Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Rustdag

Gepost door Remko 
Remko 05 juli 2021 09:17
Welke conclusies trekken we na de eerste negen dagen?

Ik trap af met mee- en tegenvallers ten opzichte van mijn persoonlijke verwachtingen. Dus 'beter dan verwacht' of 'slechter dan verwacht'

Meevallers
Pogacar
Loetsenko
Teuns
Cavendish
Bouhanni

Tegenvallers
Roglic
Thomas
Demare
Ewan
MA Lopez
Haig
Aranburu
Slimmerd 05 juli 2021 09:39
Al die tegenvallers (- Aranburu) zijn natuurlijk door valpartij(en).

Haig bijvoorbeeld, die rit 1 en 2 prima was, kan je natuurlijk geen tegenvaller noemen



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/07/2021 09:40 door Slimmerd.
Heisenberg 05 juli 2021 09:47
O'Connor met een ritzege en fantastische uitgangspositie voor het podium lijkt me wel een meevaller. Zaterdag zat hij keurig in het groepje Uran, Carapaz, Vingegaard. Dus geen idee waar ze hem die ruim drie minuten weer af gaan pakken.

Een grote tegenvaller voor mij is Sagan. Zelden heeft hij zo anoniem meegedaan aan een grote ronde.
ton duk 05 juli 2021 09:47
Ok, ik doe mee mbt de HOL

Ach, MvdP is natuurlijk nooit in een hokje VERWACHTINGEN te vangen...die staat BOVEN alles
Schelling ...die ene bergsprint tegen Perez mag in elk jaaroverzicht SPORT
Kelderman geheel volgens mijn verwachting
Teunissen,Kruijswijk en Gesink...AUW en kaboem...hopelijk nog iets in week 2 of 3
De 2 v vPoppel ...Boy sprint boven verwachting MEE en Danny onder verwachting NIET
Poels...eigenlijk zie MvdP (zonder dat BOVEN) ...dag bergtrui was leuk...de dag daarna was weer zo Poelsiaans (sloeg tactisch eigenlijk nergens op)
Mollema ...boven verwachting goed tot gisteren...dus nu onder mijn verwachtingen
VBaarle deelt toch wel in de INEOS-malaise
trio DSM : Al enkele ereplaatsen voor BOL die met "achterstand" aan de TdF begon. Etappewinst zou verrassend zijn maar de kansen worden groter naarmate het sprintersdeel slinkt ..Treintje werkt redelijk, dus EEKHOFF en NIEUWENHUIS ook

gr
Wanny 05 juli 2021 09:49
Meevallers

Mathieu
Vingegaard
O Connor
De tijdrit (meestal saai om te volgen)
Die etappe van afgelopen vrijdag

Tegenvallers

Heel Jumbo-Visma muv Vingegaard
Ineos
Vanaf zondag Alaphilippe
Coquardt
D. van Poppel
Bol



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/07/2021 09:50 door Wanny.
Slimmerd 05 juli 2021 10:09
Meevallers

O'Connor
Bonnamour
Cav
Bouhanni

Tegenvallers
Alaphilippe
Sagan
Laporte



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/07/2021 10:48 door Slimmerd.
Remko 05 juli 2021 10:11
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Al die tegenvallers (- Aranburu) zijn natuurlijk
> door valpartij(en).
>
> Haig bijvoorbeeld, die rit 1 en 2 prima was, kan
> je natuurlijk geen tegenvaller noemen

Precies, dat was een zware tegenvaller voor mij.
ton duk 05 juli 2021 10:25
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
Tegenvallers
Bol


6,6 en 8...
Wat had je dan verwacht ??
4,4 en 6 ?
gr
lodjan 05 juli 2021 10:26
Voor degenen die ook op de rustdag een mooie bergetappe live willen/kunnen zien: zie livestream in het Sibiu-topic hieronder.
Kilometervreter 05 juli 2021 10:59
Wanny 05 juli 2021 11:45
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wanny Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> Tegenvallers
> Bol
>
>
> 6,6 en 8...
> Wat had je dan verwacht ??
> 4,4 en 6 ?
> gr

Vorig jaar zat ie er een paar keer echt dichtbij. Nu 3x compleet kansloos. Ik verwacht eigenlijk wel dat ie nog verbetert en echt gaat meespelen om de knikkers. Merlier, Demare en Ewan zijn er al uit en de vraag is of Cavendish die bergetappes goed doorkomt. Dan blijft er verder B-garnituur over die Bol in goede doen moet kunnen kloppen.
Horsie is back 05 juli 2021 11:49
Tja, zei de shorttrackster. Ik had niet meer dan op een achtste plaats gehoopt, maar toen vielen ze allemaal en werd ik alsnog eerste.

Bij grote wedstrijden, zoals de TDF, zal het percentage sporters, dat beter presteert dan verwacht zeker wel boven de helft liggen, maar niet veel meer. Daarbij komt, dat er een redelijk aantal renners zaken tegenkomen, die een vergelijking niet meer rechtvaardigen. Iedereen, die enig perspectief heeft zal naar we mogen aannemen zijn stinkende best doen om goed te presteren. In het peloton rijdt geen enkele koekenbakker meer rond. Maar wielrennen is natuurlijk vele malen gecompliceerder dan voorbereid aan de start te komen in een 100m race.

Mathieu van der Poel weet nu natuurlijk ook, dat ooit een TDF winnen verder weg ligt dan ooit. We hebben echter geen tijdmachine, die ook de toekomst zou kunnen inspecteren, zodat we over 10 jaar kunnen vaststellen, wie de laatste 10 edities heeft gewonnen. En door hoeveel renners?
El Chaba 05 juli 2021 13:13
Ok, ik doe mee mbt de HOL

Goed, dat je dat er even bij vermeldt anders hadden we dat niet geweten..
ton duk 05 juli 2021 13:24
Ok, als je vergelijkt met tdF2020 was met name sprint 2 ,toen ie in "winnende positie' zat, teleurstellend met plek 6 maar mijn uitgangspunt qua verwachtingen was/is 09-06 / 1e etappe Ronde v Belgie waar BOL bij het 1e (niet noemenswaardig) hellinkje als allereerste lost...en dan is 1 maand later 6,6,8 een meevaller voor mij

En ik zie BOL ook niet als de winnende Toursprinter maar de man voor de ereplekken.
De dag dat hij wint ,moet echt alles goed in mekaar vallen ...en die dagen zijn zeldzaam
gr
Luijt 05 juli 2021 13:39
Eens op alle fronten.
Ik had alleen Mollema beter verwacht, ook in het gedeelte tot gisteren. Tijdrit was vooral slecht in het laatste gedeelte; volgens mij reed ie bij het tweede tussenpunt nog heel goed.
Luijt 05 juli 2021 13:43
Ik denk niet dat Mathieu na deze tour ook weet dat de TDF winnen verder weg ligt dan ooit.
Hij wist al best veel vóór deze tour.

En ik sluit niet uit dat ie ooit nog eens in die Hände zal spucken om werk van een tourwinst te maken. Hij zal eerder de smaak aardig te pakken hebben gekregen deze tour.
Horsie is back 05 juli 2021 13:52
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik denk niet dat Mathieu na deze tour ook weet dat
> de TDF winnen verder weg ligt dan ooit.
> Hij wist al best veel vóór deze tour.
>
> En ik sluit niet uit dat ie ooit nog eens in die
> Hände zal spucken om werk van een tourwinst te
> maken. Hij zal eerder de smaak aardig te pakken
> hebben gekregen deze tour.

Als een schildpad om 1 cm voorsprong vraagt dan ligt ie wel voor Luijt.
In die Hände spucken betekent net als Wout van Aert behoorlijk wat gewicht verliezen met behoud van vermogen. Maar op een gegeven moment is er geen weg meer terug en voor iemand als Mathieu van der Poel, die zoveel mogelijk aan alle diners deel wil nemen, is dat een heel lastige keuze.

Vind je het erg als ik nu ga trainen?

Maar we volgen het. Heeft kleine Luijt die glazen bol nog? grinning smiley
Louise Michel 05 juli 2021 14:02
Ik kijk niet zo vaak omdat ik de Tour doorgaans niet zo leuk vind, ben meer van de eendaagse koersen. Maar als ik dan toch een conclusie moet geven: Wil je in het tijdperk Pogačar een spannendere strijd in de Tour voor het AK dan is het een vereiste dat Remco (of Cian of Jens) ook deelneemt.
Wanny 05 juli 2021 14:14
Ik betwijfel toch of onze Remco over de klimcapaciteiten beschikt die Pogacar nu laat zien.
El Chaba 05 juli 2021 14:14
Juan Ayuso - wel eens van gehoord? - gaat ze alledrie wegblazen, daar durf ik wel een serieus wedje over af te sluiten.
Cecchini 05 juli 2021 14:16
Trap toch niet in dat bloedzuigerige gedrag van Louise Michel. Dat is het enige waar die op uit is.
Curzio 05 juli 2021 14:21
Inderdaad, het lijkt nu echt gedaan met Sagan.
El Chaba 05 juli 2021 14:25
Alsof ik dat niet weet, haha.
Het was dit keer een serieuze opmerking, die ik hem in de toekomst - hopelijk - nog eens voor de voeten kan werpen.
Eindhovuh 05 juli 2021 14:53
Daar twijfel ik niet over.
Curzio 05 juli 2021 14:59
Ik twijfel niet: nee.

Wat de toekomst brengt weten we natuurlijk niet, maar tot nog toe heeft Evenepoel er nergens blijk van gegeven dat hij in het rondewerk de evenknie gaat zijn van Pogacar.
Eindhovuh 05 juli 2021 15:40
Prikdude 05 juli 2021 15:48
Vooral de nakende overstap naar Total Clean belooft weinig goeds. Ondertussen is Sagan deze Tour ook gewoon gevallen en kampt met knieklachten.
Carlos Danger 05 juli 2021 17:34
Dat zei men een aantal jaar geleden ook over Ivan Sosa. (en het zou altijd nog kunnen, is pas 23)
Koppizoektwachtwoord 05 juli 2021 18:42
Dacht ik ook aan. Dat was de nieuwe Bernal, maar ondertussen blijft hij wel erg hangen.
Koppizoektwachtwoord 05 juli 2021 18:53
Tegenvallers:
Buchmann is geen superknecht voor Kelderman.
Dan Martin heeft nog geen serieuze rittenkaappoging ondernomen.
Gaudu zal nooit Hinault opvolgen.
Bilbao is ver verwijderd van z'n (Astana-)vorm als in de Giro van 2018.
Colbrelli sprint maar heel matig.
Doet Marco Haller ook mee?
Louise Michel 05 juli 2021 19:19
Een andere conclusie na het lezen van onderstaande: De Slovenen gunnen het Roglic meer dan Pogacar. Wist ik niet.

Quote

Tour-column #9 - Roglic en de X-factor

Door: Edwin Cornelissen
Vandaag 09:00

Het zou een helse etappe worden naar Tignes, zoveel werd mij wel duidelijk toen ik in de ochtenduren over het parcours reed. De lucht kleurde asgrauw, de Alpen-toppen die de renners moesten bedwingen kon ik nauwelijks onderscheiden, zozeer waren ze gehuld in het dek van laaghangende bewolking. En het regende aan een stuk door.

De omstandigheden waren weliswaar niet vergelijkbaar met de modderstromen en aardverschuivingen die dit gebied in 2019 teisterden en de rit een voortijdig einde bezorgden. Maar het was dusdanig nat dat zelfs deze verslaggever zich een bolletjes-poncho liet aanmeten, om maar even aan te geven hoe erg het was.

Terwijl ik richting Tignes reed, dacht ik aan Primoz Roglic, die enkele uren daarvoor bekend had gemaakt dat hij de Tour verliet. De verwondingen die hij eerder had opgelopen bij een valpartij maakten verder rijden onmogelijk. Deze rit vol ontberingen bleef de gekwetste Sloveen in ieder geval bespaard.

Het viel mij op hoeveel Sloveense vlaggen ik aantrof bij de campers langs het parcours. En hoeveel spandoeken aan het adres van Primoz Roglic daarbij hingen. Oké, de 4G wil het in de Franse bergen nog wel eens laten afweten. Maar het leek mij toch onwaarschijnlijk dat het grote nieuws deze aanhangers niet bereikt had. En toch stonden ze daar, met hun saluut aan Roglic. De naam van de nieuwe ster, Tadej Pogacar, was veel minder prominent aanwezig langs de wegen van de Tour.


De afgelopen week sprak ik meerdere Sloveense fans en journalisten. En steeds kreeg ik de indruk: er is echt veel bewondering voor de ontketende Pogacar, maar de gunfactor ligt bij Roglic. Een Sloveense vrouw omschreef het als de ‘X-factor’. Het is onderhand obligaat om Roglic’ verleden als schansspringer te noemen, maar dat verleden speelt zeker een rol. Roglic’ carrière laat zich lezen als een sprookje, een jongensboek. Daar waar Pogacar voorbestemd was om wielerprof te worden. Als piepjonge Tadej zat hij al op de fiets. Bovendien: Roglic was de eerste die successen boekte. Hij zette Slovenië op de wielerkaart. Je zou hem een wegberijder kunnen noemen, letterlijk en figuurlijk.

Dus leden de Slovenen mee met Primoz, toen hij gehavend uit de valpartij kwam. Zij kennen hem als een vechter, een man die opgeven niet in zijn vocabulaire heeft staan. Zoals zijn vrouw ergens liet optekenen: Primoz zegt nooit dat hij pijn heeft. Nu wel. Dus reken maar dat hij echt pijn heeft.

Zaterdag, na de lijdensweg waarin Roglic zich noodgedwongen moest laten afzakken naar de bus van renners voor wie een bergrit een kwestie van overleven is, sprak een Sloveense fan de hoop uit dat zijn held snel de handdoek zou werpen. Er viel niets meer te winnen, deze Tour. Hij kon zich beter richten op herstel en nieuwe wedstrijden. En Tadej Pogacar houdt de Sloveense eer meer dan hoog.

Toen Primoz Roglic zaterdag moe gestreden en gepijnigd de streep passeerde, drukte hij zijn bidon in de handen van een klein jongetje. Een waar kampioen herken je juist in slechte tijden. Het kan toch niet anders dan dat het jochie dacht: zoals Primoz Roglic, zo wil ik later ook zijn. Kijk, en dát is nou de X-factor.


[www.nporadio1.nl]
Cecchini 05 juli 2021 20:09
Heeft iemand het voortijdig afstappen van MVDP al als grote tegenvallen gememoreerd ? Ik heb altijd sterk geageerd tegen sprinters die een Grote Ronde voor maximaal 10 dagen gebruiken om hun CV op te bouwen. Vanmorgen kwam ik in een blog de volgende teksten. tegen.

"Verdorie hij had nog wel n etappe kunnen winnen, merlier en philipsen bijstaan. Haalt ie zn neus voor op. De tour is het hoogste goed in de wielersport. Maar vdp is kennelijk de godheid die overal bovenuit stijgt. Gasten die de tirreno deels hebben laten lopen ten faveure van de primavera zijn jarenlang aan de schandpaal genageld. Karstens moest ooit zn 5 etappe overwinningen in de vuelta inleveren omdat ie voortijdig vertrok. Maar prinsje vdp mag dit allemaal. Ik wens m toe dat hij (figuurlijk) nog eens keihard op zn muil gaat, te beginnen bij de os. Komt ie weer met twee benen op de grond en stopt misschien dit Verwende krengengedrag. En als hij de os wint juich ik gewoon want hij is ook n held!"

"Wat is dat voor onzin om aan een Tour de France, Het Monument der Wielersport, te beginnen met het vooropgezette doel om er na een weekje weer mee op te houden? Makkelijk hoor – een week lang alles op de kop zetten met de gedachte dat daarna een weekje vakantie wacht en dan de puinhopen achterlaten. Rijden jullie maar door naar Parijs, jongens ... Is dat niet een schromelijke ontkenning van het geest van La Grande Boucle? Een ontwrichting en beschimping van de basisgedachte van Le Tour - een heroïsche strijd van man tegen man door geheel Frankrijk? Wat zou opa daar wel niet van vinden? Opa, die zelf slechts twee keer voortijdig de Tour verliet – en daar was dan op z’n minst een aanrijding door een oplettende motard voor nodig.
Maar daar horen we niemand over.

En wist u overigens dat Poupou in 1966 de eerste renner was die ooit in de Tour werd gecontroleerd op doping?"
Horsie is back 05 juli 2021 20:23
@Cecchini: Neen, want al lang gepland en bekend. Dat ie nog even de schijn ophield was wellicht teleurstellend. Maar give him a break.
El Chaba 05 juli 2021 20:56
Toch volstrekt logisch dat hij dat doet, aangezien zijn grote doel goud op MTB op de OS in Tokyo is?

Normaal gezien zit Van der Poel niet zo in elkaar om een grote ronde te verlaten voor iets anders en dat was zijn oorspronkelijke plan ook niet, aangezien de OS voor vorig jaar waren gepland en toen zou hij de Tour nog niet rijden (net als zijn ploeg niet).

Door het uitstel van de OS i.v.m. de corona pandemie en het feit dat Alpecin vorig jaar het klassement van de PCT's won, waardoor ze startrecht kregen in de grote rondes werd hij voor een voldongen feit gesteld. Normaal gezien had hij voor de OS al veel langer niet meer op de weg gereden, maar nu moest hij logischerwijze voor de sponsors een compromis bereiken.

Dat lijkt mij een volstrekt legitieme reden om uit te stappen toch?

Die blogschrijver van jou weet bovenstaande hoogstwaarschijnlijk allemaal niet - en jij ook niet neem ik aan? - en loopt daarom dit soort onzin te schrijven vermoed ik.
Curzio 05 juli 2021 21:00
VDP is groter dan de Tour.
Horsie is back 05 juli 2021 21:15
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------

> Normaal gezien zit Van der Poel niet zo in elkaar om een grote ronde te verlaten voor iets anders.

Was ie vorig jaar dan incognito in de TDF, El Chaba?
Carlos Danger 05 juli 2021 21:46
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> VDP is groter dan de Tour.


VDP wacht op niemand.
Curzio 05 juli 2021 21:48
Goud win je in bed.
lodjan 05 juli 2021 21:50
Waar ik tot nu toe nog weinig over heb gehoord (kan aan mij liggen hoor): mijns inziens heeft Jumbo-Visma een grote fout gemaakt door zich niet meer zo dominant op te (willen) stellen. Vooral in de eerste etappes zaten ze in het gedrang aan de zijkant van de weg met valpartijen en ernstige blessures voor de meeste Jumbo-renners tot gevolg. Vorig jaar reden ze met Tony Martin en Robert Gesink dominant op kop van het peloton (tot ergernis van Tom Dumoulin en andere criticasters), maar wel uit de gevarenzone en zonder grote valpartijen. Wat is jullie mening?
Cecchini 05 juli 2021 22:16
Je trapt ook in elke val, zelfs die van Louise Michel
ton duk 05 juli 2021 22:46
Mooie Avondetappe gezien met Brentjens, PA vd Poel en Danny Nelissen.
Gr
Cecchini 05 juli 2021 22:49
Citaat

En ja hoor, niet zodra de Nederlandse geletruidrager zijn pijp aan Maarten geeft, barsten de geruchten en insinuaties los. Kan die Sloveen echt zo ongelofelijk hard fietsen? Klopt dat allemaal wel?

Het naargeestig nationalisme dat wij hierachter moeten vermoeden heeft ons in de eerste week in ieder geval gevrijwaard van dit soort jaarlijks terugkerende geruchten over de toenmalige geletruidrager.
Want .. ons Mathieu? Die zou niet op het idee komen om prestatieverhogende middelen te gebruiken – hoe zou de gedachte kunnen ontstaan! Die hoeft slechts aan z’n opa te denken om een schier onmenselijke versnelling te plaatsen en – keer op keer – het armzalige peloton op ruime achterstand amechtig achter te laten op een Bretonse muur.

Dat sommige liefhebbers van Tour een zulk benepen blik op de realiteit hebben, is triest. We hadden sommige wielerliefhebbers wijzer gedacht.


Ironie modus aan
Sjorsoll 05 juli 2021 23:31
Zat Adrie van der Poel nou bij Op1?
Horsie is back 05 juli 2021 23:37
Als het zelfs Armstrong en Hincapie deugd doet, dat zowel Mathieu van der Poel als Wout Aert het karwei niet kunnen klaren, bewijst immers dat ze menselijk zijn, zegt toch genoeg. Wat ze denken over de patron (stopwoord Lance) Tadej Pogacar weet ik niet. Maar misschien ga ik nog wel de podcast On the Move beluisteren.

Mathieu eet alleen DNA-based pistoletjes. Pas als ik er ook een paar voor mijn ontbijt krijg, zal ik mijn eindoordeel over hem geven. grinning smiley
El Chaba 06 juli 2021 00:57
Precies mijn gedachte! thumbs up
Carlos Danger 06 juli 2021 01:02
En een Van Aert ontbijtje? Havermout met een spiegeleitje?
El Chaba 06 juli 2021 01:03
Zoals zo vaak geen inhoudelijk antwoord, als het je niet uitkomt, maar wel je oordeel geven zonder nader te vragen.

Probeer eens één keertje in je leven een reactie hier te lezen zonder te kijken naar wie de reactie heeft geschreven en dan pas een antwoord te geven. Het zou het hier een stuk aangenamer op maken.
Andere Peter 06 juli 2021 01:50
De grote klap met Opi en Omi was natuurlijk juist wel toen ze op kop reden. Daar lag zo'n beetje de hele ploeg op de grond.

De val van Roglic is meen ik nooit helemaal verklaard. Bleef hij achter Colbrelli hangen? Een treintje zou hier allicht geholpen hebben.

Ik kan de keuze wel billijken. Voorkomen moest worden dat er al te snel een déja-vu zou komen, met Roglic te vroeg in een favorietenrol. Ik denk dat ze hebben getaxeerd dat hij zo zeker niet zou hebben gewonnen.
lodjan 06 juli 2021 07:53
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> De grote klap met Opi en Omi was natuurlijk juist
> wel toen ze op kop reden. Daar lag zo'n beetje de
> hele ploeg op de grond.

Nee, toen reden ze niet dominant op het midden van de weg op kop. Ze zaten op het kantje.
Curzio 06 juli 2021 08:13
Zwaar mee oneens. Treintjes beschermen niet tegen valpartijen. Op z'n best vergroot een treintje de kans dat je vóór een valpartij zit in plaats van erachter. Het totaal aantal valpartijen ligt denk ik, vanaf dat er meer dan twee treintjes zijn in een peloton, eerder hoger dan lager. En een renner in een treintje kan net zo goed vallen als iemand die niet in een treintje rijdt. Daarbij komt dan nog dat een treintje de kans vergroot dat je met meerdere renners van dezelfde ploeg ten val komt.

Iemand als Uran heeft niet met een treintje gereden. Kelderman ook niet. Yates (allebei) valt ook weinig omdat die zich vaak een stuk relaxter opstelt en soms ook achterin het peloton gaat zitten. En ook Pogacar reed in de eerste etappes vaak alleen of slechts 1 man bij zich en niet pontificaal op de eerste rij.

De trein-doctrine werd deze Tour vooral uitgerold door Jumbo-Visma en Ineos, twee van de meest gehavende ploegen.
Curzio 06 juli 2021 08:14
Citaat van wie?
Cecchini 06 juli 2021 09:50
app groep van vrienden, die er hier niet echt toe doen.
Luijt 06 juli 2021 09:54
Ja Ton, volledig mee eens. Ook hoe de NOS dat eerste tourweekje van VdP even samenvatte; mooi gemaakt.
lodjan 06 juli 2021 11:18
Ik heb het hier niet over één van de vele treintjes. Ik heb het over de dominante ploeg op kop van het peloton (in de eerste hectische etappes) waar vorig jaar kritiek op kwam van Dumoulin (zoals we later in de documentaire zagen)..

Ik ben het eens dat je ipv de hele ploeg één van de vele treintjes te laten zijn, je de ploeg beter kan opdelen (risicospreiding).
Curzio 06 juli 2021 11:24
Maar waar Tom het over had, dat waren al bergetappes. Waar je het peloton op een lint kan trekken. In een vlakke etappe kan je wel in het midden beginnen maar je kan natuurlijk niet 180 km lang constant je positie handhaven in het midden en voorop het peloton in een vlakke rit in het begin van de Tour.
ton duk 06 juli 2021 12:34
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
>
>
> Probeer eens één keertje in je leven een reactie
> hier te lezen zonder te kijken naar wie de reactie
> heeft geschreven en dan pas een antwoord te geven.
> Het zou het hier een stuk aangenamer op maken.

Dat dacht ik nu ook toen jij weer 's overbodig in dit topic op mij reageerde
Gr
Aerts 06 juli 2021 13:01
Ik vind Jumbo-Visma juist enorm meevallen.
Gesink was precies op tijd in topconditie (dit lees ik ook af door zijn laatste trainingen in Tignes).
Van Aert is ondanks zijn operatie nog in een prima vorm en dat had ik totaal niet verwacht.
Teunissen is ook in betere vorm dan ik had verwacht.
Van Kuss en Kruijswijk moet het nog blijken. Van hen wist ik dat ze niet tegen de regen kunnen. In de tijdritten bleek dat er met de vorm niks mis was. Dus ik verwacht ze nog wel in de Pyreneeën.
Dus als je jumbo vindt tegenvallen dan komt dat of door jezelf of alleen maar naar het feit dat Roglic is uitgevallen en dat vind ik dan weer te kort door de bocht.
Thomas is hard gevallen en de rest valt me nog niet mee. Ze staan allemaal broodmager(ketonen) dus de regen zal niet mee hebben geholpen.
Alaphilippe heeft net een kindje gekregen dus het viel mij erg mee dat hij die 1e dag zo enorm mooi won. Als hij hier in topvorm was verschenen dan had ik medelijden gehad met zijn vrouw en familie.
Van Coquard(t) mag je niet veel verwachten.
D. van Poppel rijdt af en toe toch netjes top 20.
Bol zien van Poppel en Coquard(t).

Dus Wanny, ik ben het niet met je eens.

Meevaller
Loetsenko

Tegenvaller
Sagan
Andere Peter 06 juli 2021 14:16
Rustdagen zijn uit de tijd. Ze leiden vooral tot dopingverdenkingen en suffe persmomenten. Communicatief contraproductief. En communicatie is de levensader voor het wielrennen.

Beter een klein wedstrijdje doen. Bv een ultrakorte etappe van minder dan een uur. Of een tijdritje van een kilometertje of 10. De meeste renners gaan toch even los rijden, hè? Tenzij ze ziek zijn, maar zieke mensen moeten sowieso liever uit koers.

Nadenken over hoe je dit in arbeids/rust-verhouding kunt compenseren. Bv door ook de zondag ervoor en de dinsdag erna een korte etappe in te plannen. Op die dagen ritjes van pakweg 2-3 uur. Daardoor vooral véél meer rusttijd, verzorgingstijd in het etmaal.

Per saldo moet daar iets van te maken zijn, met een vergelijkbare arbeids/rust-verhouding. Maar waarbij de horizontale tv-programmering in tact blijft.
lodjan 06 juli 2021 14:40
Copy/paste van vorig jaar?
Slimmerd 06 juli 2021 14:41
De Andere Plaat loopt wel vaker vast
Andere Peter 06 juli 2021 14:42
Na bijna één jaar mag het toch wel weer eens? smiling smiley

Het argument van bijna zekere negatieve pers op de rustdag is overigens - voor mij - nieuw.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/07/2021 14:44 door Andere Peter.
Frederik D. 06 juli 2021 16:27
Overigens, Plugge blijft de veiligheid pluggen.

Plugge, UCI, veiligheid

De 8km-regel is misschien nog niet zo gek?
Horsie is back 06 juli 2021 18:50
Apropos rustdag. Uitbreiden naar drie. Dan is iedereen uitgerust en kan Tadej Pogacar ook nog eens twee dagen gaan vissen in het Lago di Maggiore.
Andere Peter 06 juli 2021 19:43
Houd dan op de rustdagen meteen maar een wereldbeker mountainbiken in de omgeving ;-)
Curzio 06 juli 2021 19:43
El Chaba 07 juli 2021 04:44
Ik reageer altijd op de inhoud en nooit op de persoon.
Ik vind je een heel irritante prikker en jij mij ook. Maar toch geef ik van tijd tot tijd ook een positieve reactie op jou als ik vind dat je naar mijn mening iets goeds of grappigs schrijft. Kijk mijn reacties er maar op na ten aanzien van jou.

Jij daarentegen hebt nog nooit één positieve reactie op mij gegeven. En dat is precies het verschil tussen jou en mij. Jij bent een kinderachtig mannetje dat denkt in wij-zij denken. Zoals meerdere mensen hier op het forum.
Als je kritiek krijgt, antwoord je simpelweg niet, net zoals je dat op deze reactie ook niet gaat doen. Althans niet inhoudelijk. Tenzij je een echte vent bent en dat nu eens een keer wel doet. Ik ben benieuwd..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/07/2021 04:46 door El Chaba.
El Chaba 07 juli 2021 17:58
Quod erat demonstrandum.
Luijt 08 juli 2021 14:16
Pas op voor die oxer dan!
Als jij weigert vliegt je grote mannelijke berijder met zweep er misschien overheen!
Carlos Danger 08 juli 2021 18:43
Dan liever een amazone.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen