Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

BK Tijdrijden

Gepost door Anony 
Anony 15 juni 2021 09:05
[Ulrich] Uiteraard een veel boeiender en beter gestoffeerd kampioenschap dan dat van de Nederlanders. [/Ulrich] Eerlijkheid gebiedt me natuurlijk te zeggen dat het kwaliteitsverschil lange tijd veel groter was, en niet in het voordeel van het zuidelijkste land.

In afwezigheid van Van Aert lijkt Remco Evenepoel de te kloppen man. Naaste belagers zijn ploegmaat Yves Lampaert en generatiegenoot Ilan Van Wilder. Kunnen eventueel meedoen voor eremetaal: pionier Campenaerts, Frison, Van Moer, Vermeersch, Van Hooydonck en Lokerse parel Rune Herregodts.

*****
Evenepoel
****
Lampaert & Van Wilder
***
Campenaerts, Frison & Herregodts
**
Rickaert, Van Hooydonck, Van Moer & Vermeersch
*
De Wulf, Janssens, Leysen, Van den Bossche & Vermote
merijntje mortirolo 15 juni 2021 09:09
Als dit en dat topic daaronder over het NNK VSS-en zijn, kan dat dan even in de titel aangegeven worden?
Eqquipo 15 juni 2021 09:31
Vermote begint dan toch nog aan zijn seizoen.
Sub Culture 15 juni 2021 09:36
Ik acht het niet onmogelijk dat Van Wilder Evenepoel hier kan verrassen.
Die laatste is al goed, maar nog niet super.
Van Wilder vond ik in zijn laatste twee tijdritten bijzonder sterk.

Sowieso een enorme weelde naar de toekomst toe dat er keuzes gaan gemaakt worden tussen Van Wilder, Evenepoel, van Aert naar tijdritten op WK's toe.
Sub Culture 16 juni 2021 08:13
Het BK Tijdrijden is live te volgen op Canvas grinning smiley
In de tijd toen het steevast om Bert Roesems vs Marc Wauters ging deden ze dat niet hoor aan de Reyerslaan.
Anony 16 juni 2021 15:05
Bij de dames wint Kopecky, al boden twee Julies enig weerwerk.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/06/2021 15:08 door Anony.
Curzio 16 juni 2021 15:18
Shit gemist.

Of is het nog bezig? Want dan ga ik even in de tuin werken en kom ik zo terug om te posten: shit gemist.
Cyclad58 16 juni 2021 16:42
Lampaert bij tussenpunt 10 seconden sneller dan Evenepoel.
Cyclad58 16 juni 2021 17:02
1. Lampaert
2. Evenepoel
3. Campenaerts.

Toch licht verrassend.
Anony 16 juni 2021 17:04
Mooie beelden wel van die vierende supporters met Lampaert op de schouders.
Even de pandemie vergeten.
Sub Culture 16 juni 2021 18:15
Lampaert die voorbij zijn eigen voordeur mag rijden door eigen streek zal wel extra motivatie gegeven hebben.
Evenepoel zijn quasi perfecte aerodynamica niet echt kunnen gebruiken en duidelijk nog niet in zijn beste vorm, dat was in de tijdrit van de RvB ook al duidelijk.

Het is zoals Wuyts zegt, Lampaert is nog beter geworden in het tijdrijden en zou top 5 kunnen rijden op een WK tegen de klok.
Anony 16 juni 2021 18:48
Herregodts gevallen trouwens na 6 kilometer, vandaar de tegenvallende chrono.
De zwarte trui 16 juni 2021 19:05
Top 5 maar, geen keiharde 123 voor Belgenland? En dan Van Wilder en DeGendt nog en als ze allemaal zouden starten (en niet zouden vallen zoal Heere Gods) gewoon een volledige Belgische top 10. Dumoulin zou zijn handjes dicht mogen knijpen als ie met een topdag net 10e zou kunnen worden. En Ganna kan wel stoppen. Amaai!
Curzio 16 juni 2021 19:50
Wat zou die geroepen hebben toen hij viel?
Anony 16 juni 2021 20:32
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat zou die geroepen hebben toen hij viel?


"Sorry Anony", ongetwijfeld.
Frederik D. 16 juni 2021 21:13
"Grutjes, een beetje kutjes." Innerlijke beschaving, zou Ullrich zeggen. Een vloekende Belg? Verder dan "potvolblommen" komen ze niet.
El Chaba 16 juni 2021 21:50
Pfffff, alles zit ook tegen momenteel. Kutspel!!
Heisenberg 16 juni 2021 22:32
Dit is een matige prestatie van Evenepoel. Hij is nog (lang) niet de oude. Het gaat dan niet alleen om de tweede plaats, maar vooral de verschillen met plaats 3-7. Ganna zal er niet bang van worden.

1 Yves Lampaert Deceuninck - Quick Step 44:48
2 Remco Evenepoel Deceuninck - Quick Step 0:20
3 Victor Campenaerts Team Qhubeka ASSOS 0:41
4 Ilan Van Wilder Team DSM 1:01
5 Florian Vermeersch Lotto Soudal 1:06
6 Nathan Van Hooydonck Team Jumbo-Visma 1:13
7 Frederik Frison Lotto Soudal 1:17
El Chaba 16 juni 2021 23:06
Zelfde geldt voor Dumoulin.
Langeveld is natuurlijk zeker geen krabber in het tijdrijden, maar slechts 27 seconden voorsprong voor Dumoulin op Langeveld na 29 km. daar zullen Ganna en Dennis niet van schrikken, in tegendeel..
El Chaba 16 juni 2021 23:07
'Sorry, Lucas' lijkt me meer voor de hand liggend.. winking smiley
Heisenberg 16 juni 2021 23:41
Ik zie/zag Evenepoel als serieuze kanshebber voor het goud, Dumoulin niet/nooit.
Stümpert 16 juni 2021 23:51
In Zwitserland zet kung nummer twee hirschi op meer dan 2 minuten en het wonderkind
mader op meer dan 4 minuten bij een inspanning van 48 minuten. Ik denk dat het moeilijk in te schatten is wie in welke tijdrit zijn beste dag had van de uitdagers. Maar ik ben het met je eens dat zowel dumoulin als evenepoel nog een flinke stap moeten zetten voor een medaille in Tokio.
Horsie is back 16 juni 2021 23:55
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zelfde geldt voor Dumoulin. Langeveld is natuurlijk zeker geen krabber in het tijdrijden, maar slechts 27 seconden voorsprong voor Dumoulin op Langeveld na 29 km. > daar zullen Ganna en Dennis niet van schrikken, in tegendeel..

Toch kun je de prestatie van Tom Dumoulin best hoger inschatten dan die van Remco Evenepoel. Laatstgenoemde zie je nu "afbouwen", terwijl Tom Dumoulin wel degelijk verbetert. Overigens ben ik niet zo'n voorstander van score-bord journalistiek als het gaat om niet gestandaardiseerde wedstrijden, die tijdritten nu eenmaal zijn. Je kunt niet simpel de tijden als ware het schaakstukken op een bord verschuiven. Als tijdritten met meer dan normale verschillen eindigen is dit bijna nooit een weerspiegeling van de werkelijke verhoudingen. Want waarom zou er anders geen WUR bestaan, dat minimaal 2 km/h beter is dan alle anderen, all conditions equal?

Het probleem met een niet goede basis, is niet, dat je niet meer (in de verhouding) goed van start kunt gaan, maar dit dan toch niet lang genoeg kunt doortrekken. Vroeger sprak men altijd over de noodzaak van 12 jaren training naar de top, dat is gelukkig al lang niet meer het geval, maar geeft wel aan wat er nodig is.

Hoopgevend voor Tom Dumoulin is vooral, dat hij de tijdrit vandaag in de tweede helft wel goed kon doortrekken. In Zwitserland was hij nog niet zo ver.

Overigens, ook Emmen kende vandaag een Hollandse Remco, de tuimelaar van weleer.
Horsie is back 17 juni 2021 00:23
Stümpert Schreef:
-------------------------------------------------------
> In Zwitserland zet kung nummer twee hirschi op meer dan 2 minuten en het wonderkind mader op meer dan 4 minuten bij een inspanning van 48 minuten. Ik denk dat het moeilijk in te schatten is wie in welke tijdrit zijn beste dag had van de uitdagers. Maar ik ben het met je eens dat zowel dumoulin als evenepoel nog een flinke stap moeten zetten voor een medaille in Tokio.

Máder ging t.o.v. Küng in een paar dagen van min 11 seconden naar plus 246 seconden.
Hirschi idem dito daarentegen van plus 287 seconden naar plus 149 seconden.
Wie is hier dan de morele winnaar?

Overigens was Dumoulin gemiddeld sneller dan Küng. Hirschi zou in Emmen pas als 9. geëindigd zijn en Mäder als 17.
Curzio 17 juni 2021 07:32
Blijkbaar ben ik de enige die Herregodts een grappige naam vindt.
El Chaba 17 juni 2021 09:43
Aha, nu snap ik 'm.. grinning smiley
Horsie is back 17 juni 2021 10:05
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------

> Overigens, ook Emmen kende vandaag een Hollandse Remco, de tuimelaar van weleer.

Na de prank van @Curzio over een Belgische naam, vraag ik me af, of iemand dan wel deze onnavolgbare zin van mij heeft begrepen.
Of zouden kwade geesten op deze prik stiekem begrepen hebben, dat in plaats van Hollandse er Belgische had moeten staan. grinning smiley
ton duk 17 juni 2021 13:24
Dat onze Remco maar beter op zijn fiets let....
Gr
Horsie is back 17 juni 2021 18:20
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat onze Remco maar beter op zijn fiets let....
> Gr

Jij weet ook alles van HOl renners. Ik verwees naar Remco Grasman, de enige echte verdienstelijke wielrenner in lycra, bijna net zo oud als Rebellin, die een flink poosje terug van het NK tijdrijden podium afdonderde, voordat er overigens een meter was gereden. En inderdaad, een paar weken terug werd zijn racefiets gestolen.
ton duk 17 juni 2021 18:36
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> ton duk Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Dat onze Remco maar beter op zijn fiets let....
> > Gr
>
> Jij weet ook alles van HOl renners.

Veel en nog erger :ik kan uwes meestal best goed volgen (en pruimen)
Gr
Kilometervreter 17 juni 2021 19:33
Met dat laatste heeft u gezien uw voorliefde voor "een kort Bosch woord" waarschijnlijk ook geen enkele moeite winking smiley
ton duk 19 juni 2021 15:05
Wel met peren
Gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen