Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

UCI schorst teammanager Marc Bracke voor 3 jaar na klacht over seksuele intimidatie

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 23 juni 2021 09:52
De Internationale Wielerunie (UCI) heeft Marc Bracke, de teammanager van vrouwenwielerteam Doltcini-Van Eyck, voor drie jaar geschorst. Bracke wordt schuldig geacht aan seksuele intimidatie. Hij gaf al aan in beroep te gaan bij het Internationaal Sporttribunaal (TAS).

De zaak draait rond twee klachten van voormalige rensters van het team tegen Bracke. In mei vorig jaar diende de Franse Marion Sicot een klacht in wegens seksuele intimidatie tegen Bracke, wat leidde tot een onderzoek. Sicot bracht de beschuldigingen naar voren nadat ze positief testte op epo tijdens de Franse kampioenschappen. In een televisie-interview gaf Sicot later toe dat ze epo had ingenomen. Ze deed dat naar eigen zeggen om het vertrouwen van Bracke te winnen. Die vroeg haar om hem foto’s van haar in ondergoed te sturen, met het voorwendsel dat het een manier was om haar gewicht te controleren. Nadat ze dit niet langer wilde doen, zou ze aan de kant zijn geschoven. Sicot maakte de berichten op WhatsApp van 2016 tot 2019 over aan de onderzoekers. In oktober vorig jaar kondigde de UCI aan dat er een disciplinair onderzoek werd opgestart naar de intimidatiepraktijken van Marc Bracke.

Zijn team spreekt in een bericht op Twitter van een “oneerlijk proces”. “Marc Bracke werd nooit gehoord in de zaak en zijn rechten werden niet gerespecteerd”, klinkt het. “De UCI staat niet boven de wet. In het hele onderzoek is geen enkele daad of geen enkel woord van Marc Bracke gevonden dat enige seksuele intentie tegenover Marion Sicot toont. Marc Bracke heeft ook altijd het geheim van het onderzoek gerespecteerd, in tegenstelling tot Sicot die voortdurend campagne voerde en geregeld informatie uit het onderzoek lekte. We blijven ervan overtuigd dat haar enige drijfveer was om haar dopingschorsing ingekort te zien worden. Dat is haar gelukt. Er werd intussen een zaak voor valse aantijgingen opgestart tegen Sicot voor het Franse gerecht.”



Het nietige België, dat in een permanente staat van frustratie en minderwaardigheidsgevoelens verkeert.
Marc Bracke is slechts een van de talloze labiele Belgen die zich vergrijpt aan misbruik vanuit een diepgewortelde frustratie.
Hoe kan het dat zo'n klein landje zo veel misbruikers telt per capita? Vinden jullie dit ook zo'n opvallende statistiek?
Nomath 23 juni 2021 11:58
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoe kan het dat zo'n klein landje zo veel misbruikers telt per capita? Vinden jullie dit ook zo'n opvallende statistiek?

Statistiek gaat over getallen. Die mis ik hier.
bakfiets 23 juni 2021 12:12
Inderdaad als je teveel Brusselmans leest krijg je een vertekend beeldsmiling smiley wat zijn de harde cijfers?
Horsie is back 23 juni 2021 12:14
Het gewicht bepalen door middel van een foto lijkt haast wel een Belgische mop als het niet zo triest was. Ik ga al bijna mijn hele volwassen leven 's morgens op een weegschaal staan.

De obsessie voor gewichtsmanagement als serieus onderdeel van de training en begeleiding in de topsport neemt inderdaad bizarre vormen aan. Van Ras Mus tot Campenaerts. In ruim 20 jaar zijn de wielertoppers in gewicht gemiddeld 5 kg afgenomen met behoud van vermogen per kilogram uiteraard, anders span je het paard achter de wagen, zoals mij ooit overkwam, in no time 4 kg gewicht verliezend, voornamelijk door vochtverlies.

Imagine, dat d'en Eddy ook 5 kilogram gewichtsvermindering met behoud van vermogen had mogen meemaken. Dan was ie zeker en vast de allerbeste geweest en zijn gebleven. Nu bleef ie bij 525 steken.

Apropos, wel een machtige impersonatie van Sub Culture.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/06/2021 14:22 door Horsie is back.
Horsie is back 23 juni 2021 12:27
BMI TDF 1990: 22,1 bij circa 73 kg.
BMI TDF 2020: 21 bij circa 68 kg.
Er is ook een tendens van langer worden.

De opvatting dat TDF renners steeds jonger worden is dus een misvatting, hun BMI gaat alleen naar beneden. grinning smiley

TDF peloton van dit jaar: 29,63 jaar oud, 181 cm groot en 69,4 kg zwaar. BMI dus een tikkie hoger.
Bauke Molleman heeft alvast zijn eerste overwinning geboekt: dat van de ijverigste wielrenner.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/06/2021 19:54 door Horsie is back.
Luijt 23 juni 2021 13:54
Ik vind Belgen meestal prettiger mensen dan Nederlanders.

Disclaimer: ik ken wel meer Nederlanders dan Belgen.
El Chaba 23 juni 2021 16:05
Lijkt me - als buitenstaander, ik weet natuurlijk heel veel niet - wel terecht.
Alleen al het feit, dat hij via WhatsApp vraagt om foto's in ondergoed is absoluut grensoverschrijdend, wat zijn (zogenaamde) reden ook is. En zij heeft daar blijkbaar ook bewijzen van kunnen overleggen.

Alleen het feit dat hem nooit gevraagd c.q. gehoord is om zijn eigen verhaal te vertellen - mits dat waar is - is juridisch gezien natuurlijk wel een heel zwak punt, waar je bij het CAS wel een goed punt kan hebben.
Eindhovuh 23 juni 2021 16:25
Nomath 23 juni 2021 21:21
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Imagine, dat d'en Eddy ook 5 kilogram gewichtsvermindering met behoud van vermogen had mogen meemaken. Dan was ie zeker en vast de
> allerbeste geweest en zijn gebleven. Nu bleef ie bij 525 steken.

Dit is een amateuristische logica-fout, die ik niet van Horsie verwacht had. Die 525 overwinningen behaalde Merckx in competitie met zijn concurrenten van destijds. Dat was een groep met dat BMI van 22.1 en het gewicht van 73 kg. Als Eddy die gewichtsvermindering ten opzichte van nu (en technische verbeteringen)) had mogen meemaken, dan geldt dat evenzo voor zijn concurrenten. Waarom zou hij dan vaker gewonnen hebben?
Horsie is back 23 juni 2021 22:47
Nomath Schreef:
-------------------------------------------------------
> Horsie is back Schreef:
> --------------------------------------------------
> > Imagine, dat d'en Eddy ook 5 kilogram gewichtsvermindering met behoud van vermogen had mogen meemaken. Dan was ie zeker en vast de allerbeste geweest
> en zijn gebleven. Nu bleef ie bij 525 steken.
>
> Dit is een amateuristische logica-fout, die ik niet van Horsie verwacht had. Die 525 overwinningen behaalde Merckx in competitie met zijn concurrenten van destijds. Dat was een groep met dat BMI van 22.1 en het gewicht van 73 kg. Als Eddy die gewichtsvermindering ten opzichte van nu (en technische verbeteringen)) had mogen meemaken, dan geldt dat evenzo voor zijn concurrenten. Waarom zou hij dan vaker gewonnen hebben?

Ik schreef uiteraard met een grote knipoog, dat Merckx de allerbeste geweest zou zijn en gebleven. Feitelijk is dit het enige, dat volledige consensus in de wielerwereld heeft. Hij was toch de allerbeste. Maar je hebt gelijk met je constatering, dat de voordelen dan voor iedereen gegolden zouden hebben. Waar ik in feite naar toe wilde, was, dat hij puur prestatief (WUR) dan toch in staat geweest zou zijn absoluut beter te presteren in verhouding tot hen die na hem kwamen. In 1999 werd een poging gedaan om de vooruitgang op het WUR van 1968 tot en met 1996 te vertalen in progressie in fysiologisch of technologisch opzicht. De verhouding werd vastgesteld op 40% versus 60%.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen