Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Concurrentie voor Van Aert en Evenepoel: Asgreen rijdt olympische tijdrit

Gepost door Louise Michel 
Louise Michel 23 mei 2021 08:05
Quote



Concurrentie voor Van Aert en Evenepoel: Asgreen rijdt olympische tijdrit

Kasper Asgreen (Deceuninck-Quick Step) heeft aangekondigd dat hij naar de Olympische Spelen trekt deze zomer. De Deense winnaar van de Ronde van Vlaanderen zal als hardrijder ook deelnemen aan de tijdrit, wat een stevige concurrent extra betekent voor onze landgenoten Remco Evenepoel en Wout van Aert.

Laurens Van Heuverswijn, Hugo Coorevits

Asgreen is tweevoudig Deens kampioen tijdrijden en ook de huidige nationale kampioen op de weg. Dit jaar was hij ook al de beste in de individuele tijdrit in de Ronde van de Algarve, een proef over zo’n twintig kilometer. Op het WK tijdrijden vorig jaar werd hij zesde, terwijl hij zich in het verleden met Deceuninck-Quick Step ook al kon kronen tot wereldkampioen ploegentijdrijden.

Uiteraard was hij, weg van het tijdrijden, ook de beste in de E3 Saxo Bank Classic en de Ronde van Vlaanderen.

Voor ons land nemen Remco Evenepoel en Wout van Aert deel aan de tijdrit. De individuele tijdrit voor mannen tijdens de Olympische Spelen van Tokio telt 44,2 kilometer en herbergt 846 hoogtemeters. De renners leggen tweemaal een heuvelachtig circuit af, dat deels over de Fuji International Speedway voert.

Naast Asgreen, die als enige zal deelnemen aan de tijdrit, werd ook klimmer Jakob Fuglsang geselecteerd door bondscoach Anders Lund. Denemarken heeft recht op 4 plaatsen. Fuglsang en Asgreen zijn bekend, de andere twee nog niet. Het is zeker dat Asgreen de dubbel doet voor de Scandinaviërs.

De twee andere namen komen uit het achttal Michael Valgren, Magnus Cort Nielsen, Mattias Sjkelmose, Soren Kragh Andersen, Mikkel Bjerg, Christopher Juul-Jensen, Andreas Kron en Mikkel Honoré. Pas op 22 juni worden de twee aangevuld.

Stevige concurrentie
Van Aert en Evenepoel wonnen de binnenlandse competitie al van onder meer werelduurrecordhouder Victor Campenaerts voor de selectie van bondscoach Sven Vanthourenhout. De buitenlandse concurrentie wordt ook straf: wereldkampioen Filippo Ganna, Tom Dumoulin en ex-wereldkampioen Rohan Dennis beslisten al om deel te nemen.


[www.gva.be]

Kasper kan aardig tijdrijden hoor maar hem een serieuze concurrent noemen voor het goud of zilver gaat mij veel te ver. Ik ben het dus oneens met de titel van dit artikel.
Anony 23 mei 2021 10:08
Daar heb je Ulrich weer.
Eddy Veen 23 mei 2021 11:11
1. Tom 2. Remco 3. Rohanwinking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2021 11:11 door Eddy Veen.
Carlos Danger 23 mei 2021 14:42
Ik denk, dat Tom alweer (tijdelijk) is gestopt voordat de OS beginnen.
Cecchini 23 mei 2021 14:47
Verklaar je nader
Carlos Danger 23 mei 2021 14:49
Ik heb het vermoeden, dat hij fietsen wel weer leuk vindt, maar nog altijd een
bloedhekel heeft aan wielrennen.
Prikdude 23 mei 2021 15:51
Voordeel dat tijdrijden enkel dat eerste is en met het tweede niks van doen heeft.
Carlos Danger 23 mei 2021 16:20
Nee, daar komt geen journalist op af.
Clavan 23 mei 2021 18:43
Oliveira. Punt
El Chaba 23 mei 2021 20:53
Volgens mij heeft hij nooit een hekel aan wielrennen gehad. Alleen met een aantal zaken daarom heen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen