het jaar van de come-back: Chris, Wout, Dylan, Fabio, Tom. Maar wie wordt dan de zesde?

Dit moet wel het best bewaarde wielergeheim van het jaar zijn, want de TdS is toch kort dag.
Prikdude 13 mei 2021 10:45
Wout Evenepoel? In jouw transseksuele paardenfantasiën een dyke van een vrouw waarschijnlijk, maar de goegemeente houdt het voorlopig op Esmeralda.
Horsie is back 13 mei 2021 10:54
Prikdude Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wout Evenepoel? In jouw transseksuele
> paardenfantasiën een dyke van een vrouw
> waarschijnlijk, maar de goegemeente houdt het
> voorlopig op Esmeralda.

The Hunchback of the Notre Dame moet nog enkele jaren wachten voordat hij weer kan optreden.
Clavan 13 mei 2021 10:56
Spaak 13 mei 2021 11:41
Op het uiteenvallen van Schorem voor Democratie na het beste nieuws van vandaag!
De zwarte trui 13 mei 2021 11:47
Op Hemelvaartsdag uit je sportieve graf opstaan. Ja ja onze Tom is een speciale.
Koppizoektwachtwoord 13 mei 2021 11:59
De dag die je hoopte dat komen zou. Mooi. Hup Tom!
Clavan 13 mei 2021 12:00
Je haalt de roomse, uit het sprookjesboek ontlede, feestdagen door elkaar smileys with beer



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/05/2021 12:01 door Clavan.
De zwarte trui 13 mei 2021 12:07
We zien wel over 39 dagen...
Curzio 13 mei 2021 12:15
Sjorsoll 13 mei 2021 12:18
Frederik D. 13 mei 2021 12:19
Dat kan niet, Clavan, afgeven op vermeende sprookjesboeken. Straks geef je nog af op de Koran. De aangifteformulieren tegen jou liggen klaar op de stadhuizen.
Frederik D. 13 mei 2021 12:20
Dumoulin laat zijn benen spreken in tongen.
Curzio 13 mei 2021 12:21
Hoe vaak kan je uiteenvallen, is dan de vraag. Tot nu toe lijkt Forum voor Demagogie een soort hydra van Lerna: telkens als er een stuk van af gehakt wordt, groeien er weer nog lelijkere tronies voor terug.
Curzio 13 mei 2021 12:22
Soms wil het innemen van wat magnesium tabletjes helpen tegen hardnekkige krampen. Doe er je voordeel mee.
merijntje mortirolo 13 mei 2021 12:23
Frederik D. 13 mei 2021 12:54
Ik proef bij jou enige demagogie. smiling smiley
Curzio 13 mei 2021 12:58
Ik ben meer van de volksopvoeding, of zelfs volksverheffing op m'n betere dagen.
Clavan 13 mei 2021 13:05
Excuses. Ik zal snel te biecht gaan, 6 weesgegroetjes prevelen, een fikse fles ‘bloed van Jezus’ en een aflaat betalen van Pontifex Maximus.
Frederik D. 13 mei 2021 14:36
Aldus sprak het volk. smiling smiley
Frederik D. 13 mei 2021 14:50
Ik als exprotestant heb het niet zo op de papen. Maar anderzijds, de folkloristische inkleding door de papen van hun geloof heeft toch wel iets. Rationeel gezien is geloof flauwekul. Maar emotioneel bekeken heeft het misschien wel iets. En geloven doe je niet met de ratio maar met je existentiële emoties. Vandaar dat de emoties vaak hoog oplopen bij gelovigen als je hun geloof op de korrel neemt. Sport schuurt tegen religie aan. Rationeel gezien is mijn liefde voor de wielersport flauwekul. Maar ik zeg het al, liefde. Liefde is toch irrationeel. Maar wat heeft dat met Dumoulin te maken? Hij was zijn liefde even kwijt. Dat kan gebeuren. Dan is even afstand nemen wellicht goed. En dan op afstand bedenken van uit jezelf dat wielrennen toch je liefde verdient, het zuivere wielrennen zonder allerlei poeha erom heen. Dus hups Dumoulin. Hups alle andere wielrengekkies zoals ik. Hups Giro. En moge alle FvD-stemmers zich braaf laten inenten en andere mensen met rust laten.
Tjappie2 13 mei 2021 15:06
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Soms wil het innemen van wat magnesium tabletjes
> helpen tegen hardnekkige krampen. Doe er je
> voordeel mee.

grinning smiley thumbs up
Frederik D. 13 mei 2021 19:37
Dus je hebt er zelf voordeel van? Hmmm, misschien toch iets meer innemen? Maar kijk uit voor een overdosis, hoor. We willen jou hier niet echt kwijt.
Kilometervreter 13 mei 2021 22:25
Eigenlijk is dat al sinds de opkomst van het rechts-populisme (Fortuyn) begin deze eeuw: al die kloontjes van elkaar vallen uiteen door het ontbreken van een ideologie. Men is ergens boos over of ergens tegen, maar dat schept hooguit eventjes een band. Binnen afzienbare tijd komt men tot de conclusie dat je toch wel iets "meer" moet hebben om structureel politiek levensvatbaar te zijn. De enige die ogenschijnlijk afwijkt van dit stramien is Wilders, hij duldt dan ook geen democratisch orgaan in zijn beweging en smoort daarmee iedere weerklank. Voor nu werkt dat even, maar op lange termijn heeft zulks uiteraard geen toekomst. Te meer Wilders en zijn PVV een one-issue stroming is en dat ergens "tegen zijn" nog nooit de basis heeft gelegd voor een structurele stroming binnen de politiek, er is toch iets meer nodig, noem het een brede toekomstvisie of in ieder geval iets positiefs waar men tezamen binnen een politieke partij aan wil werken.
Nelis! 13 mei 2021 23:11
Interessante punten. Hoewel je mij al snel een tegenstander van Wilders en zijn partij kan noemen, vind ik dat hij het al lange tijd zonder al te veel ellende in zijn partij kan volhouden. En bovendien vind ik het ook niet een one-issue partij. Op sommige punten knetterrechts, op andere punten net zo links als de SP.
Frederik D. 13 mei 2021 23:30
Wat is links, wat is rechts? Zouden we die ouderwetse termen niet moeten afschaffen?

Wilders is tegen de islam. Maar kritiek op religie is van oudsher links. Nu kun je zeggen dat Wilders' kritiek op de islam overdreven en eenzijdig is. Prima. Maar is links per definitie dan nooit eenzijdig en overdreven?

Of neem de kritiek van de antivaccinatiemeute op Big Pharma, op het farmaceutisch grootkapitaal. Kritiek op het grootkapitaal, is dat niet van oudsher links?

Ik zou dus de termen links en rechts willen afschaffen en gewoon aan ideologiekritiek willen doen en de beestjes bij hun naam willen noemen zoals overdrevenheid, selectieve verontwaardiging et cetera. Dat vereist een brede jargon dan de kretologie links en rechts. Maar zijn we hier geen onafhankelijke denkertje far from the madding crowd (klopt mijn al te vlot Engels?).

Opkomen voor het gewone volk, dat is van oudsher links. PVV en FvD komen op voor het gewone volk, althans dat zeggen ze. En toch worden ze voor rechts versleten.

Kortom, de termen links en rechts betekenen vandaag de dag eigenlijk niets meer. Behalve dan in het verkeer uiteraard. Houdt allen rechts, links op de weg is iets slechts.

Dit alles ter ere van Dumoulin, onze fietsende heer in het verkeer.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/05/2021 23:31 door Frederik D..
Horsie is back 14 mei 2021 00:11
@Frederik D.

Inkoppertje voor Horsie, ofschoon al decennia voetbalvrij.

Wel I don't know why I came here tonight
Clowns to the left of me
Jokers to the right
Here I am stuck in the middle with you
El Chaba 14 mei 2021 00:31
Goed punt, jij kijkt duidelijk wat verder dan de gemiddelde medemens.
Ik ben op sommige punten ook zeker 'rechts' maar zeker niet zo rechts als Wilders. En ben op sommige punten ook zeker 'links' zoals de SP, maar ook weer niet zó links als Wilders en de SP.
Helaas zijn er in Nederland - herstel is - er geen nog steeds geen enkele partij in Nederland, die links en rechts (fatsoenlijk) combineert.

Toen (vader) Marijnissen de SP nog leidde, kwam hij nog aardig in de buurt, hij begreep de gevoelens van de traditionele arbeiders nog het best, zijn dochter helaas totaal niet. Net als alle traditioneel linkse partijen dat ook nooit begrepen hebben.

Fortuyn overigens ook wel aardig, die was echt niet alleen traditioneel rechts, maar had zeker ook linkse trekjes. Zie het eerste kinderpardon waar hij mee instemde.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/05/2021 00:32 door El Chaba.
Kilometervreter 14 mei 2021 01:18
Ik zou u willen adviseren de geschiedenisboekjes er toch nog eens bij te pakken......
Carlos Danger 14 mei 2021 02:14
En na het bestuderen daarvan, de nieuwe politieke partij ´LINKS,RECHTS,LINKS,RECHTS´,
op te richten. Tot de volgende verkiezingen kunt u wel een ruimte huren in het langzaam leeglopende
partijbureau van FvD.
Frederik D. 14 mei 2021 02:55
Sorry maar volgens mij weet El Chaba waarover hij het heeft. Of bedoel je dat de SP begon als een partijtje pro Mao? Nee, dat was niet fraai, dat gedweep met Mao T.S. Maar verder, ik mis pa Marijnissen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/05/2021 02:55 door Frederik D..
Breggio 14 mei 2021 06:55
Dit ging toch over Tom D....
Curzio 14 mei 2021 07:22
Ik heb de oproepen om de termen rechts en links af te schaffen, wat je breder hoort, altijd een beetje onnozel gevonden. Daar komen immers nieuwe termen voor terug, waar ook geleidelijk de betekenis van vervaagd.

De termen links en rechts zijn uitstekend bruikbaar zolang je het gebruikt voor de kern: socio-economisch beleid. Politiek gaat om de vraag waar je geld ophaalt en waar je het besteed. Links staat voor verkleinen van inkomensongelijkheid en een sterke overheid, rechts voor het omgekeerde. Dat een vluchteling net als een arbeider profiteert van links beleid, en dat die arbeider onder druk van demagogen denkt dat dit ten koste gaat van hem, is geen reden om de term links overboord te zetten.

PVV is derhalve geen linkse partij. Socio-economisch stemmen ze, ondanks alle retoriek van Wilders, mee met dw VVD.
Frederik D. 14 mei 2021 09:55
Oké, ik ben het niet geheel met je eens maar voor een groot deel wel. Ik zit zelf bijvoorbeeld nog met de geestelijke vrijheid. Maar goed. Een duidelijk verhaal van je. Intelligent. Je weet waar je het over hebt. Dus ik laat het hierbij. We moeten het over wielrennen hebben.
GillesEmanuel 14 mei 2021 10:07
Focus op de TT en een carriere verder aanpakken a la Spartacus? Grote sterke man worden ipv een uitgemergeld berekend mannetje? Het kan wellicht meer "balans" in zijn leven brengen en nieuwe avonturen aangaan omdat andere koersen (zoals PR en RVV) ineens tot de mogelijkheden horen. Mooie tandem met Van Aert in het klassieker werk en de kortere rittenkoersen lijkt me.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/05/2021 10:08 door GillesEmanuel.
Inigo 14 mei 2021 10:17
Lijkt me ook een goed idee. Het rondewerk is mentaal belastender. Bovendien wss ook een tik gekregen van het rijden van Pogacar (“die wattages ga ik nooit halen”)
Meneer 60% 14 mei 2021 11:24
GillesEmanuel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Focus op de TT en een carriere verder aanpakken a
> la Spartacus? Grote sterke man worden ipv een
> uitgemergeld berekend mannetje? Het kan wellicht
> meer "balans" in zijn leven brengen en nieuwe
> avonturen aangaan omdat andere koersen (zoals PR
> en RVV) ineens tot de mogelijkheden horen. Mooie
> tandem met Van Aert in het klassieker werk en de
> kortere rittenkoersen lijkt me.

Zou ook mijn gedachte zijn. Is iets minder een strijd om de grammetjes. En geeft volgens mij ook beduidend minder druk. Want zeker als het om de Tour de France gaat, heeft iedere idioot op straat en op social media ineens een mening. Klassiekers en tijdritten zijn toch wat meer het terrein van de echte volgers. Plus: je hebt meerdere kansen.

Ik zie Dumoulin wel voor me in Parijs-Roubaix. In die touretappe op de kasseien was hij één van de sterksten. Denk dat dat hem dat misschien nog wel meer ligt dat bijvoorbeeld LBL.

En inderdaad, die tandem met Van Aert klink ook mooi. Die willen wel voor elkaar werken, volgens mij.
Kilometervreter 14 mei 2021 13:38
Wanneer meneer Chaba schrijft dat linkse partijen nooit hebben begrepen wat de arbeiders willen kan ik hem a) niet serieus nemen en b) hem doorverwijzen naar zijn loonstrook en arbeidsovereenkomst. Op die laatsten staan namelijk zaken die er nooit waren geweest/of in mindere mate zonder linkse inbreng. Ik noem even pensioenvoorzieningen, vakantiedagen, vakantiegeld, doorbetaling bij ziekte, sociale verzekeringen etc.

Alle respect voor andere meningen of inzichten maar wel op basis van de juiste (historische) feiten, anders blijft het bij populistisch schreeuwen zonder inhoud.
Clavan 14 mei 2021 14:02
Nou hoorde ik in de podcast De Kopgroep Boogerd zeggen dat er in het peloton door sommigen gesproken wordt dat de sabbatical van Tom een vooropgezet plan is. Om hem voor een tijd uit de koers te halen. Maar voor welke reden...?
Clavan 14 mei 2021 14:06
[cabaret modus] Fortuyn was natuurlijk voor het kinderpardon omdat hij wel lekker vond[cabaret modus uit]
Koppizoektwachtwoord 14 mei 2021 14:07
Ook in het peloton heb je wappies en ontkenners.
lodjan 14 mei 2021 15:39
Probeer je nu het woord complotdenkers te vermijden?
El Chaba 14 mei 2021 18:15
Met 'nooit' bedoelde ik natuurlijk 'nooit' sinds Pim Fortuyn/de SP met Jan Marijnissen. Begrijpend lezen is duidelijk niet aan jou besteed. Alsof ik niet zou weten wat de traditioneel linkse partijen de afgelopen 100 jaar hebben bereikt voor 'de arbeiders' . Probleem is helaas dat ze niet zijn meegegaan met hun tijd en totaal geen oog hebben voor de andere thema's, die de arbeiders momenteel in de maatschappij óók belangrijk vinden.

Een groot deel van het electoraat van 'de arbeiders' zijn nog steeds links als het gaat om hun portemonnee, maar niet links als het gaat om leefbaarheid in de volkswijken, niet westerse allochtonen, Islam, immigratie, integratie en justitie.

Daarom is een groot deel van dat electoraat van de SP en PVdA overgelopen naar vooral de PVV van Wilders, die dat heel slim heeft gecombineerd en beide linkse en rechtse thema's heeft verenigd in één partij. Geen enkele traditioneel linkse partij doet dat en dat was mijn punt.
El Chaba 14 mei 2021 18:21
Cecchini 14 mei 2021 20:45
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/05/2021 20:47 door Cecchini.
Cecchini 14 mei 2021 20:49
Dumoulin begint dus weer in de Ronde van Zwitserland waar ook MVDP start. Hebben die 2 ooit samen in één koers gereden (het NK uitgezonderd) ? Ik ben te beroerd om dat zelf uit te zoeken.
Sub Culture 14 mei 2021 21:30
Ik heb het opgezocht voor jou, vriendschap.
In L-B-L vorig jaar kwamen ze beiden aan de start, MVDP 6de en Dumoulin 12de.
Slimmerd 14 mei 2021 21:35
Ook in 2014 in de Ronde van België, Dumoulin werd 2e in AK achter T. Martin, MvdP op plek 23



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/05/2021 21:36 door Slimmerd.
Kilometervreter 14 mei 2021 22:18
Goed dat je wat duidelijkheid schept, ik ben het nog steeds faliekant met je oneens, de cijfers geven mij trouwens gelijk (zie nos.nl voor wat betreft de uitslagen 2012 en 2017),maar ik kreeg het verzoek iets minder politisch te zijn dus laat ik het hierbij.
Cecchini 14 mei 2021 23:46
Dank u beiden. Alles is vergeven
Cecchini 14 mei 2021 23:47
De zwarte trui 15 mei 2021 00:51
Met boter en suiker, 63% voor Tom en de resterende 37% voor Mathieu: [www.procyclingstats.com]

Als Tom een 2e hands auto zou zijn zit ie nog net aan de goede kant van de ton zie ik, 99.659 km en de laatste paar maanden binnen gestaan meneer, een koopje!
Horsie is back 18 mei 2021 11:35
De ironie is dat wij meteen weer met torenhoge verwachtingen zitten. Tokio is een test, voor hem, voor ons. Aldus Peter Winnen vandaag.
In de VK ook weer een ártikel over hem, verspreid over twee pagina's.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen