Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Toestand Sonny Colbrelli

Gepost door El Chaba 
El Chaba 21 maart 2022 22:03
BAHRAIN VICTORIOUS BEVESTIGT: TOESTAND SONNY COLBRELLI STABIEL

De situatie van Sonny Colbrelli is stabiel, zo heeft zijn ploeg Bahrain Victorious laten weten in een eerste persbericht. De Italiaan zakte direct na afloop van de openingsetappe in elkaar en werd, na een hartmassage door het medische team, ter plaatse afgevoerd naar het ziekenhuis.

Colbrelli werd vervoerd naar het Universitair Ziekenhuis van Girona, waar hij door de dienstdoende artsen in de gaten wordt gehouden. “Na de sprint in de openingsetappe van de Ronde van Catalonië viel Sonny Colbrelli bewusteloos neer. Hij onderging verdere medische hulp en hij verkeerde in stabiele toestand toen hij in een ambulance naar het ziekenhuis van Girona werd gebracht”, staat er in het persbericht.

“Daar zal zijn toestand verder worden onderzocht. Bahrain Victorious wil de organisatoren en de medische teams bedanken voor hun steun en hulp. Er volgen nog verdere updates.”

De Europese kampioen, die pas net terug is in koers na een periode van ziekte, is bij kennis en kan ook praten en bewegen, maar voelt zich wel slecht. Dat liet de ploeg eerder weten aan onder meer Velonews.
El Chaba 21 maart 2022 22:31
veluweracer 22 maart 2022 10:10
Is Sonny toevallig 'gevaccineerd'? Daar zul je ze niet over horen natuurlijk.
Cecchini 22 maart 2022 10:18
Met dit soort vragen moet je bij Willem Engel zijn.
El Chaba 22 maart 2022 10:25
Laten we hopen dat die engerd voor een lange tijd wordt opgeborgen.
Eindhovuh 22 maart 2022 10:55
Doe eens niet zo gek idioot.
Eindhovuh 22 maart 2022 10:55
Heftig bericht. Hopelijk vinden ze de oorzaak.
El Chaba 22 maart 2022 11:04
[www.wielerflits.nl]

ORGANISATIE RONDE VAN CATALONIË: SONNY COLBRELLI KREEG HARTSTILSTAND

De organisatie van de Ronde van Catalonië heeft in een officieel persbericht meer uitleg gegeven omtrent de (gezondheids)situatie van Sonny Colbrelli. De Italiaan zakte direct na afloop van de openingsetappe in elkaar. De renner van Bahrain Victorious werd getroffen door een hartstilstand, zo blijkt nu.

De Europese kampioen, die nog als tweede over de streep kwam in Sant Feliu de Guíxols, verloor vrijwel direct na de finish plots het bewustzijn. “Met stuiptrekkingen die leidden tot een hartstilstand. Hulpverleners zijn vervolgens in actie geschoten en hebben de situatie kunnen omdraaien met behulp van een hartmassage en een defibrillator. De toestand van de renner werd gestabiliseerd en hij werd naar het ziekenhuis vervoerd.”

Colbrelli werd vervoerd naar het Universitair Ziekenhuis van Girona, waar hij door de dienstdoende artsen in de gaten wordt gehouden. De 31-jarige Italiaan was in de ambulance weer bij bewustzijn, zo liet zijn werkgever Bahrain Victorious maandagavond al weten in een eerste persbericht. Er worden in het ziekenhuis nog extra onderzoeken uitgevoerd. De situatie van Colbrelli is momenteel stabiel.

Colbrelli reageert op steunbetuigingen
Op social media regent het intussen steunbetuigingen aan het adres van Colbrelli. Zo wenste Remco Evenepoel zijn collega-wielrenner beterschap. Net als Michael Matthews, die Colbrelli maandag van de zege wist te houden in Catalonië. “Ik hoop dat je oké bent, vriend, ik wens je een spoedig herstel”, laat Matthews weten via Instagram. Colbrelli reageerde als volgt: “Heel erg bedankt. En nog gefeliciteerd”, doelt hij op de zege van Matthews.
Eindhovuh 22 maart 2022 11:35
Nelis! 22 maart 2022 11:41
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is Sonny toevallig 'gevaccineerd'? Daar zul je ze
> niet over horen natuurlijk.

Dat mensen dom zijn, is nog niet zo'n probleem. Dat is vaak niet hun eigen schuld. Dat ze hun eigen domheid niet inzien, of proberen te camoufleren door alwetend te gaan doen of ongenuanceerde onzin te gaan braken... dat is wel een probleem.
Meneer 60% 22 maart 2022 11:46
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is Sonny toevallig 'gevaccineerd'? Daar zul je ze
> niet over horen natuurlijk.

Echt? Gaan wappies de komende jaren bij elk hartprobleem van wie dan ook de link leggen met vaccinaties? Hartproblemen bij wielrenners kwam tot twee jaar geleden ook helemaal niet voor natuurlijk.
Clavan 22 maart 2022 12:45
Ja hallo. We gaan toch geen feiten brengen hè. Zo is er niks meer aan.
veluweracer 22 maart 2022 13:16
Meneer 60% Schreef:
-------------------------------------------------------
> veluweracer Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Is Sonny toevallig 'gevaccineerd'? Daar zul je
> ze
> > niet over horen natuurlijk.
>
> Echt? Gaan wappies de komende jaren bij elk
> hartprobleem van wie dan ook de link leggen met
> vaccinaties? Hartproblemen bij wielrenners kwam
> tot twee jaar geleden ook helemaal niet voor
> natuurlijk.

Dat is nu juist zo slim van de hele criminele club om iets in te spuiten wat hele normale aandoeningen veroorzaakt. Een bloedpropje hier, een onsteking daar. Als je zelf slachtoffer bent van deze global hoax dan reageer je veel meer gelaten op dit soort berichten. Angst voor wat nog komen gaat. Onzekerheid maakt mild.
Eindhovuh 22 maart 2022 13:43
Ok, jij bent echt van het padje.
Bizar. Erger dan ik dacht. Wellicht beter bij wielrenberichten blijven.
El Chaba 22 maart 2022 13:47
Patrick Lefevere spreekt zowaar gelukkig verstandige taal:

[www.wielerflits.nl]

PATRICK LEFEVERE NA HARTSTILSTAND COLBRELLI: “EXTRA SCREENINGS NA COVIDBESMETTING IS EEN MUST”
Patrick Lefevere na hartstilstand Colbrelli: “Extra screenings na covidbesmetting is een must”

Het lijkt allemaal goed af te lopen met Sonny Colbrelli. Maar zijn hartstilstand laat niemand onberoerd. Ook Patrick Lefevere is er niet gerust in. “Omdat ik weet wat de gevolgen kunnen zijn. Je ziet het in de maatschappij, waarom zou het in de sport anders zijn? Het maant in elk geval aan tot voorzichtigheid.”

In de nieuwe RIDE Magazine lees je een uitgebreid interview met Remco Evenepoel. Bestel hem nu online en krijg hem gratis thuisbezorgd.
“Met de rest van het peloton heb ik niet zoveel contact”, antwoordt Lefevere op onze vraag of de hartstilstand van Sonny Colbrelli nazindert bij renners en teams. “Maar ik ben wel bang voor mijn team en mijn renners”, windt hij er geen doekjes om. “Omdat ik weet wat de gevolgen kunnen zijn van covid.”

Colbrelli miste Milaan-Sanremo door bronchitis, maar raakte naar verluidt in januari ook besmet met het coronavirus. Het maant aan tot extreme voorzichtigheid, zegt de teambaas van Quick-Step-Alpha Vinyl. “Let wel, ik spreek me niet uit over het geval Colbrelli, misschien heeft het er zelfs niets mee te maken. Maar als er bij ons nu iemand ziek wordt, nemen we geen risico. Eerst op non-actief en voor de renner in kwestie hervat, moet hij hartonderzoeken ondergaan.”

“Als je in mijn tijd koorts of griep had, nam je een paar aspirines en koerste je gewoon voort”, zegt Lefevere. “Zo ging dat. Maar door de jaren heen leerde ik in Italië, eerst bij GB-MG, later bij Mapei, om geen zieke renners te laten koersen. Dat wilden ze daar niet, zeker niet met koorts. Maar met covid gaan we nu nog een stap verder. Niemand had gedacht dat dat virus zo’n impact zou hebben op ons organisme.”

Langer uitzieken dan normaal
“Bij de een zet het zich op de longen, bij de ander op het hart, zoals bij Tim Declercq. Hij heeft overigens geluk gehad, met een ontsteking op het hartzakje. Voor hetzelfde geld was het fin de carrière. Sommigen, zoals Yves Lampaert, Julian Alaphilippe en Mattia Cattaneo, merk je dat ze veel langer moeten uitzieken dan normaal. Andere voelen er dan weer niets van. Nog bij anderen gaat het in golven. De ene dag zijn ze beter, de volgende liggen ze weer in bed.”

“Daarom werken we nu toch anders dan vroeger”, zegt Lefevere. “Na het uitzieken, moeten onze renners naar de cardioloog voor de nodige testen. De situatie maant aan tot extreme voorzichtigheid. Kijk naar de maatschappij. Waarom zou het in de sport anders zijn? Er zijn jonge renners die sterven in hun slaap, voetballer stuiken neer op het veld. Er staat ook geen leeftijd op. Daarom pleit ik ook voor nog meer hartscreening bij jonge renners.”

Lefevere werkt al meer dan tien jaar samen met de befaamde cardioloog Pedro Brugada. “Wij waren inderdaad een van de eersten die Brugada drie dagen per jaar meeneemt met de ploeg om hartritmestoornisssen op te sporen. Dat kost me wat centen, maar geen mensenleven is het waard om niet in te investeren. We hebben er intussen ook een paar ontdekt, zoals Gianni Meersman destijds en Zdeněk Štybar. Brugada pleit overigens voor nog meer screenings bij jonge sporters en ik volg hem daarin helemaal.”
El Chaba 22 maart 2022 13:51
Helemaal mee eens, maar je weet ook dat die corana wappie's voor geen enkele reden vatbaar zijn.
Het frappante blijft voor mij toch, dat die imbecielen geen spoortje bewijs hebben voor hun complottheorieën, maar dat zelf niet inzien.
Nelis! 22 maart 2022 13:53
Zo zie je maar dat Lefevere, als er geen hypo dwars zit, toch fatsoenlijke dingen kan zeggen.
clootje 22 maart 2022 16:53
Dat zouden ze niet alleen moeten adviseren na een COVID infectie maar ook bij andere (virale) infecties. Ook daarbij is er een verhoogde kans op een pericarditis was bij inspanning kan leiden tot ernstige ritmestoornissen. Topsport bedrijven enkele dagen na zo’n infectie is onverantwoord.
Horsie is back 22 maart 2022 20:38
Sonny Colbrelli schijnt 100m na de ultieme bergop finish van zijn racefiets te zijn gevallen. Dit werd dan overigens vakkundig buiten beeld gehouden. Achteraf bekeken leek hij richting finish al niet meer zo stabiel te rijden. De voorafgaande atletische prestatie is niet de oorzaak, want anders zouden we immers bijna elke dag een wielrenner al dan niet meteen dood van de fiets af zien vallen. Als hij een hartslagmeter heeft omgehad kan dat veel verduidelijken, los van de directe oorzaak. Infecties, ontstekingen, het "vërmogen" om in dit geval ver over zijn grenzen heen te gaan en last but not least de mogelijkheid van foul play?

Wie is @Clootje? smiling smiley
clootje 23 maart 2022 09:59
Dat ben ik, denk ik????

(Een vooral wat passieve wielerprikvolger, die meestal kan genieten van de discussies hier en heel af en toe denkt ook iets zinnigs te kunnen bijdragen)
Horsie is back 23 maart 2022 12:41
clootje Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat ben ik, denk ik????
>
> (Een vooral wat passieve wielerprikvolger, die
> meestal kan genieten van de discussies hier en
> heel af en toe denkt ook iets zinnigs te kunnen
> bijdragen)

Who else? Je nuttige bijdrage viel me op, alhoewel we beiden vanaf de zijlijn op de zaak in kwestie toch maar weinig zicht kunnen hebben, los nog even van de noodzakelijke exoertise. Ik moet dan altijd wel meteen denken aam mevr. Panhuyzen-Goedkoop, de autoriteit op het thema "plotse hartdood". Wat is je vraag, Horsie?
Bij het lezen over hartritmestoornissen veer ik niettemin altijd op, zelf verschillende malen met boezemfibrilleren te maken hebben gehad als gevolg van een op hol geslagen schildklier, waarvan je hoegenaamd niets hoeft te merken. Wat niet betekent, dat daar niet snel naar gekeken moet worden. Bij ventrikel (kamer-)stoornissen is het natuurlijk wel alle hens aan dek (kwestie van minuten of zelfs dat niet), omdat er heel snel sprake is van een mechanische hartstilstand.
clootje 23 maart 2022 13:29
Volgens mij zitten we in dezelfde branche. Ik ken dokter Panhuijzen-Goedkoop als collega en houd me zelf in het dagelijks leven bezig met erfelijke oorzaken van hartritmestoornissen en plotseling overlijden. Ik ben dus ook altijd extra getriggerd bij verhalen zoals nu bij Colbrelli
Horsie is back 23 maart 2022 14:09
Ik zit niet in dezelfde branche, niet anders dan als ervaringsdeskundige. Ik ken haar niet persoonlijk, maar heb wel met haar gecorrespondeerd. Vandaar mijn retorische vraag in mijn antwoord aan jou: "Wat is je vraag, Horsie?", haar antwoord (niet dat Horsie natuurlijk) op mijn lekenobservaties op het geruchtmakende echocardiografische onderzoek aan Tour de France renners uit 1995 (148) en 1998 (138) en 37 in beide jaren, in 2004 gepubliceerd onder Serial left Ventricular Adaptations in World-Class Professional Cyclists van Eric Abergel et al. Helaas bleef over dat onderzoek de zweem van doping (1995 tot 1998) hangen. Toen ik mijn correspondentie echter personaliseerde, zij het enigszins verborgen tussen een aantal andere zaken, gaf ze niet meer thuis. Je weet het: of het nu gaat om psychologie, psychiatrie, cardiologie, of welke andere medische aandoening ook. On-line wordt er niet inhoudelijk gereageerd, zolang er geen sprake is van een dokter-patiënt relatie.
Koppizoektwachtwoord 23 maart 2022 21:45
Hier ook een aanslaande ervaringsdeskundige, zij het niet zo heftig als bij Pheidippides, zo'n 25 eeuwen geleden de eerste gerapporteerde (en ongevaccineerde) sportdode, zo lees ik daar [www.academia.edu].
Horsie is back 23 maart 2022 22:42
Koppizoektwachtwoord Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hier ook een aanslaande ervaringsdeskundige, zij het niet zo heftig als bij Pheidippides, zo'n 25 eeuwen geleden de eerste gerapporteerde (en
> ongevaccineerde) sportdode, zo lees ik daar [www.academia.edu].

Ik weet niet wat je bedoelt.
Het kan natuurlijk zijn, dat je hiermee jezelf bedoelt. Dan beschouw dit maar als niet geschreven.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/03/2022 22:53 door Horsie is back.
Koppizoektwachtwoord 23 maart 2022 23:18
Jij die de meest cryptische berichten (met alle respect *hartje*) hier plaatst begrijpt mij niet? eye popping smiley
Ik bedoel: ik heb (had) ook ervaring met hartritmestoornissen. Maar ze hebben so far nog niet tot een plotse dood geleid, ook niet bij niet-sporten. Daarin was Pheidippides dus de eerst beschrevene, melden N.M. Panhuyzen-Goedkoop en J.L.R.M. Smeets:
In 490 v.Chr. rende de 40-jarige boodschapper Pheidippides 240km in twee dagen naar Sparta om hulp te vragen voor de stad Athene. In de tussentijd kwamen de Perzen bij Marathon aan wal en volgde de slag om Marathon. Na de overwinning van de Grieken op de Perzen rende Pheidippides 40 km terug naar Athene. Terwijl hij deze overwinning aankondigde met 'Νευικηκαµευ'(‘Wij hebben gewonnen’) collabeerde (?? vraagtekens red.) hij ter plaatse en overleed. Pheidippides werd de eerst ‘beschrevenmarathonloper’ die na lichamelijke inspanning plots overleed binnen een uur na het begin van symptomen na lichamelijke inspanning. Hierna volgden meer sporters die tijdens of na sportbeoefening plots overleden.
Horsie is back 23 maart 2022 23:48
De verwarring ontstond bij mij doordat ik één letter in jouw verhaal verkeerd las, maar ook na het klikken op de link mijn eigen naam in beeld kreeg. Deze website wil namelijk altijd weten of ik welk artikel dan ook heb geschreven. Er schijnen namelijk mensen in deze wereld te bestaan, die precies dezelfde naam hebben. Zou het niet wat zijn, mijn naam voor een paar honderd euro te veranderen in Horsie is Back. Dan kan deze website me tot het einde der tijden blijven vragen: Heb je dit allemaal op wielerprikbord zelfstandig geschreven?

Griep, infecties, Corona zal in een aantal gevallen tot problemen kunnen leiden.
Zo werd dit weekend het onverslaanbaar geachte hardloop wonderkind tegen wil en dank Jakob Ingebrigtsen op de 1500m vrij gemakkelijk verslagen. Covid.
Wat zegt prof Kuipers: "Het is meer dan een griepje".
veluweracer 25 maart 2022 14:20
Horsie is back 25 maart 2022 15:01
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> [www.ninefornews.nl]
> t-slagveld-aan-in-peloton-misschien-een-gevolg-van
> -de-vaccinatie/

Waarde @veluweracer. Ik heb gisteren een rode sulky gekocht en nu zie ik overal rode sulky's rondrijden.

Overigens dat slagveld zou er ruim 30 jaar geleden in de Benelux ook hebben plaatsgevonden, alhoewel dat door bepaalde mensen wordt gemarginaliseerd.
I wasn't there, dus wie immer ohne Gewähr.
Clavan 26 maart 2022 00:58
Dat iemand hier met zijn volle verstand, althans dat begin ik echt te betwijfelen, ninefornews als bron begint aan te halen bevestigd mijn vermoeden dat een deel van de bevolking compleet gestoord is.
Horsie is back 26 maart 2022 21:18
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> [www.ninefornews.nl] -de-vaccinatie/

Zeg @Veluweracer, U laat zich toch niet door Clavan, onze akelig goede parkoersbouwer (een dikke negen volgens Ninefornews), op de kop zitten. Probeer dus het verstand, dat U hebt goed te gebruiken en dat is voor iedereen nu eenmaal altijd het volle verstand, want waar zou de rest immers gehuisvest moeten zijn?
clootje 02 april 2022 20:02
Colbrelli heeft nu een ICD (implanteerbare defibrillator) gekregen. Dat betekend volgens de Italiaanse regels dat hij daar in ieder geval geen wedstrijden meer mag rijden.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen