Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Nationaliteiten

Gepost door Enrico Sarto 
Enrico Sarto 15 juli 2021 17:39
Hoe vaak zal het voorgekomen zijn dat in de top 10 van een grote ronde 8 verschillende nationaliteiten staan?

Slovenië, Denemarken, Ecuador, Australië, Nederland, 2x Spanje, Kazachstan, 2x Frankrijk.

Bijna jammer dat Uran nog wegvalt.
El Chaba 15 juli 2021 17:43
Ik denk inderdaad de eerste keer, maar weten doe ik dat niet natuurlijk.
Carlos Danger 15 juli 2021 17:44
Dat zoek je op?
lodjan 15 juli 2021 18:01
Uran zal toch gewoon 10e worden? Ik zie Gaudu niet ruim twee minuten goedmaken in de tijdrit.
9 nationaliteiten dus.
Frederik D. 15 juli 2021 18:45
Wielrennen wordt steeds internationaler. Maar ik mis nog de nodige verplichte diversiteit. Een renner uit Congo en een renner uit Noord-Korea. De UCI is dus echt toe aan een diversiteitscommissie. Het liefst onder voorzitterschap, uh met als ceo, een lesbische transgendervrouw uit Oezbekistan-Oost, gesluierd en besneden. Op zijn Akwasi's nu, als ik ooit een wielrentoptien nog zie met teveel boze witte mannen, dan trap ik ze allemaal dood. Disclaimer, het voorafgaande is woordkunst. Maar terug naar het wielrennen zelf. Het wielrennen wordt steeds internationaler. Op zich is dat mooi. Maar waarom bijvoorbeeld Bahrein een ploeg sponsort, ontgaat me. Geld teveel? Mag je als voetballer voetballen in een eng land? Mag je als wielrijder uitkomen voor een eng land? Wellicht verboden vragen. Maar voorlopig mag ik ze nog stellen. Of niet?
Eindhovuh 15 juli 2021 18:51
En dan te bedenken dat normaal België plek 1 t/m 3 zou bezetten.
Horsie is back 15 juli 2021 18:57
Er is maar één internationale sport, waarde @Frederik D., en dat is hollen. Voor de muziek uit, achter de fanfare, de rattenvanger van Hamelen en de crazy ant aan. En niet te vergeten het robot dier bij de EO.
Tjappie2 15 juli 2021 21:10
Woordkunst of niet, word jij niet af en toe enorm moe van jezelf doordat je je op dit prikbord steeds als de andere kant van de Sylvana-Simons-medaille presenteert?

(Hoewel Sylvana dan nog de ballen heeft om als volksvertegenwoordiger het woord te voeren; een toetsenbord-warrior kunnen we haar niet noemen)
Nomath 16 juli 2021 00:11
Wielrennen is toch meer cultuur- dan nationaliteit-bepaald. Kijk naar het grote verschil tussen Vlaanderen en Wallonië. Vergelijk het aandeel Marokkaanse of Surinaamse Nederlanders in de top van het voetbal en het wielrennen. Nog steeds hebben de meeste Duitse wielrenners een DDR-achtergrond.
Wielrennen is meer een niche-sport, waarin kleine landen/regio's het naar rato opvallend goed doen : Vlaanderen, Denemarken, Zwitserland, Slovenie.
Meest extreem is wel het Nederlandse vrouwenwielrennen. Moeilijk te begrijpen waarom die zo sterk zijn ten opzichte van bv. Vlaanderen of Denemarken.
Remko 16 juli 2021 08:52
Nomath Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wielrennen is toch meer cultuur- dan
> nationaliteit-bepaald. Kijk naar het grote
> verschil tussen Vlaanderen en Wallonië. Vergelijk
> het aandeel Marokkaanse of Surinaamse Nederlanders
> in de top van het voetbal en het wielrennen. Nog
> steeds hebben de meeste Duitse wielrenners een
> DDR-achtergrond.
> Wielrennen is meer een niche-sport, waarin kleine
> landen/regio's het naar rato opvallend goed doen :
> Vlaanderen, Denemarken, Zwitserland, Slovenie.
> Meest extreem is wel het Nederlandse
> vrouwenwielrennen. Moeilijk te begrijpen waarom
> die zo sterk zijn ten opzichte van bv. Vlaanderen
> of Denemarken.


Omdat vrouwenwielrennen stiekem nog steeds een hele kleine sport is?
Frederik D. 16 juli 2021 10:15
Ik word niet moe van mezelf, ik word moe van de gekte van de identiteits- en diversiteitsideologie, die thans de westerse beschaving teistert. Een gekte even gek als de gekte van de complotgeloofjes. En o wee als je een gekte een gekte noemt. De Tjappies staan klaar om je in de boeien te slaan.
Curzio 16 juli 2021 10:23
Maar serieus, waarom zoek je daar niet een leuk internetforum bij waar andere mensen op zitten die daar ook over willen praten? Want, voor de duidelijkheid, dat is deze internetpagina niet. Dit is een website voor mensen die over wielrennen willen praten.

Het is een beetje alsof je je aansluit bij een evangelische kerk en dat je dan de hele tijd het woord vraagt om te praten over Bitcoin. Het mag, we leven in een vrij land, maar het slaat nergens op.
Horsie is back 16 juli 2021 12:43
Nomath Schreef:
-------------------------------------------------------

> Meest extreem is wel het Nederlandse vrouwenwielrennen. Moeilijk te begrijpen waarom die zo sterk zijn ten opzichte van bv. Vlaanderen of Denemarken.

@Nomath te begrijpen lijkt me nog wel een tafje moeilijker.
Enrico Sarto 16 juli 2021 14:54
Grappig, toen ik dit berichtje gisteren postte, stond Gaudu nog op 10.
Later op de avond was het toch Urán.
Dus toch nu al 9 verschillende nationaliteiten.
Luijt 16 juli 2021 22:15
Bedankt vooral voor die eerste volzin!
"Het wielrennen wordt steeds internationaler"
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen