Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

74thCritérium du Dauphiné(2.UWT) Stage 3»Saint-Paulien›Chastreix-Sancy(169km)

Gepost door Cecchini 
Cecchini 07 juni 2022 10:38






Vertrek 12.30 verwachte aankomst 16.40

Algemeen Klassement
1 ALEXIS VUILLERMOZ 141 TOTALENERGIES 08H 40' 55'' - B : 10'' -
2 ANDERS SKAARSETH 85 UNO-X PRO CYCLING TEAM 08H 40' 58'' + 00H 00' 03'' B : 7'' -
3 OLIVIER LE GAC 64 GROUPAMA - FDJ 08H 40' 59'' + 00H 00' 04'' B : 6'' -
4 WOUT VAN AERT 46 JUMBO - VISMA 08H 41' 00'' + 00H 00' 05'' B : 10'' -
5 KEVIN VERMAERKE 207 TEAM DSM 08H 41' 02'' + 00H 00' 07'' B : 3'' -
6 ETHAN HAYTER 6 INEOS GRENADIERS 08H 41' 04'' + 00H 00' 09'' B : 6'' -
7 ANTHONY DELAPLACE 163 TEAM ARKEA - SAMSIC 08H 41' 05'' + 00H 00' 10'' - -
8 SEAN QUINN 156 EF EDUCATION - EASYPOST 08H 41' 06'' + 00H 00' 11'' B : 4'' -
9 MAXIME BOUET 162 TEAM ARKEA - SAMSIC 08H 41' 07'' + 00H 00' 12'' B : 3'' -
10 LAURENS HUYS 174 INTERMARCHE - WANTY - GOBERT MATERIAUX 08H 41' 08'' + 00H 00' 13'' B : 2'' -



De zwarte trui 07 juni 2022 11:07
Mooi ritje weer voor Dylan...

Sporza ziet Wout winnen:
Wout van Aert liet gisteren de kans liggen om na de eerste ook de tweede rit in de Dauphiné te winnen, het peloton misrekende zich op de vluchters. Vandaag kan de Belgische kampioen evenwel al revanche nemen: de 3e rit eindigt op een col van 2e categorie na 6,2 km aan 5,6%.

Wout houdt slag om de arm:
Met de bonificaties kan ik het geel heroveren, maar we moeten een goed plan opstellen. Dit is ook een belangrijke dag voor Primoz Roglic en ik moet zelf afwachten of ik wel voor de zege kan sprinten
Eindhovuh 07 juni 2022 11:17
De slotklim is niet superzwaar en van Aert heeft wel gekkere dingen laten zien.
Zal ook wel erg afhangen van hoe de klim verloopt. In 1 straf tempo lijk me meer geschikt voor van Aert?
Maar hij zal moeten hopen dat Froome zich een beetje in wil houden.
Remko 07 juni 2022 11:23
Als WVA er op 1 km van de meet nog bij zit zal het moeilijk zijn om hem van de overwinning te houden.
Luijt 07 juni 2022 11:24
De zwarte trui 07 juni 2022 12:18
De Dylan wiens ploeg elke dag op hem moet wachten, zo'n dikke sprinter. Met strafwerk naar de Dauphine gestuurd. Zal met een jaloers oog naar de ZLM Tour kijken vanaf morgen.

Die andere Dylan kan mogelijk iets doen vandaag smiling smiley
veluweracer 07 juni 2022 12:40
Misschien moet Dikke Dylan klimkilometers maken voor de Tour. Het was inderdaad vreemd dat hij hier aan de start verschijnt.
Eqquipo 07 juni 2022 13:00
Weinig animo om in de ontsnapping te geraken. Onderstaande 4 renners krijgen direct de ruimte. Voorsprong 2"30

GOLDSTEIN Omer (Israel - Premier Tech)
GREGAARD Jonas (Uno-X Pro Cycling Team)
CHAMPION Thomas (Cofidis)
SCHÖNBERGER Sebastian (B&B Hotels - KTM)
Luijt 07 juni 2022 13:45
Aan Groenewegen refereren als "Dikke Dylan" vind ik ongepast.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/06/2022 13:45 door Luijt.
Cecchini 07 juni 2022 13:55
Voor een wielrenner is ie wel aan de forse kant. Meer Harrie Lavreysen dan Dylan Theuns zal ik maar zeggen.
De zwarte trui 07 juni 2022 13:59
Goldstein is teruggeroepen door Froome.

B&B met de nieuwe klassieker van de triple attack om er een quattro attack van te maken.

op 2.49
GOUGEARD Alexis
HEIDEMANN Miguel
ROLLAND Pierre

op 3.40 de groep Froome
Horsie is back 07 juni 2022 14:02
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Aan Groenewegen refereren als "Dikke Dylan" vind ik ongepast.

Onze nationale Senkrechtstarter Berg je maar is het met je eens,
Försti als vleesgeworden big pants (genetische predispostie) zal het niet veel kunnen schelen. het is tenslotte zijn "verdienmodel" ook al heeft ie een politiepet op.

De overeenkomst is uiteraard de omvang van hun bovenbenen. Theo Bos scoorde daar altijd relatief matig op, ondanks zijn 2200 Watt piekvermogen.
Het absolute wereldrecord piek wattage staat dan ook op naam van der Innere Schweinehund met wel rond de 100 kg lichaamsgewicht.
Eqquipo 07 juni 2022 14:07
B&B oefent voor de Tour, als je straks met Taco in de vlucht zit heb je ploegmakkers nodig om hem te slopen.
GillesEmanuel 07 juni 2022 14:11
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Luijt Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Aan Groenewegen refereren als "Dikke Dylan" vind
> ik ongepast.
>
> Onze nationale Senkrechtstarter Berg je
> maar
is het met je eens,
> Försti als vleesgeworden big pants (genetische
> predispostie) zal het niet veel kunnen schelen.
> het is tenslotte zijn "verdienmodel" ook al heeft
> ie een politiepet op.
>
> De overeenkomst is uiteraard de omvang van hun
> bovenbenen. Theo Bos scoorde daar altijd relatief
> matig op, ondanks zijn 2200 Watt piekvermogen.
> Het absolute wereldrecord piek wattage staat dan
> ook op naam van der Innere Schweinehund met
> wel rond de 100 kg lichaamsgewicht.


Mooi dat inderdaad veel "wieler" volgers afgaan op dikte in bovenbenen voor sprintcapaciteit. Terwijl toch al lang en breed is aangetoond dat spiervolume (hypertrofie) niet gelijk staat aan spiervermogen. Enige reden voor de dikkere bovenbenen van veelal explosievere types is het feit dat volume (hypertrofie) vooral getriggerd wordt door spierfalen, iets wat sprinters/punchers natuurlijk vaker op zoeken.

Kun je hieruit concluderen dat de niet explosieve wielrenners eigenlijk niet weten wat afzien is?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/06/2022 14:11 door GillesEmanuel.
veluweracer 07 juni 2022 14:35
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Aan Groenewegen refereren als "Dikke Dylan" vind
> ik ongepast.

Dat mag. Verzin maar een andere bijnaam dan. Misschien is 'Dodelijke Dylan' iets.
veluweracer 07 juni 2022 14:36
Dylan met de Billen is ook een optie.
De zwarte trui 07 juni 2022 14:40
bowlingbal was toch zijn bijnaam?
De zwarte trui 07 juni 2022 15:05
Dikke Wiebes (mag dit wel Luijt...!?) stelt orde op zaken. Fietslengte voorsprong.
Luijt 07 juni 2022 16:05
Ik vind bijna nooit dat iets niet mag.
Lovely Lorena had wel meer dan fietslengte verschil, minimaal 3 fatbikes.
De zwarte trui 07 juni 2022 16:42
Spreekwoordelijk 'dik' natuurlijk, want als je iets niet van Lorena kan zeggen is het wel dat ze dik is. De schade van de glijpartij van gisteren valt zo te zien mee.





2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/06/2022 18:13 door De zwarte trui.
De zwarte trui 07 juni 2022 16:42
Huid en beer...
Luijt 07 juni 2022 16:43
Van Aert juicht te vroeg
De zwarte trui 07 juni 2022 16:44
mooie finishfoto smiling smiley
De zwarte trui 07 juni 2022 16:45
Hij kan nog zeggen dat ie juicht omdat hij de gele trui terug pakt.
Carlos Danger 07 juni 2022 17:53
Foutje Woutje.
De zwarte trui 07 juni 2022 18:08
Pyama 07 juni 2022 18:52
Van Aert leert hier dure lessen die hem waarschijnlijk van pas komen in de Tour.
Wat was B&B aan het doen?
Eindhovuh 07 juni 2022 20:03
ton duk 07 juni 2022 20:14
Pyama Schreef:
-------------------------------------------------------
> Van Aert leert hier dure lessen die hem
> waarschijnlijk van pas komen in de Tour.

Oa dat ie niet kon volgen en enkel dankzij Vingegard nog kon sprinten om de winst?
Gr
Horsie is back 07 juni 2022 21:07
Onderzoek uit 2005 van de Franse nationale baansprinterstop door S. Dorel et al wees uit, dat de correlatie volume dijbeen met de 200m met aanloop (het domein van Snelle Harrie) 0,77 bedroeg. Dat van piekvermogen met 200m met aanloop is iets hoger, namelijk 0,92.

Bij spierfalen moet ik onverwijld denken aan die Highlander, die niet meer zelfstandig op een stoel kon gaan zitten. Het uitputten van de spier tot het absolute moment van uitputting lijkt mij echter veel meer iets voor de gym, het gewichtje heffen (dat overigens ook bij baansprinters een steeds belangrijkere rol is gaan spelen) en aanverwante sporten, die showen met toegenomen spiergroepen, biceps of wat het ook moge zijn.

Toename van spiervolume, vooral goed zichtbaar aan de bovendijbenen is echter ook zeker een zaak van adaptatie, vandaar ook de redelijk goede correlatie.

Maximale uitputting van de spier tijdens sprinten (praktijk) is bij het willen doorzetten van de inspanning één van de naarste pijnsensaties in de sport, afgezien van ernstige blessure's, terwijl maximale uitputting in de duursport, dat niet is. Met het laatste bedoel ik, dat er altijd, zij het op een veel lager niveau, remember Yorkshire 2019, nog gepresteerd kan worden.

Het afzien van Jeffrey Hoogland op de 1000m met staande start is dus laten we zeggen 30 seconden, want de hoogwaardige energie is uiteraard al lang opgesoupeerd, maar de puur mechanische obstructie van de spier zelf duurt nog even voort. Het afzien in een superzware bergetappe duurt wel heul veul langer of wat te zeggen van een trip naar de K1 of door de Sahara.

Mijn Wattbeest had ooit een martelmodus, dat het onmogelijk maakte langer dan pakweg 15 seconden nagenoeg maximaal te presteren. Daarna trad er iets in, dat nog erger was dan de Hoogland Blues. Dus maar niet. Intussen is ook het Wattbeest er onderdoor gegaan.

Disclaimer: Er kan beter van je gezegd worden, dat je dik bent, dan dat je een dikke plaat voor de kop hebt.
Wie zei er ook al weer: "I didn't say, she was fat".
Cecchini 07 juni 2022 21:12
Zit je weer in de Sep Vanmarcke modus?
ton duk 07 juni 2022 21:31
Ha, mooi gevonden
Het klopt wel toch?
Gr
Cecchini 07 juni 2022 21:54
Nee, Wout is een groot winnaar, behorend bij de beste 5 renners van de wereld, en zijn sprint nederlaag van vandaag was een ongelukje. Het leedvermaak bij een Belgische renner die net niet wint, deel ik niet. Echt gelost was ie trouwens ook niet echt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/06/2022 21:55 door Cecchini.
ton duk 07 juni 2022 22:05
Pyama had het over dure les. Ik had niet verwacht dat vAert niet de eersten kon volgen(ik schreef niet dat ie loste) en uiteindelijk nog door Vingegard naar voren moest worden gebracht (de les van hoe zijn conditie bergop is)
Op zich had ik wel wat leedvermaak (wie niet) maar niet omdat het vAert of een Belg was.
Gr
Cecchini 07 juni 2022 22:07
Wat een dramatische regie vandaag van de Franse tv. Vijfhonderd meter voor de finish voor de zoveelste keer terug schakelen naar de geloste en spartelende Vuillermoz, die zijn klassieken (Virenque, Voeckler, Alaphilippe) maar al te goed kent, die weet hoe gekkere bekken je trekt je verzekerd bent van de Franse camera, alhoewel Dylan Groenewegen deze Dauphine ook niet te klagen heeft over camera toezicht.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/06/2022 22:58 door Cecchini.
Eqquipo 07 juni 2022 22:29
Eqquipo 07 juni 2022 23:23
Mooi Jonas, gaat echt op zoek naar Van Aert.

[sporza.be]
Horsie is back 07 juni 2022 23:36
Wout van Aert een rookie. Ach, Oom Antoine liet eens op twitter een video zien, waarop Incredible Woutje vooraan staand geheel in zijn eigen universum zat te wachten op de start van een veldrit. Totdat, een belhamel Woutje een soort shirt over zijn hoofd gooide. Dat dromerige heeft ie altijd wel gehad. Maar kijken we naar Eddy Merckx, Mathieu van der Poel, Primosz Roglic en natuurlijk Tadej Pogacar. Dat zijn toch allermaal dromerige types, die zich echter wel als kannibaal gedragen. En Chris Froome? Die rijdt liever rechtuit om pas door een seingever tot stilstand te komen. Verrek, maar vandaag was het toch nog maar een halve minuut



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/06/2022 23:48 door Horsie is back.
Maradona 07 juni 2022 23:41
IK zag het ook ja heel iritant. Dan zit je bijna in de laatste kilometer en dan word er twee keer terugeschakeld naar die mongool terwijl het voor in is te doen
Pyama 07 juni 2022 23:42
De les dat hij niet teveel moet pokeren (gisteren), dat hij zich niet moet overschatten en niet te vroeg moet juichen (vandaag). Geen leedvermaak. Je kan dit beter in deze voorbereidingskoers doen dan voor het echie.

Vuillermoz trok al bekken toen Alaphilippe nog op z’n driewieler zat trouwens.
Horsie is back 07 juni 2022 23:56
Overigens Dikke Dylan. Dan het zwakke geslacht. Gisteren hebben we kunnen zien, hoe skinny Eilish een halfuur lang een posse van Afrikaanse hardloopsters, waaronder de wereldrecordhoudster en de ex-wereldrecordhoudster, voorbleef.
Maradona 08 juni 2022 01:54
Beste drie renners van de wereld durf ik ook nog te zeggen. Maar kennelijk zijn velen vergeten dat de laatste 200 meter 10 procent omhoog gingen
GillesEmanuel 08 juni 2022 07:59
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Onderzoek uit 2005 van de Franse nationale
> baansprinterstop door S. Dorel et al wees uit, dat
> de correlatie volume dijbeen met de 200m
> met aanloop
(het domein van Snelle Harrie)
> 0,77 bedroeg. Dat van piekvermogen met 200m met
> aanloop is iets hoger, namelijk 0,92.
>
> Bij spierfalen moet ik onverwijld denken aan die
> Highlander, die niet meer zelfstandig op een stoel
> kon gaan zitten. Het uitputten van de spier tot
> het absolute moment van uitputting lijkt mij
> echter veel meer iets voor de gym, het gewichtje
> heffen (dat overigens ook bij baansprinters een
> steeds belangrijkere rol is gaan spelen) en
> aanverwante sporten, die showen met toegenomen
> spiergroepen, biceps of wat het ook moge zijn.
>
> Toename van spiervolume, vooral goed zichtbaar aan
> de bovendijbenen is echter ook zeker een zaak van
> adaptatie, vandaar ook de redelijk goede
> correlatie.
>
> Maximale uitputting van de spier tijdens sprinten
> (praktijk) is bij het willen doorzetten van de
> inspanning één van de naarste pijnsensaties in
> de sport, afgezien van ernstige blessure's,
> terwijl maximale uitputting in de duursport, dat
> niet is. Met het laatste bedoel ik, dat er altijd,
> zij het op een veel lager niveau, remember
> Yorkshire 2019, nog gepresteerd kan worden.
>
> Het afzien van Jeffrey Hoogland op de 1000m met
> staande start is dus laten we zeggen 30 seconden,
> want de hoogwaardige energie is uiteraard al lang
> opgesoupeerd, maar de puur mechanische obstructie
> van de spier zelf duurt nog even voort. Het afzien
> in een superzware bergetappe duurt wel heul veul
> langer of wat te zeggen van een trip naar de K1 of
> door de Sahara.
>
> Mijn Wattbeest had ooit een martelmodus, dat het
> onmogelijk maakte langer dan pakweg 15 seconden
> nagenoeg maximaal te presteren. Daarna trad er
> iets in, dat nog erger was dan de Hoogland Blues.
> Dus maar niet. Intussen is ook het Wattbeest er
> onderdoor gegaan.
>
> Disclaimer: Er kan beter van je gezegd worden, dat
> je dik bent, dan dat je een dikke plaat voor de
> kop hebt.
> Wie zei er ook al weer: "I didn't say, she was
> fat".

Het was geen gemeende vraag winking smiley. Overigens zijn die onderzoeken uit 2005 al iets weerlegd (neemt niet weg dat volume een (kleine) rol speelt in je vermogen). Overigens ben ik wel van mening dat het afzien van korte sprints, waarbij je echt de randen van je systeem op zoekt, mentaal veel zwaarder en moeilijker trainbaar is dan de langere blokken/duurvermogen. Al zal Usain Bolt daar anders over spreken...
ton duk 08 juni 2022 08:57
Maradona Schreef:
-------------------------------------------------------
> vergeten dat
> de laatste 200 meter 10 procent omhoog gingen

Daar heb je wel een punt. Ook Kelderman stuurde uit om daarna niet meer in positie te komen voor zijn gebruikelijke top10-sprint
Gr
Horsie is back 08 juni 2022 13:46
@GillesEmanuel: De correlatie was al niet zo bijzonder groot, dus goed te rijmen met jouw commentaar. En nu kom je met iets weerlegd. Dus nog minder correlatie?

En wat zijn dan korte sprints en hoe, waar begint dat afzien dan volgens jou?

Normaal ziet Egan Bernal altijd af van een explosieve korte sprint, maar nu heeft ie toch geprobeerd af te zien met een ruim 18 seconden lange korte sprint bergop. grinning smiley
Zijn piek wattage (787 Watt) was echter nauwelijks beter dan dat (737 Watt) van een embedded commentator from LA to LA. James Watt wordt even wakker.

Disclaimer: Give Egan a break.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/06/2022 23:44 door Horsie is back.
veluweracer 08 juni 2022 13:48
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> bowlingbal was toch zijn bijnaam?

Hoe verzinnen ze het?!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen