Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

De Grote Zes

Gepost door lodjan 
lodjan 12 april 2023 21:55
Er wordt wel eens gesproken over de Grote Zes:

Pogacar
Evenepoel
Van der Poel
Van Aert
Roglic
Vingegaard

Deze renners steken er bovenuit en winnen de Monumenten, Kampioenschappen en Grote Rondes.
Toch bijzonder dat drie van de Zes in één ploeg zitten (ook al zijn het misschien de nummers 4, 5 en 6) en dat de ploeg met verreweg het grootste budget geen van deze renners in de ploeg heeft.

Graag uw commentaar.....
Pyama 12 april 2023 22:01
Kan je aangeven welk monument, kampioenschap en/of grote ronde is gewonnen door Van Aert?
lodjan 12 april 2023 22:05
Milano - San Remo?

Maar 'strijden om de Monumenten, Kampioenschappen en Grote Ronden' was wellicht beter geweest?

Of hoort hij niet bij de Grote Zes?
Cecchini 12 april 2023 22:08
Ik mis de Lie bij de Grote Zeven
lodjan 12 april 2023 22:29
En Philipsen bij de Grote Acht?

Dan hebben we vier Belgen en twee Slovenen.
De zwarte trui 12 april 2023 22:53
Alaphilippe definitief afgeschreven? 2x WK, MSR, Strade, 3xWP, Classica, (tijd)ritten in de Tour.

Het trollen met De Lie zullen we maar met een korreltje zout nemen.
De zwarte trui 12 april 2023 22:59
En de ploeg met het grootste budget (Ineos, neem ik aan) is zich na jaren van dominantie aan het herbronnen. Wellicht met een iets te Britse/Angelsaksiche blik. Mochten ze in de komende jaren mis blijven tasten, dan denk ik dat ze HEM toch echt gaan losweken bij PatLev. Als HIJ volgend jaar de Tour schenkt aan de Don. Dan kan de 1 eindelijk met pensioen en de ander zonder scrupules britse ponden binnen harken.
Horsie is back 12 april 2023 23:14
In welke sport bestaan er geen tijdvakken, waarop een kleine, selecte groep zich een relatief heel groot deel van de koek toeëigenen. Dadelijk breekt Roger nog in en zegt: "Vroeguh, waren we maar met zijn tweeën".

Natuurlijk kan de wielervolger zich maar moeilijk aan de indruk onttrekken, dat het moderne wielrennen niet meer zo op de sport lijkt, zoals, die meer dan een eeuw werd beleefd, maar eerder op projectmatige exercities, waarbij niets meer aan het toeval kan worden overgelaten. Maar gelukkig laat de natuur zich niet zo gemakkelijk temmen.
Brieske 13 april 2023 08:14
De grote zes, kan ik mij in vinden.
Ken een wielerspelletje waar teams met de grote zes op de plekken 2 t/m 7 staan.

Groet
Clavan 13 april 2023 08:36
*



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/04/2023 08:36 door Clavan.
Slimmerd 13 april 2023 08:51
Maak d'r maar gewoon de 'Big 2' van, slechts twee van deze renners zijn dominant en koersbepalend in zowel de GT als de grootste eendagskoersen
GillesEmanuel 13 april 2023 13:20
Van Aert en Pogacar?
GillesEmanuel 13 april 2023 13:22
WK cyclocross, Milaan San Remo, Gent-Wevelgem, Amstel Gold Race en de Tour de France.
Eindhovuh 13 april 2023 13:58
2 jaar geleden had ik gedacht dat Tom Pidcock ook in dit rijtje zou staan.
Hij is natuurlijk nog jong en won dit jaar de Strade, maar hij lijkt, als alle toppers in vorm zijn, toch net iets minder.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/04/2023 14:14 door Eindhovuh.
ton duk 13 april 2023 14:32
Tis idd als in het veldrijden
De Grote 2,5 daar
(als ik vAert het gun naast MvdP te staan in die discipline)

Ik verwacht wel dat over enkele seizoenen Pidcock wel het palmares heeft van deze toppers
Gr
Carlos Danger 13 april 2023 15:02
Veldrijden kent slechts de grote Eén.
MvdP staat daar op eenzame hoogte met meer dan 150 overwinningen, tegenover WvA met 85 en Pidcock met slechts 10.
Prikdude 13 april 2023 15:14
Ga je nu veldrijden er bij slepen omdat de terechte conclusie is dat er slechts De Grote Twee is?

Je lijkt bijna zo'n kuikenleeuw, die zou als Van Aert het talent had van Dries De Bondt nog gaan spreken over De Grote Honderdvijftig.
Remko 13 april 2023 15:18
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tis idd als in het veldrijden
> De Grote 2,5 daar
> (als ik vAert het gun naast MvdP te staan in die
> discipline)
>
> Ik verwacht wel dat over enkele seizoenen Pidcock
> wel het palmares heeft van deze toppers
> Gr

Nee, niet 3, niet 2,5, niet 2 maar gewoon maar 1.
ton duk 13 april 2023 15:23
Ook mijn mening maar het is in Vlaanderen gangbaar om over de Grote 3 (en de kleine Iserbiet)te spreken...
Gr
ton duk 13 april 2023 15:24
Prikdude Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ga je nu veldrijden er bij slepen omdat de
> terechte conclusie is dat er slechts De Grote
> Twee
is?

Nee,omdat Pidcock genoemd werd
Gr
Meneer 60% 13 april 2023 15:34
Tja. Is het de grote X van pakweg de laatste 12 maanden? Dan hoort Alaphilippe er niet bij. En Vingegaard wel.

Is het de grote X van de laatste drie of vier jaar? Dan hoort Alaphilippe er wel bij en dan moet Vingegaard nog nét wat meer laten zien dan een Tourzege en een WT-etappekoers.

Die andere vijf horen in beide gevallen in het rijtje thuis, vind ik. Evenepoel won natuurlijk (net als Vingegaard) zijn meeste grote zeges de laatste 12 maanden, maar liet daarvoor ook genoeg zien om ook bij dat tweede rijtje te horen, vind ik. Ook de combinatie van etappewerk en eendagskoersen pleit in zijn voordeel.

Van Aert hoort er zeker bij. No-brainer. Mist nog wat als het om grote zeges gaat, maar heeft toch een prachtige erelijst met MSR, SB, AGR, E3 (2x), GW, OHN, Tour-groen, heel wat etappes in de Tour en medailles op WK wegwedstrijd, WK tijdrit, Olympische wegrit. Zijn veelzijdigheid blijft bizar.

Verder komt niemand echt in de buurt van deze namen, vind ik. Bernal heeft het in zich, als ie hopelijk zijn oude niveau weer haalt. Pedersen heeft een aardige erelijst. Pidcock is een prachtige renner met veel talent. Maar qua erelijst van een onvergelijkbaar kaliber allemaal.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/04/2023 16:36 door Meneer 60%.
Remko 13 april 2023 16:04
Wanneer treed je toe tot de lijst van 'de grote x"? Als het gaat om extreem getalenteerden die ook nog super attractief/aanvallend rijden gaat, dan kom ik op de grote 3: Poga, RE en VDP. WvA en Roglic m.i. toch net wat behoudender, maar daarmee niet minder getalenteerd (en zelfs een groter palmares). Vinegard heeft mi nog niet genoeg laten zien al was de laatste maand indrukwekkend.
Meneer 60% 13 april 2023 16:35
Ik denk wel dat WvA te veel langs de MvdP- en Pogacar-meetlat leggen. Ik zie hem zeker als extreem getalenteerd en ook als zeer attractief rijdend. Als hij tien jaar eerder had gereden, dan was hij hét fenomeen van het peloton geweest.

Het enige wat hij mist is echt grote prijzen. Dat komt misschien ook omdat hij weliswaar bizar allround is, maar op geen enkel terrein echt de allerbeste. Net niet de massasprint van Jakobsen, Philipsen of Merlier. Net niet de tijdrit van Ganna. Net niet de punch en ook net niet de stuurmanskunst van Van der Poel. Net niet inhoud op een wat langere klim van Pogacar. Alleen in Parijs-Roubaix is hij volgens mij intrinsiek wel echt de allerbeste van het hele zooitje, maar daar zit het steeds net heel erg tegen.
Prikdude 13 april 2023 19:58
Bernal heeft een betere erelijst dan Van Aert.
DeFin 13 april 2023 20:37
Zo zijn er nog wel een paar.

Zo heeft Kwiatkowski heeft een betere erelijst dan van Aert


Ook van Avermaet en Sagan, om er maar een paar te noemen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/04/2023 20:39 door DeFin.
lodjan 13 april 2023 21:52
Ja, Federer en Nadal waren met zijn tweeën. Later vormden ze met Djokovic de Grote Drie.
Prikdude 13 april 2023 22:21
Zoetemelk, Poulidor, Freddy Maertens (de beste wielrenner die nooit een monument won)....
Lucho Herrera 14 april 2023 14:41
Ik mis toch zeker Daan Hoole bij de grote zes
De zwarte trui 14 april 2023 15:33
Niet over Rémy Rochas heen kijken! Naar het schijnt is die ook groot geschapen.

De UCI heeft zelfs een lijst met grote renners, staat ergens gelinkt op dit prikbord. Conor Dunne deed goed mee (in het verleden).
GillesEmanuel 14 april 2023 15:44
Deels komt natuurlijk ook voort uit zijn drang om alles te kunnen. Zodra Wout het klimmen links laat liggen en meer voor massa/explosie gaat, zal hij daar ongetwijfeld ook beter in worden. Maar alles komt met een prijs.
Frederik D. 14 april 2023 18:55
Gesink mag er ook wezen? Vallen grotere renners gemiddeld vaker dan kleinere renners? Ik heb het nu over lengte. Of weten grotere renners dat ze meer risico lopen, en rijden ze voorzichtiger?
De zwarte trui 15 april 2023 14:13
RK van WF leest mee / is het met je eens. [www.wielerflits.nl]

En de jonge Tadej deed dus gewoon een Dumoulintje in zijn 1e deelname. Verder opvallend. Na het gekoers in Vlaanderen en Roubaix door troosteloze vervallen shit, was heel UAE onder de indruk van de pracht en praal die ze in Limburg te zien kregen tijdens de verkenning.

“Natuurlijk kleurt het zonnige weer dat we tijdens de training hadden het landschap nog mooier. Maar de natuur is mooi en er zijn veel mooie huizen. In de ploeg sprak onderweg iedereen hoe mooi de omgeving is.”
lodjan 20 april 2023 06:41
Als ie de Tour wint spreken we over De Grote Een.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen