Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Giroselectie Jumbo-Visma

Gepost door Slimmerd 
Slimmerd 07 april 2023 16:06
Nog een maandje tot de start en Jumbo-Visma heeft zijn selectie bekend gemaakt, deden ze uiteraard ook al bij de ploegenpresentatie. Kelderman is maar weer eens geblesseerd en verliest terecht zijn plek in de ploeg rond Roglic.

Roglic
Affini
Bouwman
Foss
Gesink
Hessman
Kuss
Tratnik
De zwarte trui 07 april 2023 17:26
Bergop kan Roglic dus alleen op een wisselvallige Kuss rekenen. Mano a mano dan maar.

Kelderman wisselt met Kuss voor de Tour? Hup Wilco.
Eqquipo 07 april 2023 22:33
Wisselvallig of niet; Kuss is toch zowat de sterkst denkbare knecht bergop? Vooral opvallend dat hij (waarschijnlijk denk ik dan) niet naar de Tour zal gaan.

Daarbij is een volle bak knechtende Bouwman mogelijk ook éen van de betere berg-knechten behoren deze Giro.

Als het inderdaad een duel Roglic-Evenepoel wordt, dan komt Jumbo in ieder geval met de betere klim-knechten voor de dag.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/04/2023 22:34 door Eqquipo.
DeFin 07 april 2023 23:10
Ineos komt met Hart die dit jaar beter dan ooit lijkt, Arensman, Sivakov en Thomas die gewoon 3e in de Tour werd vorig jaar.

Lijkt mij in elk geval in de breedte de beste ploeg.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/04/2023 23:11 door DeFin.
Eqquipo 07 april 2023 23:36
Lijkt mij ook.
Luijt 08 april 2023 01:10
Lijkt mij ook, en nu rijdt er ook iemand in de Giro in een Ineos shirt om te supporten. Veel gekker moet het niet worden.
Remko 10 april 2023 16:04
Ik weet niet of RE heel erg bang wordt van deze selectie.
Andere Peter 10 april 2023 17:11
Prima ondersteuning voor Gesink. Wordt het zijn laatste Grote ronde? of pakt hij de Vuelta nog even mee?
lodjan 10 april 2023 19:31
Spaak 11 april 2023 09:22
Gesink's geluk kennende slipt zijn achterwiel tijdens de zesde etappe weg over een stuk niet-opgehaald huisafval en zit hij de rest van het seizoen noodgedwongen thuis met een gebroken bekken.
Frederik D. 11 april 2023 11:02
Of gaat Gesink er weer bij liggen?
De zwarte trui 11 april 2023 11:51
En Gesink kennende is ie dan net op tijd weer fit voor de Vuelta grinning smiley
Remko 11 april 2023 16:04
JV en het aantrekken van Nederlandse toppers: Dumoulin, Kelderman, Van Baarle. Niet echt een succesverhaal. Verder het probleem dat NL maar 1 echte topper heeft, en die zal nooit naar JV gaan.
ton duk 11 april 2023 18:25
Remko Schreef:
-------------------------------------------------------
> JV en het aantrekken van Nederlandse toppers:
> Van Baarle.

Overwinning het Volk is al weer vergeten,merk ik
Hoe mager kan het geheugen zijn......
Gr
Cyclad58 11 april 2023 19:12
Laten we hem niet groter schrijven dan hij is, maar de volgende klimtopper klopt wel steeds harder op de deur:Tijmen Graat wint prachtkoers in Italië
De zwarte trui 11 april 2023 21:44
Super knap. Lees net dat sommige jonge Italianen nog aan de EPO zitten. Leg ze d'r maar eens op!
Cecchini 11 april 2023 23:12
Eerder dit jaar zei een ploegleider van de Jumbo Visma zonder een naam te noemen, dat ie er vertrouwen in had, dat binnen enkele jaren een erg goede Nederlandse klassementsrenner zijn neus aan het venster zou steken. Zou die Tijmen hebben bedoeld ?
Carlos Danger 12 april 2023 00:37
Nog een paar jaar en het wordt Tijmen vs. Thymen.
Halve Belg 12 april 2023 12:51
DeFin Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ineos komt met Hart die dit jaar beter dan ooit
> lijkt, Arensman, Sivakov en Thomas die gewoon 3e
> in de Tour werd vorig jaar.
>
> Lijkt mij in elk geval in de breedte de beste
> ploeg.

Maar een brede ploeg is pas leuk als je kopman even sterk is als de andere kopmannen.
Sjorsoll 13 april 2023 09:24
De conclusie over Kelderman en Van Baarle is wat voorbarig. Wat Ton zegt is aan de andere kant wat veel; de Omloop is toch een 'voorbereidingskoers'. Jumbo heeft zelf aangegeven dat het om Vlaanderen en Roubaix ging dit voorjaar en daar was Van Baarle door pech niet.
Sjorsoll 13 april 2023 09:28
Kuss is bergop sterk, maar is een soort Poels. Kan helaas nooit een klassement rijden en dus is een actie als vorig jaar met Roglic en Vingegaard tegen Pogi niet aan de orde. Kelderman rijdt normaal altijd kort en hadden ze in die zin goed kunnen gebruiken als Roglic net ietsje minder is dan Evenepoel.
Kuss is we altijd betrouwbaar in de laatste week.
Spaak 13 april 2023 10:37
Voorbereidingskoers vind ik tekort doen aan de Omloop, volgens mij wordt die in de ranglijst van kasseienkoersen algemeen beschouwd als #3, na RVV en P-R die gedeeld op #1 staan
Slimmerd 13 april 2023 11:08
E3 staat toch mijlenver boven de Omloop?
ton duk 13 april 2023 14:38
De Omloop heeft natuurlijk de stempel van openingskoers en 1e hoofdprijs in Vlaanderen

Van oudsher belangrijker dan de E3 maar die koers is natuurlijk opgeschaald en inmiddels ,denk ik ook,wat belangrijker dan het Volk

GW,E3 en het Volk categorie 2 ,ruim achter RvV ?
Gr
DeFin 13 april 2023 17:17
Gent-Wevelgem is uiteraard de nr 3
Cyclad58 13 april 2023 17:51
Zeker. Geen idee wie anders, of hij moet Max van der Meulen bedoelen. Max rijdt voor een andere ploeg, dus onlogisch.
Ik denk dat zowel Tijmen Graat als Max van der Meulen goede ronderenners kunnen worden. Wat Tijmen dit seizoen laat zien is verbluffend sterk. Max moet zijn draai nog vinden als 1e jaars belofte.
Cyclad58 13 april 2023 17:54
Omloop is natuurlijk niet zomaar een voorbereidingskoers of opening van het klassieke seizoen. Heuse World Tourkoers. Het is maar net wat je zelf belangrijker of mooier vindt: E3 of Omloop. Gent-Wevelgem schaal ik wel wat hoger in. Dit jaar was Brugge-De Panne (toch de Calimero van de WT-koersen) ook zeer selectief en mooi.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen