Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Einde verhaal: Patrick Lefevere neemt na dit seizoen afscheid van Deceuninck

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 12 juli 2021 17:05
Patrick Lefevere neemt na dit jaar afscheid van Deceuninck, maar Quick Step zet volgend jaar tijdelijk weer een stap naar voren. De trouwe partner wordt voor een jaartje hoofdsponsor en trekt product Alpha Vinyl mee in het bad. Over 2023 werd niets gezegd, maar vorige week lekte uit dat Soudal dan aan boord komt.

De puzzel van Patrick Lefevere is dus (nagenoeg) in elkaar gevallen. De patron wil - met onder meer Remco Evenepoel als boegbeeld - een project op lange termijn uitbouwen en was al een tijdje zeker van het engagement van zijn hondstrouwe sponsor Quick Step.

De geldschieter verlengde onlangs het contract met 6 jaar, maar met Deceuninck zag Lefevere wel een andere hoofdpartner van de voorbije jaren afhaken.

Voor 2022 wordt die positie ingenomen door Quick Step, dat dus weer hoofdsponsor wordt. Het merk haalt met Alpha Vinyl een van de producten aan boord als versterking.

Over 2023 werd niet gesproken, maar vorige week raakte bekend dat Soudal na 2022 Lotto zou inruilen voor het team van Patrick Lefevere.

Soudal zou dan de voornaamste geldschieter worden, Quick Step zou dan weer een stapje achteruit zetten.

"Of ik de geruchten over Soudal kan bevestigen? Ik word een beetje moe van die vraag. Ik communiceer alleen over 2022 en ik antwoord er dus niet op", besloot een geïrriteerde Lefevere.



De mooiste, attractiefste en meest succesvolle ploeg van de voorbije decennia blijft in het peloton en zal dat op een kapitaalkrachtige manier blijven doen.
Zijn jullie ook zo blij, als zichzelfrespecterende wielerliefhebbers, met dit fantastische nieuws over deze hele mooie wielerploeg?
ton duk 12 juli 2021 17:18
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------

> Zijn jullie ook zo blij, als zichzelfrespecterende
> wielerliefhebbers, met dit fantastische nieuws
> over deze hele mooie wielerploeg?

Ja
gr
Curzio 12 juli 2021 17:29
Wat doet Deceuninck eigenlijk? Lijkt me wel tijd om deze prangende vraag te beantwoorden, alleen heb ik geen zin om het op te zoeken.
Luijt 12 juli 2021 17:41
Uhh...., ja hoor.

Ik ben vooral ook blij voor jou Sub!
Cecchini 12 juli 2021 17:50
daar sluit ik me geheel bij aan Luijt
Frederik D. 12 juli 2021 17:54
Op zich ziet het nieuwe plan er gaaf uit.

Maar mij maakt het niets uit waar Evenepoel rijdt. Voor mijn part rijdt hij voor de ploeg Belarus. Als hij maar rijdt en goed probeert te rijden.

Als is Lefevere soms een druiloor, hij is een topploegleider.
lodjan 12 juli 2021 18:15
Einde verhaal: Patrick Lefevere neemt na dit seizoen afscheid 

Nee, ik werd weer blij gemaakt met dooie mus. Ik ben die overmacht in het voorjaar (gelukkig zijn er nu ook Matje en Wout) en de sprints wel een beetje zat.
Verder een slecht leesbaar artikel vol herhalingen.
El Chaba 12 juli 2021 18:20
Jazeker!
En tevens omdat je dit topic hebt weggekaapt voor de voeten van die trol. thumbs up
Sub Culture 12 juli 2021 18:31
'die trol' brengt dit soort topics niet onder de aandacht, die post louter artikels in de marge over jong Belgisch wielertalent.

Een dezer zal er op HNB, HLN, DM of DS een stukje verschijnen over de aanhoudende exploten van ene Cian U.
El Chaba 12 juli 2021 18:38
Nou, echt niet alleen hoor. Hij grijpt elk nieuws over het Belgisch wielrennen aan om weer een troltopic te starten. Zie zijn laatste twee topics:
[wielerprikbord.nl]
[wielerprikbord.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/07/2021 18:38 door El Chaba.
Sub Culture 12 juli 2021 21:45
Mja, ik negeer ze gewoon consequent of pik op z'n minst in op dingen in de topics die los staan van de uiteindelijke insteek van dat soort topics.

Ik blijf mij er over verbazen dat anderen zich steevast laten vangen en blijven reageren.
Of mss moet ik mij er nog meer over verbazen dat dat hier nog altijd gedoogd wordt.
El Chaba 12 juli 2021 22:45
Dat laatste.
Maar goed, dat is de keuze van de beheerders en daar heb ik mij inmiddels bij neergelegd.
Nomath 12 juli 2021 22:58
Lefevere is een vakman. De meeste renners presteerden optimaal in zijn ploeg ; daarvoor en daarna veel minder (Kwiatkovski, Kittel, Viviani). Hij heeft een neus voor goede jonge renners (Alaphilippe, Almeida). De kern van zijn ploeg heeft bijna altijd een Belgische dominantie (Museeuw, Boonen, Evenepoel). Dat geeft zijn ploeg stabiliteit, herkenbaarheid en loyale supporters : wielerliefhebbers zijn toch meestal chauvinisten. Hij vindt daar de passende sponsors bij (Quick Step, Farm Frites, Omega Pharma, Domo, Deceunick). Zijn column in de Het Nieuwsblad is bijna altijd lezenswaardig.

Dit prikbord is zijn geliefde boe-publiek.
Nelis! 12 juli 2021 23:36
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat doet Deceuninck eigenlijk? Lijkt me wel tijd
> om deze prangende vraag te beantwoorden, alleen
> heb ik geen zin om het op te zoeken.

Volgens mij is het iets met de spoorwegen. In elk geval wordt steeds iets over treinen gezegd als het over de ploeg gaat.
Nelis! 12 juli 2021 23:41
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mja, ik negeer ze gewoon consequent of pik op z'n
> minst in op dingen in de topics die los staan van
> de uiteindelijke insteek van dat soort topics.
>
> Ik blijf mij er over verbazen dat anderen zich
> steevast laten vangen en blijven reageren.
> Of mss moet ik mij er nog meer over verbazen dat
> dat hier nog altijd gedoogd wordt.

Wat betreft de laatste zin, zo hebben er wel meer een stokpaardje. Hoewel ik jouw posts met (heel veel) plezier lees, heb jij je ook wel schuldig gemaakt aan trollerig gedrag. Verder geheel eens met jouw eerste zin en ook wel met jouw tweede zin.
Sub Culture 13 juli 2021 08:05
Ik maak mij zelden of nooit schuldig aan trollerig gedrag, dat is een verkeerde perceptie die hier een eigen leven is gaan leiden.

Tenzij de hopeloos uitgemolken 'zegetrein' gimmick daaronder valt.
Of de persiflage in topics als deze de gemiddelde prikker ontgaat.
Cecchini 13 juli 2021 09:18
Deze zelfreflectie wordt op prijs gesteld.
Frederik D. 13 juli 2021 10:54
Deceuninck, uw bedrijf voor open deuren.
Andere Peter 13 juli 2021 12:04
Ik zie ook niks trollerigs aan Sub. Je moet tegen een vilein stootje kunnen hoor.
merijntje mortirolo 13 juli 2021 12:14
Ik zie niks vilein aan Sub. Je moet tegen een humorloos, zichzelf eindeloos herhalend Belgisch prikkertje kunnen hoor.
Sub Culture 13 juli 2021 12:34
Fuck off, kutkees.
El Chaba 13 juli 2021 13:50
Als Sub Culture trollerig gedrag heeft vertoond (complete onzin mijns inziens), moet je nog maar eens de betekenis van het woord trol opzoeken.

En als je dan nog bij je mening blijft - wat natuurlijk mag en kan - dan Is Ton Duk net zo goed een trol (eveneens niet mijns inziens), maar dat zal nooit iemand hier zeggen, omdat er hier altijd met een gekleurde bril naar prikkers wordt gekeken.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/07/2021 13:56 door El Chaba.
Horsie is back 13 juli 2021 21:20
Zie dat het al een tijd over Sub gaat. Ik kan nu wel zeggen, dat ik hem destijds wel heb gemist: in zijn Subterranean Homesick Blues periode. grinning smiley
Curzio 13 juli 2021 21:38
Vervang 'blues' door 'alien' en je komt eindelijk bij goede muziek uit.
Horsie is back 13 juli 2021 22:55
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vervang 'blues' door 'alien' en je komt eindelijk bij goede muziek uit.

Ik zou dit an alienated response willen noemen.
Aerts 14 juli 2021 06:48
Waarom wordt de rabobank-ploeg door Nederlanders verketterd en voor 'dopingploeg' uitgemaakt? En worden de ploegen van Patlev door de meeste Belgen juist bewonderd en geadopteerd.
Ik kan dit verschil altijd maar moeilijk verklaren en dit zorgt bij mij altijd voor aversie tegen de ploegen van patlev. Terwijl ze juist aanvallend koersen en ik ben ook felle tegenstander van dopinggebruik. Maar die omerta in het Belgische wielercircuit is voor mij stuitend hypocriet.
merijntje mortirolo 14 juli 2021 08:03
Nomath legt dat prima uit.

Het verschil tussen Nederland en België zit hem erin dat Belgen koers ademen en Nederlanders koers er als adoptiekindje bij nemen.
Curzio 14 juli 2021 08:37
Overigens niks tegen adoptiekinderen. Hoewel dat tegenwoordig ook geen zekerheidje meer is.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen