Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Mercan'Tour Classic Alpes-Maritimes (167,9 km) 1.1

Gepost door Eqquipo 
Eqquipo 31 mei 2022 12:42
Type 1dags koers dat er nauwelijks is. Er zijn ontzettend veel 1daagse wedstrijden voor sprinters/baroudeurs/punchers en natuurlijk klimklassiekers. Maar een eendagskoers met grote cols en finish bergop is zeldzaam. Waarom eigenlijk? En zouden dat er niet snel meer moeten worden om ook de echte klimmers vaker in actie te zien in een spannende 1dags koers bergop, bijvoorbeeld door de Mont Ventoux Dénivelé zsm naar WT niveau te tillen

Parcours
[mercantourclassic.com]

Deelnemers
[www.procyclingstats.com]
ton duk 31 mei 2022 12:50
Maar toch ook alweer een koers van vergane glorie hoewel de draad weer opgepakt wordt..
Gr
Maradona 31 mei 2022 13:03
Livestream: [cycling.today]

Er zit op het beeld van de livestream rechtsonder ook een knop om het beeld te chrome casten naar je TV scherm.

Maradona 31 mei 2022 13:21
Was dit dan vroeger de classique des alpes?
Slimmerd 31 mei 2022 13:28
Serieus parkoers, hopelijk neemt de animo qua mooie namen ook toe.
Clavan 31 mei 2022 13:32
Die is er al een tijdje niet meer voor de profs. De junioren rijden deze nog wel. Vorig jaar won Cian U.
Geen idee eigenlijk of dit een beetje dezelfde omgeving is.
Maradona 31 mei 2022 13:39
Het is niet veel nee, maar volgens de commentatoren was het vorig jaar nog minder. Omdat er toen op dezelfde dag ook nog andere koersen ware.
Clavan 31 mei 2022 13:42
Ik zag ook vooral beelden van de werkzaamheden die nog bezig zijn na Storm Alex uit oktober 2020
ton duk 31 mei 2022 13:43
Wat mij betreft wel...
Gr
Meneer 60% 31 mei 2022 13:43
Eqquipo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Type 1dags koers dat er nauwelijks is. Er zijn
> ontzettend veel 1daagse wedstrijden voor
> sprinters/baroudeurs/punchers en natuurlijk
> klimklassiekers. Maar een eendagskoers met grote
> cols en finish bergop is zeldzaam. Waarom
> eigenlijk? En zouden dat er niet snel meer moeten
> worden om ook de echte klimmers vaker in actie te
> zien in een spannende 1dags koers bergop,
> bijvoorbeeld door de Mont Ventoux Dénivelé zsm
> naar WT niveau te tillen
>
> Parcours
> [mercantourclassic.com]
>
> Deelnemers
> [www.procyclingstats.com]
> lassic-alpes-maritimes/2022/result/startlist

Ja, ook ik verbaas me daar een beetje over. Misschien lastig om een goed deelnemersveld te vinden, omdat je toch moet gaan putten uit de categorie ronderenners. En die rijden niet zo heel veel koersen, behalve de grote rondes waarvoor ze pieken of de kortere etappewedstrijden van een week, die ideaal zijn als voorbereiding.

Op WK's zijn er trouwens ook zelden of nooit parcoursen waarin een col met meer dan 1000 meter hoogteverschil zit. Mag ook wel een keer van mij.

Eerder heb ik al eens gezegd: een eendagswedstrijd met twee of drie zware cols in het begin en dan een relatief vlakke laatste helft zou ook een mooie koers op kunnen leveren. Dan heb je wat meer kanshebbers en is het parcoursverloop misschien wat extra onvoorspelbaar.
Eqquipo 31 mei 2022 14:18
1 van de Trofeo's op Mallorca heeft dat enigszins. Althans, een echte klim op het parcours en daarna nog 40km koers, voornamelijk in dalende lijn.
Brieske 31 mei 2022 14:22
Eqquipo 31 mei 2022 14:26
Maar het kan ook andersom zijn, dat een deel van de echte klimmers zich niet richt op zo'n 1dagskoers, omdat die er niet is. Dan 'maar een klassement rijden in etappekoers'. Dat is uiteraard met een knipoog, maar toch.

Overigens hebben we met Pogacar en Roglic niet te klagen momenteel dat de top ronderenners verstek laten gaan in de klassiekers. Maar dan nog; een parcours als vandaag op WT niveau met flink aanzien, waar je meer klimmers die nu niks klaarspelen in 1dags werk (type Kruijswijk) mee uit hun kot lokt om serieus voor een goede uitslag te rijden, ik zie het wel zitten!
Eqquipo 31 mei 2022 14:31
oja, en op de Belg ene Remco die vindt dat dit misschien wel de meest positieve Remco ooit is op dit moment, aldus Remco.

Gullegem Koers(k)e
Eqquipo 31 mei 2022 15:16
Nog 27km te rijden. De Valberg afdalen en weer oprijden. (klim is 12km aan 7,4%).

14man maken de dienst uit. Met oa 4X Groupama en 3x Israel, inclusief Froome, die als dit zo doorgaat naar zijn beste uitslag in 4 jaar(?) rijdt.
Eqquipo 31 mei 2022 15:29
Pinot deed veel kopwerk en stuurt weg aan het begin van de slotklim. Froome moet direct lossen.
Carlos Danger 31 mei 2022 15:31
Daar kwam je vroeger niet mee weg, al dat positieve gedoe.
Eqquipo 31 mei 2022 15:33
Nog 10km te rijden
Vooraan:
Bouchard
Gaudu
Reichenbach
Martinez
Fuglsang
Woods
Meintjes
Cras
Jorgenson
Mühlberger
Ries
Eindhovuh 31 mei 2022 15:35
Er zijn koersen met mindere namen vooraan toch?
lodjan 31 mei 2022 15:55
Nog 2 km klimmen: Fuglsang heeft een halve minuut op Gaudu en Woods.
Slimmerd 31 mei 2022 16:01
1. Fuglsang
2. Woods
3. Gaudu
Maradona 31 mei 2022 17:18
Froome wordt elfde op 4 minuten en nog voor renners als Bouchard, bargeul en Pinot.
Zijn beste uitslag sinds heel lange tijd denk ik?
Eqquipo 31 mei 2022 17:41
In België rijdt Remco iedereen nog maar eens de moeder.
Horsie is back 31 mei 2022 19:59
Inderdaad zijn beste uitslag sinds de gruwelcrash nog geen 3 jaar geleden. The Great Reset (let op je idioom, Horsie) mag dan nog niet daar zijn, is nog steeds niet te verwachten, zo is hij wel weer enigszins zijn 7-cijferige salaris waard. Zijn fysieke lichaam moet echter goed naar zijn vaantjes zijn geweest. Het is ook wel mooi, dat een lichaam (en dat is zeker niet alleen tot sport beperkt) zichzelf weer van acquit kan opbouwen.
Clavan 31 mei 2022 21:01
Heb je het nu over Froome of Evenepoel eye rolling smiley
Horsie is back 31 mei 2022 22:17
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Heb je het nu over Froome of Evenepoel eye rolling smiley

Begrijpend lezen hoor ik een niet nader te omschrijven prikker mompelen. Ook al was het niet gering, dat Remco Evenepoel overkwam. Sinsdsdien heeft hij toch heel wat deels zeer aansprekende resultaten behaald en sinds wanneer wordt zijn salaris in een bedrag met 7 cijfers uitbetaald?

"I'm trying to get back to my old self again" zegt Chris Froome erzelf over. Ook: "I had to overcome a lot of hurdles". Zoals ook Femke Bol, die vandaag een nieuw wereldrecord 300m horden liep.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/05/2022 22:33 door Horsie is back.
Frederik D. 31 mei 2022 23:36
- Begrijpend lezen hoor ik een niet nader te omschrijven prikker mompelen. -

Begrijp ik niet. Maar aandacht en respect voor Froome doen me goed.
Horsie is back 01 juni 2022 11:22
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> - Begrijpend lezen hoor ik een niet nader te
> omschrijven prikker mompelen. -
>
> Begrijp ik niet. Maar aandacht en respect voor Froome doen me goed.

Vooruit dan: het begint als een oude lengtemaat. winking smiley
Wind mee 01 juni 2022 19:39
De CdA bestaat al, bijna, 20 jaar niet meer, deze werd verreden in het stuk Alpen dat nabij de Frans-Zwitserse grens ligt (in de buurt van Chambery). De Mercan Tour doet het Alpengedeelte aan dat zuidelijker ligt, richting Middellandse Zee (de finish ligt op 80km van het strand).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/06/2022 19:45 door Wind mee.
Frederik D. 02 juni 2022 00:02
Roe ... Roeland. smiling smiley Laat verder maar. Wordt anders mijl op zeven duimen.
Horsie is back 02 juni 2022 00:44
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Roe ... Roeland. smiling smiley Laat verder maar. Wordt anders
> mijl op zeven duimen.

Je had de Amsterdamse, de Brabantse, de Twentse en Haagse of gewone EL.
Frederik D. 02 juni 2022 11:51
En je hebt open deuren die zo open staan dat er geen sprake is van een deur. smiling smiley. Maar in dit stadium ...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen