Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Lammertink gewond door ongeluk

Gepost door Frederik D. 
Frederik D. 23 juni 2021 13:46
Heisenberg 23 juni 2021 13:48
Omdat ik alleen een link iets te mager vind:

Wielrenner Maurits Lammertink is dinsdagavond ernstig gewond geraakt bij een ongeluk in Hengelo. De coureur van Intermarché-Wanty-Gobert Matériaux heeft bij een botsing met een scooter hersenletsel opgelopen, zo bevestigt zijn vrouw woensdag aan Tubantia.

Lammertink haalde met zijn vrouw en twee zoontjes een ijsje bij Van der Poel in Hengelo. Op het moment dat hij terugliep naar de zaak om het laatste ijsje te pakken, werd hij geschept door de scooter.

Personeel van een ambulance die in de buurt geparkeerd stond, verleende eerste hulp. Lammertink werd vervolgens naar een ziekenhuis gebracht, waar hij werd geopereerd. Inmiddels is hij aanspreekbaar.

Intermarché-Wanty-Gobert Matériaux bevestigde later op woensdag het incident. "Zijn toestand is nu stabiel en de verwondingen zijn niet meer levensbedreigend. Nadere mededelingen over het herstel volgen op een later tijdstip."



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/06/2021 13:49 door Heisenberg.
ton duk 23 juni 2021 14:47
"toevallig" had ik zondagmorgen nog een kort contact met ''m over het NK en zag ik later een mooie foto van, van zijn vrouw en zoontje, supporterend aan de kant

Beterschap, Maurits
Gr
El Chaba 23 juni 2021 18:14
Verschrikkelijk nieuws.
Ik hoop dat zijn hersenletsel niet verhindert, dat hij bepaalde vermogens, zowel lichamelijk als geestelijk, gaat moeten missen.
Frederik D. 23 juni 2021 18:29
Ik ook niet. Maar als ik het mij goed herinner, is hij aanspreekbaar en dat betekent dat hij geestelijk in orde is. Maar wat een rotongeluk. En ik neem aan dat de berijder van de scooter ook ondersteboven is. Zoiets wil je niet, nooit.
Heisenberg 28 juni 2021 10:21
Intermarché-Wanty-Gobert heeft positief nieuws bekendgemaakt over de toestand van Maurits Lammertink, die afgelopen week zwaargewond raakte bij een aanrijding. “Na een paar moeilijke dagen gaat zijn herstel de goede kant op.”

Lammertink heeft geen last van misselijkheid meer. Bemoedigend, laat zijn ploeg daarover weten. Wel kampt de 30-jarige renner nog met hoofdpijn. Het team bedankt iedereen die bemoedigende berichten heeft gestuurd voor Lammertink, zijn vrouw Marion en hun twee kinderen. “Hij is in zijn herstelproces in heel goede handen.”

Dinsdag raakte Lammertink bij een botsing zwaargewond. De renner was een ijsje aan het halen bij een ijssalon in Hengelo, toen hij door een scooterrijder werd aangereden. Even verkeerde hij in levensgevaar, maar inmiddels is zijn toestand stabiel. Wel wacht hem een lange revalidatie omdat hij een schedelbasisfractuur, een gebroken kaak en een sleutelbeenbreuk heeft opgelopen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen