Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Dumoulin heeft er weer zin in!

Gepost door El Chaba 
El Chaba 11 juli 2021 15:59
[www.wielerflits.nl]

TOM DUMOULIN: “ALS IK WOUT DIE VENTOUX-RIT ZIE WINNEN, BEGINT HET WEL TE KRIEBELEN”
Terwijl zijn ploeggenoten bij Jumbo-Visma momenteel in de Tour de France acteren, bereidt Tom Dumoulin zich voor op de Olympische Spelen van Tokio. Op afstand leeft hij mee met zijn ploeg.



Dumoulin zegt in een interview met De Telegraaf de hectiek, de valpartijen en de nervositeit van de eerste Tourweek niet te missen. “Voor onze ploeg was het eerst echt alleen maar kommer en kwel, maar het is dan mooi om te zien dat die jongens veerkracht tonen. Als ik Wout die rit zie winnen met twee keer de Mont Ventoux, begint het wel te kriebelen bij me. Ook vind ik de Tour in deze fase weer mooi met mensen die met hun campers langs de kant van de weg staan, het vakantiegevoel dat bij de Tour hoort. Dat heb ik altijd speciaal gevonden.”

Zijn ploeggenoot Jonas Vingegaard heeft hem aangenaam verrast. Na twee weken staat de Deen vierde in het klassement. “Die pakt meteen zijn kans. Mooi om te zien hoe hij dit jaar weer een grote stap zet. Ik wist wel dat hij een supergoede renner was, maar dat hij in staat zou zijn om Pogačar te lossen op de Mont Ventoux, is wat anders. Dat biedt ook mogelijkheden, zeker omdat iedereen het idee had dat Pogačar op een heel ander niveau dan de rest zou zitten. Maar nu dacht ik voor de eerste keer deze Tour: oh, misschien is er toch iets mogelijk.”

Olympische Spelen
Dumoulin kijkt met veel vertrouwen uit naar de Spelen in Tokio, waar hij in zowel de tijdrit als de wegkoers in actie komt. “Ik ben heel erg tevreden over de vorderingen die ik maak sinds ik in mei begonnen ben met gericht trainen. Door mijn hoogtestage in Livigno merk ik dat ik echt de weg omhoog heb gevonden. Een gouden comeback op de Spelen? Op dit moment spring ik ook een gat in de lucht met brons. Dat koester ik misschien nog wel meer dan het zilver in Rio. Goud is fantastisch en natuurlijk streef ik daarnaar, maar dat gaat heel lastig worden.”
Curzio 11 juli 2021 18:59
Brons zou inderdaad al heel mooi zijn.
El Chaba 11 juli 2021 19:12
Eens.
Het is weliswaar een parcours met behoorlijk veel hoogtemeters, maar dat kunnen Van Aert, Evenepoel, Ganna en Dennis ook prima aan.

Vergeet ik nog iemand?
Andere Peter 11 juli 2021 20:11
Hij is voor dit kunstje buitengewoon getalenteerd, dus je moet hem inderdaad nooit uitvlakken. Maar ik ben eigenlijk al blij als ik hem zie rondrijden met plezier. pakweg 12e worden, maar zin krijgend in het naseizoen, dat zou ik ook al als winst zien. Dat hij met overtuiging nog een paar jaar renner wil blijven. En dan mag hij zelf aangeven in wat voor rol dat dan zal zijn. Tourpretendent het minst waarschijnlijk. Een Gesink-achtige rol het meest waarschijnlijk. Tijdritten en kleine rondjes, dat kan ook. Eendagswedstrijden waarschijnlijk het leukste voor hemzelf.
Andere Peter 11 juli 2021 20:12
Doet Slovenië niet mee?
El Chaba 11 juli 2021 20:19
Oh ja, Roglic doet mee voor Slovenië. winking smiley
Maar of hij op tijd hersteld is van al zijn verwondingen om 100% top te zijn, betwijfel ik. Maar anders zeker een kanshebber, ja.
Aerts 11 juli 2021 21:00
Ik ook, maar mijn vrouw gaat liever voetbal kijken.
Cecchini 11 juli 2021 22:38
Alsjeblieft zeg. Een Giro winnaar, tweemaal 2e in zowel de Giro en de Tour, bijna Vuelta winnaar, 9x etappe winst in Grote Rondes, wereldkampioen tijdrijden, en nu bij wijze van spreken zijn carriere moet afronden in de Gesink rol. Met alle respect voor Gesink, maar als Dumoulin wist dat dit zijn voorland zou worden, dan zal hij waarschijnlijk per direct stoppen.
Frederik D. 11 juli 2021 23:06
Inderdaad, er zit nog steeds meer in het vat dan een rolletje à la de huidige Gesink. Verder alle respect voor Gesink.
Eindhovuh 11 juli 2021 23:21
Andere Peter 11 juli 2021 23:23
Dat is inderdaad hoe de meeste renners en vooral volgers zouden denken.

Ik denk niet dat Dumoulin zo denkt. Ik denk dat hij altijd de drive heeft gehaald uit het mooie van de sport. En dat alle verwachtingen van derden hem stoorden. Zo'n liefhebber kiest mogelijk voor een andere rol. En die trek je niet over de streep door zijn status te benadrukken dmv het opsommen van zijn erelijst. Daarmee bereik je vermoedelijk eerder een averechts effect.
Cecchini 11 juli 2021 23:42
Zelden zo'n ongelukkige renner gezien als Dumoulin in de Tour van vorig jaar, toen omdat ie er maar vanaf wilde zijn zich maar al te gemakkelijk in de rol van knecht liet drukken. Die docu vertelde alles.
Andere Peter 12 juli 2021 00:14
Horsie is back 12 juli 2021 00:18
846 hoogtemeters in 2 ronden met een berg van 4,5% als voornaamste obstakel. Het parkoers moet het meest geschikt zijn voor Tom Dumoulin in opperste doen. Dat op zich maakt hem nog niet tot winnaar van goud, maar voor hem is het gelukkig nu geen kwestie van heilig moeten.
merijntje mortirolo 12 juli 2021 00:23
Quote
Dumoulin
Ook vind ik de Tour in deze fase weer mooi met mensen die met hun campers langs de kant van de weg staan

Handig voor als je moet schijten.
Luijt 12 juli 2021 11:12
Als het maar leuk is voor Tom, he Petrus?
Wat verlang ik toch naar Peter Post
Luijt 12 juli 2021 11:13
Precies, en daar moet je dus niet altijd in meegaan, in dat gejammer. De knoet erover.
Luijt 12 juli 2021 11:15
Haha, ja! Misschien tref je daar Adri vdP nog wel aan ook, loerend op een klein TV'tje naar een zoon.
Andere Peter 12 juli 2021 11:49
Niemand zegt dat je daar altijd in mee moet gaan.
Frederik D. 12 juli 2021 18:01
En naar Rinus Michels. smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen