Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Slag om Norg wederom geannuleerd

Gepost door Wind mee 
Wind mee 11 juli 2022 17:32
Is het geen Covid dan zijn het wel boerenpummels:


WIELRENNEN - De wielerwedstrijd Slag om Norg gaat zaterdag niet door. De politie heeft aan de organisatie weten dat er te weinig agenten beschikbaar zijn voor het evenement door mogelijke boerenprotesten.
De rit over 175 kilometer zou zaterdag weer gereden worden, nadat het twee jaar achter elkaar werd afgelast door corona. Organisator Enforce Sport Events laat weten 'enorm' teleurgesteld te zijn. "Ongelofelijk zuur", zegt Elske Dijkstra namens de organisatie. "De vergunning is namelijk half april al verleend door de gemeente Noordenveld. Dan verwacht je niet dat amper een week voor het event alsnog de stekker eruit wordt getrokken."
Volgens Enforce Sport zijn twaalf agenten nodig om de koers te laten rijden, maar die zijn niet beschikbaar. Dijkstra: "Sinds 2018 heeft het evenement van de internationale wielerunie UCI de 1.1 status gekregen. Dit kan consequenties hebben voor de status voor volgend jaar, maar ook voor andere eventorganisatoren die afhankelijk zijn van de inzet van politie."
Gemeente verrast
Ook de gemeente Noordenveld is verrast door het bericht. "Ik vind het erg jammer voor zowel de organisatie als de deelnemende partijen", zegt wethouder Alex Wekema. "De organisatie heeft hier zoveel tijd en energie in gestoken en dat het nu voor het derde jaar op rij niet door kan gaan is zeer teleurstellend."
De politie Noord-Nederland bevestigt de lezing van de organisatie van de wielerwedstrijd desgevraagd, maar kan simpelweg niet anders. "Qua inzet hebben we op dit moment andere prioriteiten en kunnen we niet helpen om de renners te begeleiden", legt politiewoordvoerder Anne Carlijn Kok uit.
De Slag om Norg wordt veelal vergeleken met de Italiaanse koers Strade Bianchi vanwege zijn gedeeltes over onverharde wegen. Er zouden ploegen rijden uit Australiƫ, Canada, Venezuela, Denemarken, Duitsland, Belgiƫ en Nederland.

[www.rtvdrenthe.nl]
ton duk 11 juli 2022 17:37
ZUCHT
... (kort Bosch woord van 3 letters) boeren
Gr
Wind mee 11 juli 2022 17:56
Best ook sneu voor het, prachtige, plaatsje Norg: jaren weinig tot geen toeristen, hotels leeg, geen trainingskampen profvoetbalclubs, attractiepark op de fles en nu dit weer. Blijft nog veel over daar trouwens: uitgestrekte bossen om in te verdwalen en een bijzonder monument+museum betreffende de mega executieplaats die daar tijdens de oorlog (helaas) was. Ga dus vooral eens kijken in het lieflijke Norg.

(ik hoop de plaatselijke VVV zo afdoende van dienst te zijn geweest)
Frederik D. 11 juli 2022 18:12
Norg, mij een zorg. Door de boeren valt er niet te toeren. In Rusland is het sappelen, te weinig aardappelen. Dan maar gebakken bietjes in plaats van gefrituurde frietjes. 't Is zuur met de Russische frituur. Maar ja, liever een hack dan een snack. Aldus de opperrus. Gegroet met een kus.
Luijt 11 juli 2022 18:50
Gaat niet goed met dit soort koersen.
Te weinig politie steeds groter probleem, terwijl ik me kan voorstellen dat voor een politieman de begeleiding van een wielerkoers een leuke klus is...
lodjan 11 juli 2022 22:11
Hopelijk gaat dit half september wel door: [ucigravelworldseries.com]
Cecchini 11 juli 2022 23:03
Met Frederik gaat het ook nog steeds niet goed.
Luijt 12 juli 2022 12:33
Ik zag 't, omg.
Aerts 12 juli 2022 22:58
Vergeet de vlindertuin niet te bezoeken. Daarnaast was de fietsenmaker de vriendelijkste van alle fietsenmakers die ik ooit ben tegengekomen (maar ik ben cees boer gewend dus mijn standaard ligt niet hoog).

Ik vond het vakantiepark in Norg ook top. De softijsjes bij de plaatselijke snackbar waren ook lekker. Maar vraag maar geen saus bij je friet, want dan eet je saus met friet.
De zwarte trui 12 juli 2022 23:25
Cees Boer! Mooie vent, die mij perfect op de fiets heeft gezet. En natuurlijk korting voor de licentiehouder.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen