Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Niek Kimmann!

Gepost door lodjan 
lodjan 30 juli 2021 06:55
Hij BMX-t naar goud met een breukje in zijn knie.
lodjan 30 juli 2021 07:38
Kimmann na gouden race: 'Ik snap er geen fluit van hoe dit kan' - [nos.nl]
Eindhovuh 30 juli 2021 07:45
Heel knap, qua explosieve kracht lijkt het nog het meest op baanwielrennen.
ton duk 30 juli 2021 07:53
en Merel fladdert naar BRONS !!!
gr
Curzio 30 juli 2021 08:45
Scheurtje in de knieschijf. Dat is dat ding wat je voelt voorop. Sommige van de wat meer sensatiezoekende media maken er dan "gebroken knie" van. Ik doel hier niet op de Trouw.
Wanny 30 juli 2021 08:56
Als de baanwielrenners enigszins naar verwachting presteren, dan staat de KNWU er goed op.
Clavan 30 juli 2021 10:38
Let op. De Britten hebben weer wat marginal gains ontdekt voor deze OS.
Speciaal voor Horsie en andere cijfer fetisjist:

Team GB's secret smaller-pitch chains
Horsie is back 30 juli 2021 12:45
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Let op. De Britten hebben weer wat marginal gains
> ontdekt voor deze OS.
> Speciaal voor Horsie en andere cijfer fetisjist:
>
> [url=https://www.cyclingweekly.com/news/team-gbs-s
> ecret-smaller-pitch-chains-break-cover-ahead-of-ol
> ympic-track-cycling-events]Team GB's secret
> smaller-pitch chains[/url]

Thnx Clavan, maar verder wel blijven opletten.
Dit is al dagen geleden (niet dit CW artikel) door Horsie op deze prik gesignaleerd. Van de aero-guru, die ook een prachtige graph maakte van de ITT bij de mannen.
Horsie is back 30 juli 2021 12:47
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> en Merel fladdert naar BRONS !!!
> gr

Nog niks gezien, maar zag wel, dat Laura Smulders roemloos als DNF in de halve finale werd uitgeschakeld. How come?
Horsie is back 30 juli 2021 12:49
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Heel knap, qua explosieve kracht lijkt het nog het
> meest op baanwielrennen.

De stilstaande start ja met overigens een extreem klein verzet. Dan houdt elke vergelijking op.
ton duk 30 juli 2021 15:02
Valpartij in 1e heat, meen ik. Daarna geen snelheid meer
Gr
De zwarte trui 30 juli 2021 15:55
Theo Bos meldde in de In het wiel podcast dat Niek een jaar geleden ter afwisseling kort met de baanmannen mee heeft getraind. Theo kon hem toen niet bijhouden en Niek zat slechts op een kleine 3 tienden achter Roy.
Eddy Veen 30 juli 2021 16:30
Misschien kan hij in Parijs aan de bak als Roy met pensioen is: Jeffrey 1993, Niek 1996, Harrie 1997.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/07/2021 16:32 door Eddy Veen.
Cecchini 30 juli 2021 16:40
Dat BMX heeft toch een hoog shorttrack gehalte. Merel Smulders was al min of meer uitgeschakeld, maar door een paar knullige valpartijen van tegenstanders kwam ze per toeval nog in de finale terecht. Remember Steven Bradbury

[www.youtube.com]
Carlos Danger 30 juli 2021 18:37
De Belgen van Sporza gaan voor een compromis en houden het op een gescheurde knie.
Frederik D. 30 juli 2021 18:45
Knie? Of knieschijf? Een knie-soor die erop let?
Horsie is back 30 juli 2021 20:24
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Theo Bos meldde in de In het wiel podcast dat Niek een jaar geleden ter afwisseling kort met de baanmannen mee heeft getraind. Theo kon hem toen niet bijhouden en Niek zat slechts op een kleine 3 tienden achter Roy.

Podcast nog niet beluisterd, dus bedankt voor deze hint. Dan heb je het over de stilstaande start (over welke afstand?, ga dus op zoek naar het antwoord). De stilstaande start vanaf een heuvel waarin ze binnen luttele seconden wel de 60 km/h halen vereist uiteraard een zéér hoog piekvermogen, want cruciaal is tenslotte om na de razende afdaling in een zo goed mogelijke uitgangspositie te komen. Ze trainen daar eindeloos op (zo kwam ik onlangs een lachende Laura Smulders tegen samen met een aantal andere BMXers op een bijna verlaten landweg daarop aan het trainen). Daarna moeten ze regelmatig hun benen stilhouden wat voor een baanrenner een absolute doodzonde is. Dus hoezo dan nog met baanwielrennen vergelijken.

Met een klein verzet heel snel een maximale snelheid halen is een koud kunstje. Bij zo'n heuvelstart geeft de natuur snel toe in tegenstelling tot op de vlakke grond laat staan op een helling van 10 %. Horsie heeft het allemaal gedaan. Aanvankelijk zijn de BMXers net als de beroemde schildpad, die als eerste zijn pas mag zetten, veel sneller dan de baanwielrenners, die wel met een normaal verzet starten, hoewel de team sprint starters wel met een kleiner verzet starten, want zij zijn immers snel klaar. De eerste echte aero-goeroe van de wereld, Chet Kyle, heeft samen met een collega, zo'n 45 jaar geleden met twee renners onderzocht hoe 100 yards tijden zich verhouden als ze met verschillende verzetten zijn gereden.

Waar wil ik naar toe? Op een koude novemberdag vorig jaar werd op een verlaten vliegveldbaan een challenge gedaan tussen een FD van de teamsprintploeg, een BMXer (broer van) en een mountainbiker (Clavan spitst nu zijn oren, maar het betrof hier een CCE, Cross-Country Eliminator). Op youtube werd een video geplaatst onder de titel SPRINT RACE // BMX vs MTB vs TRACK. Intussen is deze video met 3,6 miljoen views onwaarschijnlijk goed bekeken in binnen- en buitenland.

In deze video zie je dus ineens alle facetten van een stilstaande start in één groot shot gevangen en dus ook de overeenkomsten, maar ook heel snel de verschillen tussen de BMX/MTB en de BAAN. Ooit zag ik ook een Zwitserse militaire postbode Shut-up-legs verslaan over een 200m met stilstaande start.

En dan maar te zwijgen van die postbode jongstleden zaterdag, die geeneens een bel op haar fiets had. grinning smiley
El Chaba 01 augustus 2021 14:47
Zit je klaar, Horsie? winking smiley
Horsie is back 01 augustus 2021 19:31
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zit je klaar, Horsie? winking smiley

Ben erg benieuwd naar de ontwikkeling van het baanwielrennen na bijna anderhalf jaar afwezigheid in de toch al ver doorgevoerde, gestandaardiseerde baansport. De vrouwen mogen op de teamsprint beginnen en dan komen de mannen met hun ploegenachtervolging in de baan. Op dinsdag moeten de finalisten opt de teamsprint 3 keer in nauwelijks 2 uur aan de bak. Nederland heeft als enige land vier renners tot zijn beschikking. Dus krijgt Jeffrey Hoogland een uurtje rust.

Het zal ongetwijfeld uitgezonden worden en zit ik om met jouw woorden te spreken klaar. Maar bij baanwielrennen moet er altijd geanalyseerd worden, dus de 40 seconden plus race zal iets langer vergen om te verteren.

Maar vantevoren hoop ik dinsdag te kunnen constateren, dat Chloé Dygert in de ploegenachtervolging weer haar niveau benadert en niet hoeft te huilen.
El Chaba 01 augustus 2021 19:38
Ik bedoelde de OS finale 100 meter sprint atletiek bij de mannen.. winking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/08/2021 19:38 door El Chaba.
Horsie is back 01 augustus 2021 19:55
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik bedoelde de OS finale 100 meter sprint atletiek
> bij de mannen.. winking smiley

Verrek, beroepsdeformatie. Ik dacht al.

Heb het gezien ja. In het jaar 2135 halen de vrouwen de mannen echt wel in. Verschil hier maar 0,81s.
De atletiek verkeert door de technologische ontwikkeling op het vlak van schoenen in een meno c.q. peno pauze. Verwarrend, progressie, maar ook high en low responders. Zelfs Usain Bolt was al ongerust geworden.
El Chaba 01 augustus 2021 20:08
Eerste keer dat een 'Italiaan' de 100m sprint atletiek won op de OS.
Ik moest meteen denken aan Pietro Mennea, al was dat natuurlijk op de 200m. Volgens mij was dat met een wereldrecord, dat nog heel lang bleef staan.
Cecchini 01 augustus 2021 20:24
19.72 sec zo uit het hoofd.

Een Olympisch topic over alle sporten had niet misstaan. Zou naast de boreale discussies van Frederik D. toch ook bestaansrecht moeten hebben. Zo heb ik echt zin om die Hollandse hockey kakkers eens de les te lezen. Niet gek met zo’n coach met een puberaal kapsel.
Carlos Danger 01 augustus 2021 21:24
Maar toch niet op de OS, maar op de Universiade in Mexico. Eén jaar later werd hij
Olympisch kampioen op de, door de Amerikanen geboycotte, Spelen in Moskou.
Horsie is back 01 augustus 2021 22:59
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Eerste keer dat een 'Italiaan' de 100m sprint atletiek won op de OS.
> Ik moest meteen denken aan Pietro Mennea, al was dat natuurlijk op de 200m. Volgens mij was dat met een wereldrecord, dat nog heel lang bleef staan.

Op grote hoogte en met 1,8m/s rugwind, dus het was wel wat je zou moeten noemen een flatteus WR.
Hij verbeterde overigens een 11 jaar oud WR met 0,11s op dezelfde baan totstandgekomen en 17 later later walste Michael Johnson er met 19,32s over heen.
Andere Peter 02 augustus 2021 00:22
Als Europees record staat die 19,72 nog steeds. Na 42 jaar dus.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen