Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

108th Tour de France (2.UWT) Stage 6»Tours›Châteauroux(160.4km)

Gepost door Clavan 
Clavan 01 juli 2021 09:15



In 161 kilometer fietsen de renners over lieflijk glooiend terrein van Tours naar Châteauroux. Het moet wel vreemd lopen, wil er geen sprinter juichend over de streep komen.



De Tour de France was in 2013 voor het laatst in vertrekplaats Tours. In de 12e etappe won Marcel Kittel er de sprint en de dag erop vertrok de gele karavaan uit het stadje naar Saint-Amand-Montrond. Dat werd een waaierrit met Mark Cavendish als winnaar, terwijl geletruidrager Chris Froome die dag meer dan 1 minuut verloor.


Cavandish wint en Mollema wordt 3e in deze zogenaamde 'Belkin-Quickstep coup' etappe

In finishplaats Châteauroux was de Ronde van Frankrijk in 2011 voor het laatst. Dat werd een feestje voor Cavendish en ook nu liggen de kaarten goed voor de snelle mannen. Het is de vierde keer dat de Tour er finisht en telkens was het spurten geblazen. Ook in 2008 was Cavendish de snelste en bij de eerste aankomst, in 1998, was Mario Cipollini de gevierde man.
1998 Stage 5: Thursday, July 16, Cholet - Châteauroux, 228.5 km.

Mario Cipollini: 5hr 18min 49sec
Erik Zabel s.t.
Christophe Mengin s.t.
Andrea Farrigato s.t.
Philippe Gaumont s.t.
Robbie McEwen s.t.
George Hincapie s.t.
Fabrizio Guidi s.t.
Frederic Moncassin s.t.
Alessio Bongioni s.t.



Cav in 2008

Cav in 2011

Gérard Depardieu werd geboren in Châteauroux, maar of de bewoners daar trots op zijn valt te bezien. Sinds de acteur zich liet naturaliseren tot Rus, is hij geen graag geziene gast meer in Frankrijk.


De eerste drie renners aan de meet krijgen 10, 6 en 4 bonificatieseconden.
De 6e etappe van de Tour de France start om 13.55 uur en de race finisht naar verwachting rond 17.35 uur.
Het belooft een zomerse koersdag te worden voor de renners in het Tourpeloton. Bij de start in Tours is het zonnig, en licht bewolkt, bij een temperatuur van ongeveer 24 graden. Er staat nauwelijks wind. Datzelfde weerbeeld zien we volgens Buienradar ook in finishplaats Châteauroux. De gevoelstemperatuur ligt daar rond de 26 graden. De wind die er staat, van windkracht 1 à 2, komt uit het westen.

De etappe is vanaf het begin live te volgen via Eurosport 2 en Sporza op Eén. De uitzendingen beginnen rond de klok van 13.45 uur. De NOS schakelt om 15.00 uur in met livebeelden van de sprintrit.

GC after stage 5:

GC leader: Mathieu van der Poel (Alpecin-Fenix)
Mountains classification leader: Ide Schelling (Bora-hansgrohe)
Points classification leader: Mark Cavendish (Deceuninck-Quick Step)
Best young rider: Tadej Pogacar (UAE Team Emirates)
Team classification leader: Jumbo-Visma

741.8 kilometers raced so far at an average speed of 43.994 km/hr
1 MATHIEU VAN DER POEL ALPECIN-FENIX 16hr 51min 41sec
2 TADEJ POGACAR UAE TEAM EMIRATES @ 8sec
3 WOUT VAN AERT JUMBO-VISMA 0' 30''
4 JULIAN ALAPHILIPPE DECEUNINCK-QUICK STEP 0' 48''
5 ALEXEY LUTSENKO ASTANA-PREMIER TECH 1' 21''
6 PIERRE LATOUR TOTALENERGIES 1' 28''
7 RIGOBERTO URAN EF EDUCATION-NIPPO 1' 29''
8 JONAS VINGEGAARD JUMBO-VISMA 1' 43''
9 RICHARD CARAPAZ INEOS GRENADIERS 1' 44''
10 PRIMOŽ ROGLIČ JUMBO-VISMA 1' 48''
11 KASPER ASGREEN DECEUNINCK-QUICK STEP 1' 49''
12 GERAINT THOMAS INEOS GRENADIERS 1' 54''
13 WILCO KELDERMAN BORA-HANSGROHE 1' 56''
14 ENRIC MAS MOVISTAR 1' 58''
15 BAUKE MOLLEMA TREK-SEGAFREDO 2' 08''
16 JAKOB FUGLSANG ASTANA-PREMIER TECH 2' 16''
17 DAVID GAUDU GROUPAMA-FDJ 2' 35''
18 NAIRO QUINTANA ARKEA-SAMSIC 2' 45''
19 VINCENZO NIBALI TREK-SEGAFREDO 2' 55''
20 SERGIO ANDRES HIGUITA EF EDUCATION-NIPPO 3' 06''
21 PEIO BILBAO BAHRAIN VICTORIOUS 3' 24''
22 JHOAN ESTEBAN CHAVES TEAM BIKEEXCHANGE s.t.
23 SØREN KRAGH ANDERSEN TEAM DSM 3' 38''
24 SERGIO LUIS HENAO QHUBEKA-NEXTHASH 3' 55''
25 RICHIE PORTE INEOS GRENADIERS 3' 58''

1949 Tour de France
36th edition: June 30- July 24, 1949




In 1949, the Italians demonstrated that they weren't done showing the French how to ride a stage race. They had punished the peloton with Bartali in 1948. In 1949 they brought another superb team with both Gino Bartali and Fausto Coppi. Team manager Alfredo Binda would have his hands full keeping their fierce rivalry from blowing up the team. If he could get them to momentarily forget their antagonism and keep them racing for Italy, the Italians would be unstoppable.

Coppi had been having a superb post-war run. In 1940 he won the Giro d'Italia. During the war he was interned as a prisoner of war. Back to racing after the war's end, in 1946 he won Milan–San Remo and the Tour of Lombardy as well as taking second to Gino Bartali in the Giro, missing the win by only 47 seconds. He did get 3 stage wins in the '46 Giro.

In 1947 Coppi won the both the Giro and the Tour of Lombardy. In 1948 he again won Milan-San Remo, the Tour of Lombardy and the King of the Mountains in the Giro. As we saw in 1948, he quit the Giro, furious at what he saw as tainted officiating, and then refused to ride the Tour.

1949 was to be Coppi's year. He had been putting off riding the Tour de France. Finally, he agreed that fate was not to be denied. By the time he was to go to France he had already won the 1949 Giro in fine style, beating Bartali by 23 minutes, 47 seconds.

The national team system showed its potential for problems with the 1949 Italian Tour team. It was very powerful, with 1948 Tour winner Gino Bartali and 1949 (and now 3-time) Giro winner Coppi on the same team. Who is to be the leader? Who would sacrifice himself for the other? The story of the 1948 World Championships at Valkenburg, Holland, didn't bode well for the team. Coppi and Bartali just marked each other, letting others go down the road. Finally, too far behind to be in contention, they both quit. The Italian Cycling Federation, furious that the 2 had let their rivalry override their responsibilities as members of the Italian team, gave them both symbolic (it was the end of the season) 3-month suspensions.

The great Italian campionissimo Alfredo Binda was the manager of the Italian team. He was saddled with the onerous task of keeping these 2 wary competitors together and winning the Tour for Italy, a big job for any man. Getting them together for a meeting he had to talk to the 2 of them for hours. Binda explained to the 2 champions why Italy needed a Tour victory and that both of them had to follow his orders unquestioningly. He managed to get them to agree to ride on the same team and even had them put in writing that they would obey him. Each rider would get 5 devoted domestiques. Given that Coppi and Bartali used bikes with different and incompatible gear systems, this was a practical measure as well as a confidence giving measure to the 2 riders. Binda promised to lead the team without favoritism. Still, Coppi was very unhappy with the situation. He publicly complained that a team with a divided leadership is inherently weak. He also accused Bartali of having poor team spirit. Things were not starting well. Binda said it was like putting a cat and a dog in the same sack. The tension between the 2 wasn't a pose for the newspapers. It was deep, real and unending.

There were other teams, of course. The French team still had René Vietto as well as the rapidly improving Louison Bobet and Raphaël Géminiani. The Belgians had Stan Ockers and Rik Van Steenbergen. But the horsepower was on the Italian side. This was their race to lose.

As the race went to Belgium and then counter-clockwise across northern France both Coppi and Bartali let themselves give up time in big chunks: 2 minutes here, 12 minutes there. By the time the fifth stage started Mario Ricci was the best placed Italian, in third place, 6 minutes, 42 seconds behind race leader Jacques Marinelli of the French regional Ile de France team. Neither Coppi nor Bartali were in the top 15 places in the General Classification.

Then Binda was subjected to a real-life Italian opera by his difficult pair of riders.

On stage 5 Coppi broke away with the Yellow Jersey Jacques Marinelli, and 5 others. With a 6-minute lead on the field, a spectator caused Marinelli and Coppi to crash. Marinelli was unhurt, his bike was undamaged, and so off he sped. Coppi's bike was wrecked. He was offered a bike from the Italian team car, but it wasn't his personal spare bike and he refused to take it. He threatened to quit unless he had his own bike.

Then Bartali caught up to Coppi, saw the problem, and decided to wait until Coppi could get a suitable bike. Eventually, team manager Alfredo Binda showed up with Coppi's bike. Bartali and Coppi rode off in pursuit.

But Coppi slowed, complaining of hunger and exhaustion. He was finally barely riding at a walking pace. Bartali, feeling he couldn't wait anymore, took off. Coppi lost over 18 minutes that day. It turned out that Coppi felt that Binda was playing favorites by not following Coppi who had been in the lead break. He didn't want to race on a team in which Bartali was the favorite receiving the higher level of support.

It was a long, long night for Binda. Binda was able to convince Coppi that he had been delayed and that he wasn't playing favorites by not following him. The story is that Coppi's disbelief of Binda's explanation was broken by the appearance of a blind man as the 2 were arguing. The sightless (but by no means unseeing) man walked into the hotel room with his dog. He told Coppi that he had named his dog "Fausto" and that he would never betray his dog and his dog would never betray him. With that cryptic explanation given, the blind man left. Coppi reflected for a moment and then accepted Binda's story.

Coppi was in such magnificent form that the loss of the 18 minutes on the one stage and the total deficit of 36 minutes to Marinelli didn't deter him. 3 days later he won the seventh stage 92-kilometer time trial beating the Yellow Jersey by 7½ minutes. Coppi was now sitting fourteenth in the General Classification, down 28 minutes on Marinelli. Bartali was seventh at 20 minutes.

The day before the single Pyreneen stage, 2 of Coppi's teammates, Fiorenzo Magni and Serafino Biagioni got into a break with Raymond Impanis and Edouard Fachleitner. They beat the field by 20 minutes, earning Magni the Yellow Jersey.

Stage 11, the first Pyreneen stage with 4 monster climbs, allowed Coppi to cut his deficit in half. He broke away with 1947 Tour winner Jean Robic and Lucien Lazaridès. The 2 French riders beat Coppi to the finish by a minute, after he was slowed by a flat tire. After a day that had included the Aubisque, the Tourmalet, the Aspin and finally the Peyresourde Coppi now was sitting in ninth, 14 minutes, 46 seconds behind Magni who was still in Yellow.


Coppi on the Tourmalet

As the Tour rode across southern France towards it appointment with the Alps, the General Classification remained stable with Magni retaining the Yellow Jersey.

Stage 16, from Cannes to Briançon with the Allos, Vars and Izoard was the first day in the Alps. On the Izoard Coppi and Bartali broke away. The 2 of them were in a class by themselves. They were minutes ahead of the chasing Jean Robic and still further ahead of the rest of the field. Bartali flatted on the Izoard and Coppi waited. Resuming, the pair continued their destruction of the field coming in 5 minutes ahead of Robic. The rest of the peloton didn't start arriving for another minute and a half. This being Bartali's birthday and Coppi feeling completely confident now of his powers, Coppi allowed Bartali to take the stage win. Because of the time losses related to stage 5, Bartali was still ahead of Coppi in the General Classification and now donned the Yellow Jersey. Coppi was now sitting in second place, 1 minute, 22 seconds behind his Tuscan teammate.



Stage 16: Bartali and Coppi on the Izoard. Note that they use different gear systems.


On the seventeenth stage, from Briançon to Aosta, the 2 men did it again. On the final climb of the day, the Petit St. Bernard, Coppi and Bartali broke away. After the descent Bartali flatted. Again Coppi waited. Then Bartali fell. This time, with 40 kilometers to the finish, Binda told Coppi to go on alone. He left Bartali and rode an epic solo ride for the stage victory and the Yellow Jersey. Bartali came in 5 minutes later. Robic led the first chasers in over 10 minutes after Coppi finished. The General Classification after Stage 17:

1. Fausto Coppi
2. Gino Bartali @ 3 minutes 53 seconds
3. Jacques Marinelli @ 12 minutes 8 seconds
4. Stan Ockers @ 18 minutes 13 seconds
5. Jean Robic @ 20 minutes 10 seconds

There were 2 more Alpine stages, but neither had the heavy climbing of the first 2. The top 5 in the General Classification remained unchanged.

The final challenge was the huge 137-kilometer individual time trial from Colmar to Nancy. This immense test on the Tour's penultimate stage sealed the Tour in a commanding fashion for Coppi. He won it in a way that left no doubt that he was the deserving victor. His nearest competitor was Bartali who was 7 minutes slower. Marinelli lost over 11 minutes. Robic, a competent time trialist, lost over 13 minutes.

Coppi had done what no man had done before. In attempting the Tour for the first time in his career, he had won the Giro d'Italia and the Tour de France in the same year. He was clearly the finest living rider. And, perhaps the best ever.

Final 1949 Tour de France General Classification:

1. Fausto Coppi (Italy): 149 hours 40 minutes 49 seconds
2. Gino Bartali (Italy) @ 10 minutes 55 seconds
3. Jacques Marinelli (France-Ile de France) @ 25 minutes 13 seconds
4. Jean Robic (France) @ 34 minutes 28 seconds
5. Marcel Dupont (Belgium) @ 38 minutes 59 seconds



Coppi en Bartali in 1940

Bron: TE, WF, PCS, CN, BRI
Eindhovuh 01 juli 2021 09:18
Gelukkig heb ik geen tijd om te kijken vandaag.

Nog terugkijkend op gisteren. Ik ben erg benieuwd hoe sterk de ploeg van Pogacar gaat zijn straks. Hij krijgt nu geen gratis lift van Ineos en Jumbo, dus laat Thomas en Porte bijvoorbeeld maar vroeg aanvallen.
Horsie is back 01 juli 2021 10:28
Ik begrijp nu waar Joop Zoetemelk de inspiratie vandaan heeft gehaald voor zijn uitspraak Parijs is nog ver. De verschillen waarmee hierboven wordt gegoocheld zouden in onze tijd mindboggling zijn. Nu kirt de hele natie over een minuutje.

Soms, denk ik, des te preciezer we de atoomklok de seconde laten wegtikken, des te langer die seconde ook lijkt te duren.
Horsie is back 01 juli 2021 10:34
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gelukkig heb ik geen tijd om te kijken vandaag.
>
> Nog terugkijkend op gisteren. Ik ben erg benieuwd
> hoe sterk de ploeg van Pogacar gaat zijn straks.
> Hij krijgt nu geen gratis lift van Ineos en Jumbo,
> dus laat Thomas en Porte bijvoorbeeld maar vroeg
> aanvallen.

Mark Cavendish keert na 13 jaar terug naar de geboorteplaats van zijn eerste profzege.
Welke scenarist zal de verleiding kunnen weerstaan, hem weer als de verlosser (wielrennen blifjt een religieuze sport) binnen te halen?
Of wordt het nu dan toch niet te obvious?
Wanny 01 juli 2021 11:23
Wat is het idee achter een integrale uitzending van deze etappe? Lijkt me een lange zit.
Clavan 01 juli 2021 11:42
Wellicht hoopten ze weer op een waaier-etappe gelijk die in 2013. Helaas staat er bijna geen wind geloof ik.
JW 01 juli 2021 11:46
Die lange zit valt wel mee, het is een vrij korte etappe. Zo'n 3.5 uur.
Waarbij het eerste deel van de uitzending de beroemde Loire-vallei prominent in beeld brengt.
Er zijn mensen die alleen voor die mooie beelden voor de buis zitten.
Eindhovuh 01 juli 2021 11:54
De gemiddelde commentator heeft er geen enkele moeite mee the obvious te benoemen.
Een keer of 5 vaak.
Clavan 01 juli 2021 12:23
P.s. Ik hoorde in een podcast vanmorgen dat Kelderman last heeft van z'n elleboog na de val en daardoor niet lekker op de tijdritfiets kon zitten. En daardoor niet de gewenste wattages kon leveren.
Cecchini 01 juli 2021 12:42
Hij moet mentaal maar eens in de leer bij mummy Roglic.
Horsie is back 01 juli 2021 13:13
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hij moet mentaal maar eens in de leer bij mummy Roglic.

Je bent iets te hard voor hem. Ook Geraint Thomas ondervond wellicht meer hinder van zijn schouderblessure dan Primosz Roglic van zijn ongemakken. De ene pijn is de andere pijn niet. Je komt in problemen zodra een beweging direct pijn veroorzaakt en het lichaam hierop onmiddellijk reageert. Vermoeidheid kun je, maar ook daar zijn grote verschillen mogelijk, langere tijd negeren, want dat is een on-going fysiologisch proces. Kijk naar Mathieu van der Poel in de laatste honderden meters, die voor mij toch echt even het gezicht van Popeye aannam. Maar als jij je voet verstuikt loop je echt geen ronde hard meer.
Eqquipo 01 juli 2021 13:21
Eens kijken of we Mathieu nog bezig gaan zien bij de (tussen)sprint om wat punten te pakken. Met vrijdag voor de boeg kan hij behoorlijk punten behalen op concurrenten. Bij het kwijtraken van de gele trui dit weekend is overstappen naar een dagje groen nog best een mogelijkheid. Dan heeft hij ritzege, geel, bollentrui en groen gehad bij zijn debuut. Ce n'est pas mal.smoking smiley
Slimmerd 01 juli 2021 13:22
Waarom zou die zich daar mee bezig houden? Als die uit zou rijden, dan ja, nu totaal overbodig
Eqquipo 01 juli 2021 13:26
Absoluut overbodig in het grotere geheel.
edoch.. 't is wel de groene trui in de Tour die in het bereik ligt, zonder al teveel inspanning vandaag wat punten halen en morgen vol voor de dagzege rijden.
Mogelijk kom je nooit meer in de positie om die trui te krijgen.
veluweracer 01 juli 2021 13:32
Eqquipo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Eens kijken of we Mathieu nog bezig gaan zien bij
> de (tussen)sprint om wat punten te pakken. Met
> vrijdag voor de boeg kan hij behoorlijk punten
> behalen op concurrenten. Bij het kwijtraken van de
> gele trui dit weekend is overstappen naar een
> dagje groen nog best een mogelijkheid. Dan heeft
> hij ritzege, geel, bollentrui en groen gehad bij
> zijn debuut. Ce n'est pas mal.smoking smiley

Zou wel zeer uitgenascht zijn.
Kuiperberg 01 juli 2021 14:02
Ben ik nu de enige die beetje klaar is met Joris van den Berg als commentator bij de NOS. Hij overdrijft continu en die woordspelingen van hem, zijn zwaar over de top.

Ps ik vind de presentatrice van Breakaway bij Eurosport de mooiste en meest aangename verrassing van deze Tour de France. Van mij mag ze nog urenlang presenteren smiling smiley
Ron de Renner 01 juli 2021 14:13
Apart groepje weg. GvA en De Gendt, plus 6 man die allemaal een sprinter in de ploeg hebben.
Heisenberg 01 juli 2021 14:13
Wat een kopgroep. Dit kan geen sprintersploeg aan.

Eight riders in the lead: Greg Van Avermaet (AG2R), Jonas Rickaert (Alpecin-Fenix), Kasper Asgreen (DQS), Toms Skujins (Trek-Segafredo), Nils Politt (Bora-Hansgrohe), Soren Kragh Andersen (DSM), Thomas De Gendt (Lotto-Soudal) and Georg Zimmermann (Intermarché). Anthony Turgis (TotalEnergies) is in between.
GillesEmanuel 01 juli 2021 14:20
Zijn allemaal klassieker renners die weten wat doorvlammen is. 160km is voor deze heren niks, wie gaat ze halen?
GillesEmanuel 01 juli 2021 14:21
Eens. De voedingsexpert gisteren bij de Avondetappe verwoordde het mooi; je hebt maar 1 vaatje met energie en als die al naar randzaken gaat hou je weinig over voor de essentie.
Ron de Renner 01 juli 2021 14:22
Apart dat Rickaert vol meerijdt. Zijn kansen in dit geweld lijken me toch een stuk kleiner dan voor Merlier/Philipsen in een sprint, én hij rijdt mee MvdP uit het geel.
GillesEmanuel 01 juli 2021 14:23
Vooralsnog stelt die niet teleur (al is het geen wereldkoers..)
Ron de Renner 01 juli 2021 14:24
Ah, rijdt nu ook niet meer mee, en een aantal van de anderen ook niet.
Andere Peter 01 juli 2021 14:31
Gaaf aan die kaartjes van de prehistorische Tours vind ik dat ze echt een ronde van Frankrijk vormen. Geen grote verplaatsingen en min of meer de randen van het land volgend. Esthetisch zeer oogstrelend.
Prikdude 01 juli 2021 14:32
Fijn begin, maar ook hét probleem van het wielrennen fijntjes in beeld.

[Hobbelpaard]Er zijn teveel mogelijkheden voor sprinters, daardoor teveel sprinters en door een beperkt koersinzicht in de wagens teveel geloof in die vele sprinters.[/Hobbelpaard]
Prikdude 01 juli 2021 14:46
Vam Avermaet niet meer de klasse om zo'n openingsetappe te winnen, dus wint hij nu de etappe-opening. Kluge en tweeënhalf uur testbeeld op komst.
Horsie is back 01 juli 2021 14:48
Meanwhile kunnen Opi en Omi weer opgelucht ademhalen: geen vervolging en hun kind zit nu rustig op een hobbelpaard.
Andere Peter 01 juli 2021 14:53
Hoe ongelooflijk suf dat ook was: ik zou vervolging ook te zwaar hebben gevonden. Nou ja, 40 uur soep opscheppen in een bejaardentehuis is akkoord. Veel volgers beseffen niet hoe snel zo'n peloton nadert en/of hoe dicht ze langs het publiek razen (dat laatste speelt hier).

Ik stel voor dat hieronder een meterslange discussie over de principes van de rechtsstaat in verschillende politieke systemen volgt, al was het maar om de forumpolitie en sollicitanten een beetje op te naaien winking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/07/2021 14:55 door Andere Peter.
Prikdude 01 juli 2021 14:55
Dat hun kind momenteel op een hobbelpaard zit verklaard wellicht iets over de actie van hun kleinkind.
ton duk 01 juli 2021 14:59
Ja, Kelderman past altijd bij de eerste, de beste tegenslag in zijn carrière...
Gr
De zwarte trui 01 juli 2021 15:03
Met risico op een verkettering van dit forum wegens off-topic. Wat vinden we van de totale zelf pijperij van de heer Karl Vannieuwkerke? Is er werkelijk niemand anders in Vlaanderen in staat om of de EK talkshow of de Tour talkshow te doen?

En ken je die mop van die Belg die een F-16 start?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/07/2021 15:04 door De zwarte trui.
Wanny 01 juli 2021 15:05
Die etappe van morgen, daar zou je een paar jaar terug Greg als een van de eersten op je lijst hebben gezet. Nu gaat ie de dag ervoor in een kansloze vlucht rijden. Blijkbaar heeft ie er zelf niet veel vertrouwen meer in.
Clavan 01 juli 2021 15:18
Hohohoooooooó…. Niet te snel galopperen. De ASO heeft de aanklacht ingetrokken. Maar de CPA niet. En Soler wil waarschijnlijk op persoonlijke titel nog een aanklacht indienen.
Clavan 01 juli 2021 15:20
De vraag is ook natuurlijk wie de F16 de avond ervoor heeft weggezet in de versnelling.
De zwarte trui 01 juli 2021 15:29
Movistar is nog niet op de hoogte dat er vandaag geen kans op waaiers is? Zijn ook een stel geinponems daar. Vandaag heel cool bij de eersten van het peloton rijden "ons verras je niet" en als het over een week ofzo echt spannend is missen ze de slag.
El Chaba 01 juli 2021 15:33
Tja, de sleet er nu wel duidelijk een beetje op vanwege zijn leeftijd, plus dat hij zelf heel goed beseft, dat er momenteel een pak meer mensen beter zijn in een etappe als die van morgen.
Andere Peter 01 juli 2021 15:34
Dat is allemaal voor de bühne. Zal met een sisser aflopen. Straks klagen ze Opi en Omi nog aan..

Eigenlijk is het genant dat vakbonden, organisatoren, werkgevers, werknemers naar één zo'n individu gaan wijzen omdat ze hier toevallig de zwakst georganiseerde schakel is die het moeilijkst zich kan verdedigen. Terwijl al die entiteiten er in de afgelopen decennia nooit in zijn geslaagd om zich samen sterk te maken voor veiligheid.

Bij F1 was ze echt niet zo dichtbij het parcours gekomen met dat bord. De wetgever legt heel duidelijk in zulke gevallen de verantwoordelijkheid bij organisatoren en werkgevers. Die moeten het dummyproof maken. Wat deed ASO eigenlijk om onwetenden in het publiek te waarschuwen? Waarom staan er geen lijnen die duidelijk maken waar het veld begint en waar het publiekvak eindigt?
De zwarte trui 01 juli 2021 15:37
[Wilco]
Elleboog, tijdrit liep niet zoals normaal, beetje scheef zitten, tja wattages waren goed. We gaan kijken wat er nog mogelijk is.
[/Wilco]
pl0rk 01 juli 2021 15:47
Karl is vreselijk. Ik probeer die man zoveel mogelijk te vermijden. Ik zou best graag een wielertalkshow of voorbeschouwing op de belg willen kijken maar zolang hij daar zit sla ik over.

Koersen waar hij commentaar geeft kijk ik nog liever zonder geluid. Ben ook helemaal klaar met Wuyts maar wat mij betreft is het met Karl van de regen in de drup.
Horsie is back 01 juli 2021 15:54
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> [Wilco]
> Elleboog, tijdrit liep niet zoals normaal, beetje
> scheef zitten, tja wattages waren goed. We gaan
> kijken wat er nog mogelijk is.
> [/Wilco]

Vreemd woord gebruik je, Zwarte trui. Maar ik ben wel blij met je post, want dit geeft mooi aan, dat wattage niet gelijk te stellen is aan de resultante van je prestatie. Het allerduidelijkste in de wielergeschiedenis daarvoor is toch echt Miguel Indurain met zijn zeg 500 Watts op de racefiets en met 572 Watts houder van het absolute WR op de ergo.
De zwarte trui 01 juli 2021 16:17
Morkov lekker uit koers halen
De zwarte trui 01 juli 2021 16:20
Wilco hè, niet ik. Begint overigens ingeburgerd te raken dat wattages; 1 wattage, 450 wattages zoiets.
Slimmerd 01 juli 2021 16:26
Laten ze beginnen met deklasseren in de tussensprint, maar zelfs dat lijkt niet te gebeuren
Clavan 01 juli 2021 16:31
Grappig. Op de televisie bevestigd MvdP dat Merlier de man voor de sprint is vandaag. Roodhooft wil geen uitspraak doen. En op radio Tour de France weten ze zeker dat Merlier voor Philipsen moet werken vandaag.

Zal toch wat zijn als v. Poppel vandaag wint.
Andere Peter 01 juli 2021 16:45
Ik hoor zojuist dat de strafste Belgische klimprestatie in de Tours van de laatste jaren van Laurens de Plus was. Omdat hij in 2019 voor pakweg 99% de podiumplek voor Kruijswijk binnensleepte of zoiets.
Slimmerd 01 juli 2021 16:52
Tsja, wat wil je, zojuist rijdt Lopez nog bij Astana
Sub Culture 01 juli 2021 17:10
Belachelijke bewering idd.
66% De Plus, 33% van Aert lijkt me accurater.
Andere Peter 01 juli 2021 17:12
Curzio 01 juli 2021 17:17
En passant hielp De Plus ook Bernal nog aan de Tour-winst. Kan je nagaan!
El Chaba 01 juli 2021 17:23
Wanny 01 juli 2021 17:24
Snijdt daar wel de Alpecin mannen wat af
Yannick 01 juli 2021 17:24
Sagan zit volgens mij op boksen
Sub Culture 01 juli 2021 17:25
Ik snap niet waarom ze Philipsen blijven uitspelen.
Ga niet beweren dat Merlier anders twee keer Cavendish had geklopt, maar acht die wel kansrijker.
Wanny 01 juli 2021 17:27
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik snap niet waarom ze Philipsen blijven
> uitspelen.
> Ga niet beweren dat Merlier anders twee keer
> Cavendish had geklopt, maar acht die wel
> kansrijker.

Dat denk ik ook. Toch een soort doel om met 3 verschillende renners etappes te winnen misschien?
Heisenberg 01 juli 2021 17:31
Waarschijnlijk heeft Philipsen garanties gekregen toen hij zijn contract tekende. Want Merlier lijkt mij ook de sterkste van die twee.
Heisenberg 01 juli 2021 17:32
Van Aert viel me wat tegen. Kreeg ook geen steun van Teunissen, die blijkbaar wel voorin mee mocht doen gezien zijn 15e plaats.
Kilometervreter 01 juli 2021 17:32
Ik heb helemaal niets met Cavendish maar dit was blijkbaar zijn 50ste overwinning in een grote ronde. Dan ben je toch echt wel een grote meneer
El Chaba 01 juli 2021 17:36
Ik begreep daar eerst ook helemaal niets van, maar bij nader zien is het wellicht vanwege de groene trui waar hij kanshebber voor is. Sagan is niet meer de oude, Merlier en Cavendish gaan waarschijnlijk de bergen niet overleven, dus dan is het uitspelen van Philipsen wellicht de reden.
Wanny 01 juli 2021 17:36
Het is wel zwak bezet met sprinters als jongens als Philipsen en Bouhanni steeds bij de besten zitten.

Je mist hier toch Ewan, Bennett en Groenewegen/Jakobsen van voor Polen.

Had wel veel meer verwacht van Demare.
ton duk 01 juli 2021 18:49
Van Aert spreekt jou tegen op Wielerflits
Ik had langer bij Mike in het wiel moeten blijven zitten
Zeldzaam trouwens een slechte sprint van Van Aert
Gr
Horsie is back 01 juli 2021 19:01
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Van Aert spreekt jou tegen op Wielerflits
> Ik had langer bij Mike in het wiel moeten blijven zitten
> Zeldzaam trouwens een slechte sprint van Van Aert
> Gr

Wout van Aert moet in topsport termen nog redelijk herstellen en zich niet forceren (volgens de wetten van de topsport kon hij gisteren de kans niet voorbij laten gaan), zodat hij tegen het einde van de TDF nog even incredible Wout kan worden. Primosz zal hem nodig hebben.
Luijt 02 juli 2021 10:11
Totaal oneens. Het ene pijntje is het andere niet, kan zijn, maar Wilco heeft altijd dat andere.
Het "probleem" zit niet in de scheve houding maar in de bovenkamer.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen