Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

108th Tour de France (2.UWT) Stage 3»Lorient›Pontivy(182.9km)

Gepost door Clavan 
Clavan 28 juni 2021 09:07




De 3e etappe van de Tour de France is op papier een a-b-c'tje voor de sprinters. In 183 kilometer fietsen de renners van Lorient naar Pontivy, waar de streep getrokken is bij het imposante Château des Rohan.

DQS zal zich wel thuisvoelen in Lorient






De 5e etappe van de Ronde van Frankrijk 2018 ging ook van start in Lorient. Die rit ging naar Quimper en daar sprintte Peter Sagan naar de zege op de licht oplopende aankomst.


De laatste lijn in Pontivy is minder lastig. Sterker nog, de weg gaat in de laatste 7 kilometer naar beneden voordat de diepe finale een paar haakse bochten en een lange vlakke finishlijn serveert.



De meet is getrokken vlakbij bij het imposante Château des Rohan. Het kasteel werd gebouwd in de 15e eeuw en het is er vaak heet aan toegegaan. Neem dat gerust letterlijk. De twee enorme torens aan de voorkant zijn zo gebouwd dat je makkelijk allerlei brandende zooi op de aanvallers kon gooien. De strijd om de dagzege zal in Pontivy vast ook vurig zijn, maar hopelijk niet zo gewelddadig.


De eerste drie renners aan de meet krijgen 10, 6 en 4 bonificatieseconden.
De 3e etappe van de Tour de France start om 13.10 uur en de race finisht naar verwachting rond 17.35 uur.
De renners doen er goed aan om bij de start een regenjasje aan te doen, aangezien het weleens flink kan regenen in Lorient. Onderweg worden ook de nodige buien verwacht, terwijl de gemiddelde temperatuur zal schommelen rond de vijftien graden Celsius. Er staat een matige tot zwakke wind.

De derde etappe van de Tour de France is vanaf 14.20 uur live te volgen via de NOS op NPO1 en Sporza op Eén. De etappe is vanaf het begin ook live te zien via Eurosport en de online-kanalen van Eurosport en GCN.

GC after stage 2:

GC leader: Mathieu van der Poel (Alpecin-Fenix)
Mountains classificaton leader: Mathieu van der Poel (Alpecin-Fenix)
Points classification leader: Julian Alaphilippe (Deceuninck-Quick step)
Best young rider: Tadej Pogacar (UAE Team Emirates)
Team classification leader: Jumbo-Visma

381.3 kilometers raced so far at an average speed of 42.570 km/hr
1 MATHIEU VAN DER POEL ALPECIN-FENIX 8hr 57min 25sec
2 JULIAN ALAPHILIPPE DECEUNINCK-QUICK STEP @ 8sec
3 TADEJ POGACAR UAE TEAM EMIRATES 0' 13''
4 PRIMOŽ ROGLIČ JUMBO-VISMA 0' 14''
5 WILCO KELDERMAN BORA-HANSGROHE 0' 24''
6 JACK HAIG BAHRAIN VICTORIOUS 0' 26''
7 BAUKE MOLLEMA TREK-SEGAFREDO s.t.
8 SERGIO ANDRES HIGUITA EF EDUCATION-NIPPO s.t.
9 JONAS VINGEGAARD JUMBO-VISMA s.t.
10 DAVID GAUDU GROUPAMA-FDJ s.t.
11 ENRIC MAS MOVISTAR s.t.
12 ALEXEY LUTSENKO ASTANA-PREMIER TECH s.t.
13 PEIO BILBAO BAHRAIN VICTORIOUS s.t.
14 NAIRO QUINTANA ARKEA-SAMSIC s.t.
15 JHOAN ESTEBAN CHAVES TEAM BIKEEXCHANGE s.t.
16 RIGOBERTO URAN EF EDUCATION-NIPPO s.t.
17 PIERRE LATOUR TOTALENERGIES 0' 31''
18 RICHARD CARAPAZ INEOS GRENADIERS s.t.
19 WOUT VAN AERT JUMBO-VISMA s.t.
20 GERAINT THOMAS INEOS GRENADIERS 0' 41''
21 VINCENZO NIBALI TREK-SEGAFREDO s.t.
22 JAKOB FUGLSANG ASTANA-PREMIER TECH s.t.
23 ALEX ARANBURU DEBA ASTANA-PREMIER TECH 0' 46''
24 SONNY COLBRELLI BAHRAIN VICTORIOUS 1' 12''
25 LUCAS HAMILTON TEAM BIKEEXCHANGE 1' 16''

1913 Tour de France
June 29- July 27

1913 Tour Quick Facts:

5,388 km raced at an average speed of 27.625 km/hr

140 starters who were divided into two classes, "Groupes" or members of sponsored teams and "isoles" or independent riders. There were 25 classified finishers.

Between 1905 and 1912, as a result of the 1904 cheating scandal, the Tour had been a points race. In 1913 and from then on, the Tour used elapsed time to calculate the standings.

One of the Tour's most famous stories: Eugène Christophe broke his forks on the Tourmalet and hiked down the mountain to perform the repair himself in a blacksmith shop in stage six.

Marcel Buysse won 6 stages but a set of broken handlebars cost him too much time. Philippe Thys won the first of his three Tours de France.


Stage 7: Friday, July 11, Luchon - Perpignan, 323 km

Stage 10: Thursday, July 17, Nice - Grenoble, 333 km

Stage 12: Monday, July 21, Geneva - Belfort, 335 km



Pictures of Tour boss Henri Desgrange are hard to come by because at the time no one thought pictures of the Tour's organizer to be interesting or newsworthy. Here he is pictured in the 1913 Tour smoking and watching a suffering rider.

Firmin Lambot crests the Aubisque.

Thys, Christophe, Buysse and Garrigou suffer the appalling roads of the time, here pictured in a Pyreneen stage.

Stage 7, François Faber muscles his bike over the Portet d'Aspet.

And Petit-Breton, winner of the 1907 and 1908 Tours climbs the Puymorens, the last major climb of stage 7.

Stage 11. Marcel Buysse is first over the Galibier and goes on to win the stage

Chasing Buysse on the Galibier are François Faber (left) and Gustave Garrigou

The first Yellow Jersey? A tired-looking Philippe Thys savors his 1913 Tour victory.

Bron: TE, WF, PCS, BRI, CN
Sub Culture 28 juni 2021 09:21
De Brusselaar Thys een van de 'sportieve' slachtoffers van de wereldoorlogen die allicht meer dan 3 TDF op zijn palmares zou hebben gehad.
Andermaal een heerlijk openingstopic.

Hoop voor mijn medeprikkers dat de prestaties van halve Belgen Max en Mathieu gisteren de pijn wat konden verzachten.
Clavan 28 juni 2021 09:28
Welke pijn? Ik had 0-0 ruststand en 0-2 eindstand in de poule van 't werk. Dus ik ga straks €105,- ophalen.
Spaak 28 juni 2021 09:33
Zelden zulke lage verwachtingen gehad voor de eindronde van een groot voetbaltoernooi en dat gold volgens mij ook voor zo'n beetje iedere landgenoot die niet als acteur meedeed in een van de talloze supermarktreclames. Die we nu godzijdank ook uit ons collectief geheugen kunnen verbannen (Kruidvat en Aldi, ik kijk naar jullie). Ik heb werkelijk nul enthousiasme voor dit toernooi opgemerkt, dus ik denk dat het met die pijn wel meevalt. 2008 en 2012 waren veel grote katers, om het over 2000 niet eens te hebben.

Hoop dat de Belgen nu eindelijk een keer hun talent gaan verzilveren.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/06/2021 09:37 door Spaak.
Spaak 28 juni 2021 09:34
Mooi openingstopic weer, bedankt!
Deze wilde ik jullie niet onthouden:

Tour de Farce



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/06/2021 09:35 door Spaak.
Heisenberg 28 juni 2021 09:38
Helemaal eens. Als ik vooraf had mogen kiezen tussen winst voor Van der Poel en winst voor Oranje, had ik ook Van der Poel gekozen. Natuurlijk was het leuk geweest als ze door gingen, maar ik had het voor het laatste fluitsignaal al verwerkt.

Met F1 heb ik niet veel (komt misschien ook omdat ik geen Ziggo heb en het dus niet kan volgen), maar het schijnt weer een spectaculaire race te zijn geweest. Ik denk dat zelfs een saaie vlakke Tourrit een stuk boeiender is.
Spaak 28 juni 2021 09:40
Ik denk dat je in de war bent met de race van vorige week, gisteren was het een saaie optocht.
Frederik D. 28 juni 2021 09:44
Helemaal eens. Hup, België.
Wanny 28 juni 2021 09:47
Het is ook een toernooi van niks. Weinig spectaculaire wedstrijden gezien en het gebrek aan ambiance doet de zaak geen goed.

De laatste duels van de Belgen waren wat dat betreft verschrikkelijk. Totaal geen sfeer daar.
Sven Ake Nilsson 28 juni 2021 10:02
De vraag van vandaag: “ Wie verslaat Caleb Ewan”? Ik dat Merlier z’n grote concurrent is.
ton duk 28 juni 2021 10:03
Ja, die U-boot bunker Lorient moet ik nog 's bezoeken
Absurde gebouwen...

Sprint zonder veel hoop op HOL
OK, hup BOL dan maar en met schuin oog VPOPPEL. volgen...
Gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/06/2021 12:29 door ton duk.
Heisenberg 28 juni 2021 10:10
Zou Teunissen mee mogen sprinten nu Van Aert zich spaart voor de tijdrit?
Tjappie2 28 juni 2021 10:45
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> DQS zal zich wel thuisvoelen in Lorient


grinning smiley hot smiley

Ik moest hardop lachen thumbs up
Luijt 28 juni 2021 10:46
Gefeliciteerd met je barkie maar wedden op verliezen?
Luijt 28 juni 2021 10:47
Ook als je Ziggo wel hebt is er geen reet aan.
Luijt 28 juni 2021 10:50
Mooi openingstopic. Van Aert sprint gewoon mee en wint.
ton duk 28 juni 2021 10:53
Nog gehavend , weinig of geen kans...
Ik zou als ploegleiding zeggen : loods Kruijswijk maar veilig binnen
gr
Ron de Renner 28 juni 2021 11:48
Het zal straks natuurlijk gaan tussen Ewan en Demare.

Morgen een licht oplopende finish, dus dan kan Van Aert zich beter daar op richten. Die boni's gaan wellicht ook wel nodig zijn om het geel in de tijdrit te pakken.
Andere Peter 28 juni 2021 11:59
Het verwachtingspatroon in NL was eigenlijk al maanden heel laag. Weggespeeld worden door Turkije brengt wel wat realiteitszin. Dat die smolt in de oranje-fanfare zegt meer over de hersenloosheid en de geringe echte voetbalaffiniteit in die fanfare, dan over de werkelijke verwachtingen. De onderschatting van Tsjechië (en Denemarken) bij veel van die volgers was wel heel erg suf. Die landen zijn stukken beter dan pakweg Bulgarije, Zweden, Turkije, die Nederland de laatste jaren zo makkelijk klopten.

Voor België is het veel meer erop of eronder. De laatste stuiptrekking van de dertigers van de beste Belgische generatie ooit. Nu of nooit. Het zou jullie gegund zijn, zeker met dat halve elftal in Nederland opgeleide spelers (die wij niet als halve Hollanders claimen).
Andere Peter 28 juni 2021 12:03
Exact. De echte katers zijn de jaren dat je kunt winnen, maar het niet doet: 1974, 1976, 1978, 1990, 1992, 1998, 2000, 2008, misschien 2010. Dat was 2012 voor mij niet (team was veel zwakker dan bijna dezelfde spelers 2 jaar eerder, hing als los zand aan elkaar). Dit is eerder pakweg 1980 of 1994: meer zit er nu niet in.
Eindhovuh 28 juni 2021 12:14
Heeft vd Poel zichzelf weleens binnenste buiten gekeerd in een tijdrit?
Spaak 28 juni 2021 12:15
Precies wat je zegt, misschien was 2012 retrospectief ook niet zo'n heftige kater, het was meer dat mijn verwachtingen hooggespannen waren na 2010 en dat het met dezelfde selectie zo fors tegenviel (0 punten in de poule). In 2008 was het een sublieme poulefase gevolgd door een extreem matige kwartfinale, in 2000 waren het wel tienduizend ergernissen.

Bij 1998 en 2014 was mijn kater niet zo fors omdat verliezen met penalty's grotendeels gebaseerd is op geluk.
Horsie is back 28 juni 2021 12:21
Seingever Ammatti de Fin waarschuwt al vast. De finish ligt krek na een bocht. Dus als eerste de bocht uitvliegen is het devies.
Spaak 28 juni 2021 12:22
Wat échte sportieve katers betreft kom ik eigenlijk vooral uit op Ajax-Tottenham Hotspur in 2019 en Kruijswijk in de Giro van 2016. Ik kan nog steeds niet naar Steven kijken zonder daaraan te denken.
ton duk 28 juni 2021 12:31
Ja, toen ie de BBtour wilde winnen...
Gr
Clavan 28 juni 2021 13:05
Ik hoorde dat Merlier nog aardig wat pijntjes heeft.
veluweracer 28 juni 2021 13:05
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Clavan Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > DQS zal zich wel thuisvoelen in Lorient
>
>
> grinning smiley hot smiley
>
> Ik moest hardop lachen thumbs up

Monkelen bedoel je.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/06/2021 13:06 door veluweracer.
Clavan 28 juni 2021 13:06
Bocht.....bocht...? het is meer een iets naar rechts lopende weg. Ik heb meer angst voor de aflopende weg tot een meter of 100 tot de finish.
Carlos Danger 28 juni 2021 13:07
Dat eerste (Sc)hellinkje is voor Ide.
veluweracer 28 juni 2021 13:07
En Zeeman wil iedere toeschouwer achter een hek stoppen. Gelukkig dat hij geen macht binnen de UCI heeft.
veluweracer 28 juni 2021 13:09
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bocht.....bocht...? het is meer een iets naar
> rechts lopende weg. Ik heb meer angst voor de
> aflopende weg tot een meter of 100 tot de finish.

De Poolse Angst heeft je nog stevig in zijn greep.
DeZusVanJohan 28 juni 2021 13:17
Ik gunde het dit team ook niet.

Een verzameling onsympathieke spelers die te druk zijn met hun carriere als rapper, wappie of selectief verontwaardigde social justice warrior dat bij elk spoortje van kritiek gaat janken over gebrek aan respect.


België is ook een uiterst vervelend team dat zeer onterecht van Portugal won. Hup Italië!
Sub Culture 28 juni 2021 13:22
Enkel Vermaelen, Vertonghen, Alderweireld en Chadli genoten een deel van hun opleiding in NL van deze selectie.
Eindhovuh 28 juni 2021 13:32
Allemaal prima hoor. Maar Tsjechië staat veel lager op de ranking, heeft ook geen spelers die bij Nederland zeker in de basis zouden staan, dus is er sprake van een wanprestatie.
Welk verwachtingspatroon dan ook.
Eqquipo 28 juni 2021 13:50
Vanaf het plaatsje Guern, op 15km van de finish is de weg niet al te breed. Wat golvend op-en-af en daarna over de ook niet al te brede D130 met wat flauwe bochten naar beneden richting finishplaats. Met de haakse bochten die daar nog volgen vraag ik mij zeer af of dit een massasprint wordt in de zin van het woord dat een nagenoeg compleet peloton op de finish afkomt. Op een lijn, met wat breukjes en/of bocht-uitvliegers is een groep van 30-40 renners die samen de laatste kilometer opdraaien i.m.o. best een denkbaar scenario. Mooi moment voor Van Aert vandaag dan weg te springen?smiling bouncing smiley
Eqquipo 28 juni 2021 13:54
Direct in het begin van de etappe weggereden:

Jelle Wallays (Cofidis)
Ide Schelling (Bora-Hansgrohe)
Michael Schär (AG2R-Citroën)
Cyril Barthe (B&cool smiley
Maxime Chevalier (B&cool smiley

Voorsprong 2"24 (was eerder al 3+minuut)
El Chaba 28 juni 2021 14:05
Een verzameling onsympathieke spelers die te druk zijn met hun carriere als rapper, wappie of selectief verontwaardigde social justice warrior dat bij elk spoortje van kritiek gaat janken over gebrek aan respect.

+1
Aerts 28 juni 2021 14:06
Die buitenspeldoelpunten en blunder van de Goeij waren voor mij wel een enorme deceptie. Voor de rest met je eens.
Aerts 28 juni 2021 14:08
Met Cilissen in het goal hebben penalty's weinig met geluk te maken.
De zwarte trui 28 juni 2021 14:11
Ron de Renner 28 juni 2021 14:11
Exit Thomas, lijkt het. Gaat zelf op zijn plaat, Gesink er overheen.

Stapt toch weer op nu...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/06/2021 14:11 door Ron de Renner.
De zwarte trui 28 juni 2021 14:12
Tenminste... hij staat weer op. Leek sleutelbeentje
Cecchini 28 juni 2021 14:12
Niets meer kan de pret omtrent MVDP nog drukken, zeker niet de uitschakeling van Oranje. Wat een dramatische vertoning was dat zeg, met die zogenaamde vedette Memphis in een negatieve hoofdrol. Vier wedstrijden lang hing de getatoeeerde megalomane zelfbenoemde messias mij de keel uit. Vorige week zag ik een kwartiertje lang een docu over zijn leven. Ik heb uit walging de TV moeten afzetten. Zelden zo'n vervelend inkijkje gehad in het patserige leven van een voetbalmiljonair met een personal coach dagelijks over de vloer, die zijn moeder die vanuit Nederland naar Dubai was overgekomen om hem te bezoeken, voor een dichte deur liet staan, want "ja ik was niet thuis moeder, sorry". In het weekend las ik een ingezonden brief in mijn krant waarin de briefschrijfster memoreerde dat Memphis geen Depay meer wilde worden genoemd, omdat zijn vader niet deugde, en daarom alleen met Memphis wilde worden aangesproken. Waarom vroeg de briefschrijfster zich af, ging Memphis dan niet de naam van zijn moeder aannemen, die er altijd wel voor hem was geweest. Ik denk zelf, dat hypocriete Memphis dat niet wil, omdat de naam Memphis marketingtechnisch veel lekkerder bekt.

God wat ben ik blij, dat we van die Memphis bevrijd zijn en tevens van Studio Europa met de aan obesitas en een overdaad aan tattoos lijdende Wesley en Theo, en dat alle ballen vanaf nu op Mathieu, Wilco, Bauke, en Steven kunnen, bescheiden welopgevoede jongens, die hun benen laten spreken, en waarvan Mathieu na een gewonnen koers altijd met zijn ploegmaten een patatje met mayo gaan eten, met een colaatje om het weg te boeren.
De zwarte trui 28 juni 2021 14:13
Gesink out (aldus Eisel op GCN)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/06/2021 14:16 door De zwarte trui.
De zwarte trui 28 juni 2021 14:14
T Martin lag er ook weer bij.
El Chaba 28 juni 2021 14:16
Carlos Danger 28 juni 2021 14:18
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Enkel Vermaelen, Vertonghen, Alderweireld en
> Chadli genoten een deel van hun opleiding in NL
> van deze selectie.


En Vanaken en Mertens.
De zwarte trui 28 juni 2021 14:19
Rowe wacht op Thomas. Ze rijden op een minuut of 3 van het peloton.
De zwarte trui 28 juni 2021 14:26
Dylan mag ook zijn duit in het zakje doen voor G. Nog 2 minuutjes om dicht te rijden.
De zwarte trui 28 juni 2021 14:28
Castro maakt het theekransje compleet.
ton duk 28 juni 2021 14:29
Met 3 helpers inmiddels
Nog maar 1 minuut, dus da komt goed
Gr
Horsie is back 28 juni 2021 14:35
Ik geef Cecchini de goede raad om Elvis of Chuck Berry, kan ook, hem te laten voorzingen: "Long distance information, give me Memphis, Tennessee".



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/06/2021 14:44 door Horsie is back.
Heisenberg 28 juni 2021 14:39
Balen van Gesink zeg. Tot nu toe levert dat zenuwachtige gedoe van klassementsploegen alleen maar ellende op.
El Chaba 28 juni 2021 14:39
Doe ik ook vaak. Dan heb je nog een troostprijs als ze verliezen.
De zwarte trui 28 juni 2021 14:43
PCS schrijft: Geraint Thomas lost his handlebar on a speed bump and took down half of his own team and Jumbo Visma.

Blijft moeilijk voor Thomas om zijn stuur vast te houden...
Sub Culture 28 juni 2021 14:52
Mertens niet, die was al prof in België.
Vanaken bij PSV, dat wist ik zelfs niet.
Waardeloze speler trouwens.
Horsie is back 28 juni 2021 14:55
Een 17-jarige zegt in een interview: "People aren't here to play. Everyone is to earn their spy. If I want to earn mine, I have to work a little bit harder." Voor elke koelkast van topsporters world wide.
Carlos Danger 28 juni 2021 15:05
Dries kwam vlak na zijn negentiende verjaardag naar AGOVV, dan zit je nog
in je opleidingsjaren als prof.
Hans Vanaken is een geweldige voetballer. Zou in NL bij iedere (nou ja, er is er maar éen) topclub
meekunnen.
Clavan 28 juni 2021 15:15
Moet de ASO en/of TJV nu ook Thomas aanklagen voor het veroorzaken van een ongeluk?
Sub Culture 28 juni 2021 15:18
Hans Vanaken is helemaal geen geweldige voetballer, hoeveel keer heb jij die zien spelen?
Houten plank van het zuiverste soort, niemand begrijpt dat hij bij de EK-selectie zit.
El Chaba 28 juni 2021 15:22
Ik vind Dries Mertens eigenlijk de meest getalenteerde én sympathiekste Belgische voetballer van dit moment.
Om heden ten dage in het voetbal met zo'n geringe lengte en fysiek op je 34-ste nog steeds in de Europese top mee te doen, zegt heel veel over zijn talent.

Hij slaagde niet in België bij Gent en daarna wel in Nederland en dat is natuurlijk geen toeval. In die tijd was het devies in het Belgische clubvoetbal nog vooral 'fysiek spel, verdedigen en counteren', terwijl zijn talent in het aanvallende, op techniek gebaseerde Nederlandse voetbal veel meer tot zijn recht kwam.
Eindhovuh 28 juni 2021 15:25
De zwarte trui 28 juni 2021 15:27
He's a man in control of his destiny

Ide pukt het puntje
Eindhovuh 28 juni 2021 15:28
90km te gaan. 2,29 voor de 5.
Schelling gaat er vandoor voor het puntje.
Horsie is back 28 juni 2021 15:48
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> ok

Je bent kort van stof. Mais allez, mon ami. Dit is een uitspraak van iemand, die in Rio 2016 als 17-jarige, nadat ze was uitgeschakeld, deze behartenswaardige woorden uitsprak tegen een interviewer. Vandaag vestigde ze in Eugene een nieuw WR op de 400m horden.

Dat is wat anders dan de Hollandse ziekte, de voormalige VOC mentaliteit, anything you can do, I can do better, maar daarbij te vergeten, dat er toch eerst heel wat volkszangerig bloed, zweet en tranen geplengd moeten worden. En vooral dat anderen zich ook niet op een kinderspeelveld wanen. Wanneer je je tegenstander niet serieus neemt, neem je ook jezelf niet serieus.
Eindhovuh 28 juni 2021 15:50
Ik begrijp dat het in jouw hoofd allemaal logisch overkomt. Maar je vergeet soms dat andere mensen al die context niet kennen en er dus geen chocolade van kunnen maken.
Horsie is back 28 juni 2021 15:55
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik begrijp dat het in jouw hoofd allemaal logisch overkomt. Maar je vergeet soms dat andere mensen al die context niet kennen en er dus geen chocolade van kunnen maken.

Begrijp ik zeer wel, maar ditmaal was de tekst op zichzelf staand voldoende om iets uit te drukken.
Dat ik atletiek en wielrennen moeiteloos met elkaar in verband kan brengen moge nu wel duidelijk zijn.
Eindhovuh 28 juni 2021 16:18
inclusief een liedje meestal.
En ik volg atletiek amper.
Eindhovuh 28 juni 2021 16:19
De grote gaap vandaag. Dikke 50km te gaan tot de sprint. 1:07 maar voor de koplopers.

Oh ja er was een tussensprint:

Sprint at La Fourchette (km 118.3):
1. Cyril Barthe, 20 pts
2. Chevalier, 17 pts
3. Schär, 15 pts
4. Wallays, 13 pts
...
At 1’25’’:
5. Ewan, 11 pts
6. Cavendish, 10 pts
7. Morkov, 9 pts
8. Colbrelli, 8 pts
9. Démare, 7 pts
10. Sagan, 6 pts
11. Matthews, 5 pts
12. Philipsen, 4 pts
13. Guarnieri, 3 pts
14. Haller, 2 pts
15. Oss, 1 pt
Frederik D. 28 juni 2021 16:30
Soms, beste Paard, snap ik je ook nauwelijks en denk ik: wees iets duidelijker. Maar ach, elk paard hinnikt zoals die de wagen trekt. Van mij mag jij je gang gaan, of er nou een paard in staat of niet. Maar wees niet verbaasd als er mensen zijn die denken: waar is de chocolade? Maar al met al heb je toch iets te zeggen wat op zich mij vermag te boeien.
Tjappie2 28 juni 2021 16:50
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Monkelen bedoel je.

Nee. Bedoelde ik niet.
Andere Peter 28 juni 2021 16:52
Dat was, met de nieuwe reeks van toen, geen buitenspel. Ik herinner mij uit dat toernooi ook nog een geworstel met Saudi-Arabië, België, Marokko en Ierland. Inderdaad, een minuutje of 20 alles- of niets brachten even hoop. Maar per saldo terecht niet bij de laatste 8. De generatie 1988 was op zijn retour; de Ajacieden van 1995 waren nog net niet top.
Curzio 28 juni 2021 16:57
Ik ben het hier ook wel mee eens, hoewel ik het team in totaal niet perse onsympathiek vindt. Met name Wijnaldum, Frenkie, Blind, De Vrij, dat zijn toch prima jongens lijkt me.
Andere Peter 28 juni 2021 16:58
Eens dat er in 2012 vooraf hoop mocht zijn dat alles op zijn plek zou vallen. In het toernooi gebeurde dat echter geen moment.

Grootste katers is best een leuk lijstje, ja. Op de ene of andere manier vond ik bij wielrennen zo'n Kruijswijk-moment zó inherent aan het geheel, dat de kater iets minder is. En lastig om sporten te vergelijken. Ik zie die paal van Rensenbrink voor mij, maar het was eigenlijk een wonder dat ze zo ver kwamen.(zonder pakweg Cruijff, Van Hanegem, Van der Kuijlen, Van Beveren). Ik heb het niet echt bewust meegemaakt, maar ik denk toch dat WK 1974 op 1 zou staan.
Andere Peter 28 juni 2021 17:02
Mertens begon in NL inderdaad bij AGOVV. Lager kon niet hoor. De tussenstap bij Utrecht was nodig. Daarna PSV. Tekende op zijn 18e voor Nederland en bleef er t/m zijn 26e. Toegegeven dat hij als talent al wel bekend was in België. Maar via Gent en Aalst had dat talent heel goed verloren kunnen gaan.
Horsie is back 28 juni 2021 17:02
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Soms, beste Paard, snap ik je ook nauwelijks en
> denk ik: wees iets duidelijker. Maar ach, elk
> paard hinnikt zoals die de wagen trekt. Van mij
> mag jij je gang gaan, of er nou een paard in staat
> of niet. Maar wees niet verbaasd als er mensen
> zijn die denken: waar is de chocolade? Maar al met
> al heb je toch iets te zeggen wat op zich mij
> vermag te boeien.

Alle haver op een kist, ik heb heel vaak ook echt niet de behoefte om duidelijk te zijn. Ik zal meestal ook niet uitleggen, waar ik iets vandaan trek, maar dat ik wel kan gebruiken. Of iets zit al dagen in mijn hoofd of ik pluk de krenten uit krant, twitter of wat dan ook.

Zo zit al een tijd in mijn hoofd, hoe zou het nu zitten met de dubbele hernia van Frederik D., naar analogie van Dafne Schippers, die zoals het er naar uitziet, waarschijnlijk niet eens de finale op de 200m gaat halen. Intussen is in het snikhete Eugene ook al haar tweede plaats aller tijden afgenomen.
El Chaba 28 juni 2021 17:05
Ook eens hoor.
Uiteraard geldt dit wat mij betreft ook niet voor iedereen. Bij mij is het vooral het algemene beeld in het huidige voetbal de laatste 10-15 jaar en zeker niet alleen in Nederland.
Andere Peter 28 juni 2021 17:08
Je oranje bril zit nog steeds op. De verschillen zijn zó gering, NL moet echt top zjn om landen van het kaliber Tsjechië (en ook het vrijuit spelende Denemarken te kloppen. En het elftal bestaat voor zeker de helft uit spelers die met de beste bedoelingen wel eens niet thuis geven. Dan is het heel logisch dat je kunt struikelen in een knock-out-wedstrijd. Turkije speelde NL zoek. Oekraïne had zomaar door kunnen drukken.
El Chaba 28 juni 2021 17:11
1974 bij mij zeker.
Als achtjarig jongetje het beste Nederlands elftal ooit zien verliezen van een tegenstander, die intrinsiek echt minder was..

Ik heb heb er een PTSS aan overgehouden, die pas enigszins werd genezen bij het EK van 1988.. winking smiley grinning smiley
Koppizoektwachtwoord 28 juni 2021 17:15
Godver, wat een getuimel.
Dat werpt (mbt Jumbo) de vraag op of het wel zo verstandig is om altijd zo gegroepeerd te rijden.
Spaak 28 juni 2021 17:15
Fucking hell, wat een pechdag voor TJV.
predator 28 juni 2021 17:17
DeZusVanJohan 28 juni 2021 17:18
Heel Movistar ook op achterstand
DeZusVanJohan 28 juni 2021 17:20
Jack Haig hard gevallen. Kleine groepjes en het was nog voor de 3km dus tijdsverschillen ook voor niet gevallenen
DeZusVanJohan 28 juni 2021 17:23
En Ewan valt nog in de sprint en neemt Sagan mee.
DeZusVanJohan 28 juni 2021 17:24
1 Merlier
2 Philipsen
3 Bouhanni
Andere Peter 28 juni 2021 17:24
Nachtmerrie dit. Verschrikkelijk om naar te kijken. Merlier is een mooie winnaar maar voor de rest: drama.
Marc 28 juni 2021 17:25
Memorabele dag qua pure ellende.
Koppizoektwachtwoord 28 juni 2021 17:26
Zeg dat wel. Gruwelijk. Haig en Ewan lijken er slecht aan toe.
Eddy Veen 28 juni 2021 17:27
Ik gun het Kelderman wel dat hij deze keer de ellende ontloopt, voorlopig tenminste.
De zwarte trui 28 juni 2021 17:28
Wat een kutetappe, paar domme acties Thomas (glijdt van zijn stuur) en Roglic (blijft achter wiel hangen?), maar de 2e valpartij in de smalle links rechts komt puur door het parcours. Veel te smal daar. En dan nog Ewan...
DeZusVanJohan 28 juni 2021 17:28
Lag er bij in de val met het kartonnen bordje, maar lijkt zonder erg.

Carapaz enige klassementsrenner (edit: en Alaphilippe uiteraard) in de eerste groep nu, groep met o.a. Kelderman op 14 seconden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/06/2021 17:31 door DeZusVanJohan.
Wanny 28 juni 2021 17:30
Alaphilippe doet goeie zaken
Aerts 28 juni 2021 17:31
Leuk hoor, sprint-etappes.
Marc 28 juni 2021 17:33
Ik supporter Merlier en Alpecin, maar nu is de smaak van winst bepaald niet fijn.
Ook alle mooie puntjes die er op den duur voor Kelderman in kunnen zitten.

Ik pauzeer even met lange wandelingen.
Horsie is back 28 juni 2021 17:34
Goeddoeme, de jackpot gaat weer naar de Fin.

Dan toch maar liever baanwielrennen. Ok, je rijdt eens een keer over de reling en Mad Cav kan je wel eens naar beneden rijden, maar verder is het toch allemaal een stuk overzichtelijker. D'en fiets rijdt U is het adagium in het wegwielrennen over 's Heren smalle wegen. Hoeveel energie zit er toch in zo'n posse? Wat is fundamenteel feitelijk het verschil tussen de wagenrennen van Ben Hur en het hedendaagse sprintgeweld in de TDF?

Een werkelijk ongewone dag zou er een zijn waarop niets ongewoons gebeurt.
Curzio 28 juni 2021 17:36
Lees: pijltjes.
Cecchini 28 juni 2021 17:37
Jongens kijk toch eens naar dat betere gooi en smijtwerk van Sagen. Kunnen we wel klagen over Groenewegen, maar hier mag ook eens naar gekeken worden.
Sub Culture 28 juni 2021 17:40
Is dat dezelfde ASO die klacht gaat indienen tegen een dwaas wijf met een kartonnen bord dat het peloton langs dit soort parcoursen stuurt?
Wat een grap.
Wanny 28 juni 2021 17:42
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Jongens kijk toch eens naar dat betere gooi en
> smijtwerk van Sagen. Kunnen we wel klagen over
> Groenewegen, maar hier mag ook eens naar gekeken
> worden.

Sagan en Bol waren al flink aan het duwen inderdaad.
Andere Peter 28 juni 2021 17:42
Midden in dat stadje willen finishen Ik snap het belang van de exposure. Maar misschien moet je dat alleen in de laatste anderhalve week doen.
Andere Peter 28 juni 2021 17:43
Eens. Zeer selectief, die verontwaardiging. Het gaat om de structuren, niet om de incidenten.
predator 28 juni 2021 17:43
Wie verzint zo'n parcours in de eerste week???
El Chaba 28 juni 2021 17:44
ton duk 28 juni 2021 17:55
Laten we voorzichtig zeggen dat ik met de valpartij Ewan-Sagan weinig medelijden had....
gr
Louise Michel 28 juni 2021 17:57
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> God wat ben ik blij, dat we van die Memphis
> bevrijd zijn en tevens van Studio Europa met de
> aan obesitas en een overdaad aan tattoos lijdende
> Wesley en Theo, en dat alle ballen vanaf nu op
> Mathieu, Wilco, Bauke, en Steven kunnen,
> bescheiden welopgevoede jongens, die hun benen
> laten spreken, en waarvan Mathieu na een gewonnen
> koers altijd met zijn ploegmaten een patatje met
> mayo gaan eten, met een colaatje om het weg te
> boeren.

Tja, wanneer je geboren wordt in een evenwichtig gezin dat huist in een fijne buurt dan sta je aan de start van je leven al minimaal met 1-0 voor tegen degenen die het met minder moeten doen (bijvoorbeeld zij met opvoeders die grote problemen hebben en/of huizen in een achterstandswijk waar geen goede rolmodellen aanwezig zijn).
Horsie is back 28 juni 2021 17:58
predator Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wie verzint zo'n parcours in de eerste week???

Ik verstond zo net Kofnoen? grinning smiley

Eindhovuh, zou ik voor de zuiderburen moeten uitleggen, wie Kofnoen is? smiling smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/06/2021 18:05 door Horsie is back.
Carlos Danger 28 juni 2021 18:02
Moet men het parcours maar alsmaar blijven aanpassen aan een (dolgedraaid en opgefokt) peloton,
of zou het peloton zich beter eens aanpassen aan het parcours?
Louise Michel 28 juni 2021 18:03
Clavan 28 juni 2021 18:07
Roglic naar ziekenhuis. Vrees voor breuk in staartbeen. Kruijwijk ook naar ziekenhuis om zijn vinger te hechten.
Carlos Danger 28 juni 2021 18:09
Sagan lijkt alleen nog maar bezig met pogingen zoveel mogelijk tegenstanders van de fiets te duwen.
Die hoort niet meer in het peloton thuis.
ton duk 28 juni 2021 18:14
Van Aert vandaag 15e en nu 5e AK
De nieuwe kopman is al opgestaan...

Wel opmerkelijk. Als je vAert zag, zag je eigenlijk altijd Roglic in zijn wiel... maar blijkbaar niet meer in de finale??
Gr
Cecchini 28 juni 2021 18:23
Had van Aert niet moeten wachten op Roglic. Daar hoorde je Wuyts niet over.
Cecchini 28 juni 2021 18:35
Dionne de Graaf vat voor de avondetappe vandaaag bij Fabia Jacobsen thuis op de sofa. Fabio leek helemaal van slag.
Frederik D. 28 juni 2021 18:37
Kort door de bocht

Alpecin heeft gewonnen. Ik dacht altijd wanneer ik zo'n flesje Alpecin zag, dat het ging om motorolie. Echt. Sinds gister besef ik dat het gaat om shampoo. Maar ik zal het niet gebruiken. Ik heb nog steeds het idee, wellicht idé fix, dat het gaat om een smeersel dat meer aan Verstappen is besteed dan aan mij. Verstappen? O, Verstappen? Overstappen!

Maar ... Die gekke Van der Poel deed mee om de sprint aan te trekken voor Merlier. En werd zevende. Lijkt me toch een prettige ploeg. Misschien gezelliger dan Jumbo? Twee ritoverwinningen al. Met een derde erbij kan de Tour niet meer stuk. Komt er nog een derde voor motorolie Alpecin? Motorola ...

Gebruiken jullie Alpecin? En wat is Fenix?

Gelukkig zijn de reclames van Oranje, de ollesnollekes en Frank Lamlul voorbij. Frank de Boer, bedankt voor je blunders. Je hebt de beschaving gered. Dat wel.

En Schelling? Slaat eigenlijk nergens op. Maar zeer schattig. Jammer van Gesink. Zijn ploeg zal hem missen, denk ik.

Zomaar wat opmerkingen. De Tour suddert nu voort. Maar ondertussen ...
cire 28 juni 2021 18:37
Jawel, Wuyts ging ervan uit dat Van Aert woensdag voor geel gaat.
DeZusVanJohan 28 juni 2021 18:40
Sinds gisteren? Heb je de Giro niet gevolgd op Eurosport?

Er is één ding erger dan Oranje reclames en dat is Alpecin reclames.
ton duk 28 juni 2021 18:43
Ja, wel een perfecte timing......bedacht ik,toen ik de aankondiging zag
Als dat gefilmd zou zijn (hoop op zich van niet) zou dat heel aparte tv worden...
gr
Carlos Danger 28 juni 2021 18:43
Kittel en zijn mooie kuif al vergeten?
Louise Michel 28 juni 2021 18:44
Decupré reclames mogen er ook wezen hoor.
Eindhovuh 28 juni 2021 18:49
Lul toch niet man. Met je aannames over een oranje bril. Nederland was bij de wereldwijde bookmakers de huizehoge favoriet.
Ik snap dat jij graag de genuanceerde nuchtere man wil uithangen maar dit was gewoon een wanprestatie.
Niemand van die Tsjechen zou een zekere basisspeler zijn bij Nederland en andersom een heel stel wel.
Eindhovuh 28 juni 2021 18:54
Eindhovuh 28 juni 2021 18:55
Dat lijkt mij ook logisch?

Dramatisch parcours en renners als Sagan e.a. die nooit lijken te leren.
Sub Culture 28 juni 2021 18:57
Oh kijk, een debiel maakt een debiele opmerking.
Je verwacht het niet.
Horsie is back 28 juni 2021 18:57
Fenix zou voorbehouden moeten zijn voor Rogla. Fabelwegrenner die zich weer aan zijn staartbeen omhoog trekt en samen met incredible Wout de Tour wint.
Kilometervreter 28 juni 2021 19:09
Is het wellicht een idee de (spottende) vergelijkingen met ernstige aandoeningen te vermijden? Recentelijk (hier: [wielerprikbord.nl] ) was u ook al bezig. Voor mij, en wellicht ook voor anderen, weinig prettig te lezen. Hoop op uw begrip en overeenkomstig toekomstig handelen.
Cyclad58 28 juni 2021 19:16
Dit is nu ook weer niet nodig.
Cyclad58 28 juni 2021 19:17
Zowel Kruijswijk als Roglic kan door. Geen breuk geconstateerd bij Roglic. Zal wel au aan de reet hebben, verre van ideaal natuurlijk.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/06/2021 19:17 door Cyclad58.
Curzio 28 juni 2021 19:19
Het gedrag van Sagan heeft vandaag niet tot valpartijen geleidt. Hij is wel zelf door andermans fout gevallen. Dus ja. Denk dat die schouderduwtjes er wat erger uitzien dan het is. (Wat hij vorig jaar bij Van Aert deed was wel onoorbaar uiteraard.)
El Chaba 28 juni 2021 19:22
Caleb Ewan uit koers met een gebroken sleutelbeen.
Ook Jack Haig start niet meer morgen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/06/2021 19:23 door El Chaba.
Slimmerd 28 juni 2021 19:26
Als je niet finisht, mag je inderdaad niet meer startenspinning smiley sticking its tongue out
betuweracer 28 juni 2021 19:38
Ewan ging dan weer wel in de ambulance over de finish.
El Chaba 28 juni 2021 19:39
Dankzij vooral voetballers met andere genen, maakt België een goede kans om eindelijk eens een hoofdprijs op een groot toernooi te winnen.
Het zij hun gegund.
ton duk 28 juni 2021 19:39
Opmerkelijk idd dat we vandaag officieel slechts 2 DNF hebben met Haig en Gesink ...
Ik vrees morgen wel de DNS...
gr
El Chaba 28 juni 2021 19:46
Ook Roglic en Kruijswijk ter controle naar het ziekenhuis gegaan.
Wat een kutzooi, zo jammer dat de mooiste en belangrijkste koers ter wereld - mede - wordt beslist door valpartijen.
Andere Peter 28 juni 2021 19:47
Lul toch zelf niet. De wereldwijde bookmkaers zijn juist een uiting van die overschatting. Niet het bewijs van juist krachtafspigeling. Die zie je heus op het veld.

Zoek effe de historie van NL-Tsje na. Stel vast dat véél betere generaties dan de huidige generatie steeds verloren of het heel moeilijk hadden tegens Tsjechië. Voetbal speel je niet met losse eenheden, maar met een compleet geheel. En in NL zijn we nogal geneigd daarbij het fysieke aspect onder te waarderen.

Overigens zei ik niet dat Tsje favoriet zou zij geweest. Ik zei dat NL top moest zijn om in een knockout-wedstrijd zo'n ploeg te kloppen. Op voorhand zou ik een inschatting van pakweg 55%-45% voor NL hebben gemaakt. Da's nog heel veel kans dat er iets misgaat. En vooral geen reden om al aan de halve finale te denken, zoals al die bookmakerwtatchers deden.
Andere Peter 28 juni 2021 19:50
Chaba zegt hier op geen enkele maner iets onaardigs over mensen met PTSS. En hij projecteert de aandoening nota bene op zichzelf.
Louise Michel 28 juni 2021 19:52
Cyclad58 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dit is nu ook weer niet nodig.

Wanneer je zo'n type bent dat geneigd is om al het leed van de wereld met zich mee te dragen en dat ook verwacht van anderen kan ik de reactie van sub wel begrijpen. Echter geen medelijden hebben betekent niet automatisch dat het je ook ontbreekt aan empathie.
Spaak 28 juni 2021 19:54
Tja, in de Tour heb je nou eenmaal 75% kans dat er favorieten uitvallen in de eerste drie dagen. Behalve als ze starten in Bretagne, dan is het 100%.
Curzio 28 juni 2021 19:59
Wat is de plaats tegenwoordig nog van gegroepeerd rijden als klassementsploeg? Want de twee prominentste vertegenwoordigers van deze tactiek, Jumbo en Ineos, liggen er het meeste bij. En ook met meerdere renners. Een ploeg als EF of Bohra glipt er schijnbaar makkelijker doorheen, naar die zie je zelden met vijf/zes bij elkaar zitten.
Horsie is back 28 juni 2021 20:02
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ook Roglic en Kruijswijk ter controle naar het ziekenhuis gegaan.
> Wat een kutzooi, zo jammer dat de mooiste en belangrijkste koers ter wereld - mede - wordt beslist door valpartijen.

Nu zal je toch naar Maarten Ducrot moeten, want die houdt naar eigen zeggen een database bij van valpartijen. Herbert Dijkstra is geblesseerd en zeg het nog maar niet hardop, maar hij zal waarschijnlijk nooit meer in de TDF terugkeren. Hij doet wel de OS.

Wat hebben wij een kutkeeper zeggen ze in het dorp van de Zeven Heuvelen.
De zwarte trui 28 juni 2021 20:05
Primož Roglič heeft bij zijn valpartij geen breuken opgelopen. Dat is vastgesteld in de medische truck van organisator ASO die aan de finish staat. “Gelukkig is er niets gebroken. Ik lig wel helemaal open, maar we kunnen doorgaan”, vertelt de kopman tegen het AD. “Ik kreeg een bodycheck van Sonny Colbrelli. Dat was niet nodig, maar het was heel stressvol met al die smalle straten.”

Roglic zijn versie is dus een bodycheck, op beeld leek hij 'gewoon' in het wiel van Colbrelli te rijden

Afijn 2 maanden niet gekoerst en tóch helemaal gebutst en geschaafd. Nu ja hij is het inmiddels wel gewend om er zo bij te rijden.
Marc 28 juni 2021 20:18
Als men hier op het wielerprikbord zoveel over voetbal blíjft praten dan overweeg ik ernstig de U.C.I in te schakelen.
Carlos Danger 28 juni 2021 20:24
Het is ook de visie van Richard Plugge op Cyclingnews, overigens zonder Colbrelli als dader te noemen:
``The other guys say, that there was a rider who bumped him and send him flying``
Tjappie2 28 juni 2021 20:28
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> that there was a rider who
> bumped him and send him flying``

Mark Huizinga revisited dus.
Curzio 28 juni 2021 20:29
De UEFA bedoel je
Marc 28 juni 2021 20:43
Desnoods de Aso. Als er maar dingen drastisch gaan veranderen hier op het forum.
Eindhovuh 28 juni 2021 20:45
Jij moet gaan gokken! Dan kan je heel erg veel geld verdienen! Gewoon altijd inzetten op de 45% ploeg! Met de odds die Tjechië en soortgelijke ploegen(nr 40 vd wereld) hebben loop je dan gemiddeld helemaal binnen!

Eerst heb je het over een oranje bril. Dan over bookmakerkijkers.
Als wereldwijd iedereen denkt dat Nederland de dikke favoriet is, weet Andere Peter het beter. Ze zijn op hun top nipt beter.
Prima joh.
Eindhovuh 28 juni 2021 20:47
Excuus. Maar AP heeft de gave om echt onuitstaanbaar te zijn. Ik zal ophouden.
lodjan 28 juni 2021 20:51
Mijn twee grootste ergernissen vandaag: de vele vreselijke valvartijen en een met voetbal vervuild topic. Waarom zijn/worden die voetbalbijdragen niet verwijderd?
Spaak 28 juni 2021 20:55
Omdat die kutbeheerder er zelf ook over loopt te wauwelen.
Heisenberg 28 juni 2021 20:56
Fijn dat hij terug is voor de Tour, hè?
Carlos Danger 28 juni 2021 20:58
Gooi ´s een balletje op in het peloton.
Museeuw 28 juni 2021 20:58
Het was inderdaad een wanprestatie, verder moet je je niet zo druk maken om dat gedram van AP.
lodjan 28 juni 2021 21:01
We hebben toch een reserve kutbeheerder?
Meneer 60% 28 juni 2021 21:21
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Lul toch zelf niet. De wereldwijde bookmkaers zijn
> juist een uiting van die overschatting. Niet het
> bewijs van juist krachtafspigeling. Die zie je
> heus op het veld.
>
> Zoek effe de historie van NL-Tsje na. Stel vast
> dat véél betere generaties dan de huidige
> generatie steeds verloren of het heel moeilijk
> hadden tegens Tsjechië. Voetbal speel je niet met
> losse eenheden, maar met een compleet geheel. En
> in NL zijn we nogal geneigd daarbij het fysieke
> aspect onder te waarderen.
>
> Overigens zei ik niet dat Tsje favoriet zou zij
> geweest. Ik zei dat NL top moest zijn om in een
> knockout-wedstrijd zo'n ploeg te kloppen. Op
> voorhand zou ik een inschatting van pakweg 55%-45%
> voor NL hebben gemaakt. Da's nog heel veel kans
> dat er iets misgaat. En vooral geen reden om al
> aan de halve finale te denken, zoals al die
> bookmakerwtatchers deden.

Wel oprecht knap dat je (weliswaar achteraf, maar een kniesoor die daarop let) de kansverdeling beter wist dan de bookmakers (die volgens mij op zo'n 85%/15% zaten) bedenkende dat die de allerbeste econometristen en statistici in dienst nemen om alles door te rekenen, omdat slechte odds ze bakken met geld kost.

Je kunt stinkend rijk worden met deze gave.
Horsie is back 28 juni 2021 21:23
Kent U de uitdrukking uit het cultuurboek van de Nimwegenaar: "Is het hier oorlog?". U begeeft zich nu wel op heel erg gevaarlijk terrein en dan hebben we het nog niet gehad over de Zevenheuvelenweg. Want dan heb je het over de wandelvierdaagse, die weer niet mocht doorgaan.

Heb net de Podcast met vooral Theo Bos en Thijs Zonneveld aangehoord over de etappe van vandaag. Beiden waren erg boos. Het wordt dus tijd voor de bestorming van het bastion van de ASO.
Eindhovuh 28 juni 2021 21:29
Nou soms heeft hij weleens een goede relativerende bijdrage. Maar soms wil hij gewoon echt te graag laten zien dat hij een man van de wereld is die niet verblind wordt door vermeend chauvinisme. Ofzo.
Anony 28 juni 2021 21:34
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> We hebben toch een reserve kutbeheerder?


Voetbal is wel fijn ofzo.
Andere Peter 28 juni 2021 21:42
Gokperiode heb ik allang achter mij gelaten. Schaapjes op het droge. Bookmakers liggen dubbel van het voorspelgedrag van Nederlanders. Die worden gillend rijk van de aangeboren zelfoverschatting die ook in enkele andere gokmarkten (Engeland!) plaatsvindt. Bookmakers geven geen voorspellingen. Ze geven marktwaarden weer. Ik had over kansenverhouding, niet over meute-verwachting. Ik gaf juist aan dat de meuteverwachting fout was. De bookmakerswaarden zijn daar een afspiegeling van. Ze nu aanvoeren als kansverhoudingsduiders is zoiets als de fraaie weersverwachting van gisteren aanvoeren om te bewijzen dat het lekker weer is, terwijl ik hier in de regen sta.

De wereldranglijst van de FIFA bevat uitslagen van vele jaren terug. De waarde meter was de enige wedstrijd die er recentelijk echt toe deed: Turkije-uit. Tsjechië is niet minder dan Turkije.

En o ja: voor De Roon, Van Aanholt, Stekelenburg hebben de Tsjechen een handvol beteren. En Weghorst, Promes zouden ze ook niet inzetten. Schick in vorm is al weken veel beter dan Depay zonder vorm. Van Basten had gelijk toen hij De Ligt (die ik geweldig vind) te ontstuimig noemde. Blind (ik ben fan) is na zijn blessure nooit op topniveau gekomen. Malen (ik zou hem ook opgesteld hebben hoor) is toch nog wel bleu.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/06/2021 21:45 door Andere Peter.
Carlos Danger 28 juni 2021 21:43
Museeuw Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het was inderdaad een wanprestatie, verder moet je
> je niet zo druk maken om dat gedram van AP.


Gezien de recente oorwassing tegen Turkije hebben ze het tegen de sterke Tsjechen zo slecht
nog niet gedaan.
Cecchini 28 juni 2021 21:47
Als je ziet wat die Sagan allemaal flikt tijdens de laatste kilometers kan ik de opmerking van Duk nog wel begrijpen, niet ten aanzien van Ewan overigens.
Marc 28 juni 2021 21:49
Ik heb weer ook naar In het Wiel geluisterd.
Er werden wel zinnige zaken gezegd. Vervelende is dat Thijs (en vervolgens ook Hidde) altijd het stokpaardje van afgesloten circuits met betaald entree bestijgt.
Ik weet dat ik dan subiet afhaak met wielrennen volgen en kijken. Ik hou niet van schaatsen, voetbal en eigenlijk ook niet van veldrijden om de reden dat er dan niet zoiets als ‘romantiek’ is.

Kan wel een lange lijst gaan opnoemen wat m.i. kwesties zijn die snel veranderd moeten worden, maar wat is het nut om dat hier en nu te doen? Niks, geen.

Wel blijkt dat er nogal wat mensen waren die de aso van te voren voor deze finale hadden gewaarschuwd. En zelfs tot kort voor de wedstrijd nog. Renners, ploegleiders/ploegen, de rennersvakbond en nog zo wat. Is niets mee gedaan zeg ik dan maar overbodig.
Zo ook Steven Kruijswijk en nota bene: naar verluidt ook hij gisteravond nog. En in de podcast werd zelfs verteld dat Kruiswijk vanmiddag na afloop met het bloed nog overal op z’n lichaam flink heeft staan vloeken tegen een stel officials.

Wel, alle partijen inclusief media kunnen wel tijdelijk weer enorm boos gaan zijn en avondvullende discussies met elkaar gaan voeren, om het dan vooral ontzettend met elkaar oneens te zijn, maar als men het onderling blijft uitknokken en zich niet gezamenlijk richt op de eindverantwoordelijken dan is het allemaal verspilde moeite.
Marc 28 juni 2021 21:52
Sagan reed gewoon ouderwets asociaal. Als je dat niet ziet ben je jurylid van de uci oof zoiets.
Zo te zien was hij niet de directe aanleiding, maar de toon werd gezet.
De zwarte trui 28 juni 2021 21:59
Ik heb ook geluisterd. Vooral Kruijswijk die vóór de etappe schijnbaar nog een keer (ploegen, welke?, hadden dat gisteravond ook al gedaan) bij de jury had geklaagd is ná de etappe bebloed en al nogmaals gaan klagen / schelden. Tja Stef Clement en Ducrot en deze podcast leggen de vinger op de zere solidariteitsplek. Die ploegen kijken alleen naar zichzelf. Michel Cornelisse zegt "wij hebben verkend" dus.... Als die grote klassementsploegen het echt ruk vinden hadden ze vandaag op 20 km van de meet een dikke FU naar de jury en de ASO moeten maken en een bus moeten vormen en de sprinters het lekker uit laten vechten (die hebben geen recht op een veilig parcours?) én accepteren dat er een (Franse) mongool door die slag rijdt en 2 minuten in het klassement pakt.
Kilometervreter 28 juni 2021 22:00
Wat de auteur over zichzelf zegt doet weinig ter zake in mijn punt dat het gebruiken van nare aandoeningen (zie ook zijn eerdere bericht) om argumenten of meningen te larderen wat mij betreft onwenselijk is.
Carlos Danger 28 juni 2021 22:02
Ik verwacht morgen bij de start op zijn minst een ouderwetse sit-down staking van het peloton.
Frederik D. 28 juni 2021 22:06
Gevaarlijke finales

Wat te doen? Aldus de titel van een boekje van Lenin.

Valpartij Roglic

Voor de serieuze volgers, de wielrenfans, zijn die valpartijen lelijke smetten op hun sport. De organisaties zouden iets meer respect voor die fans behoren te hebben. En dan zwijg ik uiteraard over respect voor de wielrenners zelf. Mevrouwen die met een bord zwaaien, zie ik niet als een serieuze volger.



5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/06/2021 22:15 door Frederik D..
Tjappie2 28 juni 2021 22:08
Kilometervreter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat de auteur over zichzelf zegt doet weinig ter
> zake in mijn punt dat het gebruiken van nare
> aandoeningen (zie ook zijn eerdere bericht) om
> argumenten of meningen te larderen wat mij betreft
> onwenselijk is.

Jouw punt is dat El Chaba het zegt, m'n jongen. Dat is het enige onwenselijke.
ton duk 28 juni 2021 22:19
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als je ziet wat die Sagan allemaal flikt tijdens
> de laatste kilometers kan ik de opmerking van Duk
> nog wel begrijpen, niet ten aanzien van Ewan
> overigens.


Ewan gaat toch zelf in de fout en neemt daarbij Sagan mee.... Veroorzaker en slachtoffer
Dat het slachtoffer zelf een ordinaire sprint reed... gaf mij het weinig medelijden -gevoel...
Gr
Cecchini 28 juni 2021 22:26
De vlakke etappes zouden te saai zijn en de afdalingen in de bergritten te gevaarlijk. Thierry Gouvenou, parcoursbouwer van de Ronde van Frankrijk, krijgt aardig wat kritiek te verduren.

Van de eerste tien etappes draaiden er vijf uit op een massasprint, de aanvallers waren steevast aan een kansloze missie bezig. Vier van die vijf ritten waren langer dan 200 kilometer. Nergens voor nodig, zegt menig wielervolger. Maar Gouvenou heeft er wel een verklaring voor.

"Neem de etappe van Troyes naar Nuis-Saint-Georges, dat is hemelsbreed een afstand van 170 kilometer. Maar helaas moesten we om veiligheidsredenen een lus maken van 35 à 40 kilometer om bij de finish te komen." In de afdaling van de Mont du Chat gingen Richie Porte en Daniel Martin hard onderuit, onder anderen Bauke Mollema zei dat de afdaling te gevaarlijk was. Gouvenou is het daar niet mee eens.

"Het klopt dat er steile beklimmingen en lastige afdalingen in zaten. Maar de mentaliteit van de renners is ook veranderd de laatste tijd, ze gebruiken de afdalingen nu om een gat te slaan. Ze nemen veel meer risico's dan een paar jaar terug. Dat moet een keer in een val eindigen, Richie Porte was de klos, maar technisch was de afdaling niet te zwaar."

Bovendien vindt Gouvenou dat de renners zich meer moeten aanpassen aan de omstandigheden. "Een formule 1-coureur zal zijn auto afstemmen op het weer en het parcours. dat doen wielrenners nooit, de UCI moet regels opstellen om te grote risico's te vermijden."

Thierry Gouvenou
​ 2017
Cecchini 28 juni 2021 22:28
Naar aanleiding van een verhaal in de Muur april 2021

Dat ging over de toekomst van wielerwedstrijden op afgesloten circuits. Dit mede vanwege de Corona maatregelen, maar ook vanwege allerlei beperkende vergunningen die de overheid aan wielerorganisatoren opleggen. De Amstel Gold Race werd dit jaar bijvoorbeeld op zo'n afgesloten circuit gereden. Een keer of 5 de Cauberg over en ook nog eens zonder publiek. Nou daar maak je mij zowel als toeschouwer maar zeker als recreatief fietser niet blij mee. In dit artikel stond ook een interview met oud wielrenner Thierry Gouvenou en tegenwoordig parcoursbouwer van de Tour de France (het mooiste beroep ter wereld) opgenomen. Thierry vertelt, dat hij geen liefhebber is van plaatselijke rondjes. Volgens hem is de voortdurende verplaatsing van stad of dorp naar de volgende plek de essentie van het wielrennen. De mensen willen onderweg de monumenten zien en de landschappen aan zich voorbij laten trekken. Als de wielerkoersen op vaste circuits worden gehouden haken de mensen af. De sport wordt er misschien niet saaier op, maar het decor wel. Met kortere wedstrijden over telkens hetzelfde rondje zonder lange aanloop degradeert de wielersport zijn eigen legende tot vluchtige verhaaltjes. Herinneringen gedijen nu éénmaal een stuk beter in sublieme traagheid. Wil je je de tourverhalen houdbaar verpakken, dan doe je dat het beste in lang uitgesponnen verhalen (aldus Thierry Gouvenou).
Cecchini 28 juni 2021 22:31
Ach in tijden van een ander groots sportevenement worden wel eens vergelijkingen tussen de verschillende sporten gemaakt. Lijkt mij geen probleem voor het prikbord. Dat is heel wat anders als bijvoorbeeld Frederik D. weer eens gaat oreren over het bolsjevisme en Lenin en Black Lives Matter.
Tjappie2 28 juni 2021 22:36
Eens met deze parcoursbouwer.
Carlos Danger 28 juni 2021 22:55
Vandaag wordt maar weer eens duidelijk hoe, zonder een Boer aan het roer, geweldig leuk en spannend voetbal kan zijn.
El Chaba 28 juni 2021 23:20
Precies. winking smiley
De prikkers hier, die verder kijken dan hun neus lang is - zoals jij - weten precies waar het om gaat. Hijzelf blijft nog steeds geloven, dat niemand dat door heeft.
Andere Peter 28 juni 2021 23:27
Ik respecteer je standpunt. Ik heb begrip voor je gevoel. Maar ik zie hier niets onwenselijks in die opmerking. Je hoort elkaar geen ziektes toe te wensen. Maar je mag in mijn ogen ziektes wel benoemen, of zelfs in metaforen gebruiken. Ik noem mijzelf gemiddeld drie keer per dag autistisch. Daar bedoel ik niks kwaads mee. Sterker nog: ik denk dat ik een stuk dichter bij autistische mensen sta dan de medische wereld tot dusver heeft kunnen aantonen ;-).
merijntje mortirolo 29 juni 2021 00:13
Plus een. Twee keer.
Horsie is back 29 juni 2021 00:18
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Heeft vd Poel zichzelf weleens binnenste buiten gekeerd in een tijdrit?

A.s. woensdag is zijn grote kans tegen o.a. incredible Wout.
Carlos Danger 29 juni 2021 00:40
Wat een dag!
Merlier, Pattinama, Tiafoe, Seferovic, Morata.
En straks nog de start van de Stanley Cup Final.
Het houdt maar niet op, maar eerst nog een lamp ophangen.
DeZusVanJohan 29 juni 2021 00:42
Hij won die ronde ook, ook in de Tour of Britain die hij won zat een tijdrit.
Uitslagen 5e en 6e.
Tinuz 29 juni 2021 00:57
De parkoersbouwer is een extremist. Zo, alles is weer netjes op orde in mijn denkwereldje. Morgen weer een dag.
Horsie is back 29 juni 2021 01:21
Ik kan de veiligheid in het wegwielrennen niet los zien van de versnelde evolutie die de racefiets heeft doorgemaakt. Bergop en tijdrijden is echter geen probleem. D'en fiets rijdt U, een uitspraak door mij altijd toegeschreven aan d'en Eddy, is geen flauwekul. Ik schat, dat de normale racefiets elk decennium 0,5 km/h sneller wordt als je het over normale snelheden hebt. Dit lijkt niet zoveel, maar vooral in het hogere bereik gaat het doorwegen en zeker in een peloton, dat gemiddeld gemakkelijk 5 km/h harder kan rijden dan de beste rijders, laat staan de mindere goden. Komen daar complicerende zaken bij als topografie en smalle wegen en je hebt ook nog een flink stel ongeregeld testosteron bijeen, dan is dat een recept voor ongelukken. Of het (ongelijke) gebruik van schijfremmen een rol speelt weet ik niet. Bij de E-bike voor de oudere jongeren zie je trouwens hetzelfde fenomeen van toenemende onveiligheid bij het te gemakkelijk toenemen van de snelheid. Soms rijden mensen me voorbij en dan zie ik aan de lichaamstaal, dat ze geen benul hebben van hoe hard ze wel niet rijden, al helemaal niet in de vergelijking met wat ze zonder die gratis watts (250) met soms ook nog een aansporing van Aeolus op de koop toe, zouden kunnen rijden.

Waarom kunnen zwermen vogels wel duizelingwekkende capriolen uitvoeren ook al staan er geen vensters voor de hemel en kunnen mensen niet eens fatsoenlijk in een groot peloton rijden. Moeten we niet gewoon veronderstellen, dat ondanks de enorme vaardigheden die profrenners wel degelijk hebben, ze onder bepaalde omstandigheden echt tegen hun grenzen aanlopen van hun motorische reactietijd (bijvoorbeeld in de atletiek nog steeds op 0,10 seconde bepaald), onvoldoende gebruik kunnen maken van hun visuele cues om de wedstrijd te lezen en dus eerder overgeleverd zullen worden aan natuurkundige grootheden. Vandaar steeds dat horizontale pancake effect bij grote valpartijen. De fiets zelf is notabene al bij 3 km/h stabiliserend en dan heb ik het nog niet over de Boston Dynamics. Grappeke. Daarom vond ik de opmerking van een commentator, die dacht, dat der Panzer wel even om Mevrouw Opi, Omi heen had kunnen rijden zo dom.

De racefiets wordt steeds geavanceerder, de wegen zijn sneller, het zeileffect van zo’n immens peloton lichaam, her en der renners, die zichzelf niet kennen of vergeten.

Disclaimer voor vrindje AP: Als ik voorbij gereden wordt dan zit ik in de herstelmodus. cool smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/06/2021 01:24 door Horsie is back.
Marc 29 juni 2021 05:19
De moeite genomen om De Avondetappe terug te kijken (veel te laat begonnen door dat suffe, overschatte voetbalspelletje): Stef en Herman wisten als laatste nog te melden dat er (mogelijk) een breed gedragen actie zit aan te komen vandaag (di.29 juni). Dus vanuit alle ploegen.

À suivre…
lodjan 29 juni 2021 06:54
Een vergelijking tussen een zwerm vogels, school vissen of een kuddde buffels (great migration on Masai Mara) met een peloton wielrenners gaat mank: er zit geen wedstrijdelement in.
Curzio 29 juni 2021 07:22
Gezamenlijke massage van de rug van Roglic?
Marc 29 juni 2021 07:59
Oh ja, deze vraag: ‘ Waarom kunnen zwermen vogels wel duizelingwekkende capriolen uitvoeren’. ‘Tuurlijk kun je deze zaken niet vergelijken. Fietsen doe je op één vlak en ook nog in de niet onbeperkte ruimte van een weg, men gaat hierbij altijd in één richting en er is een wedstrijdelement. Dit allemaal itt vogels/vissen die alle kanten van een onbeperkte ruimte op kunnen. En dat doen ze van jongs af 24 uur per dag en ze zijn ervoor geboren en gemaakt.
Antwoord op de vraag in geval van spreeuwen (want daar is ‘t meeste onderzoek naar gedaan) is complex en nog lang niet alles is bekend.
Men weet in ieder geval nu wel dat één individu altijd minimaal zeven soortgenoten in de gaten houdt. Veranderen deze zeven buurvogels in de groep van richting dan volgt dit individu mee en deze beweging zet zich vrijwel onmiddellijk voort in de groep, omdat alle leden van de groep dus ook altijd zeven buurvogels in de gaten houden.
Als de zwerm van richting of snelheid verandert, en dat gebeurt vaak en om tal van redenen, dan zit er weliswaar een kleine vertraging in, maar door het zeven-buren principe gebeuren er nooit ongelukken. Het houdt wel in dat je voorganger opeens achter je kan zitten bij alle bochten en capriolen die zo’n zwerm maakt. Maar da’s natuurlijk zo’n groot verschil: een spreeuw interesseert het niet dat hij de eerste of de laatste is van zo’n spreeuwenzwerm. Hij heeft er simpelweg geen belang bij om per se de eerste te zijn.
El Chaba 29 juni 2021 12:56
Cecchini 29 juni 2021 13:04
Dat dacht ik ook al, zonder enige specialistische opleiding
Horsie is back 29 juni 2021 13:15
Pelotonrenners hebben ook zeven buren en zij zijn ook (nagenoeg volledig) afhankelijk van razendsnel te verwerken visuele cues. Ooit freewheelde ik op een racefiets in euforie met losse handen na een korte sprint op een niet al te brede landweg, maar belandde bijna onmiddellijk in de greppel. De racefiets rijdt normaal gewoon rechtdoor (schijnt al bij 3 km/h zelf stabiliserend te zijn), kijk maar naar de sprint finishes. De crux was, dat ik even de ogen dicht deed.

Ik heb natuurlijk absoluut niet het idee, dat flocking of starlings een perfecte analogie zou vormen met pelotongedrag, maar heb deze weliswaar hinkende analogie gebruikt om een en ander duidelijk proberen te maken in de kwestie van niet alleen pelotongedrag. Zouden Beatles fans I am a Walrus ook letterlijk genomen hebben.

Voor de rest van mijn betoog was het kennelijk Blowing in the Wind of zoals wielrenners heel vaak zingen Riding the Wind
El Chaba 29 juni 2021 14:36
Luijt 29 juni 2021 14:54
Andere Peter 29 juni 2021 18:59
Het verschil tussen top en middenmoot is gewoon niet zo groot. Als je ziet hoe moeilijk Italië, Spanje en Frankrijk het hebben tegen Oostenrijk, Kroatië en Zwitserland. Tsjechië is van vergelijkbaar niveau als Oos, Kro, Zwi. Nederland schat ik daar fractioneel boven in, maar zeker onder Ita, Fra, Spa. Dan loopt Ned - Tsje echt niet valer dan 6 op 10 keer goed af.

Dat patroon is er al heel lang op EK's. Zelfs Finland bleek moeilijk te kloppen. IJsland en Wales kwamen de vorige keer heel ver. Om nog maar te zwijgen van die Grieken van 2004...
Anony 30 juni 2021 06:23
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dankzij vooral voetballers met andere genen, maakt
> België een goede kans om eindelijk eens een
> hoofdprijs op een groot toernooi te winnen.
> Het zij hun gegund.


Vreemde opmerking van een Nederlander.
Anony 30 juni 2021 06:35
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hans Vanaken is helemaal geen geweldige
> voetballer, hoeveel keer heb jij die zien spelen?
> Houten plank van het zuiverste soort, niemand
> begrijpt dat hij bij de EK-selectie zit.


Hier sla je de bal wel heel erg mis.

Vanaken oogt houterig, maar heeft wel een scherp inzicht, goeie passing en best wat scorend vermogen. Ook conditioneel is daar goed mee gewerkt. En ik ben zelf geen supporter van Club Brugge, maar zij hebben wel de meeste fans in ons land. Dus 'niemand begrijpt dat' is uiteraard ook van de pot gerukt.

Eigenlijk vind ik hem de meest geschikte invaller voor een De Bruyne, indien Tielemans al op het veld staat. Maar Martinez wisselt opvallend weinig dit toernooi. En uiteraard is Kevin tig keer beter, maar we spreken dan ook over de beste middenvelder ter wereld.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen