Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Transfernieuws

Gepost door El Chaba 
El Chaba 13 juli 2021 17:19
@Spaak & Anony
Mag dit topic vanaf nu sticky gemaakt worden?

[www.wielerflits.nl]

QHUBEKA NEXTHASH GEEFT HENOK MULUBRHAN (21) PROFCONTRACT

Qhubeka NextHash geeft Henok Mulubrhan (21) profcontract
Henok Mulubrhan maakt volgend jaar zijn debuut in de WorldTour. De 21-jarige coureur uit Eritrea tekent als neoprof een contract van twee seizoenen bij Qhubeka NextHash. Dit seizoen rijdt Mulubrhan nog voor de opleidingsformatie van Qhubeka.

Mulubrhan wist dit seizoen al de nodige ereplaatsen bijeen te rijden in beloftenkoersen. Zo werd hij tweede in de Giro del Medio Brenta en derde in de tweede rit van de Giro d’Italia U23. In die ronde eindigde hij als zeventiende in het eindklassement. Ook verraste hij met een zesde plek in de Giro dell’Appennino tussen de profs.

De WorldTour-ploeg van Qhubeka NextHash heeft ook al gebruikt gemaakt van de diensten van Mulubrhan, die in twee koersen van de Challenge Mallorca me mocht doen. Voor de jonge Eritreër komt een droom uit. “Hier droom ik al van sinds mijn zeventiende, toen ik ging koersen met de selectie van Eritrea”, vertelt hij. “Mijn vader en mijn oom hebben mij altijd gesteund. Mijn vader geloofde altijd in mij en heeft iedereen verteld dat ik prof zou worden. Mijn oom hielp mij financieel, zelfs nu nog.”

Dromen van een grote ronde
“Door de Qhubeka Continental-ploeg is mijn droom een realistisch doel geworden. Ze hebben mij de kans gegeven om ervaring op te doen in Europa en mijn niveau te verbeteren. Vorig jaar woonde, trainde en koerste ik samen met Natnael Tesfatsion en Leonardo Marchiori. Zij zijn ook prof en dat gaf mij veel motivatie om te blijven trainen en te blijven geloven dat ik dat ook kan doen”, aldus Mulubrhan.

“Ik wil graag een grote ronde rijden”, vervolgt hij. “Dat is mijn volgende doel. De droom van mijn familie is om mij een etappe te zien winnen in een grote ronde. Daar werk ik naartoe.”
Louise Michel 13 juli 2021 18:29
Quote

Zuidlandse laatste jaars belofte tekent profcontract bij Trek-Segafredo: “Van iemand als Mollema kan ik veel leren”

Voor Zuidlander Daan Hoole (22) gaat een droom in vervulling. Hij ondertekende een profcontract bij Trek-Segafredo. De klassieke renner van SEG Racing Academy heeft bij de beloften een Nederlandse titel in het tijdrijden op zak en werd in Parijs-Roubaix voor junioren 2e in Roubaix na Tom Pidcock. “Ik kijk er naar uit om voor een ploeg met zo’n rijke historie te kunnen uitkomen”, glundert hij.



Daan Hoole draait al jaren mee aan de top van zijn generatie. In 2017 werd hij 4e op het EK en 7e op het WK in het tijdrijden, bij de beloften kwam hij in 2019 eveneens tot een 10e plaats. De lengte van een tijdrit maakt hem niet erg veel uit. Ook over een korte afstand blinkt hij uit. Getuige daarvan zijn 8e plaats in de tijdrit van de Triptyque des Monts et Châteaux, die gewonnen werd door Brent Van Moer, en zijn 2e plaats in de proloog van de Giro Ciclistico della Valle d’Aosta Mont Blanc. Ook in ploeg ligt het tijdrijden hem prima. Met Nederland won hij vorig jaar in de Nations Cup van Polen namelijk de ploegentijdrit.

Klassieke kern
Dit jaar bewees de jonge hardrijder dat hij meer is dan louter een tijdrijder. In de Tour of Rhodes werd hij 5e in het eindklassement, eind mei volgde de zege in de Trofeo F.lli Anelli. “Op dat moment waren de 1e contacten met de Trek-ploeg al gelegd”, geeft hij toe. “Ik had al een goed gesprek gehad met sportdirecteur Steven de Jongh. Daarna heb ik het aan mijn management overgelaten. Interesse van andere clubs was er niet meteen.”

“Trek-Segafredo is echt een mooie ploeg”, gaat Hoole opgetogen verder. “Ik zal er deel uitmaken van de klassieke kern en die bevat met Mads Pedersen en Jasper Stuyven toch enkele klinkende namen. Met Mollema is er ook een landgenoot van mij aan boord. Hij is echt een wereldcoureur, dat heeft hij in de Tour andermaal bewezen. Ik zal nog veel van hem kunnen leren.”


Meteen stage
De klassiekers liggen Hoole het best, daar wil hij dan ook een goede indruk nalaten. “Verder heb ik een goede tijdrit”, klinkt het. “Gezien zijn lengte vergelijken we hem met Nils Politt. “Daar kan ik me misschien wel in vinden”, lacht hij. “Hij staat natuurlijk een paar stappen verder, maar ik denk wel dat we gelijkaardige renners zijn.”

Dit jaar zal Hoole als stagiair al enkele koersen voor Trek-Segafredo rijden. “Ik heb nog geen zicht op mijn precieze kalender, we moeten die puzzel nog leggen. Mogelijk rijd ik ook nog de Toekomstronde als belofte en het WK in Leuven is zelfs een doel. Ik hoop in de selectie te geraken en dan te scoren. Het zou een parcours moeten zijn dat op mijn lijf geschreven is. Zelf heb ik het nog niet verkend, maar wat ik al gehoord heb, staat me bijzonder aan.”

Op die manier lanceert SEG andermaal een renner richting profpeloton. Dat deed de ploeg eerder al met onder meer Fabio Jakobsen, Koen Bouwman, Edoardo Affini, Cees Bol, Jordi Meeuws en Ide Schelling. “De begeleiding is er echt top en ze beschikken over alle middelen die renners helpen bij die laatste stap. De trainingen zijn wel wetenschappelijk georiënteerd, zonder daarin te overdrijven. In de wedstrijden krijgen we zeker nog de nodige vrijheid. Ploegleider Pim Ligthart heeft natuurlijk altijd deel uitgemaakt van het peloton, hij weet wel wat goed voor ons is.”


Fortnite
Voorlopig blijft Daan Hoole wel in Zuidland wonen. “Misschien dat ik later wel de stap waag zodat ik wat meer bergop kan rijden”, bedenkt hij zich tot slot. “Ik voel me nog steeds goed in Nederland. Wanneer ik niet op de fiets zit, kan ik er vrienden opzoeken of speel ik een spelletje Fortnite op de PlayStation.”

Aangename kennismaking, Daan!



[wielerverhaal.com]
Eddy Veen 13 juli 2021 19:40
“Van iemand als Mollema kan ik veel leren” (Niet luisteren bij de tactiekbespreking).
merijntje mortirolo 14 juli 2021 08:04
Goed kijken ook hoe je níet op de fiets moet zitten.
ton duk 14 juli 2021 10:00
Bijna 2 meter en dan gaan mollemalen. Ik wil ''t graag zien
Gr
Slimmerd 14 juli 2021 14:35
Tosh Van der Sande naar Jumbo-Visma
Zorro 14 juli 2021 15:51
Taco van den Hoorn verlengt zijn contract met 3 jaar bij Intermarché-Wanty-Gobert.

Danny van Poppel vertrekt bij Wanty-Gobert en gaat naar Bora.
Omdat Sam Bennet heeft gevraagd of Danny sprints voor hem wil aantrekken.
Bennet gaat dus ook naar Bora.

Pascal Akerman vertrekt bij Bora en gaat naar UAE. Want Fernando Gaviria vertrekt daar.
Gaviria gaat weer naar Quick Step (denk ik grinning smiley)
El Chaba 14 juli 2021 15:56
Zijn dat (sterke) geruchten of is dat allemaal al officieel bevestigd?
El Chaba 14 juli 2021 15:57
Hij kan natuurlijk ook refereren aan de aanvalslust van Mollema. Aan diens kwaliteiten lijkt me ook heel sterk, ja.
Zorro 14 juli 2021 16:13
Elia Viviani gaat weg bij Gofidis dus daar zou Gaviria heen kunnen.

Spezialized gaat mee met Sagan naar Direct Energie en Bora gaat vervolgens op Giant rijden.

nog niet officieel maar uit zeer betrouwbare bron.
Curzio 14 juli 2021 18:26
Ik zie zijn meerwaarde binnen deze ploeg niet direct?
El Chaba 14 juli 2021 18:36
Knecht voor Van Aert in de Vlaamse en ook Waalse koersen.
Hij was dit jaar vijfde in Dwars door Vlaanderen en 10-de in de AGR. Dat lijken mij uitstekende kwalificaties.
GillesEmanuel 15 juli 2021 10:54
Of referen aan de veelzijdigheid van Mollema's carriere daar waar leeftijdsgenoten al zijn gestopt of al een paar jaar (naamloos) knecht zijn. Mollema heeft zich succesvol omgeturnd tot een eendagscoureur (vrijbuiter).
Heisenberg 15 juli 2021 11:20
Mick van Dijke (21) en Michel Hessmann (20) gaan over naar het WT-team van Jumbo.
In 2022 rijden ze deels voor de opleidingsploeg en deels bij de profploeg.
In 2023 en 2024 rijden ze volledig voor het WT-team.

Over tweelingbroer Tim van Dijke is nog niets bekend gemaakt.
De zwarte trui 18 juli 2021 00:17
Degenkolb retour DSM aldus WF

Het DSM waarvan de boksende wielrenner Zico W gisteren nog verzuchtte, dat hij vroeg gestopt was met koersen omdat hij het mentaal niet meer kon opbrengen vanwege alle blessures en "ik zat bij Sunweb".

Het DSM dat vandaag in de Aosta met Garofoli won na een prachtige solo, waarbij het er even op leek dat ze voor een keiharde 1-2 gingen met Vandenabeele, echter op de slotklim viel deze uber Belg terug naar de 5e plek (het blijken toch gewone stervelingen).
Carlos Danger 20 juli 2021 23:10
Terug naar de ploeg, waar hij (bijna) al zijn overwinningen heeft behaald.
De zwarte trui 21 juli 2021 00:07
Stengs en Kluivert naar Ineos.
Carlos Danger 21 juli 2021 00:15
Terug naar de ploeg, waar ze...............
De zwarte trui 22 juli 2021 22:01
Spaak en Anony negeren je keihard...

Vlasov naar Bora! Goede knecht voor Wilco zal Ton D denken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/07/2021 22:03 door De zwarte trui.
ton duk 23 juli 2021 14:49
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
>
>
> Vlasov naar Bora! Goede knecht voor Wilco zal Ton
> D denken.



Nou, conform prikbord Augustus 2020: 2e knecht voor Buchmann
Gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/07/2021 14:50 door ton duk.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen