Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Route 20e etappe TDF aangepast - geen Galibier maar Croix-de-Fer

Gepost door TdJ 
TdJ 25 juni 2015 11:18


Bron



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/06/2015 11:25 door TdJ.
Walnoot 25 juni 2015 11:39
Gaat niet gek veel uitmaken natuurlijk, blijft een massasprint Alpe d'Huez op. Is en was niet het profiel voor een herhaling van het scenario in de Evans-Tour.
El Mik 25 juni 2015 12:01
Het was toch hetzelfde parcours?

Dus of het wel of niet geschikt is/was voor hetzelfde scenario ligt meer aan het peloton.
Maar blijft wel jammer dat je altijd zo'n enorme afdaling richting Alpe d'Huez hebt (behalve als je het doet zoals de vorige keer met 2x Alpe d'Huez achter elkaar)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/06/2015 12:01 door El Mik.
Inigo 25 juni 2015 12:02
Jammer dat ze de Mollard er niet bij pakken vanuit St Jean de Maurienne, dan kom je ongeveer op 1/3e van de Croix de Fer, kan je die over en dan Alpe dHuez...
rustdag 25 juni 2015 12:11
El Chaba 25 juni 2015 12:13
Walnoot 25 juni 2015 13:19
Dat was juist het probleem, m.i., zie dat mijn post verwarrend is. Maar toen werkte het niet, dus ze zullen het niet nog een keer proberen. De afdaling naar BdO is veel te geschikt om vluchters terug te halen. Wat dat betreft zou twee keer AdH een beter plan zijn geweest. Of gewoon helemaal niet en een ander parcours uitzetten...
Leon 25 juni 2015 17:04
Dat wordt dus 3 achtereenvolgende bergritten over de Croix de Fer/Glandon. En alle drie de kanten worden 1 keer beklommen en 1 keer afgedaald.
Hoentie 29 juni 2015 17:25
Ik vind de Galibier en de Croix de fer WEL een wereld van verschil. Galibier is om en nabij de 2700 meter hoog, en die 700 meter boven de 2000 tellen, als ik voor mijzelf spreek, dubbel.
De Croix de Fer is een klim die ik zelf vrij goed aan kon, zowel in steilte als afstand en hoogte, de Galibier heeft vanaf Valloire echt een ander karakter en is in mijn eigen persoonlijke ervaring echt stukken zwaarder.

Wat betreft de discussie over de afdaling van de Croix de Fer tegenover die van de Lautaret, ook dat is een wereld van verschil. De Lauraret is een eenvoudige bijtrap afdaling waar veel energie in gaat zitten om het goed te doen, de Croix de Fer is technischer en steiler naar Allemont waardoor het meer een mentale afdaling is dan een fysieke.

Al met al vind ik de etappe er niet zwaarder op geworden, maar beduidend lichter. Uiteraard wordt het verschil op de slotklim gemaakt, daaraan verandert niets, maar voor een Nibali is deze etappe wel beter dan bijvoorbeeld een Froome.
lodjan 29 juni 2015 18:01
Het maakt inderdaad een groot verschil, maar het is nu eenmaal niet anders.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen