Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Van Aert heeft zijn thuis gevonden bij Jumbo Visma

Gepost door Luijt 
Luijt 21 september 2022 14:42
Van: NOS.nl

Van Aert verlengt tot eind 2026 bij Jumbo-Visma: 'Heb hier mijn thuis gevonden'

Wielerploeg Jumbo-Visma heeft het contract met Wout van Aert opengebroken en verlengd. De Belg (28) ligt nu tot eind 2026 vast bij de Nederlandse formatie.

"Ik voel me heel goed bij dit team. We hebben al laten zien dat ik hier op mijn best kan presteren", vertelt Van Aert via de officiƫle kanalen van zijn ploeg. "Dat is ook te danken aan de faciliteiten die ik daar krijg. Het verbaasde me dat het team opnieuw over mijn contract wilde onderhandelen, maar het is een mooie erkenning."

Van Aert had anderhalf jaar geleden al bijgetekend tot 2024. "Ik ben blij dat ik hier mijn thuis heb gevonden", zegt hij nu.

Grote successen
De drievoudig wereldkampioen veldrijden boekte de afgelopen seizoenen grote successen op de weg. Tijdens de Tour de France van dit jaar won hij drie etappes en bemachtigde hij de groene trui. Bovendien was hij drie weken lang smaakmaker in de koers.

Ook was hij dit jaar de beste in de E3 Saxo Bank Classic en de Omloop Het Nieuwsblad. Op zijn palmares staan verder onder meer Milaan-Sanremo en de Strade Bianche. Dit weekeinde is de Belg een van de topfavorieten voor de wereldtitel op de weg.

Van Aert rijdt sinds 2019 voor Jumbo-Visma. "We blijven ons verbeteren in prestaties, met de faciliteiten van het team, in alles. Hierdoor ben ik ervan overtuigd dat ik me de komende vier jaar geen zorgen hoef te maken. We streven constant naar het beste, waardoor de beslissing eenvoudig was."
Luijt 21 september 2022 14:44
Goed nieuws wat mij betreft. Toch de beste renner van dit jaar en ook nog een halve landgenoot.
De halve Belg zal nu wel nooit meer voor JV gaan rijden....
Horsie is back 21 september 2022 14:55
Red Bull geeft je vleugels zal Luijt gedacht hebben.
Eindhovuh 21 september 2022 16:31
Lijkt mij voor beide partijen prima. Is een enorm succes en ze weten wat ze aan elkaar hebben.
Wat zou hij gaan verdienen, oude contract was naar verluid 2,1 miljoen euro.
Carlos Danger 21 september 2022 16:55
Voor of na een Van Eerd-wasbeurt?
ton duk 21 september 2022 17:22
Jammer maar sponsortechnisch begrijpelijk
Gr
Cecchini 21 september 2022 17:24
Verklaar dat jammer eens.
ton duk 21 september 2022 19:07
Ik heb "niks" met overwinningen van Vindegard ,Roglic en vAert ...ook al zijn dat successen van een "Nederlandse "ploeg
Gr
Frederik D. 21 september 2022 19:07
Als Van Aert zich er goed bij voelt, dan is het goed. Jumbo mag blij zijn met Van Aert.
Frederik D. 21 september 2022 19:09
Hoeft ook niet. Maar Vinegaard en Van Aert zijn beiden wel toprenners om van te houden. Vind ik. Maar geldt ook voor Evenepoel na zijn optreden in de Vuelta.
El Chaba 22 september 2022 00:01
Hoe lang ken je Ton Duk nu al hier, dat je dat nog serieus moet vragen? winking smiley grinning smiley
El Chaba 22 september 2022 00:18
Het was 2,2 miljoen per jaar. Uiteraard exclusief prijzengeld en startgeld (vooral bij het veldrijden nog een flinke som).
Wat het nieuwe jaarcontract op gaat leveren is nog niet bekend, maar ik vermoed, dat daar nog wel een miljoen bij is gekomen.
ton duk 22 september 2022 07:26
Dat verbaasde mij ook al idd
Gr
Sjorsoll 22 september 2022 12:12
Intelligent verzoek



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/09/2022 12:13 door Sjorsoll.
Cecchini 22 september 2022 12:27
Ik begrijp dat verlangen naar de tijden van Roompot nooit zo. Neerlands beste sprinters, klimmers, tijdrijders hebben de laatste jaren bij Jumbo Visma rondgereden. Ik ben blij dat er een Nederlandse ploeg is met een fantastische topsportcultuur.

Of de Nederlandse renners zijn (waren) niet goed genoeg of er scheelde wat in de mentale weerbaarheid, maar zolang Jumbo de middelen heeft om wereldtoppers als Roglic, Vingegaard of van Aert aan te trekken, hoor je mij niet klagen. MVDP wil er niet rijden, en Arensman komt als ie er klaar voor is, er wel een keer in beeld. Ondertussen rijden van Baarle, Kelderman, Kooy, Bouwman, van Dijke, Leemreize er gewoon. Het karakter van de ploeg is wat mij betreft gewoon Nederlands.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/09/2022 12:28 door Cecchini.
ton duk 22 september 2022 14:05
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik begrijp dat verlangen naar de tijden van
> Roompot nooit zo.

Het is vooral het "verlangen" naar een (hoofdzakelijk)Nederlandse ploeg op proconti-niveau zodat renners als Lemmen,SintMaartensdijk de overstap kunnen maken

Nu is de stap tussen ploegen als Metec,VW en TJV te groot.Gelukkig werden renners als Bax en Maas dit seizoen bij andere ploegen opgevangen
Gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/09/2022 18:54 door ton duk.
Aerts 23 september 2022 11:54
Ik vind Van Aert 'Nederlandser' dan M. van der Poel of Max V (is geeneens een topsporter). Ik erger me dan ook kapot als de 'oranjepolonaise' gelopen wordt wanneer deze winnen. Ik ben zeker een trotse Nederlander, maar de kleur vlag of waar precies de grens ligt, is voor mij niet bepalend.

Nu moet ik wel bekennen dat de vader van Tom Leezer mijn dierenarts was, dus als Leezer gewonnen had in dat woestijnrondje, dan had ik waarschijnlijk ook mijn oranje onderbroek aangedaan, Wolter Kroes aangezet en in de billen van mijn buurvrouw geknepen.

Hup Holland the finger smiley en hup Van Aert
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen