Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

De Ronde van Vlaanderen

Gepost door El Chaba 
El Chaba 30 maart 2022 18:20
Aanstaande zondag vindt - zoals iedereen hier wel zal weten - de Ronde van Vlaanderen plaats.
Eén van de vijf monumenten en bijna altijd een prachtige koers, zeker de laatste jaren,

Wat mij betreft, kan ik me niet of nauwelijks voorstellen dat - zonder grote pech - Mathieu van der Poel of Wout van Aert dan gaat winnen. Eigenlijk voor 99,99% is dat zeker, aangezien ze beiden ook nog eens een sterke ploeg aan de start kunnen brengen en tegelijkertijd de enige andere, sterke ploeg (vooral in de breedte). QS, dit jaar in de Vlaamse koersen niet thuis geeft. Alleen Asgreen lijkt op topniveau aan de start te komen.

Ik kan me niet voorstellen, dat Van Aert en Van der Poel er op de klimmetjes worden afgereden, bovendien hebben beiden ook nog eens het sterkste eindschot, zeker na zo'n lange koers.

Mijn vraag aldus, is er momenteel een (realistisch) scenario denkbaar waarin één van genoemde twee a.s. zondag niet zou kunnen winnen?
lodjan 30 maart 2022 18:36
Ja, zie DDV-topic.
Clavan 30 maart 2022 18:37
Alleen wanneer er geen TJV, APF, Ineos of UAE in de kopgroep zit op 50 km van de finish.
Horsie is back 30 maart 2022 18:49
Voor 99,99% zeker, dus in 10000 jaar maar één alternatieve uitslag? Je weet maar nooit hoe sterk de roep om revanche bij Tadej Pogacar doorwerkt. En dan hebben we Biniam Girmaj volgend jaar ook al.Toen Holy Moses aan zijn 77e hordenrace begon wist ik het voor 100% zeker. Edwin zou op 122 overwinningen achtereen blijven steken.
Eqquipo 30 maart 2022 20:46
"Wat mij betreft, kan ik me niet of nauwelijks voorstellen dat - zonder grote pech - Mathieu van der Poel of Wout van Aert dan gaat winnen"

Ik kan mij juist voorstellen dat 1 van ie 2 wél gaat winnen.spinning smiley sticking its tongue out
Horsie is back 30 maart 2022 21:24
Zo zie je maar, dat het brein ons bedriegt. Je "ziet" dat woordje "niet" dus wel, terwijl het er niet staat. Het brein daarentegen bedriegt ook zichzelf maar al te vaak. Vamiddag geen drinkbus, niet vanwege de 5 Watt penalty, maar omdat het een kort ritje betrof en vantevoren even goed drinken voldoende is. Bij thuiskomst gaat mijn hand toch naar de plek, waar normaliter een drinkbus zit. grinning smiley
MarcoV 31 maart 2022 08:45
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Aanstaande zondag vindt - zoals iedereen hier wel
> zal weten - de Ronde van Vlaanderen plaats.
> Eén van de vijf monumenten en bijna altijd een
> prachtige koers, zeker de laatste jaren,
>
> Wat mij betreft, kan ik me niet of nauwelijks
> voorstellen dat - zonder grote pech - Mathieu van
> der Poel of Wout van Aert dan gaat winnen.
> Eigenlijk voor 99,99% is dat zeker, aangezien ze
> beiden ook nog eens een sterke ploeg aan de start
> kunnen brengen en tegelijkertijd de enige andere,
> sterke ploeg (vooral in de breedte). QS, dit jaar
> in de Vlaamse koersen niet thuis geeft. Alleen
> Asgreen lijkt op topniveau aan de start te komen.
>
> Ik kan me niet voorstellen, dat Van Aert en Van
> der Poel er op de klimmetjes worden afgereden,
> bovendien hebben beiden ook nog eens het sterkste
> eindschot, zeker na zo'n lange koers.
>
> Mijn vraag aldus, is er momenteel een
> (realistisch) scenario denkbaar waarin één van
> genoemde twee a.s. zondag niet zou kunnen winnen?

Ja. Onder meer:
- Laporte op tijd weg met een mooi groepje met types als Küng en iemand van Ineos, Jumbo achtervolgt niet en andere ploegen kijken naar Jumbo, ze zien niet meer terug tot na de streep
- Pogacar of Mohoric krijgt in de finale een gaatje, WvA en VdP kijken wat naar elkaar (en Küng zit er niet meer bij om het voor hen op te lossen). Die Slovenen kunnen die solo tussen laatste klim en finish prima aan.
- Van Aert en Van der Poel blijven steken achter een supporter / een langs de weg geparkeerde motor / .... (afgaande op de voorbije RvV's zeer realistische scenario's)
...
Eqquipo 31 maart 2022 09:16
Overigens denk ik dat Ineos (Pidcock, Turner, Van Baarle, Narvaez) met een vergelijkbare ploeg aan de start staat als Jumbo. Dus over scenario's; 1 van de Ineos mannen aan het feest zondag zie ik, naast de topfavorieten Van Aert en Van der Poel zeker als een realistisch scenario.

Bij Jumbo ook wel interessant om te zien hoe ze de koers gaan aanvliegen, want op individueel niveau zit dé beste renner nu niet in hun ploeg. In PN, MSR, E3 en Gent Wevelgem waar ze zo dominant reden was dat wel het geval. Wellicht met Mathieu aan de start toch de koerswijze aanpassen?
Meneer 60% 31 maart 2022 10:31
Ik acht de kans juist vrij groot (in de buurt van het percentage in mijn nickname) dat ze beiden niet winnen. Juist omdat ze de twee topfavorieten zijn. Volgens mij misgunnen ze het elkaar niet, maar het zijn wel haantjes. Ze willen beiden niet meer werk willen doen dan de ander wanneer er bijvoorbeeld een groepje Pidcock, Kung, Pogacar, Stuyven, Campenaerts, Asgreen wegrijdt.
Aerts 31 maart 2022 12:14
Meneer 60. Die renners gaan nooit ontsnappen zonder Benoot of Laporte erbij. Daarom gaat Mathieu ook alleen of van Aert reageren. Daarom maakt Laporte een goede kans. Die mag best met baarle/kung/mohoric/vocsnor/stuyven en zelfs Asgreen naar de finish rijden.
Pogi, Poel, pidcock mogen alleen weg met van Aert.
veluweracer 31 maart 2022 13:01
Het zou vreselijk zijn als iemand anders dan Wout of Mathieu wint. Dat kan echt niet. Niemand wordt blij van een soort Bettiol.
shake 31 maart 2022 13:09
Aerts Schreef:
-------------------------------------------------------
> Meneer 60. Die renners gaan nooit ontsnappen
> zonder Benoot of Laporte erbij. Daarom gaat
> Mathieu ook alleen of van Aert reageren. Daarom
> maakt Laporte een goede kans. Die mag best met
> baarle/kung/mohoric/vocsnor/stuyven en zelfs
> Asgreen naar de finish rijden.
> Pogi, Poel, pidcock mogen alleen weg met van Aert.

Dan gaan ze waarschijnlijk dus niet weg.

???????? #RVV22

Wout van Aert is not feeling well, so he will not join the Tour of Flanders recon. His participation in the Tour of Flanders is unlikely. [t.co]
Clavan 31 maart 2022 13:11
Van Aert is ziek! Zondag is nog onzeker.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/03/2022 13:12 door Clavan.
Slimmerd 31 maart 2022 13:18
Even de datum checken, geloof hier nog in een zeer slechte 1-aprilgrap
Remko 31 maart 2022 13:26
Moest ook direct aan een 1-aprilgrap denken. Maar zo infantiel zullen ze bij JV toch niet zijn I presume.
Slimmerd 31 maart 2022 13:28
Dat opgenomen geluidsfragment met Niermann is zo slecht dat het een toneelstuk lijkt.
Carlos Danger 31 maart 2022 14:26
Als je donderdag te ziek bent voor de verkenning, ben je zondag niet fit voor de Ronde.
Eindhovuh 31 maart 2022 14:38
Zou wel waardeloos zijn als van Aert noet mee kan doen.
Een fitte Vd Poel, van Aert, Pogacar en Pidcock aan de start is wat je wilt.
Carlos Danger 31 maart 2022 14:51
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het zou vreselijk zijn als iemand anders dan Wout
> of Mathieu wint. Dat kan echt niet. Niemand wordt
> blij van een soort Bettiol.


Oscar Riesebeek vanuit de vroege vlucht. Mooi toch?
Lucho Herrera 31 maart 2022 16:53
Ik was in 2019 ultiem blij met de winst van Bettiol. In de eerste plaats omdat het objectief een mooie race was met veel boeiende koersontwikkelingen en ten tweede omdat EF die dag tactisch ook heel sterk reed en verdiend won.

Zou dan ook niet weten waarom ik zondag niet ook heel blij zou kunnen zijn met een soort Bettiol achtige winnaar. Koersen waarin maar 1,2 of hooguit 3 mensen kunnen winnen zijn juist vaak saai. Underdogs met een wonderdag of schaduwfavorieten die het tactisch leep spelen zijn juist een grote meerwaarde in de koers! Leve de verrassingen. Op naar de Ronde!
Cecchini 31 maart 2022 17:21
MVDP zei deze week nog (terecht) dat verkenning niet nodig is, aangezien ie al zo vaak eerder over dezelfde hellingen en kasseien is gefietst.
De zwarte trui 31 maart 2022 18:09
De stress om tegen zijn kwelgeest te moeten koersen eist zijn tol grinning smiley

Jammer! Je wilt de beste tegen elkaar zien strijden, maar er ontbreken er altijd wel een paar. Nu zal het wel een sprint a deux worden tussen Laporte en MvdP...
Horsie is back 31 maart 2022 18:12
Wout van Aert is om met Peter Sagan te spreken behoorlijk pissed off. Dinsdag al tijd verkloot met het zoeken naar een verloren airpod in de berm en op woensdag aan moeten zien, dat zijn activiteit has been flagged, het ergste wat een Strava-renner kan overkomen. Daarom zit Horsie ook niet actief op Strava. grinning smiley

Veelzeggende titel van zijn training achter een Moped: "One jacket colder".

Met dank aan de Fin, die me op het juiste spoor zette.

In wk 12 heeft 51% van afgenomen monsters bij acute luchtweginfectie een infuenzavirus opgeleverd. Terug van weggeweest. Wielrenners extra kwetsbaar?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/03/2022 20:34 door Horsie is back.
El Chaba 31 maart 2022 19:58
[www.wielerflits.nl]

ZIEKE WOUT VAN AERT MIST WAARSCHIJNLIJK DE RONDE VAN VLAANDEREN

De kans is groot dat Wout van Aert de Ronde van Vlaanderen niet gaat rijden. De kopman van Jumbo-Visma – en tevens topfavoriet voor zondag – voelt zich niet goed en zal de verkenning overslaan. “Zijn deelname aan de Ronde van Vlaanderen is onwaarschijnlijk”, aldus de Nederlandse ploeg.

“Hij voelt zich niet fit en blijft daarom thuis. We moeten het vandaag helaas zonder hem doen”, zegt ploegleider Grischa Niermann. “Natuurlijk, we moeten toegeven dat er een kans bestaat dat hij niet gaat koersen. Als hij er niet bij is, moeten we ons plan wijzigen. Het is een grote teleurstelling en een terugslag, want we kunnen hem niet vervangen. Maar we hebben een ploeg die in vorm is en twee renners die bij de besten horen: Tiesj Benoot en Christophe Laporte.”

Een eventuele afwezigheid van topfavoriet Van Aert zal de dynamiek in de koers veranderen. “Niet alleen voor ons, maar ook voor onze tegenstanders. We willen dan nog steeds winnen”, is Niermann duidelijk. “Maar ik kan nu niet veel meer zeggen over de deelname van Wout. Als hij zich toch fit voelt en klaar is om te koersen, dan laten we hem misschien nog rijden. Maar we weten morgen meer over de situatie.”
Eindhovuh 31 maart 2022 20:37
Ik vind het toen ook leuk dat Bettiol won, vol in de aanval en zichzelf belonend. Wel vind ik het jammer dat hij sindsdien bijna nooit meer echt goed was.
Lucho Herrera 31 maart 2022 21:21
Dat vind ik toch wel een misvatting. Was in Corona jaar 2020 4e in Strade. En was in Vlaanderen toen degene die net niet mee kon met Alaphilippe, Van der Poel, van Aert. Vorig jaar helaas flink ziek in het voorjaar (darmprobleem), maar daarna sterke ritwinst in Giro. En bij de Olympische Spelen leek hij bij de beste 5 in koers te zitten toen hij plots kramp kreeg. In 2022 weer zeer sterk begonnen in Bessege maar nu helaas door Corona teruggeworpen.

Zo goed als van Aert en van der Poel en Alaphilippe is hij uiteraard bij lange na niet. Maar als hij fit is een prima renner.
Eqquipo 01 april 2022 08:53
DNS Israel-Premier Tech. Teveel zieken.
ton duk 01 april 2022 13:45
Sep die MvdP en vAert verslaat was wel de meest voordehand liggend scenario geweest...
Gr
veluweracer 01 april 2022 15:11
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik vind het toen ook leuk dat Bettiol won, vol in
> de aanval en zichzelf belonend. Wel vind ik het
> jammer dat hij sindsdien bijna nooit meer echt
> goed was.

Ik kon die overwinning ook wel waarderen en al helemaal het interview dat hij na de koers gaf. Maar voor de grote massa was het toch een 'nobody'. Ik gun de Vlamingen toch vaak een winnaar uit eigen gouw.
veluweracer 01 april 2022 15:15
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sep die MvdP en vAert verslaat was wel de meest
> voordehand liggend scenario geweest...
> Gr

Die Seppe toch. Ik geloof niet dat ik een rennerke ken die in de periode dat hij het moest doen het zo vaak niet kon doen. En vrijwel altijd door de overmacht van een of andere ellende. Zo jammer voor die kerel dat hij zo weinig geluk heeft.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/04/2022 16:10 door veluweracer.
El Chaba 04 april 2022 01:08
Ik had gelijk dus, haha.. spinning smiley sticking its tongue out



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/04/2022 01:09 door El Chaba.
Eindhovuh 04 april 2022 09:15
Ja onbedreigd naar de overwinning nu van Aert niet meedeed. smileys with beer
Slimmerd 04 april 2022 11:40
Gedurfd hoor!

Als je nou Madouas had durven voorspellen op podium, had ik wel willen klappen the finger smiley
El Chaba 04 april 2022 12:31
Horsie is back 04 april 2022 13:12
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik had gelijk dus, haha.. spinning smiley sticking its tongue out

In een ander topic schrijf je om 16.22 uur toch nog net iets anders.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen