Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

NK tijdrijden

Gepost door Heisenberg 
Heisenberg 14 juni 2021 13:24
Woensdag is het NK tijdrijden in Emmen. Jumbo heeft sinds de Amstel Gold Race niets meer gewonnen, maar het moet toch wel raar lopen als Dumoulin daar woensdag geen verandering in brengt. Dit zijn volgens Wielerflits de favorieten:

**** Tom Dumoulin
*** Koen Bouwman, Ide Schelling
** Sebastian Langeveld, Julius van den Berg, Thymen Arensman
* Pascal Eenkhoorn, Brian Megens, Elmar Reinders, Nils Sinschek
Brieske 14 juni 2021 13:57
Rob de Nijs doet niet mee begrijp ik...
El Chaba 14 juni 2021 14:49
Die doet toch altijd en overal mee?
Eindhovuh 14 juni 2021 14:54
Het NK tijdrijden heeft meestal geen indrukwekkend deelnemersveld, maar dit jaar is het wel heel karig zeg.
De zwarte trui 14 juni 2021 15:04
Geen Keldermann en Van Baarle?
El Chaba 14 juni 2021 15:23
Nee, en dat doet vermoeden dat Van Baarle de Tour gaat rijden, nochtans staat hij niet op de (voorlopige) startlijst van Ineos, zowel niet bij cyclingfever als bij PCS.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/06/2021 15:34 door El Chaba.
ton duk 14 juni 2021 15:38
Eens, je zou toch zeggen dat voor renners als Oomen, Eekhoff ea elke tijdrit in wedstrijdvorm mooi meegenomen is?
Gr
Eindhovuh 14 juni 2021 16:17
Cecchini 14 juni 2021 17:33
Oh ja, die vastlopende plaat van Rob de Nijs is ook weer van stal gehaald.
Kilometervreter 14 juni 2021 19:07
Malle El Chabbe
Brieske 14 juni 2021 19:30
Jup, humor (serieus Brieske?) wordt leuker naarmate mensen het vermoeiender gaan vinden. Tis heus waar.

Groet
Kilometervreter 14 juni 2021 19:36
Ik zou die theatertour nog eens heroverwegen
El Chaba 14 juni 2021 19:37
Nee, niet bij mij, hoor.
Maar misschien is dat omdat ik een halve autist ben, die hebben over het algemeen, weinig tot geen humor..
Kilometervreter 14 juni 2021 19:43
En ze herhalen zich ook best vaak
Horsie is back 14 juni 2021 21:54
No races today voelt als no milk today.
Frederik D. 14 juni 2021 23:02
Tinuz 14 juni 2021 23:19
De omgeving Emmen is tegenwoordig middengebergte.
Marc 15 juni 2021 10:23
Heeft iemand enig idee waar de tijdritten m/v worden uitgezonden (evt, met link)?
Bij voorbaat dank,
Marc
De zwarte trui 15 juni 2021 10:49
Van WF: Het regionale podium.tv zendt het NK tijdrijden van start tot finish uit.
ton duk 15 juni 2021 10:51
De zwarte trui 15 juni 2021 10:55
Emmen ooit de plek van de finale van de clubcompetitie. Ik geloof dat ik daar op dat sportpark Meerdijk toen ook nog een proloog heb gereden. De vuilnisbelten werden niet aangedaan (tis al zo lang geleden, wellicht was er toen nog geeneens asfalt daar op die berg).
Marc 15 juni 2021 11:24
Oké, dan zal het hier wel op te vinden zijn.
[podium.tv]
Eindhovuh 15 juni 2021 12:01
Emmen, de omgeving is mooi. Maar de stad zelf is wel echt een treurige bedoening zeg, weinig steden zijn zo nietszeggend en lelijk.
ton duk 15 juni 2021 12:11
Van weekendje Emmen kan ik me een goede friettent, goede Joegoslavisch restaurant en de oude dierentuin herinneren.
Gr
Ps yawning smileyh ja, de woutenkiet ook maar dat was dan weer bij WKE-FC DB ooit
Eindhovuh 15 juni 2021 12:27
WKE is ook wel een lekker clubje ja haha.

De dierentuin is idd de enige "bezienswaardigheid".
DeZusVanJohan 15 juni 2021 13:57
We kunnen niet allemaal in Eindhovuh wonen.
Eindhovuh 15 juni 2021 15:16
Dat doe ik dan ook niet. Ook geen mooie stad, maar nog wel bruisender dan Emmen.
Kilometervreter 15 juni 2021 16:58
Emmen is eigenlijk ook geen stad (in de zin van centrum met omliggende woonwijken). Het is een samenklontering van (voormalige) dorpen (Emmermeer, Emmerhout, Emmer-Compascuum, Bargeres, Bargeroostveen en nog zo wat) met elk een eigen "karakter". In het midden is een centrum neergezet, sfeertje Zoetermeer op een maandagavond, vanwaar uit de dierentuin inmiddels verhuisd is. Daarnaast is Emmen ook meer dan belabberd bereikbaar, vooral met het OV. Er rijdt een boemeltje op en neer naar Zwolle, de treinreiziger passeert dan plaatsen waarvan hij/zij de geografische ligging vooraf op oostelijk Noord-Korea had ingeschat. Er rijden, meen ik, snelbussen naar Assen en Groningen, maar dan ben je rustig een uur onderweg. Europatechnisch gezien heeft Emmen een gunstige ligging nabij de Duitse grens, ware het niet dat er amper een mens woont in dat deel van Duitsland. Meppen (Johan Derksen speelde er ooit betaald voetbal bij de plaatselijke SV Meppen) is de Duitse equivalent van Emmen, net over de grens. De inwoners van Meppen kijken doorgaans met jaloezie naar Emmen "want wat ze daar allemaal wel niet hebben!". Dat zegt derhalve ook weer genoeg over Meppen. En voldoende over die hele regio feitelijk.
Eindhovuh 15 juni 2021 17:27
Lijkt mij een treffende omschrijving.
Ik ben voor mijn werk in bijna alle gemeenten van Nederland geweest, Emmen staat echt in de top 5 qua troosteloosheid. Soort Den Helder zonder zee.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/06/2021 17:27 door Eindhovuh.
Curzio 15 juni 2021 18:30
Tsja, als je in een historisch centrum wil wonen vol toeristen moet je niet in Emmen zijn idd. Maar het heeft de benodigde voorzieningen (2e winkelstad van het Noorden, voor wat het waard is) en verder veel bomen, ruimte en vooral aan de Noordwest kant een fraaie, landelijke omgeving. En, niet de teringdrukte van de randstad. Eens je, vanuit Emmen gezien, Hoogeveen voorbij bent is het weer hommeles.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/06/2021 18:30 door Curzio.
Louise Michel 15 juni 2021 18:34
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat doe ik dan ook niet. Ook geen mooie stad, maar
> nog wel bruisender dan Emmen.


Eindhoven overtreft Emmen wat gebruis betreft alleen op die momenten waarop PSV de landskampioen is geworden. En gezien de enorme achterstand van PSV op Ajax komt dat kampioenschap er voorlopig nog lang niet. Of ben ik dan te snel met mijn conclusie? Want PSV heeft natuurlijk wel een Duitse trainer. En Duitsers doorzien het voetbalspelletje veel beter dan Nederlanders. Kijk voor het onbetwistbare bewijs de WK finale van 1974 maar eens terug. Nederlandse voetballers mogen dan wel doorgaans balvaardiger zijn maar Duitsers begrijpen beter dat je met de juiste tactiek, mentaliteit en fysiek veel meer kunt bereiken. En dat hebben ze geleerd van de Belgen. Want toen de Duitsers in 1974 het WK gingen organiseren wilden ze er alles aan doen om niet zoals in 1966 (finale verloren van Engeland) en 1970 (halve finale verloren van Italië) wederom te falen. Na een uitgebreide analyse van de kwalificatiewedstrijden voorafgaand aan het toernooi viel het de Duitsers op dat het kleine België het Nederland met topspelers als Cruijff ontzettend lastig maakte. Sterker nog, Nederland had helemaal niet uitgenodigd mogen worden voor het toernooi. Want in de beslissende wedstrijd tussen Nederland en België scoorde Jan Verheyen een zuiver doelpunt voor de sympathieke Belgen. Maar om onbegrijpelijke redenen werd die goal afgekeurd. Helaas was er toen nog geen VAR. Maar goed, de Duitsers hebben de Belgen vanwege die opmerkelijke prestatie zeer goed geanalyseerd en daarmee de basis gelegd voor hun verdiende zege in de finale. Een bedankje daarvoor hebben de Belgen echter nooit ontvangen van de Duitsers. Maar toch mogen toch de Belgen trots zijn op wat ze de Duitsers toen hebben onderwezen vind ik. Vinden jullie dat ook?
Horsie is back 15 juni 2021 19:47
How to choose an e-bike motor for your needs, CH to ride the TDF.
The Spanish are goiing mad over him, not only they.. 1,83m en 65 kg.

Meanwhile reed a British Young Lass, Illi Gardner een nieuw KOM op de Mont Ventoux Offical met 1:12.08

Dit brengt La Petite Reine weer in herinnering and Mamma Alien still there, die maar 4 minuutjes op die Spanjaard hoefde toe te geven.

Disclaimer: Je moet toch wat als anti-dope tegen "ontdek je plekje".
Frederik D. 16 juni 2021 10:30
Toch is het een aardig gebied. Ja, Meppen, de charme van geen charme. En de huizenprijzen in Emmen en Meppen?
Frederik D. 16 juni 2021 10:44
Natuurlijk vind ik dat. Je hebt helemaal gelijk. Ik laat me vandaag nog tot Belg naturaliseren. Ik wil vandaag nog gebelgd worden. Belgia Magna. Groot België. Van Frans Vlaanderen tot Oost-Friesland. En met een Belgisch mRNA coronavaccin krijg ik vast nog iets van Belgische genen. Of dezen. Maakt niets uit. Laat ik het zo zeggen, Belgen, Nederlanders, noordelijke Fransen en westelijke Duitsers zijn Franken, fiere en franke Franken. Het kernland van de Franken is België. Kortom, we willen een groot Frankenrijk met België als hart en Nederland, westelijk Duitsland en noordelijk Frankrijk als wingewesten onder een gouverneur. Uiteraard met Nederlands als hoofdtaal. Want het Nederlands is de opvolger van het Frankisch zoals iedereen weet of behoort te weten. En Kamagurka als president.

Wij, Belgen, fier en frank,
kregen vaak stank voor dank.
Maar eenmaal op ons eigen
zijn we niet stuk te krijgen.
Van je één, drie en twee,
België, houland en houzee.
Marc 16 juni 2021 11:11
Voor dhr. Frederik D.: [youtu.be]

En verder hoop ik dat de link die ik hier boven heb geplaatst ook het vrouwen kampioenschap tijdrijden uitzendt. Door het sterkere deelneemstersveld boeit me dat nu eenmaal meer.
Dat zou dan om 13u15 beginnen. Laatste komt binnen rond 15u40.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/06/2021 11:12 door Marc.
Cecchini 16 juni 2021 12:01
Door Peter Winnen



Het was tijdens een tamme etappe van de Giro dat Karsten Kroon op Eurosport over Tom Dumoulin verklaarde dat die bouwkundig inzicht ontbeert. Dat had hij kunnen constateren toen zijn vriend hem was komen helpen met het leggen van dakpannen op een varkenshok. Tom zat nog in zijn sabbatical, en was hevig zoekende. Ik sluit niet uit dat de dakpannen hem het laatste zetje terug in het zadel hebben gegeven want ik weet uit ervaring hoe heilzaam zo’n zen-klus kan uitpakken, zelfs zonder bouwkundig inzicht.

Bekend is dat Tom de olympische tijdrit gaat rijden in Tokio. Het plezier in de sport is terug, de benen kriebelen. Voor minder dan een schijf edelmetaal doen wij het niet. Maar wat wíj willen zal hem worst wezen. Hij laat ook niemand meer in zijn ziel kijken, behalve zijn geliefde dan.

Vorige week maakte hij zijn rentree in de Ronde van Zwitserland. Het begon met een tijdritje over 12 kilometer dus dat kwam mooi uit. De zestiende tijd klokte hij. Hoe zuinig zijn commentaar: ja, het was wel oké, maar hij miste toch wat van ‘het echte gevoel’. En dat terwijl ik uit mijn bol ging, heel stilletjes, want Tom zou de herrie niet hebben geapprecieerd. Voor iemand die zo uit de grot komt vond ik het debuut een wereldprestatie.

Zaterdag in een tijdrit de Oberalp-pass omhoog en omlaag. Resultaat: vijfde. Vijfde! En weer dat zuinige. Oef, het was harken geweest de laatste kilometer bergop, en het eerste stuk van de afdaling had hij niet de macht gehad om bij te trappen. Ik ken legio harkers die een moord zouden plegen voor zulk een onmacht. ‘Het moet beter’, zei hij, ‘maar voor nu ben ik tevreden’.

Woensdag de volgende test, het NK-tijdrijden. Ik verwacht dan een iets minder zuinig commentaar. Tom hoopt wel hersteld te zijn van een weekje Zwitserland want hij is ‘toch behoorlijk naar de kloten’. Maar alles voor het grote doel: Tokio. En als iemand zich kan vastbijten in een doel is Tom Dumoulin het wel.

Hij die zich niet (meer) in de ziel laat kijken zet het innerlijk raampje toch op een kier. Is er leven na Tokio? ‘Ik ben er niet echt mee bezig. Na Tokio ga ik daar eens rustig over nadenken’. En ik maar denken dat het stadium van het nadenken achter hem lag. Zal het antwoord van het resultaat afhangen? Met grote motoren als Ganna, Roglic en Dennis heeft hij zich in Zwitserland niet kunnen meten. Of zal het genot van de zelfkastijding voldoende zijn om te blijven koersen? Misschien staat er na Tokio alweer een nieuwe Dumoulin op, misschien ook niet.

Feit is dat hij tijdens de sabbatical meer heeft gedaan dan dakpannen gelegd. Volgens trainer Mathieu Heyboer zijn de zes weken schaafwerk tot Tokio krap bemeten, maar het gaat passen.
Heisenberg 16 juni 2021 13:32
NK tijdrijden U23
1. Mick van Dijke 37:16
2. Tim van Dijke 0:05
3. Marijn van den Berg 0:40
4. Lars Boven 1:06
5. Enzo Leijnse 1:10
6. Loe van Belle 1:14
7. Tim Marsman 1:19
8. Darren van Bekkum 1:25
9. Daan Hoole 1:28
10. Stijn Daemen 1:31

Goede uitslag van Jumbo, matig van SEG.

Mick van Dijke vorige week ook al een nette tijdrit bij de profs: 16e in de Ronde van België. Vandaag kwam alleen zijn tweelingbroer in de buurt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/06/2021 13:36 door Heisenberg.
Wanny 16 juni 2021 13:44
Bij Wielerflits hebben ze er weinig kijkt op. Nrs 9 en 10 waren de grote mannen daar.
Marc 16 juni 2021 13:47
De link op wielerflits werkt niet! (https://podium.tv/afleveringen/sportnoordlive/wielrennen-nk-tijdrijden/).
Iemand alternatieven svp?
Bvd.
De zwarte trui 16 juni 2021 13:49
Zonder tweelingbroer kom je er tegenwoordig niet meer.

Toch enigszins verrassende uitslag. Met name Hoole en Daemen die tegenvallen.
Marc 16 juni 2021 13:50
Of toch via nos straks via hun extra internet kanaal?
De zwarte trui 16 juni 2021 13:50
De zwarte trui 16 juni 2021 13:55
Vanochtend nog op die podium.tv link hierboven geklikt toen werkte de site nog. Nu lijkt ie offline, zullen wel te veel freaks willen kijken smiling smiley.
Heisenberg 16 juni 2021 13:57
Lijkt of ze niet wisten dat de broers Van Dijke meededen. Ze worden nergens in het artikel genoemd (https://www.wielerflits.nl/nieuws/voorbeschouwing-nk-tijdrijden-voor-beloften-2021/). De prestatie in de Ronde van België was toch wel een paar sterren waard.
Marc 16 juni 2021 14:53
Lieke Nooijen staat al een tijdje twee, achter Vollering.
Nooijen die in 2019-WK-Harrogate derde werd bij de vrouwen junioren. Dat viel door het Eekhoff-echec en de 100km solo van Annemiek een beetje weg.
Ze zal straks wel weggeblazen worden want zo goed is haar tijd niet.
Maar toch.

(‘k vind Lieke mooi meisje en dat maakt me voor sommigen ongetwijfeld een freak, maar da’s boeien)


Tijd is inmiddels inderdaad al verbeterd. Vollering wel nog op 1.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/06/2021 14:57 door Marc.
Curzio 16 juni 2021 15:19
Meppen weet ik niet. Emmen: prima de luxe. Ja, ik woon er dus. 850 vierkante meter heb ik, dat is niet alleen maar tuin want m'n vrijstaande huis staat er ook op.
De zwarte trui 16 juni 2021 15:25
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/06/2021 15:25 door De zwarte trui.
De zwarte trui 16 juni 2021 15:25
Anna op poleposition bij punt 1
1. van der Breggen 19'53"
2. van Dijk 11"
3. Brand 23"
4. van Vleuten 24"
Meneer 60% 16 juni 2021 15:26
VDB met de snelste eerste ronde bij de vrouwen. Van Vleuten slechts vierde, maar op maar 23 seconde. Van Dijk en Brand er nog tussen. Vollering startte vroeg en is al gefinisht. Reed ongeveer als enige een negatieve split, maar dat zal waarschijnlijk niet genoeg zijn voor een plek in de top-4.
Meneer 60% 16 juni 2021 15:59
1. VDB 39.58
2. Van Dijk +13
3. Brand +32
4. Van Vleuten +58 (Met Erik Zabel in de ploegleidersauto, las ik volgens mij op twitter)
Frederik D. 16 juni 2021 17:10
Dus bijna een heus landgoed. Benijdenswaardig. Maar laat ik niet klagen. Mijn tuintje is niet echt klein en mijn vrouw en ik hebben elk een eigen hobbykamer. Park in de buurt. Het kan zo veel slechter, besef ik.
Curzio 16 juni 2021 17:25
thumbs up

Overigens heb ik twee jaar geleden minder voor dit huis betaald dan wat de gemiddelde aankoopprijs van huizen inmiddels in Nederland is.
veluweracer 16 juni 2021 17:47
De zwarte trui 16 juni 2021 17:49
Je bent me net voor cool smiley
De zwarte trui 16 juni 2021 17:51
Er kan iemand zomaar een Bodrogitje doen daar op het stuk met de auto's er naast.
Cyclad58 16 juni 2021 17:53
Koen Bouwman goed onderweg, ruime voorsprong op Julius van den Berg bij tussenpunt 1. Thijmen Arensman "slechts" de 4e tijd, Marien Boogerd zit er nog tussen.
De echte toppers (voor zover aanwezig) komen nog. Gemiddelde van Bouwman over de 1e bochtige ronde is 52 km per uur.
Cyclad58 16 juni 2021 17:55
Aan de finish heeft Arensman inmiddels wel de snelste tijd: 38.44 over 32 kilometer. De snellere tussentijdpiloten moeten nog finishen.
Edit: Julius van der Berg ruim sneller aan de finish: 37:40. 51 km per uur gemiddeld.
Koen Bouwman duikt daar onder met 37:30.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/06/2021 18:17 door Cyclad58.
De zwarte trui 16 juni 2021 18:00
Is het nou 32 km of 29.6? 51 of 47.2 gem. Op die site met live tussentijden is het dat laatste, op de live stream het eerste.
Cyclad58 16 juni 2021 18:02
Ik ontleed mijn info vanuit de livestream.
De zwarte trui 16 juni 2021 18:14
De barista is van start!

Koentje snelste tijd
Abraham onderuit



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/06/2021 18:15 door De zwarte trui.
De zwarte trui 16 juni 2021 18:24
Die commentator is er ook niet helemaal bij...
lodjan 16 juni 2021 18:24
Ai, jammer voor de regerend Olympisch en wereldkampioen!
Cyclad58 16 juni 2021 18:34
Langeveld nu snelste tussentijd, 16 sec sneller dan Bouwman. Tom nog.
Tom is 4 seconden sneller! Dat wordt spannend.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/06/2021 18:34 door Cyclad58.
De zwarte trui 16 juni 2021 18:36
Bijzonder, bijna geen beelden vanaf de motor van Dumoulin. De Drenten geven de voorkeur aan de barista, een veel kleurrijker renner.
De zwarte trui 16 juni 2021 18:38
Zowel Langeveld als Julius rijden zonder UFO. Kost dit Sebas de titel?
De zwarte trui 16 juni 2021 18:39
Jaja er heeft een motor gewacht op Tom..
Eqquipo 16 juni 2021 18:39
Bart Lemmen, opmerkelijk sterk
Cyclad58 16 juni 2021 18:49
Goed 2e deel van Ide Schelling, 2e eindtijd!
Cyclad58 16 juni 2021 18:49
Tom gaat duidelijk winnen met meer dan 20 seconden verschil
Cyclad58 16 juni 2021 18:52
Cyclad58 16 juni 2021 18:52
Tom 36.06!

Sebas 2, Koen 3. Ide 4, Julius 5
De zwarte trui 16 juni 2021 18:53
Tom is er blij mee
ton duk 16 juni 2021 18:54
Toch best een mooi rijtje
gr
De zwarte trui 16 juni 2021 18:55
Een jaar lang in een mooie trui rondrijden zegt ie!!! Hij gaat door mensen!!
De zwarte trui 16 juni 2021 18:56
Ah de aap komt uit de mouw. Hij geeft aan overtraind geweest te zijn. Hij herstelde eind vorig jaar en begin dit jaar niet meer.
ton duk 16 juni 2021 18:56
Zag ik het trouwens goed dat Megens en daarna Dumoulin door een prive-auto werden ingehaald ???
gr
Cyclad58 16 juni 2021 19:01
Was dat je dan niet eerder duidelijk?
De zwarte trui 16 juni 2021 19:09
Nogal extreme reactie om dan met fietsen te stoppen toch? En ik hoor hem alleen maar over andere moeilijke dingen als, de mensch Dumoulin en plezier praten. Dus nee. Er zijn wel meer renners overtraind, die zeggen dat en nemen gas terug om vervolgens weer op te gaan bouwen.
De zwarte trui 16 juni 2021 19:11
Joop ziet dat het goed is (Steven ook).
Cyclad58 16 juni 2021 19:24
Het was mij wel duidelijk dat hij overtraind was. Je kunt het ook een soort wielerburnout noemen. De documentaire over de Tour van Jumbo maakte al veel duidelijk. Goed dat hij terug is, het plezier spatte er vandaag af (voor zover dat bij Tom mogelijk is).
Lucho Herrera 16 juni 2021 19:39
Langeveld voor de 3e keer 2e. Dit was vermoedelijk zijn laatste kans om de NK titel ook in het tijdrijden te behalen. Maar Dumoulin was de dikverdiende winnaar. Tom was heel erg blij en opgelucht. Lang geleden dat ik hem zo zag stralen.
Frederik D. 16 juni 2021 19:43
Wie niet. Een jaar geleden kochten wij ons huidig huis. Goed, we kregen minder voor ons vorig huis dan we thans zouden krijgen maar we hoefden ook minder te betalen voor ons huidig, iets groter, huis. We konden nog gewoon bieden in plaats van bieden vanaf de vraagprijs. De huizenmarkt is nu op een kookpunt. Zelfs buiten de Randstad. Voor beginners met een laag inkomen is het niet prettig.

Maar wat is er te koop in Emmen, zeg, vanaf vijf ton? Nou ja, ik zoek zelf, hoor. smiling smiley
Curzio 16 juni 2021 19:50
Vijf ton heb je niet nodig. Vier is zat. Voor drie heb je ook al wat aardigs.
Marc 16 juni 2021 20:04
Interview Dumoulin waar hier boven zeker aan wordt gerefereerd.
(ik ben in het altijd bruisende Den Helder een ommetje gaan maken want alles gemist door niet werkende link)(overigens altijd koel hier in m’n lachwekkend goedkope huis met uitzicht op het mooie oude stadsdeel en dichtbij dijk en duin)(en Texel!)

Wel wel wel, Tom is echt blij en heeft er zin in.
Doet me deugt allemaal.
[youtu.be]
ton duk 16 juni 2021 20:09
Den Helder... met OV vanuit DUKTown..
Ooit, ik wil toch 's naar het MARINE museum nl
Gr
Marc 16 juni 2021 20:21
Den Helder: begin van de Waddenzee. En da’s handig als je vogelaar bent en liefhebber van rust, natuur en ruimte.
Met de marine, offshore of vissers heb ik dan weer niks. Ik kom niet uit zo’n nest en dan gaat die hele cultuur aan je voorbij.
M’n vader fietste in de jaren ‘40/‘50 bij DOK en dat bestaat nog steeds.
Door Oefening Kracht betekent dat natuurlijk!
Horsie is back 16 juni 2021 21:24
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ah de aap komt uit de mouw. Hij geeft aan overtraind geweest te zijn. Hij herstelde eind vorig jaar en begin dit jaar niet meer.

Het interview gezien, waarin hij dit inderdaad zei. Door op 27 oktober 2020 niet meer in de Vuelta te starten eindigde zijn corona seizoen na 40 wedstrijddagen, dus reed hij elke twee dagen gemiddeld één wedstrijd. Dit feit op zich en dat gold voor anderen soms nog sterker gaf gelegenheid te over overtraind te geraken. Bij Tom Dumoulin speelden er echter al een hele tijd veel meer: overbelasting op het fysieke, maar ook mentale, motivationele vlak. Je ziet het in de internationale sport steeds vaker. Du pain, du vin, maar Dumoulin houdt zijn menukaart nog even tegen de borst. Tokyo was nog net zichtbaar.

De vierde plaats voor Annemiek van Vleuten is voor deze fanboy een kleine telerustelling. Ze is al een tijdje niet langer meer zelf de voortstuwende kracht van het absolute wereldniveau. Misschien slaagt Anna van der Breggen er nu zelfs in om op het absolute hoogtepunt te stoppen, wat voor de fanboys in het veld misschien niet zo zou hoeven, maar verrek, quel peuple de supporters, n'est-ce pas. Nosy, toch nog even naar Lieke Nooijen gekeken, een mooie blondine, en voor @Marc, daarvoor hoef je geen freak te zijn om dat te vinden.
Eddy Veen 16 juni 2021 21:27
De jaren gaan nu kennelijk toch tellen voor Annemiek.
Heisenberg 16 juni 2021 22:43
Bekende namen in.de top-6. Daarna semiprofs en amateurs die best dicht bij Dumoulin eindigen. Tussen die onbekenden staat dan Arensman met een beschamende 14e plaats. Wat is er met hem aan de hand?
Luijt 16 juni 2021 23:12
Gezien bij de u23? Enzo 5e. Geboortejaar 2001.
Luijt 16 juni 2021 23:18
Geldt denk ik ook voor Lars Boven trouwens
Tinuz 16 juni 2021 23:20
Goed voor de moral, deze overwinning van Dumoulin. Het zag er ook goed uit.
Langeveld, Bouwman en Schelling hebben (recent) al getoond geen koekebakkers te zijn in het tijdrijden.
Eqquipo 16 juni 2021 23:33
En 2 beloften-broers tijden rijden die plek 3 (inclusief val) en 4 waren geweest tussen de Elite.
Luijt 17 juni 2021 11:04
Maar wel Den Helder, Marc
Luijt 17 juni 2021 11:06
Door Oefening Kracht klinkt al beter dan de naam van de korfbalvereniging in het dorp waar ik opgroeide: Onder Ons. Bestaat vast ook nog steeds.
Luijt 17 juni 2021 11:08
Eens Ad, eindelijk eens een keer geen gemiemel na de finish maar gewoon blij.
Luijt 17 juni 2021 11:09
Het woord "fanboy"
Horsie is back 17 juni 2021 11:45
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het woord "fanboy"

Urban Hero Dictionary zegt hierover: Known for a complete lack of objectivity in relation to ..
Zo zie je maar weer, je moet voorzichtig zijn met het overnemen van slang gebezigd door tweebenigen. Een geweldige tip, Luijt.
Meneer 60% 17 juni 2021 12:37
Toch nog even meegeven dat Anna VDB 22-ste zou zijn geworden bij de mannen. Linker rijtje. Het lijkt erop dat de omstandigheden gedurende de dag iets minder werden (meer belofterenners onder Anna (onder Anna's tijd bedoel ik, viezeriken) dan eliterenners) maar desalniettemin bijzonder. Zoveel tijd zat er ook niet tussen de vrouwen en de eliterenners.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/06/2021 12:54 door Meneer 60%.
Kilometervreter 17 juni 2021 13:01
Ik verbleef ooit in Ghana en daar was de fanboy (of girl) diegene die de ventilator meedraaide met het aangezicht van de blanke man of vrouw.
Slimmerd 18 juni 2021 19:37
Olympische plak slechts een formaliteit voor Dumoulin;
Ganna, Evenepoel en Cavagna falen opzichtig in hun NK's, enkel Küng en Dennis zullen voor tegenstand zorgen

Proost alvast @ton
Horsie is back 18 juni 2021 20:17
Meneer 60% Schreef:
-------------------------------------------------------

> Zoveel tijd zat er ook niet tussen de vrouwen en de eliterenners.

Dat ligt toch altijd in dezelfde orde van grootte. Top vrouwen zijn gemiddeld 0,9 zo snel, tenzij er een exceptionele prestatie aan één der beide zijden plaatsvindt, zoals waarschijnlijk voor het laatst in 2019 Yorkshire. M + V reden echter toen echter niet dezelfde afstand, zoals vorig jaar en bij dit NK.
Overigens presteerde Tom Dumoulin ten opzichte van Anna van der Breggen nu beter dan vorig jaar in Imola. Hinkende vergelijking uiteraard, maar daar houd ik van.

Ooit verscheen er een serieus wetenschappelijk artikel, dat vrouwen in the year who knows op de 100 meter sneller zouden gaan sprinten dan mannen. Op basis van de sprinttijden dit jaar tot nu toe gaat dit alsnog gebeuren grinning smiley, al zal Dafne daar niet bij horen.
Horsie is back 18 juni 2021 23:07
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Olympische plak slechts een formaliteit voor Dumoulin; Ganna, Evenepoel en Cavagna en Pogey falen opzichtig in hun NK's, enkel Küng en Dennis zullen voor tegenstand
> zorgen
>
> Proost alvast @ton en Chloé werd ook tijdritkampioene met 46,11km/h.
De zwarte trui 19 juni 2021 22:36
Vandaag weer een één-twee voor de van Dijke broers, Tim voor Mick nu, netjes verdeeld.
De zwarte trui 20 juni 2021 17:24
Cavagna schijnbaar problemen met de fiets, aldus Gozee vandaag tijdens het commentaar. Daarom nu maar even de titel op de weg gepakt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen