Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Rohan Dennis

Gepost door Heisenberg 
Heisenberg 17 juni 2021 15:43
Volgens Wielerflits gaat Dennis naar Jumbo.
Brieske 17 juni 2021 15:44
Snap ik, snel nog ff een juichcape scoren voor vanavond...
Heisenberg 17 juni 2021 15:49
De tweede versterking na Laporte.

Vanuit het jeugdteam zouden Mick van Dijke en Fisher-Black de overstap kunnen maken.

De contracten van Pfingsten, Bennett, Harper en Tolhoek lopen af. Martens en Wynants zijn inmiddels met pensioen.
Sub Culture 17 juni 2021 15:55
Dat is een prima versterking zeg!
Wanny 17 juni 2021 16:02
Goeie renner, maar blijf het jammer vinden dat het Nederlands karakter van de ploeg bijna totaal verdwenen is.
merijntje mortirolo 17 juni 2021 16:05
Laporte? Missed that. Ook (naast Dennis) een kekke 'aankoop.'

Hoop wel dat Dennis niet op de een of andere manier gesterkt wordt in het idee dat hij een grote ronde kan winnen. Dat dachten ze bij BMC ooit.
Heisenberg 17 juni 2021 16:14
De enige Nederlander die kopman kan zijn bij deze ploeg (in de grootste wedstrijden) is Van der Poel. De rest benadert niet het niveau van Roglic en Van Aert.

Ik vind het dan geen probleem dat Dennis wordt gehaald als knecht en Tolhoek gaat. Laat Tolhoek maar lekker aanvallen bij Wanty ofzo. Daar krijgt hij veel meer ruimte om te koersen (zie het succesverhaal van Van der Hoorn).

Met Kooij, Dekker en Groenewegen zijn er wel voldoende Nederlandse sprinters binnen de ploeg (al zijn ook daar buitenlandse concurrenten met Van Aert en Laporte).
ton duk 17 juni 2021 16:16
Heisenberg Schreef:
-------------------------------------------------------
>
>
> Met Kooij, Dekker en Groenewegen zijn er wel
> voldoende Nederlandse sprinters binnen de ploeg
> (al zijn ook daar buitenlandse concurrenten met
> Van Aert en Laporte).

De Sprinttrein Groenewegen is natuurlijk al vakkundig gesloopt in 2020....
Gr
Sub Culture 17 juni 2021 16:17
Je hebt ontspoord verkeerd geschreven.
Nelis! 17 juni 2021 16:33
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je hebt ontspoord verkeerd geschreven.


Eens met Sub, anders is ton duk enigszins ontspoord. Of schrijf je dat als gestoord?
Wanny 17 juni 2021 16:44
Ik zie ook wel dat er buiten VDP geen Nederlanders zijn die het absolute kopmanschap op kunnen eisen. Maar dan zie ik ze liever op een iets minder niveau rijden met Nederlanders, dan met 5 buitenlanders naar de Tour en onze landgenoten die bidonnen mogen halen.
ton duk 17 juni 2021 16:45
Nelis! Schreef:
-------------------------------------------------------
> anders is ton duk enigszins
> ontspoord. Of schrijf je dat als gestoord?

De belangrijkste pionnen Roosen en Teunissen oa
Waar Groenewegen eigenlijk seizoenen lang de onbetwiste nr 1 was....zakte hij in rangorde naar 3 ,achter Roglic en vAert...en toen kwam ook nog Dumoulin...
Dat bedoel ik met het vakkundig slopen van die goede sprinttrein ....

Martin-Roosen-Teunissen is een ander paar mouwen dan Eenkhoorn-Dekker-Kooij toch ?
gr
ton duk 17 juni 2021 16:51
Eens,maar dat is geen verrassing
gr
Slimmerd 17 juni 2021 16:56
Das makkelijk roepen als je er geen miljoenen in stopt, Jumbo denkt daar wel anders over gelukkig.

p.s. excuses als ik nu een uiteenzetting van o.a. AP oproep
Nelis! 17 juni 2021 16:59
Oké prima ton, dat verklaart een hoop. Dank voor de toelichting.
ton duk 17 juni 2021 16:59
Ook eens. VAert was natuurlijk een goede Jumbo-zet voor de Vlaamse markt.

Maar het was nu niet zo dat heel Nederland geel kleurde omdat Jumbo met Roglic de TdF ging winnen...
Gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/06/2021 17:03 door ton duk.
ton duk 17 juni 2021 17:06
Graag gedaan. Ik merkte aan jouw reactie dat verdere onderbouwing wel nodig was
En uwes ook weer dank
Gr
Heisenberg 17 juni 2021 17:08
Je zou liever het geld van Roglic investeren in bijvoorbeeld Kelderman? Dat is toch een hele grote stap achteruit (ook al vind ik Kelderman een hele goede renner)?

Ik vind het leuk dat Gesink alles gaat geven voor Roglic en dat Kruijswijk (als hij eindelijk zijn vorm terug vindt) schaduwkopman mag zijn. Nog leuker is het dat Kelderman kopman is bij Bora en dat Mollema lekker zijn eigen plan mag trekken bij Trek. Het maakt voor mij de Tour niet leuker als ze met zijn vieren in één ploeg reden.

Edit: geen reactie op Slimmerd, maar op Wanny.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/06/2021 17:08 door Heisenberg.
Cecchini 17 juni 2021 17:18
Er rijdt ook nog ene Dumoulin bij de ploeg.
Heisenberg 17 juni 2021 17:28
DeZusVanJohan 17 juni 2021 17:54
Een Nederlandse supermarkt is geen Ajax of PSV.
Het gaat niet persé om zo goed mogelijk presteren, Roglic zal nooit een Litmanen of Romario worden voor het Nederlandse publiek, wat hij ook wint.
Bovendien is "investeren in Kelderman" vast een stuk goedkoper en qua goodwill/exposure in Nederland kweken (wat je als Nederlandse supermarkt die niet internationaal opereert, behalve België dan) niet minder effectief

Dat Jumbo als
Frederik D. 17 juni 2021 17:57
Ik niet. Eigenlijk begrijp ik niets van dat sportnationalisme. Moge vanavond het Nederlands voetbalelftal sneven, al denk ik toch dat helaas dat elftal net iets beter is dan Oostenrijk. In elk geval, leve Oostenrijk met Musil, weg met Nederland met Mulisch. Leve Wenen, weg met Rhenen. Maar volgens Johan Derksen heeft Seedorf gelukkig overal verstand van. Dus benieuwd wat zijn prognose is.
lodjan 17 juni 2021 18:18
Opvolger van Der Tony.
Curzio 17 juni 2021 18:43
Dennis is alleen een beetje meer 'high maintenance' volgens mij. Op mentaal vlak. Zou hem vooral ver houden van Dumoulin, straks zitten ze allebei te sippen.
Heisenberg 17 juni 2021 19:11
Wie zal bekender zijn in NL? Kelderman of Roglic?

En winnen levert altijd meer aandacht op. Een winst van Roglic in het Baskenland krijgt echt niet minder aandacht in de Nederlandse media dan de achtste plaats van Oomen in Zwitserland.

Alleen Dumoulin is een uitzondering qua exposure. Hij zat niet voor niets al snel in een reclame met Frank Lammers.
ton duk 17 juni 2021 19:47
Heisenberg Schreef:
-------------------------------------------------------

>
> Alleen Dumoulin is een uitzondering qua exposure.
> Hij zat niet voor niets al snel in een reclame met
> Frank Lammers.

en Groenewegen natuurlijk en zowaar zag ik Gesink in een juichcape ....
gr
Carlos Danger 17 juni 2021 20:45
Daar was ooit toch een TV programma over.
Was het niet 'Miskoop van de maand' ?
El Chaba 17 juni 2021 20:58
Dat weet je natuurlijk niet zeker, dat weet je pas achteraf als hij echt gewonnen had. winking smiley

Maar uiteraard wel eens hoor, dat de gemiddelde Nederlander vele malen enthousiaster geweest zou zijn als bijvoorbeeld Dumoulin de TdF zou hebben gewonnen. Ik zelf ook.

Maar als Roglic had gewonnen, zou ik dat ook wel mooi hebben gevonden. Althans ik hoopte echt vurig voor de laatste tijdrit dat hij zou winnen en ik mag aannemen jij toch ook?
El Chaba 17 juni 2021 21:01
Iemand bewust van het feit, dat Rohan Dennis ooit, in 2011, deel uitmaakte de Rabobank opleidingsploeg?
En waarom hij daar wegging?
merijntje mortirolo 17 juni 2021 21:02
Turrouwwuns: Pogacar wordt vandaag op het NK TT geklopt door Tratnik en Polanc. (Roglic deed niet mee, denk ik).
Carlos Danger 17 juni 2021 21:14
En Cavagna is weer aan het stuntelen geweest in Frankrijk en eindigt op 5 minuten van winnaar Benjamin Thomas.
merijntje mortirolo 17 juni 2021 21:16
-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/06/2021 21:16 door merijntje mortirolo.
Heisenberg 17 juni 2021 21:17
Verschil tussen hoofdrol en bijrol.
Heisenberg 17 juni 2021 21:18
Die ploeg is toch niet te vergelijken met wat er nu staat. Hij ging weg omdat het te Nederlands was. Bovenstaande berichten maken duidelijk dat dit nu geen probleem kan zijn.
El Chaba 17 juni 2021 21:27
Daar speelde wel wat meer: [www.nporadio1.nl]

"Piet Keizer (moet natuurlijk Piet Kuis zijn) zal wel spijt hebben van wat hij ooit tegen mij zei", grapt Dennis tegen Clement. Piet Keizer was de jeugdtrainer van de twee, maar zijn aanpak stond de Australiër niet aan. Hij wilde in de wedstrijd laten zien hoe goed hij was, en niet in trainingen. "Hij heeft zijn eigen maniertjes", zegt Clement over Rohan Dennis. "Het is een opvliegerig mannetje, maar dat heeft hem ook heel veel moois gebracht."

Overigens was mijn reactie geenszins een argument om tegen de komst van Dennis te zijn, integendeel. Ik was gewoon benieuwd wie dat nog wist en waarom.

En uiteraard is het nu een totaal andere ploeg.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/06/2021 21:39 door El Chaba.
Curzio 17 juni 2021 21:52
Met 1 been gereden, naar verluidt.
Orakel 17 juni 2021 22:06
Met alle respect voor de renner Kelderman, maar hij is gewoon een saaie zoutzak waar geen gram testosteron in zit. Met zo’n saaie aanklamper wil toch niemand zich associëren? Afdeling belegen kaas.
El Chaba 17 juni 2021 22:31
Of juist niet. Ze kunnen ook raakvlakken bij elkaar vinden, waardoor ze het idee hebben, dat er gelukkig meer mensen in hun ploeg zijn, die begrijpen dat er meer in het leven is, dan alleen maar wielrennen met oogkleppen op en een bord voor je kop.
ton duk 18 juni 2021 07:56
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
>Maar als Roglic had gewonnen, zou ik dat ook wel
> mooi hebben gevonden. Althans ik hoopte echt vurig
> voor de laatste tijdrit dat hij zou winnen en ik
> mag aannemen jij toch ook?

Niet vurig ,wel warm
Tis ook een goeie gast (heb zelfs 's een mee-videogesprekje gehad met 'm)
gr
ton duk 18 juni 2021 08:00
en Piet heet dan weer van achter KUIJS en komt (natuurlijk) uit wielerdorp VLIJMEN
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/06/2021 08:00 door ton duk.
De zwarte trui 18 juni 2021 12:04
Met alle respect grinning smiley dan weet je dat de zaag er boven de knie ingaat. Maar je hebt gelijk een boegbeeld voor een sponsor zal ie nooit worden. Tuurlijk een toprenner waar we over een paar jaar als de grote droogte is aangebroken met weemoed aan terug zullen denken.
Sub Culture 18 juni 2021 12:45
Is er een verband tussen die nederlaag in de tijdrit vorig jaar en dat zogenaamde videogesprekje?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen