Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Migration Gravel Race

Gepost door lodjan 
lodjan 23 juni 2021 22:45
Vandaag winnen Lorena Wiebes, Nick Brabander én Laurens ten Dam.

Ten Dam wint de eerste etappe van de Migration Gravel Race op de Keniaanse Masai Mara. Er volgen nog drie etappes. Check de prachtige beelden op de diverse social media.

1. Laurens Ten Dam NL 4:48:59
2. Suleman Kangangi KEN 5:01:28
3. Thomas Dekker NL 5:11:02
4. Kenneth Karaya KEN 5:11:02
5. Jordan Schleck UGA 5:24:32
17. Ian Boswell USA 06:05:19 (versloeg Ten Dam onlangs in de Unbound 200).
Horsie is back 23 juni 2021 23:07
Ian Boswell kon natuurlijk de smidse niet vinden. Nogal wiedes, dat wij moeten weten wat Wiebes, Brabander en LTD met elkaar verbindt. Eeuwig zonde, Thomas Dekker is nog altijd maar 36.
Remko 24 juni 2021 08:39
Is het niveau gewoon niet zo hoog of kan Ten Dam echt nog gewoon heel erg goed fietsen?
Poggio 24 juni 2021 09:06
Remko Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is het niveau gewoon niet zo hoog of kan Ten Dam
> echt nog gewoon heel erg goed fietsen?

Combinatie. LtD is naar eigen zeggen weer bijna op het niveau dat hij had toen hij stopte als prof.
Horsie is back 24 juni 2021 10:18
Remko Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is het niveau gewoon niet zo hoog of kan Ten Dam
> echt nog gewoon heel erg goed fietsen?

Kijk, dat is nou het mooie van leven. Zelfs de bankzitter blijft zijn basale niveau behouden als ie maar met zekere gezonde regelmaat naar de koelkast heen en weer loopt. Pas op (veel) latere leeftijd gaat zijn basale conditie merkbaar achteruit. Significante verlaging van het maximale zuurstofopnamevermogen zie je in feite pas vanaf mid-veertig jaar.

Maar een veel hoger niveau gaar zeker conditioneel gezien snel teloor. Fundamenteel gezien, als een eventueel supercompensatie effect is uitgewerkt in feite al na een week. LTD is pas 40 jaar en nauwelijks gestopt met trainen, dus blijft bijna geheel op zijn niveau, waarmee hij is gestopt. Zijn allerbeste niveau is voor hem niet meer bereikbaar.

Daarom is de atletieksprint ook zo meedogenloos. VCB (1 jaar jonger dan LTD) stopt ermee en is al geruime tijd geen schim meer van haar vroegere top.
Zo kwam ik toch weer uit bij de blonde godin van de Lage Landen, Dafne, in België noemen ze haar Nafi. Over ruim een maand doen beiden weer mee in Tokio.
veluweracer 24 juni 2021 13:24
Dat 'gravelen' deed ik al 30 jaar op mijn veldfietsje. Nu is daar plots een stinkende hipstersaus vol met tasjes, dikke banden en kekke outfits over gegoten en probeert men dit bij alle wielerfans door de strot te duwen.
Laat Catweazle maar lekker lekker gravelen met een snotbaard van halve meter. Wie weet wint hij nu die prijs eens voor de renner die er het meest onsmakelijk uitziet na de finish.
Clavan 24 juni 2021 14:15
LtD en zijn hele ambiance komt mij sowieso de strot uit. Maar dat is persoonlijk door bepaalde lieden die er omheen hangen....bah
Bummetje 24 juni 2021 19:35
Als je op Stefan Bolt doelt kan ik me daar alleen maar bij aansluiten. Gelukkig is LtD zelf wel een mooie kerel en de (oud-)profs die om hem heen hangen ook: T. Dekker, Tankink, Sinkeldam, Terpstra, Oomen, Dumoulin. Stuk voor stuk toffe gasten.
Clavan 24 juni 2021 19:55
Nop. Nog meer op de achtergrond. Maar goed… dat is persoonlijke frustratie. winking smiley
lodjan 24 juni 2021 21:00
Dubbelslag Casper van Uden in de Course Cycliste de Solidarnosc et des Champions Olympiques (2.2). Coen Vermeltfoort en Nick Brabander zorgen voor een clean sweep vandaag.
Lorena Wiebes is de nieuwe leider in België.
Laurens ten Dam wint de 2e etappe van de Migration Gravel Race, voor Ian Boswell, Sule Kangani en Geoffrey Langat.
merijntje mortirolo 24 juni 2021 21:13
Netjes.

Die Course Cycliste de Solidarnosc et des Champions Olympiques (kutnaam ook) was/leek altijd wel een soort graadmeter. Dacht dat het voor jongere renners was, maar dit jaar in ieder geval niet meer. Of was het vroeger voor amateurs? Kan mij het ook schelen. Met wie praat ik?

Sjoerd Bax rijdt er ook, zie ik. Verliest wel 39 sec.

HUP Lorena Wiebes!
De zwarte trui 24 juni 2021 23:02
Bolt fietst ook in Kenia, gisteren was hij ruim 2 en een half uur langzamer dan LtD en reed de 30e tijd in deze toertocht.
De zwarte trui 24 juni 2021 23:03
Excuus ik had niet gezien dat er in dit topic over een toertocht ( the finger smiley ) ook echte koersinfo stond. Ik heb daarvoor een nieuw topic gemaakt.
Luijt 26 juni 2021 10:39
Ik ken toevallig ook enige lieden die graag tegen dat clubje aanschurken. Heeft iets pathetisch.
Maar voor Ltd gaat mijn hoed diep af.
Mooie koersen zijn het sowieso, die gravelevents.
lodjan 26 juni 2021 20:04
De eerste twee etappes en het eindklassement zijn gewonnen door Ten Dam.
3e etappe was voor Geoffrey Langat en de laatste voor Ian Boswell.
Suleiman Kangani wordt tweede in het eindklassement. Alle gestarte Ugandezen zijn in de top 20 geëindigd. De eerste drie Afrikanen verdienen een ticket voor de grootste gravelkoers in de USA. Jordan Schleck mag daar dus naar toe.

Alle uitslagen: [results.sporthive.com]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen