Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

108thTour de France(2.UWT) Stage 17»Muret›Saint-Lary-Soulan (Col du Portet)(178.4km)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 13 juli 2021 21:47




Vertrek 11.50 Verwachte aankomst 17.05





Col de Peyresourde, during Stage 10 of the 1926 TdF, deemed the hardest stage ever in TdF history.

Algemeen klassement na etappe 16

1 Tadej Pogačar UAE-Team Emirates 66:23:06
2 Rigoberto Urán EF Education - Nippo 5:18
3 Jonas Vingegaard Team Jumbo-Visma 5:32
4 Richard Carapaz INEOS Grenadiers 5:33
5 Ben O'Connor AG2R Citroën Team 5:58
6 Wilco Kelderman BORA - hansgrohe 6:16
7 Alexey Lutsenko Astana - Premier Tech 7:01
8 Enric Mas Movistar Team 7:11
9 Guillaume Martin Cofidis, Solutions Crédits 8:02
10 Pello Bilbao Bahrain - Victorious 10:59

Slimmerd 13 juli 2021 21:57
Wat een heerlijke finale, amper vallei tussen de klimmen en een moordende slotklim
Sub Culture 13 juli 2021 22:06
Met dank voor het openingstopic en het heerlijke fotomateriaal!
Hopelijk echt oorlog morgen, niet wachten tot die slotklim.
Bij de start aanvallen, verstand op nul en alles geven, verdomme.
Slimmerd 13 juli 2021 22:18
Wat dat betreft had de start ook wel op 96km of 113km (zoals rit 17 2018) mogen liggen
Horsie is back 13 juli 2021 23:10
In de laatste 65 km liefst 3 vergelijkbare beklimmingen van de L'Alpe d'Huez (36,6 km à 7,73%) en dat niet eens voor een goed doel. Ga d'r maar eens aanstaan!
Koppizoektwachtwoord 13 juli 2021 23:58
De faam van de Alpe d'Huez lijkt vooral gebaseerd op de Nederlandse successen (van lang geleden) en niet op de moeilijkheidsgraad. Maar dat weet Horsie ook wel.
Horsie is back 14 juli 2021 00:14
Koppizoektwachtwoord Schreef:
-------------------------------------------------------
> De faam van de Alpe d'Huez lijkt vooral gebaseerd op de Nederlandse successen (van lang geleden) en niet op de moeilijkheidsgraad. Maar dat weet Horsie ook wel.

Natuurlijk, maar ook omdat Marco Pantani op deze klim de 3 allerbeste prestaties leverde. Behalve Lance Armstrong in een tijdrit, kwam nooit iemand binnen de 50 seconden van zijn toptijd. Natuurlijk zou één klim van 36,6 km @a 7,73% veel zwaarder zijn dan 3 afzonderlijke klimmen afgewisseld met 2 afdalingen. Maar ook al kunnen er tussen klimmen grote verschillen ontstaan, 8% gemiddeld blijft gemiddeld 8 meter stijging voor elke 100 meter.
Horsie is back 14 juli 2021 01:41
De winnaar van deze Tour de France is al bekend en het is niet Tadej Pogacar, want gisteren is Lachlan Morton in Parijs gearriveerd na 225 uren rijden en 5509 km te hebben afgelegd inclusief dus de verplaatsingen. Als ik me niet vergis is hij ook al de Mount Everest opgefietst. Sterk spul, Fisherman´s Friend.
Sub Culture 14 juli 2021 07:04
Tja, winnen in je eentje is niet moeilijk hé.
Ik zou dat ook kunnen maar sommige mensen moeten werken om den brode hé.
En dan nog op zijn savatten, aansteller.
Frederik D. 14 juli 2021 09:07
Waarom komt de één wel in de belangstelling en de ander niet? Eerst vriendjes worden met de pers?
Clavan 14 juli 2021 09:47
Ik heb er zin in. Vanmiddag samen met lokale Italianen en de verdwaalde Deen in de bar RAI2 kijken.
Curzio 14 juli 2021 09:53
Argwaan als levenshouding, het is wat.
ton duk 14 juli 2021 10:02
Goh, dat doe ik vanmiddag met (ooit) mede - prikker Ridder Kale Knikker in een Bosch cafe
Zin in..
Gr
Frederik D. 14 juli 2021 10:18
Achterdocht is een verstandige houding, al moet zo'n houding niet doorslaan tot achterlijk complotgeloof.
Wanny 14 juli 2021 12:40
Gaat geen spannende groep wegrijden denk ik. De kandidaten voor de bolletjestrui zullen geen ruimte geven aan renners die enigszins kans maken op die trui. Tenzij ze zelf allemaal mee zitten.
Wanny 14 juli 2021 13:01
6 man op kop, oa Danny van Poppel en Turgis.

Bernard hangt er ergens tussen. Peloton op 4 minuten.

Kans is groot dat de favorieten gaan strijden om de dagwinst. Waarbij de toppers uit het bergklassement misschien nog een rol kunnen spelen.
Wanny 14 juli 2021 13:03
Op kop van peloton 1 man van UAE, 1 van EF en daarna de hele ploeg van O Connor.

Tis goed weer voor Wilco, want van zon is geen sprake. Lijkt meer op het weer toen Poel LBL won.
Curzio 14 juli 2021 13:04
De kop van het peloton:
1 mannetje van UAE, die voorlopig alleen kopwerk doet
1 man van EF in zn wiel
Dan 4 stuks van AG2R
Dan Kung
Dan drie man van Movistar
Spaak 14 juli 2021 13:05
DNF Kruijswijk
Curzio 14 juli 2021 13:05
Kruijswijk stapt eruit. Respectloos, had echt nog wel een paar meter verder kunnen fietsen.
Curzio 14 juli 2021 13:06
Correctie: voor Movistar zitten er drie van Deceuninck Quickstep.
Wanny 14 juli 2021 13:07
Einde carrière: Kruijswijk
Clavan 14 juli 2021 13:13
Hangt hij z’n klerenhanger aan de wilgen?
Curzio 14 juli 2021 13:14
De rode van Nuenen trapt nog steeds met lust, mits hij gespaard blijft van pech en/of ziekte.
Heisenberg 14 juli 2021 13:26
Dit jaar vier WT-wedstrijden. Telkens tussen plaats 20 en 30. Vorig jaar in de Giro uitgevallen door corona, maar toen al wel op een 11e plaats na een matige bergetappe.

Ik denk niet dat je Kruijswijk nog als kopman op kunt stellen. Roglic, Van Aert, Vingegaard zijn beter. En dan heb je Foss, Bouwman, Oomen met betere resultaten en meer groeimarge. Kuss is een betere aanvaller en daar komt Poels ook mogelijk bij.

Als knecht heeft hij me ook nog niet kunnen overtuigen. Daar hebben Gesink en Hofstede zich al meer onderscheiden. En mogelijke aanwinsten Dennis en Tusveld ook.

En dan is er nog Dumoulin. Geen idee wat zijn rol volgend jaar wordt.

De vraag voor mij is: wat moet Jumbo in vredesnaam met Kruijswijk?
Slimmerd 14 juli 2021 13:30
Betalen tot en met 2023
Aerts 14 juli 2021 13:30
De giro mee winnen. Als Hart/Hindley kunnen winnen dan kan Steven het ook. Echter dan moet hij wel zijn conditie voor covid terug vinden.
GillesEmanuel 14 juli 2021 13:31
Helaas eens. Na zijn wonder Giro (nog goed ziek van) en dito Tour is het nooit meer iets geweest. Lijkt ook altijd heel gelaten eronder, maar dat kan perceptie zijn. Hij zal iets moeten veranderen wil er nog wat uitkomen denk ik.
Wanny 14 juli 2021 13:45
Kruijswijk heeft hartstikke mooie uitslagen gereden. Die ene Giro en podium Tour. En nog een rits mooie eindklasseringen. Totaal niet verwacht toen ie bij de profs kwam.

Lijkt me niet dat je dan plezier haalt uit het rijden voor plek 15 of 20. En het is ook geen type als Gesink die op kop gaat rossen.

Dus als ie niet nog ergens die kwaliteit van toen terug vindt, zou volgend seizoen weleens het laatste kunnen zijn.
Frederik D. 14 juli 2021 14:16
Lekker de Vuelta straks. Hup, Kruijswijk.
Marc 14 juli 2021 14:22
Kijk ook uit naar de Vuelta. Juist voor Kruijswijk.
In de ankers 14 juli 2021 14:42
Sinds Kruiswijk Corona heeft gehad is het over en sluiten, heeft daarna nooit meer op niveau gereden.
Zal nog wel een paar jaar fietsen voor de poen, maar wordt een knecht in de marge.
Geeft maar weer aan hoeveel impact een Corona besmetting kan hebben, zelfde met Sagan.
Horsie is back 14 juli 2021 14:49
In de ankers Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sinds Kruiswijk Corona heeft gehad is het over en
> sluiten, heeft daarna nooit meer op niveau
> gereden.
> Zal nog wel een paar jaar fietsen voor de poen,
> maar wordt een knecht in de marge.
> Geeft maar weer aan hoeveel impact een Corona
> besmetting kan hebben, zelfde met Sagan.

Alles is relatief natuurlijk, maar spreken we hier dan toch over long-covid wielrenners?
Topwielrenners zijn natuurlijk ook net als iedereen normale mensen.
Curzio 14 juli 2021 14:54
Op dit moment niet als kopman nee, maar verder lijkt het me toch te vroeg voor conclusies. Opeenstapeling van ziekte en pech kan al snel anderhalf wielerjaar in het water doen vallen.
diravi 14 juli 2021 15:46
Hors kattegorie die Stef Clement. Hoe heeft die gecommuniceerd in zijn tijd bij Bouygues?
El Chaba 14 juli 2021 15:54
Begrijp ik nu, dat jij de Tour kijkt op de NPO?
Marc 14 juli 2021 16:11
Dat je de ‘asj’, H, uitspreekt kan je nederlanders bezwaarlijk kwalijk nemen. Maar zo lekker hhorrss…

Ach. Vind hem verder wel goed.
Horsie is back 14 juli 2021 16:13
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Begrijp ik nu, dat jij de Tour kijkt op de NPO?

Excuzez-moi, Stef Clement is de man, die zowel een insider als een outsider is, en dus heel goed de dingen kan duiden. De organisatie-adviseur met psychologie in zijn bagage, geniet even van een verdiende vakantie.

Verder is het tot nu toe Another Day At The Races, met op enige afstand een Clavanesk figuur, die linten en blonde paardenstaarten doorknipt.
Mijn hartslag van 46 geeft me aan, dat ik tot rust kom. Is het plausibel te veronderstellen, dat de jouwe een tafje hoger is?
El Chaba 14 juli 2021 16:18
Niks kwaads over Clement hoor, ik vind hem best goed en sowieso veel beter dan Ducrot, die gelukkig op vakantie is.
Het verbaast mij slechts, dat een Belg kennelijk naar de NPO kijkt. Dat heb ik volgens mij nog nooit gehoord.
Marc 14 juli 2021 16:23
Nu Dijkstra weg is en Ducrot z’n taak wordt verdeeld vind ik de kritiek op de nos plichtmatig geneuzel.
Een Herman van der Zandt voor de nababbel ter plekke is meer dan puik, Nelissen altijd goed. En sinds Han Kok niet meer van die ellenlange vragen stelt waarin het antwoord al in besloten zit ben ik tevreden.

Maar als mensen blijven zweren bij de Belg: ook goed!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/07/2021 21:18 door Marc.
Marc 14 juli 2021 16:30
Wisten de ouderen onder ons trouwens dat Joris van den Berg de zoon is van Gerard ‘zo vader zo zoon’ van den Berg?
Ik pas sinds kort.

[nl.wikipedia.org]

Kelderman in problemen?
Mechanisch probleem!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/07/2021 16:30 door Marc.
El Chaba 14 juli 2021 16:31
Dijkstra vond ik niet slecht, alleen wat saai en clichématig. À propos, waarom is hij weg eigenlijk?
Joris van den Berg is in zijn plaats voor mij geen verslechtering en ook geen verbetering.

Naar Ducrot kan ik nog geen vijf minuten luisteren, zoveel onzin kan hij vertellen, dat ik me groen en geel aan die man erger.

Maar natuurlijk ieder zijn meug. thumbs up
Overigens luister ik inmiddels nog iets liever naar Kroon en Bellemakers op Eurosport dan naar de Wuyts en De Cauwer.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/07/2021 16:33 door El Chaba.
Curzio 14 juli 2021 16:46
MAL, Mas en Martin lossen.
Curzio 14 juli 2021 16:47
De winnaar zit in de groep gele trui. Van de bollenkandidaten alleen Woods nog aanwezig.
Horsie is back 14 juli 2021 16:48
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dijkstra vond ik niet slecht, alleen wat saai en clichématig. À propos, waarom is hij weg eigenlijk?

Reële rugklachten door het continue gewicht van al die kritiek en dan in zo'n bedompt hokje zitten. cool smiley
Curzio 14 juli 2021 16:52
Lutsenko en Bilbao al even gelost geweest maar weer terug. O'Connor en Kelderman geven nog geen krimp.
Horsie is back 14 juli 2021 16:52
De Fin sluit een monsterverbond met @Velofacts. Klimtijden zijn meteen aanwezig.
diravi 14 juli 2021 16:52
Zit in een hotel zonder VRT. In Brugge nota bene.
Curzio 14 juli 2021 16:54
Bilbao wiebelt zich naar voren.
Curzio 14 juli 2021 16:58
Voorzet Majka, aanval Pogacar. Uran, Vingegaard, O'Connor, Castro en Carapaz mee.

Nog een aanval. Alleen de eerste vier uit het klassement over.
Curzio 14 juli 2021 16:58
Uran lost. De andere twee niet.
Curzio 14 juli 2021 17:02
Carapaz komt niet op kop. Hangen en wurgen is het.
El Chaba 14 juli 2021 17:03
Haha bizar inderdaad. Maar alles beter dan niets, toch? winking smiley
Geniet van je vakantie!
Marc 14 juli 2021 17:21
Het voelt rechtvaardig dat Vinegaard 2 is.
Eindhovuh 14 juli 2021 17:22
Hoe kan die Kelderman nou weer op zijn bek zijn gegaan?
Curzio 14 juli 2021 17:25
Het was een mooi gevecht tussen de drie. Carapaz ook ferm vandaag.
Clavan 14 juli 2021 17:30
Vraag het Newton even.

Ps. Hier in Italië leeft de Tour niet echt. Dat Formolo moet knechten is helemaal verdrietig voor ze.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/07/2021 17:31 door Clavan.
El Chaba 14 juli 2021 17:36
De Tour zou daar pas echt leven als een Italiaanse klassementsrenner kans zou maken op de zege of het podium.
El Chaba 14 juli 2021 17:39
Ik had het Vingegaard zeker ook gegund, hij heeft in ieder geval een groot deel van de klim mee aan kop gereden met Pogacar. Carapaz daarentegen heeft helemaal niets gedaan en alles op zijn laatste demarrage gegooid.
Die hij overigens te vroeg aanzette maar dat terzijde.
Sinbad-the-Cyclist 14 juli 2021 17:54
Zou Poels zich zo hebben uitgesloofd (18de plek) voor het ploegenklassement of hoopte hij hier heel stiekem nog op punten?
Curzio 14 juli 2021 18:04
Te vroeg voor de etappe, ja. Maar denk dat hij op tijdswinst reed. Daarom zette hij ook door. Het was een sterke demarrage en goed geplaatst achter de motor.
Frederik D. 14 juli 2021 18:17
Op de voorlaatste klim sprokkelde Poels nog wat puntjes voor zijn bolletjes. Daarna reed hij op zijn wijze flink door in de hoop om nog eventueel nog wat puntjes te sprokkelen. Maar dat is niet gelukt. Zijn voornaamste uitdager is wellicht Pogacar. Als Pogacar morgen weer uithaalt, dan verliest Poels zijn bolletjes. Maar me dunkt dat Poels echt de bolletjes wil. Altijd mooi, die bolletjes, om uitgenodigd te worden in een tv-programma en om daarna mee te doen in de Slimste Mens. Wat weet jij van de slimheid van Poels? Die van vrouwtje Barend was abominabel.
Frederik D. 14 juli 2021 18:19
Ook Carapaz reed verstandig en plaatste op zich een mooie aanval. Maar helaas voor hem, Pogacar en Vingegaard kwamen erbij en erover. Een prachtige taaie klant, die Carapaz. Hoe is die in tijdrijden?
Horsie is back 14 juli 2021 18:23
A hard day's night voor Mark Cavendish met bijna 6 uur in het zadel. Rumor has it, dat Chris Froome inzage wil hebben in de powerfiles van de wereldtop, zoals ze ook in 2015 om het hardst om de zijne schreeuwden. Uiteraard een nieuw record voor de slotklim, pas in 2018 voor het eerst beklommen en na der Schongang op de Peyresourde en de Val-Louron was een op en in galop natuurlijk te verwachten. Nu de Tour wel op slot lijkt kunnen we ons geleidelijk voorbereiden op de OS. Is de V6 motor van de vrouwenploeg krachtig genoeg?
Frederik D. 14 juli 2021 18:24
Toch een mooie etappe. Al met al is er weinig veranderd in het AK. Maar het was toch spannend en alleszins vermakelijk kijkvoer. Jammer voor Kelderman dat 'ie viel. Misschien had hij zonder val een plaatsje op kunnen schuiven. Wie weet.
Frederik D. 14 juli 2021 18:27
V6? De opvolger van de V2? Of bedoel je de V's in de namen van de Nederlandse dames die aan topwielrennen doen?
Frederik D. 14 juli 2021 18:27
Waarom? Verklaar je nader.
El Chaba 14 juli 2021 18:30
Pogacar is klaar. Alleen als andere klassementsploegen nog voor de zege en/of verbetering van het klassement van hun kopman van willen gaan en hij gedwongen wordt om mee te gaan,zou hij de bolletjes nog kunnen winnen, maar dat verwacht ik niet.
Morgen zal het vrijwel zeker voor de aanvallers zijn. Al weet je het nooit natuurlijk..
El Chaba 14 juli 2021 18:31
Redelijk, maar zeker in een vlakke tijdrit duidelijk minder dan Pogacar Vingegaard en ook Uran.
Horsie is back 14 juli 2021 18:37
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> V6? De opvolger van de V2? Of bedoel je de V's in
> de namen van de Nederlandse dames die aan
> topwielrennen doen?

U bent erg nosy of noisy, Frederikje. Maar nu ga ik even wat anders doen.
ton duk 14 juli 2021 18:42
Marc Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wisten de ouderen onder ons trouwens dat Joris van
> den Berg de zoon is van Gerard ‘zo vader zo
> zoon’ van den Berg?
> Ik pas sinds kort.

Weet de jeugd ook dat Joris een trouwe prikker was hier onder de naam Lobee?
Gr
El Chaba 14 juli 2021 19:03
Ik wel, al behoor ik niet tot 'de jeugd'.. winking smiley
ton duk 14 juli 2021 19:23
Voor de liefhebbers : Dumoulin meldt dat ie vanavond in Tour de Limburg op L1 zit
Gr
Kuiperberg 14 juli 2021 19:39
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Toch een mooie etappe. Al met al is er weinig
> veranderd in het AK. Maar het was toch spannend en
> alleszins vermakelijk kijkvoer. Jammer voor
> Kelderman dat 'ie viel. Misschien had hij zonder
> val een plaatsje op kunnen schuiven. Wie weet.

De val van Kelderman deed me denken aan de Ronde van Baskenland, daar viel hij ook vlak voor de laatste beklimming. Het is of de duvel ermee speelt.
Carlos Danger 14 juli 2021 19:42
Als dat maar niet in het water valt.
ton duk 14 juli 2021 20:15
Tom zei zelf dat ie vandaag al voor de Olympische triatlon had getraind...
Gr
Frederik D. 14 juli 2021 20:48
Om me ook te roeren, als de Roer zich roert, dan wordt het beroerd, al is dat wel weer ontroerend.

Roer



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/07/2021 20:49 door Frederik D..
Prikdude 28 augustus 2021 14:34
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/08/2021 14:34 door Prikdude.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen