Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tour-favoriet Froome mist dopingtest door hotelpersoneel

Gepost door Ron Meijers 
Ron Meijers 25 juni 2015 10:58
Niet storen was de opdracht voor het hotelpersoneel, maar daardoor miste Chris Froome, op vakantie in Italië, wel een dopingtest. Dat laat de Tour-winnaar van 2013 weten in The Guardian.

"Ik had een paar dagen rust en nam mijn vrouw mee naar een exclusief hotel in Italië. Op de eerste ochtend arriveerden de controleurs om zeven uur bij het hotel, maar de staf weigerde ze toe te laten en om mij te bellen."

"Toen ik bij het ontbijt kwam, vertelden ze me dat volgens de regels van het hotel niemand gestoord kon worden. Het was een bijzonder frustrerende situatie voor me."
Dopingregels

Volgens de antidopingregels zijn sporters verplicht altijd beschikbaar te zijn voor dopingtests, waar ze ook ter wereld zijn. Froome neemt zijn verantwoordelijkheid en zegt dat hij het personeel niet goed heeft geïnstrueerd. "Ik heb mijn les geleerd.''

Als sporters drie keer binnen een jaar een controle missen, kunnen zij maximaal twee jaar worden geschorst.

Froome blikt vooruit op de Tour

Behalve terugkijken op zijn gemiste dopingtest, blikt Froome ook vooruit op de komende Tour de France, die op 4 juli start in Utrecht en waarvoor de Brit een van de favorieten is.

"Ik heb er erg veel zin in", zegt Froome. "Het is echt de grootste race van het jaar voor ons, alsof we ieder jaar een Olympische Spelen hebben."

"Ik denk dat Alberto Contador een van mijn grootste rivalen wordt. Maar ook Nairo Quintana, die de Tour nog nooit won, en titelhouder Vincenzo Nibali."

[nos.nl]
Inigo 25 juni 2015 12:04
Non-nieuws dit. Typische pre-Tour dopingberichten om het volk wat op te hitsen
Carlos Danger 25 juni 2015 12:27
Gewoon onvoorzichtig geweest met doseren en voor de zekerheid 'vergeten ' de mensen van het hotel in te lichten over een eventuele controle.
Hangmat 25 juni 2015 16:07
Beetje zout nodig?
cyclingfreakske 25 juni 2015 17:09
is "doping" bericht nr 2 op 1 week, al is het een gemiste controle... op naar het volgende wilde verhaal voor de Tourstart (is de laatste jaren echt wel de gewoonte, al is het een slechte)
we gaan de wielrennertjes nog is even beschimpen... bijzaak dat er verder crimineel tuig een moord en andere misdaad hier en ginder in het land pleegt..
veluweracer 25 juni 2015 18:46
Reken er maar op dat hij hard zal rijden. Misschien wel veel harder dan anderen.
Walnoot 25 juni 2015 18:53
Als ik het goed begrijp, brengt hij dit nieuws zelf naar buiten. Beetje laten weten hoe erg het hem spijt dat hij een dopingcontrole heeft gemist terwijl hij er niets aan kan doen en terwijl hij alles schoon doet en zo zijn best doet voor de controleurs en zo lief is en anderen dat niet zijn etc.

Poging tot wit voetje halen bij publiek die zelfs Dirk Kuijt te doorzichtig zou vinden
Chekie 25 juni 2015 21:28
Ze mochten niet naar zijn kamer bellen, natuurlijk en wij moeten dat natuurlijk geloven. Hebben zeker zijn mobiele nummer niet......kom toch op allemaal gezwets in de lucht. Eén gemist en nog één te gaan.
Ben 25 juni 2015 23:32
Hoe kan je nou iemand verbieden te bellen? Froome heeft toch vast een mobiele telefoon.
Velodroom 26 juni 2015 00:25
Froome is wel consistent. Riep hij niet eens naar de testers:'Waar blijven jullie nou?" en nu de testers roepen: "Waar blijf je nou, Vroem?" zegt hij dat ook eerlijk.
Bij Mo Farah ging de deurbel wel zeven keer over maar hij deed de deur niet open. Net bezig aan een reclamefilm met de titel "Was nou maar naar Specsavers gegaan!".
Een out-of-competition test missen is geen zeldzaamheid. In de periode van 2010 tot 2014 vonden 224 van zulke incidenten in the UK plaats.
Waaronder dus 2 van Mo Farah. Eentje meer en hij was zijn gouden medaille OS 2012 kwijtgeraakt. Te goeder trouw of te kwader trouw, dan houdt je wel je mond.

Froome wil als witte raaf door het leven. Dan kun je maar beter ook witte voeten hebben.
Nog enkele dagen en de Franse radar zal weer zijn geïnstalleerd. Wordt het Performance Humaine of suspicieux, miraculeux en zelfs mutant?
Goozzer 26 juni 2015 00:45
Witte voeten? Een verwijzing naar de magische 2:15 van Paula Potter? Hoe is het eigenlijk met mevrouw Radcliffe?
Velodroom 26 juni 2015 00:51
Goozzer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Witte voeten? Een verwijzing naar de magische 2:15
> van Paula Potter? Hoe is het eigenlijk met mevrouw
> Radcliffe?

Paula Radcliffe heeft volgens mij de laatste serieuze marathon er op zitten. 2h36:55 in Londen.
Walnoot had het over een wit voetje halen, vandaar.
Andere Peter 26 juni 2015 02:31
Van dit soort berichten krijg ik zin in de rustdag.
zumsteg 01 juli 2015 13:13
In het judo mag je een controle gewoon weigeren: [nos.nl] Deze mevrouw wordt zomaar geloofd, krijgt alle tijd om haar kant van het verhaal te vertellen en er wordt niet 1 kritische vraag gesteld.

Ze zegt wel dat de reden van de weigering het voorkomen van gewichtstoename (en daarmee het maximumgewicht van je klasse overschrijden) was maar voor hetzelfde geld heeft ze gewoon net een shot groeihormoon of anabolen gezet. Het blijft een vechtsport dat judo en daar houden ze ook wel van een spuitje of pilletje, vast genoeg bodybuilders en fitnesstypes in de kennissenkring.

Ze had toch ook gewoon kunnen drinken, pissen en weer naar de sauna kunnen gaan?

Ik vind het sowieso bizar dat er op hoog niveau zo dom wordt gedaan m.b.t. vochtsverlies (ik ken ook verhalen van roeiers die gaan hardlopen in een regenpak om onder een gewichtsgrens te komen), bij 5% vochtsverlies neemt je prestatievermogen toch met 20% af?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/07/2015 13:13 door zumsteg.
Walnoot 01 juli 2015 15:55
De weging is niet op de wedstrijddag zelf (en dan durven ze wielrenners valsspelers te noemen). En nog een keer de sauna in is geen aanrader, dergelijk vochtverlies is inderdaad vrij ongezond.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen