Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Oranjezomer

Gepost door Eindhovuh 
Eindhovuh 18 juli 2021 22:02
Interessant item met Boogerd en schrijver Raboboek. Nu.
Sub Culture 19 juli 2021 07:10
Waar slaat dit eigenlijk op?
En dan die 'Nu', wie, wat, waar..

Kleed een topic eens wat deftig aan of maak er dan geen.
Slimmerd 19 juli 2021 08:46
Helemaal eens!

Wat was het interessante? Dat we een boek moeten kopen?
ton duk 19 juli 2021 09:47
Idd maar ik ga da boek toch niet kopen smiling smiley

Avondetappe was ook weer 3 weken aangenaam tijdsverdrijf
En ook de live-uitzendingen met tussentijdse koersduidingen waren goed te pruimen en dan nemen we de Mar'c De Triomphe als extra mee
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/07/2021 09:48 door ton duk.
Eindhovuh 19 juli 2021 14:19
Mijn god zeg. Ik zat iets te kijken en dacht mijn mede prikkers even te laten weten dat ze naar sbs6 konden schakelen of later kunnen terugkijken voor een aardige wielerdiscussie op tv. Verder niets. Wat mij betreft gooi je het lekker van het prikbord af.
veluweracer 19 juli 2021 15:08
Geen aflevering nog van gezien. Maar die van gisteravond wil ik nog zien. Tour kijken moet je ook langzaam afbouwen. Ik heb helaas ook weinig Vive le Velo gezien. Gisteren meegepikt met Bakelmans en Alvabrado.
ton duk 19 juli 2021 15:15
Ja, Eindhovuh...uwes vriendelijkheid werd weer op waarde geschat door deze (wel) en gene (niet)
gr
Remko 19 juli 2021 15:31
Ik vind die kijktips altijd wel handig. Zo ben ik via hier ook uitgekomen bij die fantastische Belga Sport afleveringen (gewoon op youtube). Over Ullrich, Boonen, Armstrong etc. Echt de moeite van het terugkijken waard.
Slimmerd 19 juli 2021 17:34
Kijktips zijn zeker handig, maar is de zender noemen dan teveel gevraagd?
TokkieSBS is voor mij geen standaard kanaal
Frederik D. 19 juli 2021 17:51
Voor mij ook niet. En inderdaad, schrijf de zender erbij en de tijd. Maar op zich zijn kijktips welkom. En ach, op hun manier zijn Derksen en Van der Gijp nog wel te pruimen. Net als die lui van het oude Top Gear. Mannetjes die nog jongens zijn en ook zichzelf in de maling nemen. Of lees je toch liever boekjes over Wittgenstein? smiling smiley
Museeuw 19 juli 2021 19:10
Bedankt voor de tip Eindhovuh, ik ga het terugkijken.

Jammer van de negatieve reacties van de trollen en tokkies.
Andere Peter 19 juli 2021 19:46
De feedback is: geef in zo'n geval even aan wat je interessant vond. Of wat het met je deed. Waar je het wel of niet mee eens was. Bv door er na het openen van het topic zoals je dat deed (daar is niks mis mee), later even op terug te komen.

Nu komt er hier niets van een inhoudelijk gesprek los. En zij die niet keken hebben nog altijd geen idee wat er dan boeiend was.
Nelis! 19 juli 2021 20:16
Pfff dames, niet zo zeiken. Die jongen geeft een kijktip, voor als je nu zou kunnen kijken. Vergeet er alleen even het kanaal bij te noemen. Hij zegt dat niet voor zichzelf, want hij kijkt toch al. Niet zo moeilijk doen, niet nodig.
Aerts 19 juli 2021 21:23
Als je niet weet op welk net 'oranjezomer' komt(totaal onbegrijpelijk m.i. als je de Nederlandse nationaliteit hebt), dan kun je dat natuurlijk ook gewoon netjes vragen.

Ik kijk elk jaar weer minder 'fietsklets-programma's). Wijzer word je er niet van en de grappen van Gijp en Derksen bewaar ik weer tot het voetbalseizoen begint. De Belg kijk ik alleen als Roglic of Groenewegen weet te winnen. Het acteerwerk van Karl maakt mijn dag altijd weer goed.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/07/2021 21:24 door Aerts.
Luijt 19 juli 2021 22:15
Kalmte zal je redden, zei mijn moeder altijd
Luijt 19 juli 2021 22:16
Niks van aantrekken, van die fetisjisten hier
Luijt 19 juli 2021 22:17
Die gast geeft gewoon een kijktip man.
El Chaba 20 juli 2021 02:40
En hij geeft gewoon een tip, man.
Maar ja, zoals gewoonlijk reageer je op persoon en niet op de inhoud. Zo kinderachtig..
Cecchini 20 juli 2021 09:33
Was er nog iets op de TV ?
Frederik D. 20 juli 2021 10:37
TV, wat is dat? Ik herinner mij dat ooit Gerrit Komrij het had over de treurbuis. Ik vragen aan mijn ouders: wat is dat, de treurbuis? De TV, zeiden ze. Wat is dat, TV, vroeg ik. Datgene dat je klasgenootjes ervan weerhoudt om een boek te lezen, zeiden mijn ouders op een toon van: einde gesprek. Wat weet jij van het boek dat je nu leest?
De zwarte trui 20 juli 2021 12:01
Een boek, wat is dat?
Horsie is back 20 juli 2021 12:15
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een boek, wat is dat?

Dat brandt bij F 451.
Frederik D. 20 juli 2021 12:37
Marc 20 juli 2021 13:12
Wat ik weet van het boek waarin ik net begonnen ben?
Wel: in het boek van Joren Vermeersch-1349, over de pest in Vlaanderen en Europa, heb ik vannacht geleerd dat het vooral de burgers en gilden waren die pogroms organiseerden en daarbij joden hebben afgeslacht. Dus met nadruk juist níet de kerk, adel en stadsbesturen. De paus heeft zelfs bullen uitgevaardigd om dit tegen te gaan. Tevergeefs.
Dat was nieuw voor me.
En dat alleen maar omdat de joden strengere hygiëne regels hebben. Zodat ze schijnbaar ietsje minder door de pest werden getroffen en daardoor verdacht werden de waterbronnen te hebben vergiftigd.
Zoals altijd, en itt wat het kleine clubje atheïsten je doen willen laten geloven, blijkt het christendom toch niet zo zwart-wit te zijn.
Aansluitend heb ik vanochtend vroeg een groot deel van de wegwedstrijd vrouwen Rio bekeken. Als opwarmertje voor as zondagochtend en dat is meteen mijn kijktip.
En omdat dit toch allemaal weer een grote terzijde is: wie is ook bij machte om komend weekeinde om drie/vier uur z’n bed uit te kruipen om de hele wegwedstrijd te gaan kijken?

De link vrouwen Rio: [youtu.be]
Horsie is back 20 juli 2021 13:39
@Marc. U vergist zich. Zaterdag moet U inderdaad om 04.00 uur aan de buis zitten om de start van de mannen te kunnen zien. Zondag, echter starten de vrouwen pas om 06.00 uur. U refereert immers aan de vrouwen. Woensdag a.s. daarentegen start de tijdrit voor vrouwen om 04.30 uur om 07.00 uur gevolgd voor de mannen.

Doorgaans staan mannen pas om 04.00 op voor Rumble and Tumble in the Jungle, zoals destijds bij Ali-Foreman. grinning smiley
Horsie is back 20 juli 2021 13:46
Een laatste off-topic opmerking. Welke song volgt er na het geluid van het afstrijken van een lucifer? Uit het land, waar Moeder Natuur met één grote streek een heel dorp in de as legde.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/07/2021 13:53 door Horsie is back.
Marc 20 juli 2021 14:01
@Horsie: bedankt. Maar wist het reeds (had m’n eerste vogelwandeling half ingecalculeerd dus ik moet echt om 03u00 op, maar da’s niet erg).

Ik kom er niet op: kan iets van Neil Young zijn.
Of Cohen.
E.v.a, maar ik schat je in op de oude meuk. Waar ik dus ook van hou.
Marc 20 juli 2021 14:06
J. Mitchell is ook van daar en verstokt rookster!

Die zegt niet zoveel meer sinds haar laatste hersenbloeding. Die hokt met Hockney geloof ik?
Horsie is back 20 juli 2021 14:09
Marc Schreef:
-------------------------------------------------------
> @Horsie: bedankt. Maar wist het reeds (had m’n
> eerste vogelwandeling half ingecalculeerd dus ik
> moet echt om 03u00 op, maar da’s niet erg).
>
> Ik kom er niet op: kan iets van Neil Young zijn.
> Of Cohen.
> E.v.a, maar ik schat je in op de oude meuk. Waar
> ik dus ook van hou.

Céline Dion met Pour que tu m'aimes encore.
Nog één ding dan. Op youtube krijg je op een gegeven moment van alles voorgeschoteld, maar dat Céline Dion fantastisch kon/kan zingen blijkt vooral uit haar tienerjaren. Niet alleen de Pogacars en Evenepoel's zijn er vlug bij.
Marc 20 juli 2021 14:22
Oeps. Ben bang dat dit zelfs voor een doorgewinterde chanson liefhebber als ondergetekende te ver gaat. (Carla Bruni van Macron valt best mee, goed zelfs).

Ondertussen heb ik mijn laatste wielerpodcast over de Tour afgeluisterd. Dus alles is weer verwerkt.
Ben wel van plan me voortaan te beperken tot In Het Wiel, De Rode Lantaarn en incidenteel De Kopgroep (als ik de nestor daar trek, maar dat gebeurt zelden nog).
De rest valt af want te ergerlijk of voegt niets toe.
Al is Tweewielers wel leuk ende charmant.

Alors: [youtu.be]
Koppizoektwachtwoord 20 juli 2021 16:12
Dat moet natuurlijk iets van Arcade Fire zijn (hoewel ik dat niet helemaal kan rijmen met de smaak van wat oudere paarden).
Marc 20 juli 2021 17:40
(een aardige zeperd van mijn kant: Bruni is met Sarkozy, die mogelijk de bak in gaat)
merijntje mortirolo 20 juli 2021 18:04
Quote
Marc
En omdat dit toch allemaal weer een grote terzijde is: wie is ook bij machte om komend weekeinde om drie/vier uur z’n bed uit te kruipen om de hele wegwedstrijd te gaan kijken?

Úit bed kruipen? Als ik des weekends mijn bed ínkruip op dat tijdstip vind ik het al knap. Ik kijk de eerste twee uurtjes wel (a)live and drinking.

Nee hoor, Prikdude en ik zouden doorhalen, geloof ik. (Oh kut. Kom jij dan maar hier, Prikdude, kmoet des avonds werken. Hoe laat finisht die shit?)
Frederik D. 20 juli 2021 18:15
Een zeperd? Ik wist dat je eventjes fout zat. Maar ik wist ook dat je je fout zou herstellen, hoor. Men mag zich vergissen. Zeker omdat ik me ook wel eens vergis. smiling smiley De mens gist en vergist zich, God wist.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/07/2021 18:17 door Frederik D..
Prikdude 20 juli 2021 18:19
Frederik D. 20 juli 2021 18:26
En wat gaan jullie drinken? Toch geen bier? Bier, dat is zo plebejisch Nederlands. Bier, da's voor tokkies. Bier, het woord al. Rijmt op gier. Wie drinkt er nou gier? Jullie misschien. Gerstenat. Uit gerst valt zelfs geen fatsoenlijk brood te bakken. Volg verder: Baking Bread. Waarin Schrödinger zijn kat braadt en in dubbele spleten staart. In cauda venenum. Zo is het vleugellamme peerd ook weer tevree.
Prikdude 20 juli 2021 18:39
ALS dit zou doorgaan drinkt mortirolo waarschijnlijk Leffe, allerhande wijn (maar niet van de AH) en/of gin-tonic. Ik bier en gin-tonic. Merijntje hield wel eens wijnproeverijen en daar viel ik vaak al enigszins uit de toon door mijn eigen mee gebrachte bier te drinken. Tjappie zou er dan trouwens ook bij en zich vanaf het moment dat de groep met o.a. Nibali, Van Aert, Valverde, Mollema, Bennett, Dunbar, Ciccone en Sepulveda voorgoed afscheid, storten op kinderkopstootjes naast het reeds genuttigde bier. In goed gezelschap is alles lekker.

Wijn eindigt trouwens op azijn, maar daarvan was bekend dat jij een stevig innemer -en pisser- bent.
ton duk 20 juli 2021 18:47
Ikke bier of IKI BEER (de pepper is heerlijk)
Gr
Frederik D. 20 juli 2021 18:49
Vreselijk, hè, een vrolijk scepticisme. Zou verboden moeten worden. Nee, dan het o "gezellige" tokkiegebeuren.

Een wijntje op zijn tijd, niets mis mee. Maar waar laten jullie al die alcohol? Na drie, vier wijntjes vind ik het welletjes, hoor.

Om eerlijk te zijn, mensen met teveel op zijn noch gezellig noch boeiend. Tussen ons geschreven, ze zijn oervervelend. Maar jij vindt dat azijnpisserij? Ik zou zeggen, goede smaak.

Verder, ach, je gaat je gang maar. Zo liberaal ben ik wel. Zouden meer mensen moeten zijn.
Frederik D. 20 juli 2021 18:50
Ikke. Is dat in het Noors niet: niet?
Luijt 20 juli 2021 19:08
Fijn dat je de boel een beetje in de gaten houdt en hier en daar, waar dat nodig is, de mensen een op hun plaats zet. Ordnung muss sein!
Andere Peter 20 juli 2021 19:31
Totaal onzinnig verwijt naar El Chaba, die jou niet aanspreekt op Ordnung, maar op iets anders. Je deed overigens zelf wat je hem onterecht verwijt: de boel een beetje in de gaten houden en niets inhoudelijks toevoegen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/07/2021 19:32 door Andere Peter.
El Chaba 20 juli 2021 23:47
Zoals gewoonlijk ga je niet in op de inhoud.
Quod erat demonstrandum.
Tjappie2 20 juli 2021 23:53
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------

>
> Een wijntje op zijn tijd, niets mis mee. Maar waar
> laten jullie al die alcohol? Na drie, vier
> wijntjes vind ik het welletjes, hoor.


Ik denk dat je het toch niet helemaal begrijpt. Een "wijntje voor de gezelligheid" (of hoe je het ook zou willen formuleren), dat is voor een bepaald slag mensen wellicht haalbaar, maar niet voor de meerderheid van de bevolking (en daaronder bevinden zich zeker ondergetekende, Merijntje en Prikdude). Is dat erg? Nee. Maar wat meer begrip zou wel aardig zijn.

Wellicht komt dat begrip als je dit lied tot je door laat drinken, uh dringen:
Drinklied
Koppizoektwachtwoord 21 juli 2021 00:00
Ach gos, daar zie ik Maarten van Roozendaal. Wat was die goed.
Louise Michel 21 juli 2021 07:00
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> TV, wat is dat? Ik herinner mij dat ooit Gerrit
> Komrij het had over de treurbuis. Ik vragen aan
> mijn ouders: wat is dat, de treurbuis? De TV,
> zeiden ze. Wat is dat, TV, vroeg ik. Datgene dat
> je klasgenootjes ervan weerhoudt om een boek te
> lezen, zeiden mijn ouders op een toon van: einde
> gesprek. Wat weet jij van het boek dat je nu
> leest?

Na het lezen van wat maatschappijkritisch werk (Een land van kleine buffers van Dirk Bezemer, Ode aan het klootjesvolk van Coos Huijsen en De tirannie van verdienste van Michael J. Sandel) ben ik wel weer toe aan een roman. Daarom de De herinnerde soldaat in huis gehaald. Een verhaal dat zich afspeelt in het België (Kortrijk) van vlak na de WO1 en is uitgedacht door een schrijfster die woont in de stad waar Mollema als middelbare scholier naar school ging (met de fiets vanuit Zuidhorn en zo wielrenner werd). Mooier dan dat wordt het denk ik niet (moet nog beginnen).
merijntje mortirolo 21 juli 2021 07:07
Quote
Frederik
Maar waar laten jullie al die alcohol?

Wij drieën zijn oneindige vaten. Zo weinig als wij slapen zoveel drinken wij.

Zal vandaag eens proberen te turven wat Prikdude en ik naar binnen werken.

Is het weer zo ver? Ja, het is weer zo ver. Dankzij corona zie ik die mafketel vaker dan ooit.

Eerst op bezoek bij mijn kleinkind dat vandaag twee wordt. In 'mijn' huis in Vlaardingen waarin ik al een maand of twee niet meer geweest ben. En naar haar oma, 'mijn' wijf, dat ik ook al twee maanden niet gezien heb en zo af en toe liever inruil voor een ander, jonger, lekkerder exemplaar, maar goed, dit is een wielerprikbord hè?!

Ik heb er wel een op het oog trouwens, ze is slechts twaalf jaar jonger dan ik en was hier vorige w

HUP koers!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2021 07:12 door merijntje mortirolo.
Frederik D. 21 juli 2021 08:31
Ik werd ervan beschuldigd een azijnpisser te zijn. Maar de beschuldiger is blijkbaar zelf een azijnpisser die niet tegen bedenkingen kan. Jij echter kan er wel tegen en reageert normaal. Waarvoor mijn dank.

Mijn bezwaar tegen het gezuip is: men gaat dom leuteren, men gaat luid brullen en men ondermijnt de gezondheid en eventueel de veiligheid.

Maar goed, jullie denken er anders over.

Hoe men een jongere vrouw weet te versieren, snap ik niet. Zal wel aan mijn uitstraling liggen. Geen vrolijke narcistische losbol maar een begrijpende, verantwoordelijke ernstige man, die soms zijn kleindochter een beetje plaagt die het op haar beurt soms wel een beetje grappig vindt. Ik wens je veel plezier, ook met je kleinkind. En stuur maar de dochter van je vriendin langs. smiling smiley Kan ze mooi zuigen, stofzuigen dus. smiling smiley
Frederik D. 21 juli 2021 08:35
Ik ken al die boeken niet. Dus bedankt voor je reactie. Mijns inziens mag er in topics die zich niet echt richten op een wedstrijd, ook gesproken worden over bijvoorbeeld boeken.
merijntje mortirolo 21 juli 2021 10:06
Quote
Frederik
Mijn bezwaar tegen het gezuip is: men gaat dom leuteren, men gaat luid brullen en men ondermijnt de gezondheid en eventueel de veiligheid.

Ik drink bij voorkeur alleen of in gezelschap dat mijn tempo en duur (enigszins) kan bijhouden. Dom lullen doet dan iedereen, al vinden we dat zelf vaak niet. Schreeuwen doen we niet, nou Prikdude deed dat vroeger wel eens, maar de laatste jaren toch ook niet meer. Onze veiligheid is zelden in het geding, die van 'derden' nimmer en over onze gezondheid denken we zo min mogelijk na. (In principe spreek ik voor mezelf, maar het 'we' komt denk ik aardig in de buurt bij mijn twee drinkebroers).

Ik heb net vierenhalf liter vruchten- en groentesap gemaakt en beloon mijzelf nu met een blond biertje onder de douche, voordat ik naar Vlaardingen en Leiden trek. Deze twee dagen 'weekend' zal ik naar mijn eigen wens invullen. En nee, gezond kan dit niet zijn, maar ik leef toch niet lang meer.

Straks bubbels op de kleine in Vlaardingen en dan duiken Prikdude en ik ergens een sloot in. We gaan blowen, zuipen (wodka mixen met fruitsap: good idea) en aan de X, als ik die niet vergeet mee te nemen uit V. Misschien verzuipen we wel. Met je veiligheid...

Jongere vrouwen versieren doe ik niet, dit gebeurt geheel toevallig. Zij 'versierde' mij eigenlijk. Op mijn lievelingsterras. Ze is de dochter van iemand die ik al zeven jaar ken. 'Moeders' vindt ons maar raar samen, vertelde ze aan mijn beste mattie hier in de stad (het dorp): "Ze kenden elkaar voor dinsdag helemaal niet en zijn nu al vier dagen samen op stap.'

(De vorige was nog heel wat jonger, maar daar mag niet over gepraat worden).

Mijn stiefdochter is een lui zwijn, daar heb je stofzuigend niet veel aan. Het is wel een mooie dame. Beetje volgetatoeëerd, maar dat zie je nauwelijks op haar huidskleur. Zeker in de zomer niet, dan is ze pikzwart.

Mijn kleindochter is prachtig, er volgt vandaag vast een foto op mijn 'zakelijke' twitter: opa baard en het 'kleine zoete mormeltje' (dixit Prikdude) zijn best een kek stel. Mijn moeder appt me nu zojuist dat ze de houten speelgoedbus die ik voor mijn tweede verjaardag kreeg kwijt wil. "Is dat niet iets voor de kleine van Nancy?" Even afgezien van het 'toeval' dat ze precies op de tweede verjaardag appt, word ik nogal pissig van het feit dat ze die kleine dus niet als mijn kleine ziet. Nu ga ik mijn moeder boos terugappen. De bitch.

Over de sportzomer: ik zag net een item over Candy Jacobs die niet naar de OS kan vanwege een coronabesmetting. Vroeger in Uitgeest hadden we even de 'grootste skateboardbaan van Europa,' ik vond het als kind altijd wel interessante gasten, die skaters. Die Candy is ook wel een aparte. [eenvandaag.avrotros.nl]

Leuk topic.

HUP jonge wijven koers!
Prikdude 21 juli 2021 11:49
Zo blij dat dit al van je hart is, kunnen we straks tenminste gewoon zwijgend drinken. Als twee Tip Maruggs. En in plaats van zwemmen, aeronautisch slootje springen. De Morgen Loeit Weer Aan, mijnzus wat een fenomenaal boek.

En Frederik, het was slechts een scherts. En voor het onderstrepen ervan stoot ik alle verantwoordelijkheid af. Om nog iets onzinnigs te zeggen: aan hen die niet weten wat Oranjezomer is of waar het te vinden, wat je er ook van vindt, is dit topic niet gericht. Anders was de titel wel Dione's Dikke Darm geweest. Of Karls Kutje. Of 'Begrijpend lezen voor incestkinderen'.

Prima topic Eindhovuh, schreidt zo voort!
Eindhovuh 21 juli 2021 16:42
Geniet ervan Massimo!
Frederik D. 21 juli 2021 18:03
smiling smiley

Een schoolse samenvatting:
Samenvatting

Het boek zal vast wel dieper zijn dan in het boekverslag naar voren komt. Maar ook het boekverslag suggereert een boek dat zeer leesbaar is, zeer genietbaar.

Ik ken het boek uit andere recensies. Ook daar was er sprake van lof.

Iemands innerlijk leven is vaak anders dan iemands uiterlijk leven.
Luijt 21 juli 2021 22:23
Heerlijk! Mille grazie aan beide heren. Love you guys! Kus voor jullie beiden uit Fopollo!
Cecchini 22 juli 2021 12:45
Luijt, ik heb met je te doen. Ik ken de klappen van de zweep van beiden ook maar al te goed.
merijntje mortirolo 22 juli 2021 14:58
kEpput idee dat ik gister naast de twee blonde biertjes thuis en iets minder dan een fles cava in Vlaardingen, 15 blikjes HJ en drie (bijna vier?) halve liters Keizerskroon en anderhalve joint op heb. Prikdude 16 HJ en 5 Keizerskroon en een halve joint, denk ik. Nog voor tweeën stortte ik ter banke. Prikdude, de lieverd, deed mij mijn bril af, bracht een kussen en deken en ik viel in een diepe slaap. Van twee uurtjes.

Vanmorgen twee Keizerskroon als ontbijt, nu een blond biertje onder de douche en een glas wijn of twee en klaar voor werk!

tStelt ook allemaal niet zo veel voor hè, dit leven?

HUP Prikdude koers!
Louise Michel 22 juli 2021 18:22
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een wijntje op zijn tijd, niets mis mee. Maar waar
> laten jullie al die alcohol? Na drie, vier
> wijntjes vind ik het welletjes, hoor.

Ik las zojuist dat de opwarming een geografische verschuiving veroorzaakt voor de wijnkwaliteit.

Quote

Hoe klimaatverandering de smaak van wijnen verandert
De extra warmte en droogte die klimaatverandering met zich meebrengt, beïnvloeden de productie en dus ook de smaak van wijn. In traditionele wijnregio’s zoals Frankrijk of Italië krijgen wijnmakers het daardoor steeds moeilijker, maar koelere regio’s zoals België gaan erop vooruit...


[www.vrt.be]

Straks is België niet alleen maar enorm geliefd vanwege het feit dat dit kleine land structureel de beste beste wielrenners voortbrengt maar ook vanwege de productie van de beste wijnen! Ik weet wel dat een goede wijn maken meer vraagt dan een geschikt klimaat alleen, je hebt namelijk ook wijnmakers nodig die het hun vak verstaan. Gelukkig twijfel ik niet aan de kunde van de Belgen want ik las ook zojuist dat België de innovatieladder aanvoert!
Andere Peter 22 juli 2021 19:48
Gast, als die golfstroom effe omdraait, dan lopen er ijsberen in België.
Luijt 23 juli 2021 21:18
Het zijn lieverds
Luijt 23 juli 2021 21:20
"Gast"
Leuk dat jij je van dit soort woorden bedient!
El Chaba 24 juli 2021 13:53
Ik die van jullie ook. Altijd het wij-zij denken. 'Mijn vriendjes' hier kunnen niks fout doen, wat voor onzin ze ook schrijven, want het zijn nou eenmaal mijn vriendjes. En vice versa.
Zo ongelofelijk kinderachtig.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen