Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Giro Ciclistico d'Italia (2.2) Stage 5 » Fanano › Sestola (142km)

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 07 juni 2021 07:57
We gaan klimmen!










De Italiaan Filippo Baroncini hield zeer nipt de Ier Ben Healy af in de tijdrit gisteren.

AK na etappe 4
1 Ben Turner Trinity Racing 10:26:58
2 Filippo Baroncini Team Colpack Ballan 0:01
3 Anthon Charmig Uno-X Dare Development Team 0:15
4 Juan Ayuso Team Colpack Ballan 0:16
5 Lennert van Eetvelt Lotto - Soudal U23 0:21
6 Henok Mulubrhan Team Qhubeka 0:23
7 Alexandre Balmer Equipe continentale Groupama-FDJ 0:36
8 Marco Frigo SEG Racing Academy 0:39
9 Alex Tolio Zalf Euromobil Fior ,,
10 Tobias Halland Johannessen Uno-X Dare Development Team 0:43
El Chaba 07 juni 2021 14:31
1. Juan Ayuso

Pakt ook het roze.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/06/2021 14:38 door El Chaba.
El Chaba 07 juni 2021 14:54
01 Juan Ayuso Youth jerseyLeader jerseyPoint jersey Team Colpack Ballan 03:32:33
02 Tobias Halland Johannessen Uno-X DARE DT + 01:04
03 Ben Healy Trinity Racing + 01:04 1
04 Thomas Gloag Trinity Racing + 01:21
05 Henri Vandenabeele Development Team DSM + 01:21
06 Anders Halland Johannessen Uno-X DARE DT + 01:21
07 Asbjørn Hellemose V.C.Mendrisio + 01:21
08 Yannis Voisard Swiss Racing Academy + 01:21
09 Alessandro Verre Team Colpack Ballan + 01:52
10 Reuben Thompson Groupama-FDJ Conti + 01:52
Sub Culture 07 juni 2021 15:02
Wat een talent!
Fcdh 07 juni 2021 15:28
Ben benieuwd hoe zijn stap naar de profs gaat.
UAE heeft wel lekker de oliedollars laten rollen met een 5 jarig contract tot 2027 waar Pogacar ook nog vast ligt tot 2026.
Heisenberg 07 juni 2021 15:31
UAE werkt wel aan de toekomst: Pogacar, Hirschi, Ayuso, Bjerg, McNulty, Covi. Allemaal uit 1998 of later.

Ardila, winnaar van deze wedstrijd in 2019, laat ik even buiten beschouwing. Nog niets laten zien bij de profs.
El Chaba 07 juni 2021 15:38
Hij heeft onder meer de Settimana Coppi e Bartali al gereden en nog heel verdienstelijk ook voor iemand die pas 18 jaar oud is.
[www.procyclingstats.com]
El Chaba 07 juni 2021 15:41
Klopt en ook op sprintgebied zijn ze nu actief: (baan)sprinttalent Felix hebben ze binnengehaald en komt er na de OS bij.
[www.wielerflits.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/06/2021 16:20 door El Chaba.
El Chaba 07 juni 2021 15:53
AK na etappe 5:

01 3 ESP Juan Ayuso ITA Team Colpack Ballan 13:59:37
02 8 NOR Tobias Halland Johannessen NOR Uno-X DARE DT + 01:35
03 11 BEL Henri Vandenabeele GER Development Team DSM + 02:22
04 11 GBR Thomas Gloag GBR Trinity Racing + 02:23
05 6 ITA Alessandro Verre ITA Team Colpack Ballan + 02:31
06 1 BEL Lennert Van Eetvelt BEL Lotto Soudal U23 + 02:43
07 21 IRL Ben Healy GBR Trinity Racing + 02:44
08 7 GBR Ben Turner GBR Trinity Racing + 02:45
09 14 DEN Asbjørn Hellemose SUI V.C.Mendrisio + 02:47
10 8 ITA Filippo Baroncini ITA Team Colpack Ballan + 02:48

45 8 NED Marijn Van Den Berg FRA Groupama-FDJ Conti + 09:16
Horsie is back 07 juni 2021 19:34
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Klopt en ook op sprintgebied zijn ze nu actief:
> (baan)sprinttalent Felix hebben ze binnengehaald en komt er na de OS bij.

Je bent goed op weg, El Chaba, maar een sprinttalent zou ik Felix Gross toch niet willen noemen. Definities moet je niet willen laten verwateren. A horse (still) is a horse of cause. Harrie Lavreysen zou Felix Gross op de baansprint tegelijkertijd links en rechts voorbij poefen. Maar wereldtop 4 km achtervolging is Felix Gross zeker.
lodjan 07 juni 2021 20:11
Je weet toch dat Theo Bos de uitzondering is. Mannen als Cavendish en Viviani waren ook geen sprinter op de baan.
Horsie is back 07 juni 2021 20:39
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je weet toch dat Theo Bos de uitzondering is. Mannen als Cavendish en Viviani waren ook geen sprinter op de baan.

Iets te gemakkelijk. Theo Bos als wegsprinter was laten we zeggen 0,8 dat van Theo Bos de ultieme baansprinter van 2005 tot 2007. Mark Cavendish begon wel degelijk op de wielerbaan, maar werd op een bepaald moment niet meer talentvol genoeg meer geacht om daar nog primair op te koersen, dus kwam de wegsport in beeld. Hij zou trouwens later in zijn loopbaan nog terugkeren naar de baan om tenminste Thijs Z. te ontgrieven en de inhoud van de weg te vermarkten op de baan. Elia Viviani heeft zo'n 14 jaar werkelijk van alles op de baan gedaan, maar was als zodanig geen sprinter, maar kon met die inhoud heel groot op de wegsprint worden.

Maar in principe moet je de baansprint ook niet met de wegsprint willen vergelijken. In de ene discipline loopt de vermogenscurve vrijwel geheel van boven naar beneden en bij de andere precies andersom. Dit is een fundamenteel verschil.
DeZusVanJohan 07 juni 2021 20:49
Ze waren geen baansprinters, ze kwamen uit op duuronderdelen zoals de scratch, achtervolging, puntenkoers etc.

De laatste renner buiten Theo Bos die op het podium stond bij een WK sprint op de baan met een noemenswaardige carrière op de weg is volgens mij Patrick Sercu geweest in 1969.

edit. ik zie nu dat Viviani wel eens op het podium heeft gestaan in de teamsprint op het Italiaans kampioenschap, maar op mondiaal niveau natuurlijk geen rol van betekenis.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/06/2021 20:50 door DeZusVanJohan.
lodjan 07 juni 2021 21:12
Je bent het dus me eens.
lodjan 07 juni 2021 21:13
Precies, dat bedoel ik.
Horsie is back 07 juni 2021 21:47
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je bent het dus me eens.

Neen, want in algemene zin houd ik niet van de zogenaamde crossover vergelijkingen. Natuurlijk kan Felix Gross een fatsoenlijke sprint rijden, tezamen met duizenden anderen door de tijden heen, Ook een NFL speler kan met veel meer dan 100 kg spierbepakking een sprinttijd afleveren, die in Nederland nog redelijk zeldzaam is, maar daarmee is hij nog geen sprinter. De 200m tijden, die Filippo Ganna tijdens zijn WR reed worden in realiteit niet door zo vele anderen seperaat gereden, maar hij staat toch nog steeds niet bekend als sprinter.

Dat ik Theo Bos heel hoog heb zitten, moge bekend zijn, maar daarmee was zijn switch naar de wegsprint nog altijd geen match voor zijn baansprint. En over de krachtpatsers van de post Theo Bos tijdperk hoeven we het helemaal niet te hebben. Ze komen bij wijze van nog niet eens de heuvel van Mollema over. grinning smiley

Het is evident. In Grenchen vindt binnenkort een bike off plaats tussen Felix Gross en Harrie Lavreysen. laatstgenoemde staat al veel te lang in de hangar. Nu nog even organiseren op de thuisbaan van Tissot.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/06/2021 21:48 door Horsie is back.
Prikdude 07 juni 2021 22:08


Als een wegploeg een renner haalt, praat je over diens kwaliteiten in de hoedanigheid van de weg. Als Bahrein volgend jaar Sam Bennett haalt, mag ik hem dan ook geen sprinter noemen omdat hij in zijn vrije tijd graag alpinisme bedrijft?

(Ken Gross nauwelijks, maar ga er even vanuit dat zijn sprintkwaliteiten op de weg niet verzonnen zijn)
El Chaba 07 juni 2021 22:16
On topic, Horsie, wat vind je hiervan:

Afgelopen mei in de Giro 2021 op de Colle Passerino (4,3 km à 9,8%):
Bernal, Landa, Ciccone en Carthy 14'01".
Vlasov: 14'03". Bardet 14'08". Caruso 14'10". Foss 15'01

Vandaag in de Baby Giro op dezelfde col:
Ayuso: 13'41". Vandenabeele (vorig jaar tweede in de Baby Giro): 14'55".

Uiteraard zijn heel veel factoren niet gelijk maar toch. Hoe zie jij dit?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/06/2021 22:16 door El Chaba.
Horsie is back 07 juni 2021 22:49
Prikdude Schreef:
-------------------------------------------------------

> (Ken Gross nauwelijks, maar ga er even vanuit dat zijn sprintkwaliteiten op de weg niet verzonnen zijn)

Alles wat me voor ogen stond was even de woorden (baan) sprinttalent van El Chaba van context te voorzien. En waar leidt dat allemaal toe? Prikkeldude, die weer eens de kans grijpt om Horsie onbedaarlijk aan het lachen te krijgen. Lukt hem trouwens steeds beter.

Er is natuurlijk niemend, die gaat ontkennen, dat Felix Gross op de weg al 6 jaar bezig niet een heel fatsoenlijke sprint kan rijden. En recent progressie boekte omdat hij even van de 4 kilometer weg moest. In het verre Hong Kong reed hij van 250m tot 375 m een gemiddelde snelheid van nog geen 66 kilometer per uur en dat uiteraard met het grote mes.

Hij zal ongetwijfeld als eerste greyhound achter de buit aan moeten rennen. En dan komt de rest over hem heen.
Horsie is back 07 juni 2021 23:35
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> On topic, Horsie, wat vind je hiervan:

> Afgelopen mei in de Giro 2021 op de Colle Passerino (4,3 km à 9,8%): Bernal, Landa, Ciccone en Carthy 14'01". Vlasov: 14'03". Bardet 14'08". Caruso 14'10". Foss 15'01
> Vandaag in de Baby Giro op dezelfde col: Ayuso: 13'41". Vandenabeele (vorig jaar tweede in de Baby Giro): 14'55".
> Uiteraard zijn heel veel factoren niet gelijk maar toch. Hoe zie jij dit?

Op zich een bijzonder respectabele prestatie, maar omdat je zulke prestaties nu eenmaal niet echt kunt beoordelen, zo lang je niet alle factoren, zoals vooral invloed van de wind, verreweg de belangrijkste variabele buiten in tegenstelliing tot binnen, maar ook taktiek, mate van inspanning, mate van frisheid wordt het dan toch snel een vergelijking met te veel onbekenden. Een vergelijking en dat weet ook elke wiskunde nitwit, die niet op te lossen is.

Maar een bijzonder kind is het zeker en het is langzamerhand ook een feit, dat de invloed van de sportwetenschap een steeds groter deel van de sportprestatie wordt. Ik noem dat vrijwel altijd het zogenaamde cosmetische deel. Zo ben ik ervan overtuigd, dat je de absolute wereldtop niet hoeft te halen om er te komen. cool smiley
Horsie is back 08 juni 2021 13:17
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> On topic, Horsie Oom Antoine, wat vind je U hiervan:
>
> Afgelopen mei in de Giro 2021 op de Colle Passerino (4,3 km à 9,8%): Bernal, Landa, Ciccone en Carthy 14'01". Vlasov: 14'03". Bardet 14'08". Caruso 14'10". Foss 15'01
>
> Vandaag in de Baby Giro op dezelfde col: Ayuso: 13'41". Vandenabeele (vorig jaar
> tweede in de Baby Giro): 14'55".
>
> Uiteraard zijn heel veel factoren niet gelijk maar
> toch. Hoe zie jij U dit?

Beste El,

Natuurlijk is Ayuso de nieuwe vélopokémon, nu eens niet een Belg, maar een Spanjaard.

Wattage van 6,34w/kg voor maar 820 seconden is niet zo sensationeel, ware het niet dat het nog door een joch werd gepresteerd. De tijden, waaraan U echter referreert, zijn natuurlijk door de elitegroep al keuvelend ontstaan. Het wattage van 6,16w/kg zouden ze graag nog twee uur langer willen volhouden.

Merci bien
El Chaba 08 juni 2021 13:35
Ik snap wat je bedoelt, maar al keuvelend is uiteraard overdreven. Anders hadden kleppers als Vlasov, Bardet en Caruso geen moeite hebben gehad om te volgen. Om over Foss, twee jaar geleden winnaar op 21-jarige leeftijd van de Tour de l'Avenir maar niet te spreken.

Maar eens, zeker in dit geval is één op één vergelijken een onmogelijke opgave.

En wat je zegt, voor een 18-jarig jochie is het sowieso bijzonder, ja.
Horsie is back 08 juni 2021 14:16
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik snap wat je bedoelt, maar al keuvelend is
> uiteraard overdreven.

Bent U nu ontrouw aan uw stokpaardje, begrijpend lezen? hot smiley
El Chaba 09 juni 2021 00:40
Horsie is back 09 juni 2021 23:45
Zou Dumoulin al onderweg zijn naar Andorra om te duelleren met Luis OCana?

Er is een boek uit getiteld Zij blijven allemaal goden van Jeen de Jong, waar iedereen met iedereen aller tijden wielrent.
Zag het langskomen bij de Roemeen, in dit verband niet voor niets bekend met de twitternaam Mihai Simion @faustocoppi60.

Zou daar ook een verslag instaan van Bayonne-Luchon, 326 km over de Aubisque, Tourmalet, Asoin en de Pyresourde?
Op die bromsnor fietsen langs menig smederij? Bestond Theo Koomen toen ook al?

Disclaimer: Hier zit, altans zo ervaar ik dat, menig schrijver en/of in elk geval menig liefhebber van wielercontent, zolang de cijfers maar gekneveld worden. grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen