Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Giro d'Italia donne

Gepost door lodjan 
lodjan 03 juli 2021 06:40
Info en livestream: [www.giroditaliadonne.it]

Gisteren was er een ploegentijdrit:
1. Trek (Deignan, Van Dijk, Brand)
2. SD Works (Vd Breggen, Vollering) 0.08
6. Jumbo (Vos) 1.16

Vandaag finish bergop Prato Nevoso.

Startlijst: [www.procyclingstats.com]
Uitslag ploegentijdrit: [www.procyclingstats.com]
Marc 03 juli 2021 15:36
AvdB wint 2e etappe voor Ashleigh Moolman Pasio en 3 Vollering.

Hoop tzt nog de goede live youtube-kanaal te vinden voor de komende etappes.
(heb er dus nog niks van kunnen zien)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/07/2021 15:36 door Marc.
Marc 03 juli 2021 15:40
1e 3 dus 3x sdworks.
Horsie is back 04 juli 2021 02:11
Ook hier Annemiek van Vleuten de grote afwezige. Je kunt Primosz Roglic natuurlijk onmogelijk betichten van een verkeerde keuze door bewust de competitie te mijden, iets wat Annemiek om haar moverende redenen toch ook doet. Anna van der Breggen is nu bijna de vrouwelijke pendant van Tadej Pogacar. Maar de OS in Tokyo, misschien ook wel vanwege de lastige weersomstandigheden (warm vochtig weer) is natuurlijk different cook. Wie gaat daar triomferen? Of komt toch "Am I done?" als wraakengel als eerste over de meet in één van beide wedstrijden?

Op zoek naar de verloren tijd zijn we uiteindelijk allemaal, maar met weemoed bekijk ik toch wel de prestatie van Marianne Vos bergop, al was La Course enkele jaren geleden uiteraard al het grootste teken aan de wand. Maar ik geloof wel op basis van wat ik van haar in de media zie, dat ze intussen een prettiger mens is geworden.

Maar het leukste in de laatste paar dagen vond ik toch chassereuse de bidon's en dit is geen verwijzing naar Primosz.

Ik berichte enkele dagen geleden off topic over iemand waarvan officieel gesproken het gezegde "Am I done? nu bevestigd is geworden. Vraag me niet waarvoor, want anders krijgen er enkelen hier ook een ban. grinning smiley
Marc 04 juli 2021 05:21
Het optreden van Loes Gunnewijk in de Avondetappe was er één van grote nietszeggendheid. En dat in een programma waar al lange tijd niets boeiends meer uitkomt. Platitudes en veel belegenheid.
Waarom de gasten er naar toe gaan is een raadsel (en waarom ik nog kijk bijkans nog vreemder).
‘Ik ga de tactiek hier niet uit de doeken doen, want de concurrentie luistert mee’ aldus Gunnewijk en meer zijn we niet wijzer geworden.
Curzio 04 juli 2021 09:55
Je kijkt het omdat het toch iets van een sfeervolle omlijsting geeft aan de Tour.
Marc 04 juli 2021 10:47
Voorheen wel. Nu lijk ik meer op zoek naar dat oude gevoel, maar word ik elke keer teleurgesteld. Dus blijven de interviews ter plekke alleen nog over.
Maar Thijs, Hidde en nu Theo doen het al een paar jaar beter naar mijn idee.
Ideaal zou zijn als bijv. een omroep hen oppikt en er een volledig avondprogramma van zou maken. Gaat niet gebeuren, maar dan kunnen ze wedijveren met Avondetappe en ook andere gasten bevragen. En dat kunnen zij diepgravender en kritischer.

Hopla, dit onderwerp ook al gekaapt met terzijdes.
Ter zake dan maar: best mogelijk dat de Giro Done nu ook al beslist is.
Wel interessant parcours vandaag: eerst 70km glooiend, dan een muur van 1,5km met gemiddeld 16,4%, vervolgens 50km met veel korte klimmen en afdalingen, waarvan twee langer, finish is vlak.
Start 12u00, finish verwacht rond 16u00.
(en ik heb nog steeds geen rechtstreeks yt-kanaal gevonden)
Horsie is back 04 juli 2021 13:01
Avondetappe is voor een zo groot mogelijke groep mensen gemaakt, dus kijk ik zelf vaak met een half oog en een half oor, maar dat doe ik vaker. Niettemin kwamen De Teun, Peter Winnen, Sametko Ludidi, Roxane langs. En de onvermijdelijke "de heilige boon uithangen" Hagenees, die gisteren even om zich heen heeft gekeken met de gedachte: Sven Kokkelmans is toch niet in de zaal?

En misschien komt "Maurten" ook nog eens langs om zich voor te stellen. Het is de hydrogel waarmee o.a. de sub-2 werd gerealiseerd. In wielertermen nu de sub-3 en de sub-4. Heel vroeguh konden renners ook maar een beperkt stuk beef innemen en vooral verwerken. In het wielrennen is al jaren lang een voedingsrevolutie aan de gang met als laatste element een hydrogel, die het mogelijk maakt het percentage koolhydraten in de drank van 7% naar 14% op te hogen zonder daarmee de maag flink van streek te maken, wat anders weer zou leiden tot minder presteren. In het peloton is het gebruik 40%. Dit nog los van ketonen.

Oom Antoine Vayer heeft dit al eerder geconstateerd en nu komt ook cyclingweekly met eem reportage.
Marc 04 juli 2021 16:13
Vos! Wint voor Brand2, Lippert3 en chabbey4. Dit viertal op 3m18.
Marc 04 juli 2021 16:16
Vos met eerbetoon op finish naar Jolien Verschueren.
Curzio 04 juli 2021 16:24
lodjan 04 juli 2021 21:22
29e Giro-etappewinst voor Vos. Bijna net zoveel als Cavendish, maar de Tour duurt drie weken.
Daar komen nog drie eindzeges bij.
234 UCI-overwinningen op de weg.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/07/2021 21:26 door lodjan.
Cecchini 05 juli 2021 11:47
Ach gisteren met Thomas Dekker, Laurens ten Dam en acteur Leo Alkemade (die een geinige imitatie had van een renner die geinterviewd werd) vond ik wel leuk. Alleen dat liedje van Leo aan het eind was me weer iets teveel.
Carlos Danger 05 juli 2021 13:15
Marc Schreef:
-------------------------------------------------------

> Ter zake dan maar: best mogelijk dat de Giro Done
> nu ook al beslist is.
>

The Giro is done.
Marc 05 juli 2021 16:57
Ja, de Giro Donne heeft z’n spanning wel verloren.
Tijdrit:
AvdB =1
Vollering op 1m05
Brown op 1m16
Moolman-Pasio op 1m30.
(1,2 & 4 dus sdworx)

Alkemade was wel aardig, maar ik haak altijd af bij optredens.
(hou tegenwoordig van klassiek, chansons, echt oude jazz en andere meuk van voor 1970; m’n punkjaren liggen al dertig jaar achter en derhalve maken ze mij dus nooit blij en dien ik m’n heil elders te zoeken)

Hoe zou het toch met Annemiekje gaan?
Marc 05 juli 2021 17:02
AK nog:
Moolman 2e op 2m51.
Vollering 3e op 3m03.
Deignan 4e op 5m53.

Nouhou: De strijd om de plaatsen 2 en 3 kan nog héél spannend worden. Dus redenen genoeg om de Giro Donne te gaan volgen!
De zwarte trui 06 juli 2021 14:45
Wiebes wint het sprintje van Norsgaard, Vos 3e? Mooie lead-out van DSM
Marc 08 juli 2021 08:27
Ik lees nu pas dat AvdB met haar klimtijdrit 12 rensters buiten tijd heeft gereden. De jury was onverbiddelijk. Ze reed de 11,2km in 24m52. 30% was de marge = 7m37.
De Spaanse ploeg Bizkaia-Durango raakte daardoor in één keer vier rensters kwijt.

‘t Is wat.
Maar wel terecht. 30% is ‘n ruime marge.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/07/2021 08:34 door Marc.
ton duk 08 juli 2021 16:47
Inmiddels 2 etappes verder

A TIMMER deed woensdag een Alpecientje en liet Wiebes voor Rivera de sprint aantrekken. Norsgaard profiteerde blij

Vandaag weer VOS
GR
El Chaba 08 juli 2021 17:31
30-ste etappewinst vandaag in de Giro voor Vos!
El Chaba 08 juli 2021 17:36
Morgen nog een vlakke etappe en dan overmorgen nog een bergrit met aankomst bergop: 13,9 km à 7,7% met de laatste 4,7 km aan 9,4%!!!
Daar kunnen we Anna van der Breggen alvast voor opschrijven, lijkt mij.

De slotetappe is ook grotendeels vlak met grote kans op een massasprint.
Curzio 08 juli 2021 20:07
Hop hop, snel voorbij die Cav fietsen. Marianne jankt ook niet, dat is het mooie.
Curzio 08 juli 2021 20:08
Ik zou d'r intypen.
Marc 10 juli 2021 09:46
Morgen slotetappe toch wel heuvelachtig met laatste beklimming/afdaling op 9km voor de finish.
Vandaag waarschijnlijk meer de vraag: wanneer en waar moet Vollering Anna laten gaan?

Is Vos niet eruit gestapt? (met oog op Spelen)
Meen dat gelezen te hebben op die Giro Donne twitter..
Marc 10 juli 2021 09:56
Op het Eurosport betaalkanaal vandaag na ca. 14u00 te zien.
Slimmerd 10 juli 2021 11:53
Vos inderdaad afgestapt ivm OS
Marc 10 juli 2021 14:26
Dan was ik eens eerder dan WF.
=>Geen rechtstreekse beelden tot 15u45<=
Dan zijn de snelste rijdsters al binnen…
Mogelijk een half uur eerder. Maar voor ‘t gemak ga ik ervan uit dat ik het later pas op yt kan zien. Hopelijk in z’n geheel.

Balen en nog altijd slecht georganiseerd.
Marc 10 juli 2021 15:18
Longo-Borghini en Moolman-Pasio twee minuten voor de rest wat volgt voor de finaleklim.
Marc 10 juli 2021 15:58
Longo-Borghini gegrepen door AvdB en co. Moolman alleen voorop.

In het geheel geen rechtstreekse uitzending.
Over een uur hoogtepunten.
Marc 10 juli 2021 16:08
Zelfs geen berichten via de radio nu. Wordt steeds gekker en beschamender.


Moolman zou gaan winnen. Maar hoe kan ik daar stellig in zijn hier in ‘t uiterste noordwesten van Nederland aan de Noordzee?
Marc 10 juli 2021 16:11
Moolman wint.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/07/2021 16:11 door Marc.
Marc 10 juli 2021 16:15
Voor Vollering2 en AvdB3.
Geen tijden nog, maar max. was 2m.
El Chaba 10 juli 2021 16:17
Vollering 2-de, Van der Breggen 3-de..
El Chaba 10 juli 2021 16:21
Gezien de etappe van morgen vormen die drie ook het eindklassement, alleen dan in een andere volgorde.

1. Van der Breggen
2. Moolman
3. Vollering

Alledrie rijdend voor SD Worx
El Chaba 11 juli 2021 16:06
Rivera wint slotrit, Van der Breggen vierde met nog wat seconden extra tijdwinst en dus ook het AK.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen