Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Afzeggen voor het NK

Gepost door Heisenberg 
Heisenberg 23 juni 2015 09:23
Gebeurt dit in het buitenland ook, of is het een Nederlands fenomeen? Met een Tourstart in Nederland zes dagen na het NK, is het toch niet zo gek om gewoon mee te doen aan het NK? Zeker voor de renners bij een (half) Nederlandse ploeg. Dan maar hopen op een zege voor Roompot, zijn ze van de nul af en gaat het Rood-Wit-Blauw naar een ploeg die er ook echt blij mee is.

Quote
NU.nl
Na Bauke Mollema, Robert Gesink en Wilco Kelderman hebben ook Tom Dumoulin en Wout Poels besloten niet mee te doen. Dumoulin verdedigt woensdag in Emmen wel zijn Nederlandse titel tijdrijden. Lieuwe Westra, de winnaar van 2012, verschijnt woensdag niet aan de start. De Friese renner van Astana doet zondag wel mee aan de wegwedstrijd.
El Mik 23 juni 2015 09:29
Ja gebeurd ook in andere landen, Oscar Freire bv. reed (bijna?) nooit het Spaans kampioenschap in zijn Rabobank tijd (jammer, want hij had vast een paar keer kunnen winnen)
lodjan 23 juni 2015 09:33
Ik heb geen enkel probleem met de afzeggingen, zeker niet als dat leidt tot een betere (voorbereiding op de) Tour. De afwezigheid van de renners zal het koersverloop nauwelijks veranderen, zeker op dit parkoers. Stiekem hoop ik op Theo Bos, maar een andere renner is ook goed: als er maar een Nederlander wint. Het zou wel mooi zijn om de trui komend jaar vaak in beeld te zien.
Eindhovuh 23 juni 2015 09:43
Als het NK kort voor een belangrijke koers is, en je door het parcours 0,1% kans hebt om te winnen snap ik best dat je niet het risico wil lopen om door een veredelde amateur in de hekken te worden gereden.
ton duk 23 juni 2015 09:45
Ik wel, Lodjan...met dit parkoers best begrijpelijk voor de genoemde renners maar tov de organisatie, het wielerpubliek, de eigen ploeg en sponsoren vind ik het niet kunnen...

gr
Walnoot 23 juni 2015 09:58
Rijdt Bos mee dan? Dacht dat hij nog steeds met die schouder zat.
Slimmerd 23 juni 2015 10:12
Wippert zou een leuke winnaar zijn, gaan we die trui het eerste halfjaar zeker niet zien en gaan we voortaan ookweer eens naar normale parkoersen waarop de sterkste echt winnen. Dat gezegd hebbende zullen we nu zondag wel een ontketende Terpstra zien die iedereen te slim af gaat zijn....
rustdag 23 juni 2015 11:33
Ja dat is Topsport he. Je moet er veel voor doen, maar er nog meer voor laten. En waarom krijgt friesland het NK, dat moet ook eens goed uit gezocht worden. Ik ruik een FIFA geurtje. Waarom nooit in Noord holland, dan kan je het Kopje van Bloemendaal opnemen in het parcour, nou dan krijg je echt spektakel. Voor de mensen die het Kopje niet kennen , dat is een soort van Koppenberg , maar dan X10.
Slimmerd 23 juni 2015 11:43
Sinds wanneer ligt Emmen in Friesland?
rustdag 23 juni 2015 12:02
Haha ja ik haal twee dingen door elkaar.
Quote
De Friese renner van Astana

daarom heet jij slimmerd en ik rustdag grinning smiley
Blueprint 23 juni 2015 12:05
Ieder NK-parcours krijgt het deelnemersveld dat het verdient.
Eindhovuh 23 juni 2015 12:06
Dit thumbs up
Wippert versus Hofland dan maar.
Slimmerd 23 juni 2015 12:07
Dus zijn de afmeldingen ergens wel logisch, maar jammer is het natuurlijk wel.

Trouwens betekent dit nu dat Poels ook een zekerheid is voor de Tour?
waterfietser 23 juni 2015 12:11
rustdag Schreef:
-------------------------------------------------------
> Waarom
> nooit in Noord holland, dan kan je het Kopje van
> Bloemendaal opnemen in het parcour, nou dan krijg
> je echt spektakel. Voor de mensen die het Kopje
> niet kennen , dat is een soort van Koppenberg ,
> maar dan X10.

Ten eerste zou ik niet weten op welke manier je een leuk en attractief omloopje op en rond het Kopje moet laten lopen zonder daarmee teveel overlast te veroorzaken voor het overige verkeer.
En bovendien: het kopje is voor de gemiddelde prof niet meer dan een veredelde verkeersdrempel. Tenzij je er een criterium rondje gaat rijden, maar dan is het meer het chaotische op/af en draaien/keren wat voor de schifting gaat zorgen. En daarmee bedoel ik: Hoge Duinendaalseweg - Midden Duinendaalseweg en weer terug omhoog......



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/06/2015 12:11 door waterfietser.
rustdag 23 juni 2015 12:22
Velodroom 23 juni 2015 12:27
Afzeggen voor het NK als je de voorgaande 9 edities podium hebt gereden lijkt me andere koek.
Lucho Herrera 23 juni 2015 13:09
Nederlandse koersen met niet zo'n sterk deelnemersveld over meer dan 230 km eindigen zelden in een massasprint. Denk eerder dat mannen van de lange adem als Terpstra en Langeveld hier gaan winnen.
Leon 23 juni 2015 13:36
Wat dat betreft verbaas ik me meer over het afzeggen van Clement en Westra voor de tijdrit...
Eindhovuh 23 juni 2015 13:46
Ik denk dat dat ook te maken heeft met de suprematie van Dumoulin op dit moment.
Westra heeft de Dauphine gereden en gaat op hoogtestage in Italië. En als je zoals Clement net thuis bent uit Baku heb je wellicht ook meer behoefte aan wat rust na weken koers.
Blueprint 23 juni 2015 13:50
Dat lijkt me wel, Poels reed een uitstekende Dauphiné.
AK 23 juni 2015 13:52
Kelderman rijd wel de tijdrit
predator 23 juni 2015 13:54
Het geeft wel aan hoeveel spanning er kennelijk op zit bij die gasten. Als je in een flow zit, zoals Dumoulin (hoewel die de weg kennelijk ook niet doet), rij je dit er wel even bij. En het is ook niet een levensgevaarlijk parcous of zo.

Ik vind het in ieder geval maar niks, net zoals voetballers die wedstrijden laten lopen.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/06/2015 13:57 door predator.
Blueprint 23 juni 2015 13:59
Dumoulin doet ook alleen maar de tijdrit.
Arsimo 23 juni 2015 16:05
Het scheelt in ieder geval (Nederlandse) pers die over en/of tegen je gaat zeuren als je onverhoopt een matig NK rijdt zo vlak voor de Tour.

Het is alleen niet zo solidair naar je ploegmaats om die niet te helpen de titel te halen. LottoNL-Jumbo (of beter haar voorgangers) is allesbehalve erg succesvol geweest met binnenhalen van NL titels en helemaal nu met slechts 2 zeges lijkt me een NL-titel binnenhalen toch geen prijs om op neer te kijken. Als je als Gesink of Kelderman niet meedeed en achteraf blijkt dat het gat naar een Boom of Langeveld net niet dicht gereden blijkt te zijn en dus Hofland genoegen moest nemen met een ereplaats na de pelotonsprint gewonnen te hebben dan voel je je - zo stel ik me voor - toch wat lullig naar je collega's.
AK 23 juni 2015 17:14
Tankink in het rood wit blauw lijkt mij wel wat.
Leon 23 juni 2015 19:18
Of Lotto-Jumbo nou met 20 of met 18 man aan de start staat, dat zou toch geen verschil moeten maken mbt het terughalen van Boom, Terpstra of Langeveld?
Het kwantitatieve voordeel weet de ploeg toch ieder jaar opnieuw niet te benutten?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/06/2015 19:19 door Leon.
ton duk 23 juni 2015 19:51
Het geeft de NOS misschien ook wel de gedachte om het dd niet meer uit te zenden: waarom zouden we..de beste renners starten tegenwoordig al niet meer ??
gr
Walnoot 23 juni 2015 21:13
Denk toch dat ze een Gesink best kunnen gebruiken bij dat na 220km koers. Zoveel mensen die dat aan het eind van een zware koers nog kunnen hebben ze niet. Tjallingi en Tankink tegen Langeveld, Van Baarle, Boom en Terpstra? Gaat hem niet worden denk ik.
Andere Peter 24 juni 2015 02:28
Had er zonder ploeg natuurlijk niets te zoeken. Juist als sprinter/favoriet/kampioenschapsrenner zou hij in zijn eentje echt niemand kunnen verrassen. Zouden frustrerende dagen en reizen zijn geweest voor een renner die de kilometers nooit nodig had. Pakweg Horillo zou in zijn eentje nog meer kans maken dan Freire.
Slimmerd 24 juni 2015 10:35
Barredo, Garate...
Arsimo 24 juni 2015 10:54
Inderdaad. En Flecha en Horrillo ook. In bijvoorbeeld 2009 zou Freire met 3 ploegmaats hebben kunnen starten, en niet de minsten indien in vorm. Het koersverloop moet dan wat meezitten maar absoluut niet kansloos in die omstandigheden. Maar het zal Freire niet geboeid hebben - kan zo snel maar een keer in het begin van zijn carriere een bronzen plak terugvinden.
ton duk 24 juni 2015 16:57
het scheelde niet veel of Lars Boom mocht wat meer afzeggen dan de tijdrit vanavond....
Ik zag 'm (90% zeker) net met veel moeite een fietsende moeder ,(milf,dat wel) met bezet kinderstoeltje voorop, ontwijken...dat scheelde zeer weinig
gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen