Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

iBD

Gepost door Surplace op souplesse 
Surplace op souplesse 24 augustus 2022 01:40
Wielerorgie in de Domstad



Lyrisch was de internationale wielergemeenschap na de Vueltastart in Utrecht. Nederland had er weer een wielerfeest van gemaakt om de vingers bij af te likken. Mart Smeets vroeg zich in een tweet af waarom ze nog terug naar Spanje zouden gaan en Eddy Merckx noemde het zelfs de beste grote rondestart sinds het Grand Depart in Kopenhagen. Uw verslaggever genoot ook.

Door: Engelbert Santenkraam 22-8-22


Op een van de mooiere stukken langs het parcours hadden zich al vroeg mensen geïnstalleerd

Ik ben mezelf wel eens minder de tering geschrokken. Vers opgediend van de vrijdagmiddagborrel rol ik vanuit de trein het Jaarbeursplein op. Verstappengajes, vlaggendraaiers, Limburgse vlaaien, dagjesdralers, Stravadalers. Op de Schaal van Krabbé doet het plein beangstigend leeg aan. De leegheid van die levens... Bij een pilskeet ontmoet ik Gerardus D. Hij is al zijn hele leven wielerfan en nauw betrokken bij de organisatie (“ik woon in de buurt”). "Kijk, natuurlijk hebben de meeste bezoekers hier er niet veel kaas van gegeten. Het is wielerplebs, kijken ook Formule 1, maar op TV zie je dat niet. Een wat keurige stad als Utrecht is niet gebaat bij typisch wielerpubliek. Deze primaten, chimpansees die uren op de hekken en borden slaan te rammen en tegen Norsgaard Valverde schreeuwen, komen op TV nog altijd prima over. En ze zijn bereid 23 euro voor drie slokken gerstenpis te betalen, haha. Jij ook eentje?"


Quiz! Vervaeke of Van Wilder?


Gerardus vraagt of ik zo een idee begin te krijgen van wat ik dacht te kunnen zien. Lastig.


Movistar als een kudde parasaurolophussen om Valverde heen

De ondergaande zon streelt ons gemoed en gebiedt teder de nabije toekomst tegemoet te treden.

Dylan is een kekke vent. Zijn geheim tot een monumentzege? Taugé!



De 'koers'. een tijdrit in welke vorm dan ook is natuurlijk nooit een koers, was wel zo'n beetje klaar. En daarmee kregen we ook wat ruzie.





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/08/2022 04:34 door Surplace op souplesse.
Maradona 24 augustus 2022 02:54
Tjappie2 24 augustus 2022 11:27
Surplace op souplesse Schreef:
-------------------------------------------------------
> Eddy Merckx noemde het zelfs
> de beste grote rondestart sinds het Grand Depart
> in Kopenhagen.

grinning smiley thumbs up
Horsie is back 24 augustus 2022 12:58
Genie Google verslikte zich danig bij het door mij intikken van de naam Engelbert Santenkraam. Maar 135 resultaten in een eeuwigheid van 0,58 seconden. Zou Genie dan toch ziekjes zijn? Okay, dan maar Engelbert Humperdinck. Goeddoeme; in een halve seconde rollen daar maar liefst 3.330.000 resultaten uit. Het is in orde.
Tjappie2 24 augustus 2022 14:30
Jij wist niet dat Engelbert Santenkraam het pseudoniem is van Surplace op souplesse?
El Chaba 24 augustus 2022 14:32
Nee, dat is overduidelijk 'Wind mee'. grinning smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/08/2022 14:39 door El Chaba.
Horsie is back 24 augustus 2022 15:55
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Jij wist niet dat Engelbert Santenkraam het pseudoniem is van Surplace op souplesse?

Natuurlijk had ik een donkerblauw vermoeden, maar mijn statement was toch ook duidelijk, neem ik aan Tjappie2.
Je ziet hier wel meer langskomen, waarvan ik denk: Waar is mijn DSM-5?

U kent toch ook wel het spreekwoord: What's the use of changing horses in midstream.
Andere Peter 25 augustus 2022 09:56
Wat een schijtlolligheid, zeg.

En neem maar van mij aan dat hij er niet was, op het Jaarbeursplein. Ik was daar wel. E zo was de sfeer absoluut niet. Niks plebs. Juist overbeschaafde gezinnetjes, veel kinderen en welopgevoede studenten.
Frederik D. 25 augustus 2022 10:33
Je hebt twee soorten plebs. Het dronken schreeuwplebs. En plebs dat denkt dat het geen plebs is, maar toch plebs is.

Niet kwaad worden.

youtube
Surplace op souplesse 25 augustus 2022 11:07
Een onverwachte reactie.

De foto van Gesink is óp het Jaarbeursplein gemaakt. Goed te herkennen voor wie er toen ook (nog) was. Andere foto's ook duidelijk te herleiden naar de ploegentijdrit / het parcours. Dus wie was daar nou eigenlijk niet? Petertje ontmaskerd als ordinaire charlatan!

Nee, geloof wel dat je er was. Immers rukinspiratie voor een heel jaar. Misschien sta je toevallig zelfs op deze foto. Met overhemdje naast vrouw met paraplu?

[i.ibb.co]



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/08/2022 11:26 door Surplace op souplesse.
Carlos Danger 25 augustus 2022 14:39
Welopgevoede studenten??confused smiley
ton duk 25 augustus 2022 15:09
Mooie contradictie idd
Gr
El Chaba 25 augustus 2022 15:40
De niet wel opgevoede studenten waren er kennelijk niet.
Wind mee 25 augustus 2022 16:42
In principe kun je best welopgevoed zijn maar het niet in praktijk brengen
Andere Peter 25 augustus 2022 18:20
Ook al zo schijtlollig.

Foto's kun je overval vandaan plukken. In 1969 was ik op de maan.

Op een doorsnee koopavond in de stad zie je meer primaten of chimpansees. Ik zag alleen maar beschaafde mensen die elkaar voor lieten gaan en die rekening hielden met de ander, zeker ook met de renners. Met evenveel gemak zou je er een Hoogmis met heiligenverering kunnen zien. Julius van den Berg werd apostel dankzij de Alto Amerongse. Het zou positiever zijn. En niet minder waar. Dit stukje is zo makkelijk.
Andere Peter 25 augustus 2022 18:21
Daarboven staat toch wel het allerergste soort plebs. Plebs dat andere mensen als plebs ziet.
Clavan 26 augustus 2022 11:01
Wanneer je mensen/kinderen wilt opvoeden moet je dat overlaten aan professionals en niet aan de ouders. Dus hup 5-daagse kinderopvang.
ton duk 26 augustus 2022 11:06
En verplichte vasectomie voor enkele wielerprikbordprikkers,denk ik dan
Gr
Surplace op souplesse 26 augustus 2022 11:15
Zo makkelijk en toch heb je het niet begrepen. In elk geval vooruitgang dat ienand met wat kanttekeningen niet gelijk gesommeerd wordt z'n bek te houden
El Chaba 26 augustus 2022 21:32
Is niet eens altijd nodig. Ik ken er bijvoorbeeld één die niet eens een vrouw kan krijgen..
Wind mee 26 augustus 2022 22:18
En ik ken er één met wiens vrouw ik zo langzamerhand medelijden krijg
El Chaba 29 augustus 2022 09:11
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen