Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Waar wil Wout van Aert nog uitpakken dit jaar?

Gepost door Louise Michel 
Louise Michel 08 juli 2021 21:26
Quote



Waar wil Wout van Aert nog uitpakken dit jaar?

WIELRENNEN De rit in de Tour de France is binnen, dus kijkt Wout van Aert (26) met vertrouwen naar wat rest in 2021. En of er nog enkele grote doelen zijn. Ín de Tour, maar ook in Tokio, eigen land en Roubaix.

GVS 08-07-21, 12:31 Laatste update: 12:42

Even was er twijfel na die blindedarmoperatie. Maar na de straffe zege gisteren op de Mont Ventoux is het duidelijk: Wout van Aert is in bloedvorm en klaar voor de resterende doelen in 2021. En dat zijn er veel.

• Hoewel zijn Tour de France nu al geslaagd is, liggen er nog kansen. Te beginnen met vandaag. In Nîmes wordt er wellicht gesprint om de ritzege. Mark Cavendish is de te kloppen man, maar als de Belgische kampioen zich mengt, zal hij er (heel) dicht bij zijn. Ook morgen en in de negentiende etappe (16 juli) wordt er mogelijk gesprint, al kan het evengoed zijn dat een groepje avonturiers een vrijgeleide krijgt van het peloton. Vóór die stoot op de Mont Ventoux zei Van Aert dat hij het wel wilde proberen in de overgangsritten. Nu hij die Tour-zege beet heeft, is dat wellicht van de baan. Hij heeft nog een belangrijke rol in het bijstaan van de verrassende Jonas Vingegaard, die derde staat in het klassement.

Uiteraard is er ook nog de slotrit op de Champs-Élysées. Welke rasechte sprinters en dus concurrenten van Van Aert zijn in Parijs nog in koers?

Met stip aangeduid: de tijdrit op de voorlaatste dag. Eentje van 30,8 kilometer. “Ik vernam dat het rechttoe rechtaan is met niet zoveel hoogtemeters, dus dat moet me in principe beter liggen dan in Laval.”




• Het ziet ernaar uit dat Van Aert in blakende conditie afreist naar Tokio. “Hij zal 100 procent klaar zijn voor de Olympische Spelen”, zegt bondscoach Sven Vanthourenhout in onze krant na het kabinetstukje van gisteren. Is een medaille mogelijk in de wegrit (24 juli)? “Het zijn 234 kilometers en in totaal 4.865 hoogtemeters. Dat is heel veel. Wout heeft daar zeker wel het profiel voor. Met deze topbenen kan hij heel ver komen. Maar we moeten nuchter en realistisch blijven. Een medaille of topnotering kan in alle mogelijke scenario’s. Goud? Dan zal de puzzel perfect in elkaar moeten passen. En de koerssituatie moeten meezitten.”

In de tijdrit (28 juli) is een medaille met déze Wout nog waarschijnlijker. 44,2 kilometer en 848 hoogtemeters. Deze winter zat Van Aert in de windtunnel om de positie op zijn tijdritfiets te optimaliseren. Een paar extra procentjes om eind juli topfavoriet Filippo Ganna het vuur aan de schenen te leggen. Belgische hoogleraar Bert Blocken: “Als Wout geen slechte dag heeft, moet hij Ganna aankunnen. Een gouden medaille op de Spelen of een wereldtitel, dat zit er zeker in”, zei hij voor de Tourstart.




• De WK-tijdrit (19 september) wordt tussen Knokke-Heist en Brugge gereden, 53 dagen na de olympische tijdrit. Eentje van 43,3 kilometer op nagenoeg volledig vlakke wegen.

• Zeven dagen later is er de WK-wegrace (26 september) tussen Antwerpen en Leuven. Een afstand van 267,7 kilometer met in totaal 2.562 hoogtemeters. Een traject met venijnige, korte klimmetjes en doortochten op de kasseien. Een parcours dus voor de typisch klassieke renner. “Het parcours is gemaakt voor Flandriens, renners die de Ronde van Vlaanderen of Parijs-Roubaix kunnen winnen”, vertelde Johan Museeuw bij de voorstelling. “Of een Belg zal winnen? Absoluut!”

• “Parijs-Roubaix (3 oktober) zal één van mijn grote doelen zijn in 2021", vertelde Van Aert vorig jaar al. Hij was toen diep ontgoocheld toen de april-editie opgeschoven werd naar een herfsteditie. Parijs-Roubaix is één van zijn lievelingskoersen. Eentje die hij aan het einde van zijn carrière absoluut op het palmares wil. Na de pecheditie van 2019 en de volledige afgelasting in 2020 is Van Aert gebrand op een uitstekend resultaat.




[www.hln.be]

Wout heeft nog heel wat doelen dit wielerjaar. En gezien zijn groeiende vorm zullen heel wat van die doelen gehaald worden. Niet alle doelen dus want denk ik dat Rermco ook nog het een en ander gaat pakken. Bijvoorbeeld in Tokio een tijdritje ofzo. Maar hoe dan ook, dit jaar is nu al erg succesvol voor het Belgische wielrennen. En het kan dus alleen maar nog succesvoller worden want de uitzonderlijke talenten Wout en Remco zijn nog lang niet verzadigd. Heerlijk hoor.
Carlos Danger 08 juli 2021 21:59
Als Wout en Remco verstandig zijn, laten ze Tokio lekker aan zich voorbij gaan.
Schandalig hoe dat opgezwollen evenement er doorheen wordt gedrukt, terwijl in
die hele regio de noodtoestand is afgeroepen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/07/2021 21:59 door Carlos Danger.
Eindhovuh 08 juli 2021 22:00
Ok.
Goede genen die van Aert.
Cecchini 08 juli 2021 22:41
Dat is ook maar betrekkelijk. Een land met 128 miljoen inwoners, met nog niet eens 2000 besmettingen per dag (minder dan in Nederland) , en gedurende de gehele Corona pandemie nog niets eens 15.000 doden. Ondertussen rijdt de Tour elke dag door Frankrijk met elke dag meer besmettingen dan in Japan en inmiddels zijn er Frankrijk 115.000 doden te betreuren, en ik heb nog geen opmerking op deze prik gezien, waarin het belachelijk wordt gevonden, dat de tourkaravaan langs massa's mensen trekt. Een beetje relativering kortom is op zijn plaats.
Eindhovuh 08 juli 2021 22:58
Relativering is ver te zoeken. Het lijkt wel of sommige mensen een lockdownfetisj hebben. Edit: ik doel niet op memsen op dit prikbord, maar wat ik lees op twitter.
In Engeland zijn er heel veel besmettingen, al weken en lopen de ziekenhuisopnames nog amper op. Doordat de kwetsbaren gevaccineerd zijn.
Net doen of het onbetamelijk is om deel te nemen aan de Spelen(of de Tour) vind ik tamelijk overdreven.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/07/2021 22:59 door Eindhovuh.
El Chaba 08 juli 2021 23:00
Goed punt! thumbs up

Dan zou ik eerder veel meer vraagtekens zetten deelname bij aan het WK in Qatar. Niet vanwege Corona natuurlijk maar vanwege feiten, die iedereen hier weet.
Dat laatste terzijde en off topic, dus niet geplaatst om daar verder hier een discussie over te voeren.. winking smiley
Cecchini 08 juli 2021 23:09
Ik begaf me ook al op glad ijs.
Carlos Danger 09 juli 2021 00:31
In Japan is slechts iets meer dan 10% van de bevolking gevaccineerd.
Olympische Spelen organiseren(in lege stadions) tegen de wil van die bevolking in vind ik
inderdaad nogal onbetamelijk.
Carlos Danger 09 juli 2021 00:32
Het WK is in Leuven.
Wanny 09 juli 2021 08:12
Ik hoop zo dat Mathieu dat WK gaat winnen te midden van een miljoen Belgen.
GillesEmanuel 09 juli 2021 08:23
Of juist een totale nobody zodat het WK een muis baart.

Beetje hetzelfde gevoel heb ik bij dit WK als al die claims nu van "Football is coming home"...
Wanny 09 juli 2021 08:25
Een totale nobody zal daar niet winnen gezien het parcours.

Maar kan natuurlijk ook gewoon Asgreen ofzo worden.
GillesEmanuel 09 juli 2021 08:32
Nee eens, maar geen "top" naam. Al kan ook zomaar een Bettiol of Politt winnen in een versie a la 2019.
Wanny 09 juli 2021 08:53
Zal toch wel een aardig gecontroleerde koers worden. De Belgen, Fransen en Nederlanders hebben topfavorieten en zullen de koers controleren. De kans dat er een outsider mee vandoor gaat is toch wel klein denk ik. Tenzij de weersomstandigheden idd een rol gaan spelen.
Sub Culture 09 juli 2021 09:31
Mathieu is in Vlaanderen bijna even populair als een van Aert hé.
Er zijn weinig Belgen die daar rouwig om gaan zijn.
Sub Culture 09 juli 2021 09:32
Denemarken heeft de sterkste ploeg.
Remko 09 juli 2021 10:36
Het collectief van NL is niet sterk. Toch wel redelijke kans dat VDP achter de feiten aan moet lopen als de mannen uit de tweede lijn van België en Denemarken vroeg vertrekken. Hiermee zitten Asgreen en WVA in ideale situatie.

Wie is op dit terrein de op-een-na beste Nederlander? Van Baarle?
Eindhovuh 09 juli 2021 11:09
Je bedoelt de winnaar van Dwars door Vlaanderen die al 4x top 10 reed in de ronde van Vlaanderen?
Lijkt mij wel een serieuze renner op dit parcours ja.
Dan heb je nog Ide Schelling, de nr4 van de Brabantse Pijl dit jaar.
Danny van Poppel die goed was dit voorjaar op dit soort parcoursen.
Mike Teunissen lijkt tegen die tijd ook voor het eerst in jaren fit te zijn.

Dan zou van der Poel dus niet helemaal alleen hoeven te zitten.
Cecchini 09 juli 2021 11:21
Je vergeet Dumoulin.
Eindhovuh 09 juli 2021 12:26
Als die dan nog fietst. winking smiley
ton duk 09 juli 2021 13:16
Riesebeek, Roosen...
Gr
Wanny 09 juli 2021 14:31
Eekhof, Mollema
El Chaba 09 juli 2021 16:18
Goed om te zien dat dit trollentopic off topic gekaapt is en nu over de kansen van de Nederlandse WK-selectie gaat..
merijntje mortirolo 09 juli 2021 21:16
Om tweede te worden achter Van Aert?

Best aanwezig, inderdaad. Die kansen daarop.
Sub Culture 10 juli 2021 01:09
Weet je wanneer WvA nog gaat uitpakken, merijntje, olijke druivensapoplichter?
Elke dag op hotel hahah.
El Chaba 10 juli 2021 15:08
IK dénk dat Van Aert niks wint op de OS en ook geen wereldkampioen wordt. Ik gún het hem wel.
Probleem is alleen dat het joú niet gun, dus hóóp ik het toch niet.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen