Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

108th Tour de France (2.UWT) Stage 10»Albertville›Valence(190.7km)

Gepost door Clavan 
Clavan 06 juli 2021 08:53


In de 10e etappe zet de Tour de France koers naar het zuiden. Na de start in Albertville rijden de renners via de dalen van de Isère en de Rhône in 190,7 kilometer naar Valence.



In startplaats Albertville kijken ze niet op van een wielerpeloton meer of minder. Met uitzondering van vorig jaar was de Tour of het Critérium du Dauphiné ieder jaar wel in het stadje in de uitlopers van de Alpen. Meestal gaat het dan de bergen in, maar dat is in de Tour van dit jaar niet het geval.

De renners koersen zuidwestwaarts naar Valence en de bergen blinken juist uit door afwezigheid. Slechts eenmaal zijn er punten voor de bollentrui te winnen. Op de Col de Couz, een klimmetje – of nee, meer een opgevoerd vals plat van 7,4 kilometer à 2,8% -, dat de renners na 58,5 kilometer achter zich laten. Het parcours kun je op z’n best glooiend noemen, maar eigenlijk is het gewoon vlak.


Driemaal eerder finishte de Ronde van Frankrijk in Valence. Na een eerste schuchtere kennismaking in 1996 (winst Chepe González) begint de liefde de laatste jaren te groeien.
1996 - Stage 11: Thursday, July 11, Gap - Valence, 202 km.

Major climbs: Cabre, Le Rousset, La Chaux

Chepe Gonzalez: 5hr 9min 12sec
Manuel Fernandez-Gines @ 1sec
Alberto Elli s.t.
Laurent Brochard s.t.
Marco Fincato s.t.
Laurent Roux s.t.
Stefano Cattai @ 6sec
Laurent Madouas s.t.
Erik Zabel @ 2min 51sec
Fabio Baldato s.t.


In 2015 sprintte André Greipel er naar de ritzege (voor John Degenkolb en Alexander Kristoff) en in 2018 was Peter Sagan de gevierde man door Alexander Kristoff en Arnaud Démare zijn achterwiel te tonen.

André Greipel (on right) wins

Peter Sagan wins

Charly Mottet werd in Valence geboren. Hij won de Ronde van Lombardije in 1988 en dankt zijn faam vooral aan het feit dat hij in alle Grote Rondes overwinningen vierde. In de Tour was hij zelfs driemaal succesvol. Van de huidige generatie wielrenners stond de wieg van Axel Domont in Valence.


De eerste drie renners aan de meet krijgen 10, 6 en 4 bonificatieseconden.

De 10e etappe van de Tour de France start om 13.05 uur en de race finisht naar verwachting rond 17.35 uur.
De etappe van Albertville naar Valence wordt een natte bedoening, meldt Weeronline. Soms kan het flink regenen en ook onweer is mogelijk. Wel is het een warmer dan tijdens de Alpenetappes. Tussen de buiten door kan de temperatuur tot ruim 25 graden oplopen.

Eurosport 2 en de Eurosport Player zijn er vanaf de start om 13.05 uur live bij. NOS Sport (NPO 1) en Sporza op Eén schakelen om 14.20 uur over naar de beelden van de koers. Ook is de etappe rechtstreeks te zien via GCN.

GC after stage 9:

GC leader: Tadej Pogacar (UAE Team Emirates)
Mountains classification leader: Nairo Quintana (Arkea-Samsic)
Points classification leader: Mark Cavendish (Deceuninck-Quick Step)
Best young rider: Tadej Pogacar (UAE Team Emirates)
Team classification leader: Bahrain Victorous

1,447.2 kilometers raced so far at an average speed of 42.333 km/hr
1 TADEJ POGACAR UAE TEAM EMIRATES 34hr 11min 10sec
2 BEN O'CONNOR AG2R-CITROEN @ 2min 1sec
3 RIGOBERTO URAN EF EDUCATION-NIPPO 5' 18"
4 JONAS VINGEGAARD JUMBO-VISMA 5' 32"
5 RICHARD CARAPAZ INEOS GRENADIERS 5' 33"
6 ENRIC MAS MOVISTAR 5' 47"
7 WILCO KELDERMAN BORA-HANSGROHE 5' 58"
8 ALEXEY LUTSENKO ASTANA-PREMIER TECH 6' 12"
9 GUILLAUME MARTIN COFIDIS 7' 02"
10 DAVID GAUDU GROUPAMA-FDJ 7' 22"
11 PEIO BILBAO BAHRAIN VICTORIOUS 8' 38"
12 MATTIA CATTANEO DECEUNINCK-QUICK STEP 11' 38"
13 AURÉLIEN PARET PEINTRE AG2R-CITROEN 11' 54"
14 DYLAN TEUNS BAHRAIN VICTORIOUS 20' 54"
15 JHOAN ESTEBAN CHAVES TEAM BIKEEXCHANGE 22' 22"
16 NAIRO QUINTANA ARKEA-SAMSIC 24' 25"
17 FRANCK BONNAMOUR B&B HOTELS 25' 07"
18 WOUTER POELS BAHRAIN VICTORIOUS 25' 59"
19 LOUIS MEINTJES INTERMARCHE-WANTY-GOBERT 26' 40"
20 WOUT VAN AERT JUMBO-VISMA 27' 23"

1962 Tour de France
49th edition: June 24 - July 15, 1962




This was the first Tour run with trade teams since Tour father Henri Desgrange began running the Tour with National teams in 1930.

This was also Raymond Poulidor's first of 14 Tour participations. Although he would be second three times ('64, '65, '74) and third three times ('62, '69, '76), he would never spend a single day in yellow. Following stage 12, Tom Simpson became the first British rider to lead the Tour.

Anquetil rode a masterful Tour, staying within striking distance, then at nearly the last moment, riding a superb time trial in stage 20 that won him the Tour. This was Anquetil's third Tour victory, tying him with Bobet and Thys.

Complete Final 1962 Tour de France General Classification:

Jacques Anquetil (St. Raphaël-Helyett) 114hr 31min 54sec
Josef Planckaert (Faema-Flandria) @ 4min 59sec
Raymond Poulidor (Mercier-BP) @ 10min 24sec
Gilbert Desmet (Carpano) @ 13min 1sec
Albertus Geldermans (St. Raphaël-Helyett) @ 14min 4sec
Tom Simpson (Leroux-Gitane) @ 17min 9sec
Imerio Massignan (Legnano-Pirelli) @ 17min 50sec
Ercole Baldini (Moschettieri-Ignis) @ 19min
Charly Gaul (Gazzola) @ 19min 11sec
Eddy Pauwels (Wiels-Groene Leeuw) @ 23min 4sec



Stage 10: Willy Vannitsen wins the stage in Bayonne. Rino Bennedetti in the Ignis jersey is a close second. The broad-shouldered man on the far right getting third is Rudi Altig

Stage 14: Raymond Populidor on the Portet d'Aspet

Louis Malle Vive Le Tour 1962

Jacques Anquetil (January 8, 1934 - November 18, 1987) is often considered the most perfect pedaling machine in the sport's history. His flat back, toes pointed down time trial position was emulated by generations of cyclists.

He was the first rider to win the Tour de France five times and was the first to win all three Grand Tours. His style of containing his opponents in the mountains and smashing them in the time trial led some to believe his climbing skills were not world class. They misunderstood Anquetil, who saw no point in racing harder than necessary to win a race. In 1963 the Tour organization reduced the time trialling and designed the mountains stages to favor climbers. In response Anquetil delivered a climbing masterclass.

Anquetil's time trialing prowess allowed him to enter and win the Grand Prix des Nations (sometimes called the world championship of time trialing) nine times, starting with his first victory at the age of 19 in 1953.

Much of Anquetil's career was enlivened by his rivalry with Raymond Poulidor. While Poulidor was generally outsmarted by Anquetil, Poulidor remained the French race fans' favorite.



Anquetil wins stage 3B in the 1957 Tour de France

1964 Tour de France, stage 20: Anquetil and Poulidor in their famous race up Puy de Dôme. Anquetil narrowly saved his lead.

1966 Tour de France, stage 11: Raymond Poulidor leads Anquetil up the Portillon

Bron: TE, WF, CN, PCS, BRI
Luijt 06 juli 2021 09:57
Bijna misdadig om vlak langs de Royans en de Vercors te rijden en deze streken letterlijk links te laten liggen.
Luijt 06 juli 2021 10:08
Niet weer die Cav aub.
Eindhovuh 06 juli 2021 10:12
Over 3 weken zit ik weer een weekje in de Vercors. Ze komen wel door Chambery, een pareltje van een stad.
Sub Culture 06 juli 2021 10:22
Zo eventjes onverwacht nog wat kietelen aan het record van Eddy vind ik mooi maar, de zegetrein ten spijt, is het wel welletjes geweest nu.

Hup Wout! om het met die druivensapoplichter te zeggen.
Cecchini 06 juli 2021 10:23
Je moet er toch niet aan denken, dat het record van de Grootste der tijden wordt verbeterd door een sprintertje.
Slimmerd 06 juli 2021 10:25
Mochten ze Cav dr af kunnen krijgen op dst minimale klimwerk, komt de zegetrein soepel met Ballerini
Remko 06 juli 2021 10:39
Zou inderdaad heiligschennis zijn als het record van de allergrootste eraan zou gaan. Daarbij, heb nu ook wel genoeg gejank gezien in deze tour.
Marc 06 juli 2021 10:51
Tour des Larmes dit jaar.

Als Kruijswijk of Kelderman onverhoopt toch nog een etappe gaat winnen en ze gaan ook snotteren dan ga ik alleen nog maar vrouwenwielrennen volgen.
Eindhovuh 06 juli 2021 10:57
Ik verwacht vandaag weinig van Poels, maar hij kan altijd verrassen natuurlijk.
Eindhovuh 06 juli 2021 10:58
Straks moeten we nog juichen voor Bouhanni.
Doe dan toch maar Bol.
Luijt 06 juli 2021 11:08
Eén keer knipperen met de oogleden en daar komen Cav's waterlandertjes weer. Die gast jankt vaker dan m'n zus vroeger.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/07/2021 11:11 door Luijt.
Luijt 06 juli 2021 11:09
Kelderman wint nooit dus dat scheelt.
asterisk 06 juli 2021 11:38
Maar de vraag is wie dan? Als je een lijstje maakt met de beste sprinters van de afgelopen, pak hem beet, 10 jaar kom je met zoiets als: Cavendish, Greipel, Kittel, Groenewegen, Ewan, Jakobsen, Bennett en misschien mannen als Viviani, Sagan, Démare en momenteel Merlier er nog bij.

Daarvan is momenteel niemand (meer) aanwezig of in de buurt van zijn absolute top. Is dit 1 van de slechtst bezette tours qua sprinters van de recente tijd (mede door het uitvallen van Ewan natuurlijk)?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/07/2021 11:39 door asterisk.
Horsie is back 06 juli 2021 11:47
Marc Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tour des Larmes dit jaar.
>
> Als Kruijswijk of Kelderman onverhoopt toch nog
> een etappe gaat winnen en ze gaan ook snotteren
> dan ga ik alleen nog maar vrouwenwielrennen
> volgen.

Bucket of rain
bucket of tears

is wel een adequate beschrijving van het afgelopen TDF weekend en soms van deze ....
maar voor joiu, @Marc, Birds on a Wire singing at their own expensive.
Slimmerd 06 juli 2021 12:58
merijntje mortirolo 06 juli 2021 13:05
De zwarte trui 06 juli 2021 13:18
Thijs Z:

Stuk over het parcours gefietst. Vertrokken met een stralend zonnetje, maar het weer is aan het omslaan. Harde wind, donkere lucht, regen.

En even later: Schuin van achter
ton duk 06 juli 2021 13:21
Mooi en eindelijk na 9 etappes : kans op waaiers?
Gr
Slimmerd 06 juli 2021 13:24
Vanuit de start Houle en Van der Sande met direct 30"
Slimmerd 06 juli 2021 13:33
Slimmerd 06 juli 2021 13:43
De zwarte trui 06 juli 2021 13:58
DSM is KLAAR met Cees Bol

Voor de start spraken we met Marc Reef, ploegleider van DSM, over de plannen van vandaag. "Als het sprinten wordt zijn we klaar met Cees Bol."
Sub Culture 06 juli 2021 14:01
Bol heeft zijn quota van een overwinning per seizoen toch al gehaald, hij moet nu ook niet overdrijven.
pl0rk 06 juli 2021 14:49
Kan iemand Karl Bertele van die motor af schieten?
Sub Culture 06 juli 2021 14:52
Slimmerd 06 juli 2021 14:57
Prikdude 06 juli 2021 15:22
Aan de finish met een ricochetschot waardoor ook Seniele Michelle en Stef Geklets getroffen worden.
Bummetje 06 juli 2021 15:37
Cav niet meegesprint in de tussensprint. Hij hoeft geen kruimels meer te sprokkelen en richt zich enkel op de eindsprint? Of zit hij oprecht met slechte benen vandaag? Colbrelli pakte in het peloton de punten voor Matthews en Philipsen.
Eindhovuh 06 juli 2021 15:59
Altijd wel lachen op het forum hier qua kritiek op de media.

Zonneveld, Ducrot, Dijkstra, Kroon, van de Berg, Kerckhoffs, Traksel, Jose Been, Nelissen, Clement, van Gucht, Wuyts, Vanbellegem, Nijs, Plackaert, van Nieuwkercke, Bertele en dan ben ik er vast nog een aantal vergeten, ze kunnen er ALLEMAAL helemaal niets van. Het is nooit goed. Tja, aan wie ligt het dan.

Alleen Jose de Cauwer, die moét moet je goedvinden.
ton duk 06 juli 2021 16:06
Of hij heeft zondag beseft dat Parijs te ver gaat zijn?
Gr
De zwarte trui 06 juli 2021 16:06
Remco is passé. Serge begint over Tsijan te bazelen. Allejezus kan iemand mij uit m'n lijden verlossen in plaats van Berteele. O shit nu moet Eindhovuh (boeruh, boeruh) weer lachen.

Hé, er zit een knop op je tv!
De zwarte trui 06 juli 2021 16:08
Oei Roy euh, euh, euh Curvers bij de NOS, dat schiet niet op, een analist die geen volzinnen kan maken. Al zal dat dialect Eindhovuh wel aanspreken.
De zwarte trui 06 juli 2021 16:14
Ineos doet waat het goed in is.
De zwarte trui 06 juli 2021 16:22
Grappige statistiek op PCS

Which rider has the worst best result this Tour de France?
# Rider Worst best result
1 KLUGE Roger 128
2 HOLLENSTEIN Reto 124
3 FROOME Chris 110
4 VAKOČ Petr 107
5 HIRSCHI Marc 104

Froome nog niet bij de eerste 100 binnen gekomen deze tour. Netjes aan het knechten nu. Goed zo Chris ga maar een paar bidonnen halen.

De NOS leest ook PCS! Die Joris zit daar mooi weer te maken met bovenstaand lijstje.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/07/2021 16:22 door De zwarte trui.
Kilometervreter 06 juli 2021 16:35
Nou ja, mooi weer maken klinkt wat negatief. Hij put uit openbare bronnen, nu toevallig PCS, maar hij zal ook echt weleens een nieuwtje van CyclingNews plukken, is gewoon zijn werk.
Aerts 06 juli 2021 16:37
Aan de nos en eurosport en een klein beetje aan de Belg.
Ik kan trouwens alleen Dijkstra, v/d Berg, Nijs, Bertele en Jose Been niet hebben. Die anderen hebben mankementen waar ik maar doorheen moet bijten.
Boogerd vond ik wel altijd een topper. Breukink was zoals hij als renner ook was.
Marc 06 juli 2021 16:39
Nelissen en Clement vind ik best goed te pruimen. En is Joris wat aan het minderen met z’n spitsvondige woordgrapjes?
Alles beter dan Dijkstra, maar Joris en Ducrot samen trek ik (net aan dan en zolang ze niet veel teveel superlatieven gebruiken)(maar dat doet in feite iedereen, vooral het woord ongelofelijk).
Eurosport is ook redelijk. Ja, ik heb gerust wat te zaniken, net als iedereen dat heeft. Traksel is naar mijn smaak bijvoorbeeld een boerenl#l.
En ze mogen allemaal beter op hun taal letten. Of creatiever zijn. En uitspraak van namen. En wie zou het Frans of Italiaans nog enigszins machtig zijn?
Gio Lippens is overigens gewoon goed. Vakman zonder gedoe (maar luister weinig radio Tour).
Marc 06 juli 2021 16:42
Breukink ooit toen Smeets even was pissen, is er een grote valpartij: ‘Oeps’.
Meer niet!

Wat een droge meuk.
Maar heb wel gelachen.
ton duk 06 juli 2021 16:45
die gisteren dus voor zijn werk (en vooral wieler liefhebber) de beklimming in Roemenië zat te bekijken (met dank aan de link van Lodjan)
Gr
Marc 06 juli 2021 16:55
Ik waardeer het vooral als commentatoren rustig blijven. In stem en woordgebruik. Dan komt een eenmalige uitbarsting van enthousiasme beter aan.
Laat mij maar zenuwelijen thuis.
En Gio voldoet naar mijn idee vaak aan dat idee.
Curzio 06 juli 2021 17:28
Onderdeel van de koersbeleving. Voetbalfans zeiken op de scheids en wielerfans zeiken op het commentaar.
Curzio 06 juli 2021 17:29
Bol is er nog niet klaar mee.
Anony 06 juli 2021 17:35
Godjandorie, het mag nu ook wel eens stoppen, Cave! De Belgen geklopt door de sterkte van QuickStep.
Wanny 06 juli 2021 17:38
Ik zou ook niet weten wie hier Cavendish gaat kloppen in zo'n vlakke sprint.

Van Aert is geen echte sprinter en wordt tweede. Nummer 4 zit op 5 fietslengtes. Dat zegt veel over de rest van het sprintersgilde.

Ik neem toch aan dat we minder ploegen gaan zien die zich in gaan zetten voor een massasprint. Bijvoorbeeld DSM kan het beter in ontsnappingen gaan zoeken.
De zwarte trui 06 juli 2021 17:39
Vorig jaar was DSM de verrassend koersende ploeg. Nu weer dom meerijden met een C-sprinter net als die andere ploegen met C-sprinters.
tvm 06 juli 2021 18:19
In het land der blinden...
Maar ja, wennen is wennen.
Horsie is back 06 juli 2021 18:34
Net iets te laat de PC aangezet. Alles wat ik hoorde was "nog één". Ik wist meteen wat dat betekende. grinning smiley
Schrik trouwens van de matige sprintsnelheden. Rijdt zo'n Loulou 5 km lang gemiddeld harder dan Cav de laatste 500m. Je verwacht het niet, hè. Hink ik?
Wanneer zien we een huilende Patlev?

Zag ook nog dat Thomas de Gendt excuses heeft aangeboden aan zijn neefjes. Verder melden vileine bronnen, dat Chris Froome morgen supersloffen meeneemt.
ton duk 06 juli 2021 18:44
Wennen wint niet...
Gr
Frederik D. 06 juli 2021 18:58
Excuses zijn nooit weg, altijd welkom en broodnodig. Laat ik ook excuses aanbieden. Sorry, mijn voorouders waren ook maar arme lui en totaal onschuldig aan kolonialisme, slavernij en te korte rokjes. Sorry dat ik er niets aan kan doen. Sorry, sorry, sorry. Dit alles op het jankerig toontje van Femke Halsema. Sorry voor dit bericht. Sorry. En sorry dat mijn ouders in hun jeugd melkdoppen inzamelden voor de arme kindjes in Suriname. Sorry. En sorry voor mijn sorries. En sorry voor dit bericht. En ook dat nog, sorry voor de vervelende rit van vandaag. Sorry. En sorry voor de commentaren op mijn bericht. Met name die van Horsie. Sorry, Horsie dat ik op jouw verzoek inging om een nieuwe subtitel te gebruiken. Sorry, subtitels.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/07/2021 20:46 door Frederik D..
El Chaba 06 juli 2021 19:01
ton duk 06 juli 2021 19:02
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Bijvoorbeeld DSM kan het beter in ontsnappingen
> gaan zoeken.

Niet met sprinter incl trein in de 2e waaier bezeilen, zou vandaag iets geholpen hebben...
Gr
Eddy Veen 06 juli 2021 19:07
Cavendish spint garen bij een Pools ongeluk vorig jaar.
Cecchini 06 juli 2021 19:13
Een opmerking op het randje.
Spaak 06 juli 2021 19:21
Vooral bij een Ier met heimwee denk ik.
El Chaba 06 juli 2021 19:26
Afgezien van het feit dat het natuurlijk heel knap is wat hij nu presteert, zijn er heel veel gelukkige omstandigheden zonder welke hij dit nu nooit gepresteerd zou hebben, bijna bizar zelfs.
1. Geen Bennet in de DQS Tour ploeg vanwege diens knieblessure en/of ruzie met Lefevere vanwege diens overgang naar Bora. Anders was hij niet eens gestart.
2. Wat jij zegt, Groenewegen en Jakobsen zijn er door de bekende redenen niet bij.
3. Ewan en Démare zijn gevallen in de eerste twee etappes en uitgevallen, respectievelijk niet meer op niveau gekomen.
4. Cavendish is zelf gevrijwaard gebleven van valpartijen in de eerste twee etappes.
5. De Tour is één van de minst zware Tours van de laatste jaren.
6. Er zijn maar liefst acht sprintetappes waar hij kan winnen.

Ben ik nog iets vergeten?
ton duk 06 juli 2021 19:34
Minimaal 1x verkeerde keuze Alpecin
Gr
Horsie is back 06 juli 2021 19:37
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Excuses zijn nooit weg, altijd welkom en
> broodnodig. Laat ik ook excuses aanbieden. Sorry,
> mijn voorouders waren ook maar arme lui en totaal
> onschuldig aan kolonialisme, slavernij en te korte
> rokjes. Sorry dat ik er niets aan kan doen. Sorry,
> sorry, sorry. Dit alles op het jankerig toontje
> van Femke Halsema. Sorry voor dit bericht. Sorry.
> En sorry dat mijn ouders in hun jeugd melkdoppen
> inzamelden voor de arme kindjes in Suriname.
> Sorry. En sorry voor mijn sorries. En sorry voor
> dit bericht. En ook dat nog, sorry voor de
> vervelende rit van vandaag. Sorry. En sorry voor
> de commentaren op mijn bericht.

Ik had er niet over willen beginnen, maar nu moet dat natuurlijk wel. Je hoeft alleen sorry te zeggen voor het al weer aanpassen van topictitel naar eigen dunk. grinning smiley
Curzio 06 juli 2021 19:45
Cecchini 06 juli 2021 19:56
Groenewegen zou er waarschijnlijk anders ook niet bij zijn geweest. Die stellen met hun ambities hem niet eens meer op in de Tour.
Als Jacobsen zou zijn opgesteld, dan was Cavendish er ook niet bijgeweest.
Ik dacht juist, dat de eerste Tourweek erg zwaar was, maar ik mag me vergissen.
Voor de meeste etappe winnaars in welke Tour dan ook, kun je een rijtje renners opnoemen die in die Tour door ziekte of valpartijen weg zijn gevallen (dat is van alle dagen)
Horsie is back 06 juli 2021 19:58
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Afgezien van het feit dat het natuurlijk heel knap
> is wat hij nu presteert, zijn er heel veel
> gelukkige omstandigheden zonder welke hij dit nu
> nooit gepresteerd zou hebben, bijna bizar zelfs.

> 1. Geen Bennet in de DQS Tour ploeg vanwege diens knieblessure en/of ruzie met Lefevere vanwege diens overgang naar Bora. Anders was hij niet eens gestart.
Ze zijn al weg, Bram. Echt waar?

> 2. Wat jij zegt, Groenewegen en Jakobsen zijn er door de bekende redenen niet bij.
> 3. Ewan en Démare zijn gevallen in de eerste twee etappes en uitgevallen, respectievelijk niet meer op niveau gekomen.
> 4. Cavendish is zelf gevrijwaard gebleven van valpartijen in de eerste twee etappes.
> 5. De Tour is één van de minst zware Tours van de laatste jaren. Onzinnig in dit kader.
> 6. Er zijn maar liefst acht sprintetappes waar hij kan winnen. Heeft hij ze allemaal al gewonnen dan?
>
> Ben ik nog iets vergeten?

Bij 2. en 3. zou de concurrentie ongetwijfeld veel groter geweest zijn en dat zou hem ook overwinningen gekost kunnen hebben.

Maar kijk nou eens naar de feiten. Meer dan 50 overwinningen in een grote ronde. Hij wint ondanks lagere topsnelheden en ja, de lead-outs voor hem zijn prima, zolas Morkov vandaag weer eens bewees (hogere topsnelheid in laatste 500m, alleen Greipel en Sagan nog beter). Maar de Manx Missile is op de racefiets nu onverschrokken (laatst sprong de ketting omhoog toen hij precies op de finishlijn stopte met pedaleren), heeft ook wel eens iemand gewoon omver gekegeld en dan refereer ik niet per definitie aan dat befaamde incident op de wielerbaan. Maar bovenal is hij een aerodynamisch excellente sprinter met een geweldig gevoel voor timing. Alleen Marcel Kittel kon hij niet aan.
Eindhovuh 06 juli 2021 20:05
Helemaal niet. Ik spreek liever Bredaos.
El Chaba 06 juli 2021 20:21
Cecchini Schreef:

Groenewegen zou er waarschijnlijk anders ook niet bij zijn geweest. Die stellen met hun ambities hem niet eens meer op in de Tour.
Daar heb je gelijk in. Point taken. thumbs up

Als Jacobsen zou zijn opgesteld, dan was Cavendish er ook niet bij geweest.
Klopt, maar dat is toch juist een extra 'geluk' voor Cavendish? Stel, dat Jakobsen vorig jaar in Polen niet zo zwaar was gevallen, dan was hij was op zeker de tweede sprinter achter Cavendish geweest en dan had Cavendish ook minder kansen gekregen om zich te bewijzen, etc.

Ik dacht juist, dat de eerste Tourweek erg zwaar was, maar ik mag me vergissen.
Behoorlijk zwaar ja, maar dat was vooral door het weer en dat er koers gemaakt werd. Maar ook weer niet zo zwaar dat sprinters er daardoor buiten tijd werden afgereden. Op die bergetappe van zondag na dan, ja, maar die heeft hij dus net overleefd. Normaal gesproken krijg je dan in de laatste week nog een paar zware bergetappes waar sprinters het lastig kunnen krijgen, maar die zijn er deze Tour niet echt meer.

Voor de meeste etappe winnaars in welke Tour dan ook, kun je een rijtje renners opnoemen die in die Tour door ziekte of valpartijen weg zijn gevallen (dat is van alle dagen)
Uiteraard, dat ontken ik ook niet maar in deze Tour viel - letterlijk en figuurlijk winking smiley - het voor Cavendish wel allemaal heel erg op zijn plaats.
Maar sowieso toch behoorlijk geluk en dat was én van mijn punten.

Kortom heel veel dingen tegelijk zijn deze Tour in het voordeel van Cavendish uitgevallen.

Wat niet betekent, dat ik het hem niet gun, integendeel juist.
Hij heeft de afgelopen vier jaar ook extreem veel pech gekend. Twee keer het Epstein-Barr virus gehad plus vele valpartijen en blessures.

Fuck, ik hoor nu net breaking news: Peter R. De Vries schijnt te zijn neergeschoten, dus ik laat het hier even bij.
De zwarte trui 06 juli 2021 20:53
Jose zat vanavond samen met Nijs en Karl poep te praten. Met de lead-out van DQS had Jasper op zeker gewonnen aldus de objectieve tafel. Zijn die gasten de eerste 2 overwinningen van Kef alweer vergeten? Hup netjes uit het wiel van Jasper komen en winnen. Of zouden ze bedoelen als Cavendish niet mee had gedaan dan...
Koppizoektwachtwoord 06 juli 2021 21:08
Breukink is dan wel van over de IJssel maar ik tel hem als Achterhoeker. Hij begon tenslotte ook bij het Doetinchemse ‘De Zwaluwen’.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen