Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

AGR m/v

Gepost door lodjan 
lodjan 15 april 2023 20:39
Startlijsten
Mannen:[www.procyclingstats.com] met slechts 13 Nederlanders.
Vrouwen: met maar liefst 36 Nederlandse dames. [www.procyclingstats.com]
Brieske 15 april 2023 21:12
Zullen we, net als in de klas, het niet meer hebben over mannen en vrouwen. Maar gewoon over wielrenners met en zonder tieten.

Groet
Clavan 15 april 2023 21:29
Met zonder tieten.

Groetjes vanuit Mallorca
ton duk 15 april 2023 21:40
Clavan Schreef:
------------------------------------------------------
>
> Groetjes vanuit Mallorca

Kan alleen maar tegenvallen na Duktown
Gr
Romeo Foxtrot 15 april 2023 21:40
Zonder nou meteen een al te grote duit in het seksistische zakje te willen doen kan men toch, een uitzondering daargelaten, wel stellen dat de gemiddelde vrouwelijke hardfietser frontaal en en profile moeiteloos voor man kan doorgaan.

Doperwten op een plankie, zo leerde ik vroeger op het schoolplein.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/04/2023 21:41 door Romeo Foxtrot.
Horsie is back 15 april 2023 22:37
Romeo Foxtrot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zonder nou meteen een al te grote duit in het seksistische zakje te willen doen kan men toch, een uitzondering daargelaten, wel stellen dat de gemiddelde vrouwelijke hardfietser frontaal en en profile moeiteloos <misschien maar eens langs een oogopziener> voor man kan doorgaan.

> Doperwten op een plankie, zo leerde ik vroeger op het schoolplein.

U wordt bij verstek veroordeeld to suck the milk out of a thousand Cows. cool smiley
Horsie is back 15 april 2023 23:23
Morgenavond spreken "we" als het gaat over de grote zes alleen maar over vrouwen. AGR heeft bij de mannen op vorig jaar na het slechtste startniveau. Vorig jaar zagen we bij de vrouwen Cavalli (Marta, ze is weer present), Vollering, Lippert, van Vleuten (die aan het aftellen is en wanhopig probeert explosiever te worden), Niewiadoma en daar komt normaliter dus Kopecky bij. Foxing Lady is en blijft a dark horse.

De Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix waren allebei de snelste edities ooit. De AGR?
Sjoerd102 15 april 2023 23:24
de laatste jaren verzorgde dit bedrijf de tijdwaarneming op diversen hellingen en de fotofnish
[www.rennerz.nl]

Gezien er twee jaar op rij problemen waren (Wat niet aan rennerz.nl lag) met een close finish, gaf Leo aan dat dit jaar een ander bedrijf de fotofinish apparatuur verzorgt.
Volgens Leo een bedrijf dat ook de fotofinish apparatuur bij de Tour de France regelde.
Blijkt om dit bedrijf te gaan: [cycling.matsport.com]
Ik zie veel wedstrijden op hun site, maar niet de Tour. :')
Andere Peter 15 april 2023 23:38
Ik zou niet zomaar aannemen dat de vrouwen tieten hebben en de mannen niet. Het lijkt mij correcter om alle atleten even te vragen of ze zich identificeren als renner met of zonder tieten.
Romeo Foxtrot 16 april 2023 00:34
De gevoeligheid van dit heikele thema in ogenschouw nemende lijkt me dat het juiste pad om te bewandelen.
DeFin 16 april 2023 00:40
Deed Tissot het niet bij de Tour?
DeFin 16 april 2023 00:41
[www.tissottiming.com]


Maar ook
[app.matsport.com]


Wellicht is de tijdregistratie van Tissot in de Tour, maar de camera wel van Matsport terwijl die laatste nu beiden doet voor de AGR?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/04/2023 00:46 door DeFin.
Romeo Foxtrot 16 april 2023 00:43
Tissot doet volgens mij alle ASO-evenementen

*maar die conclusie trok je zelf ook reeds* cool smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/04/2023 00:47 door Romeo Foxtrot.
lodjan 16 april 2023 07:12
Het AD leest mee.

#demagerejaren

Amstel Gold Race is de etalage van de Nederlandse wielersport: ‘Maar wel van een winkel in verval’

Morgen wordt-ie weer verreden. De grootste wedstrijd van het land, de enige klassieker ook. Maar als de Amstel Gold Race de etalage van het Nederlandse wielrennen is, dan is dat wel van een winkel in verval, vol lege schappen.
Sjoerd102 16 april 2023 08:18
Ik zie op de site van matsport een hoop franse wedstrijden, maar geen ASO wedstrijden. Verwacht toch dat je die ook erbij zet als je daar tijdwaarneming doet.
DeFin 16 april 2023 09:27
Kijk eens goed dan
[app.matsport.com]


Maar zoals ik gisteren al zei, ik vermoed dat Tissot bij de ASO wedstrijden de tijdwaarneming doet en Matsport de fotofinishcamera levert, maar dat Matsport bij de AGR nu beiden gaat doen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/04/2023 09:32 door DeFin.
Koppizoektwachtwoord 16 april 2023 10:39
Best een aardig stukkie: [nos.nl]
ton duk 16 april 2023 11:32
#magere jaren
Zelfs geen HOL in de kansloze kopgroep van 7
Gr
Horsie is back 16 april 2023 12:59
Het is een kauwe berg bedoening, maar de vrouwen rijden bijna net zo hard als de mannen. Je verwacht het niet. In de hal was het warmer en goudwaardig.
Wim 16 april 2023 13:01
#magere jaren.

Daar wil Tietema verandering in aanbrengen.

#ned pro-conti
Slimmerd 16 april 2023 13:16
Slimmerd 16 april 2023 14:15
Mag toch hopen dat de mannenkoers dadelijk een stuk boeiender is dan de vrouwenkoers (nog 5km)
Horsie is back 16 april 2023 14:17
De ondragelijke lichtheid van het vrouwenwielrennen, nietwaar?
Slimmerd 16 april 2023 14:22
1. Vollering
2. Kopecky 6"
3. Van Anrooij



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/04/2023 14:22 door Slimmerd.
Cecchini 16 april 2023 14:30
Roxanne pfffff. Die voortdurende verbazing, verwondering en bewondering. Niet te harden.
ton duk 16 april 2023 14:33
Wel eens...
Gr
Horsie is back 16 april 2023 14:33
De onzichtbare hand van Anna. Ooit was er een fervente fan van haar op deze prik. Een waddenloper of zoiets.
Roxane in het blauw heeft het niet koud. Veel praten. Annemiek van Vleuten daarentegen wel. Haar lichaam begint (relatief) te sputteren.
Wat een overmacht van Demi Vollering, de anaerobe tank goed gevuld.
ton duk 16 april 2023 14:35
De aanval op het juiste moment en met de wetenschap aanwezigheid Kopecky

vAnrooij misschien wel de sterkste
Gr
De zwarte trui 16 april 2023 14:48
Haha prachtig Dumoulin wordt even geconfronteerd met het interview van Tadej die een Dumoulintje deed in 2019 grinning smiley
Horsie is back 16 april 2023 14:51
Beperkt wielerprogramma, relatief veel winnen, dan denkt iedereen, dat je er de hele tijd bij bent. Aldus de goedlachse Dumoulin.
Slimmerd 16 april 2023 14:59
16 man,30", 83km

Pogacar en Pidcock mee
De zwarte trui 16 april 2023 15:02
Pogi je moet nog een rondje!
ton duk 16 april 2023 15:04
Pogacar hoort uwes smeekbede
Gr
Eindhovuh 16 april 2023 15:19
Als ze zelfs in de AGR al op 80km voor de streep gaan koersen dan weet je dat we in een nieuw tijdperk zitten.
De zwarte trui 16 april 2023 15:33
Dag Maarten, koning van Biafra! Ondanks Herbert was jij de reden dat ik soms nog wel naar NOS keek. 'Leraar Duits' grinning smiley Stef neemt nu het stokje van je over. Renners zullen sneller herkend worden, maar het grotere verhaal van en de psychologie achter de koers verdwijnen met jou uit het commentaarhokje.



Horsie zal toch (of dubbel) tevreden zijn, Maarten gaat zich nu meer richten op zijn paardrijschool Centaur. Wie weet heeft ie nog een plekje voor je over!
Prikdude 16 april 2023 15:36
Dat Sorbert Zeikstraal nog altijd in het commentaarhok zit is tot grote onverschilligheid van alle dove mensen.
De zwarte trui 16 april 2023 15:43
Smerige valpartij! 20 man onderuit in gladde afdaling Noorbeek...
Horsie is back 16 april 2023 15:48
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------

> Zeker gaat er met Maarten (Martijn) Ducrot een verhalenverteller verdwijnen, waarin nogal eens paarden voorkwamen. Vandaag had Roxane bijvoorbeeld kunnen verhalen, dat het beruchte paard van de Strade Bianche Demi op sleeptouw nam.

Er wordt zonet gevallen, zoals ook altijd in de Grand National gisteren. Sinds 2000 zijn er al meer dan 60 edele dieren te betreuren.

> Horsie zal toch (of dubbel) tevreden zijn, Maarten gaat zich nu meer richten op zijn paardrijschool Centaur. Wie weet heeft ie nog een plekje voor je over!

Ich gehör noch nicht zum alten Eisen, Horsewhistler with a moustache. cool smiley
De zwarte trui 16 april 2023 16:02
Beneden aan de Kruisberg, fietswissel Pogi. Minuutje later zit ie al weer van voren op de top... eye popping smiley
De zwarte trui 16 april 2023 16:04
Alle ballast behalve Pidcock overboord op Eyserbos!
Horsie is back 16 april 2023 16:07
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Beneden aan de Kruisberg, fietswissel Pogi. Minuutje later zit ie al weer van voren op de top... eye popping smiley

Wijsheid. Door even stil te staan kun je ook goed uitrusten. U weet wel, de anaerobe tank bijvullen.
De zwarte trui 16 april 2023 16:10
Geven als een dekhengst!

Healy hang in het wiel bij de grote 2. Daarachter de overmoedige Lutsenko en met zakje zand Kron.
De zwarte trui 16 april 2023 16:12
Herbert bewijst zijn onkunde en noemt Lutsenko en Kron een 'chasse patatte'... confused smileyangry smiley
Andere Peter 16 april 2023 16:14
Ik denk dat je de clou mist. Vanwege het afscheid van Ducrot zijn Dijkstra & Ducrot aan een soort cliché-bingo bezig. Ze hebben er lol in.
Andere Peter 16 april 2023 16:15
* wacht tot iemand reageert dat ze dit al 15 jaar doen *
De zwarte trui 16 april 2023 16:15
En hij is vertrokken...
De zwarte trui 16 april 2023 16:18
Was het maar waar AP.
Andere Peter 16 april 2023 16:26
Ik ben er zeker van. Ze hebben er lol in en ze gebruikten meer cliché's wat al te geforceerd. Door internetstorinkje keek ik ca een uur alleen NOS. Zie ook de filmpjes die ze voor elkaar opnamen. De geraniums waar hij achter moet gaan zitten.
De zwarte trui 16 april 2023 16:30
NIET op het buitenblad op de Cauberg. Prutser.
Slimmerd 16 april 2023 16:30
Ok, er klopte tactisch weinig.in deze koers vanaf 90km van de meet, maar aan Pogacar is simpelweg niks te doen
Slimmerd 16 april 2023 16:31
Hij gaat stoppen AP, na 15 jaar mag die onderarm er wel uit bij Ducrot spinning smiley sticking its tongue out
De zwarte trui 16 april 2023 16:32
Tom zal de mijnwerker weer hoofdschudend aanschouwen. De bel!
Slimmerd 16 april 2023 16:33
16km

Pogacar
Pidcock en Healy 32"
Lutsenko en Kron 1'16
Slimmerd 16 april 2023 16:35
Benoot, Skjelmose, Vermeersch, Bagioli, Kamp, Van Gils, Hindley, Zingle 2'..
De zwarte trui 16 april 2023 16:36
Heerlijk! Healy kraakt Pidcock op de Geulhemmerberg
Slimmerd 16 april 2023 16:36
Healy dropt Pidcock
De zwarte trui 16 april 2023 16:38
Herbert en Maarten hebben duidelijk niet gezien hoe Healy dit seizoen al aan het rondrijden is. Paar weken terug nog in zijn eentje de hele UAE ploeg op een hoopje gereden in Italie. O wacht Maarten heeft PCS opgesnord.
MarcoV 16 april 2023 16:42
Leo van vliet zet Pogacar maar even in de wind met z’n verhoogde auto, want waarom zou je als organisator neutraal zijn als je droomwinnaar in de buurt rijdt …
Prikdude 16 april 2023 16:47
Leo van Vliet is de opperclown in zijn eigen Circus van Down. Deze pauperbende is echt een voorjaarsklassiekerplek in april op een zondag onwaardig.
De zwarte trui 16 april 2023 16:48
Nu maakte Herbert duidelijk een 'grapje'. Healy heeft een brommer ingeslikt en Maarten eroverheen met hij 'verdappert'. De chasse patatte was helaas doodserieus.
Horsie is back 16 april 2023 16:52
Op 2.0 km werd duidelijk, dat Ducrot is done.
Eindhovuh 16 april 2023 16:53
80km nooit meer dan 50 seconde voorsprong, nooit spannend.
Gewoon zoveel beter.
Slimmerd 16 april 2023 16:53
1. Pogacar
2. Healy 38"
3. Pidcock 2'14
4. Kron
5. Lutsenko
6. Bagioli 3'14
7. Van Gils
8. Skjelmose
9. Kamp
10. Zingle



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/04/2023 17:00 door Slimmerd.
Andere Peter 16 april 2023 16:53
Wat een onzin. Ik heb niets met Ducrot en ik ik kijk al 30 jaar 95% VRT.

IK gaf hierboven ook geen oordeel over hun spelletje vandaag. Ik schreef het zonder oordeel op.
De zwarte trui 16 april 2023 16:57
Dat was idd opvallend en niet netjes.
De zwarte trui 16 april 2023 17:03
Pogacar gaat woensdag ook in WP van start. REV zal het tevreden aanzien. Pogacar mag hopen dat het koud en nat is in Luik anders zie ik hem daar niet winnen. Ook zijn bezinetank raakt een keer leeg.
Andere Peter 16 april 2023 17:07
Nee, dat is hun Bingo-spelletje. Er waren tientallen van die momenten, waarbij steeds de ander even erkenning gaf aan de één. Een echte chasse patate heb je niet in elke koers. Daarom speelden ze met een hardop uitgesproken vraagteken die kaart op dat moment. Ze wisten zelf ook heel goed dat het geen echte chasse patate was.

Het doet denken aan (dat was veel grappiger) ooit de Engelse voetbalploeg op een WK. Die zagen op tegen al die saaie verplichte tv-interviews. Ze begonnen onderling (pas na enkele weken werd het publiekelijk bekend) een spel. Daarbij kreeg elke speler punten voor het noemen van een Beatles-titel of expliciete Beatle-songtekst

"With a little help from my friends" en "A hard day's night" kun je nog wel onopvallend spreekwoordelijk integreren in voetbalpraat. Het is een "Long and winding road" naar de finale en zo'n WK is natuurlijk een "Magical Mistery Tour". Maar er zijn interviewers die geweest die zich ongemakkelijk moeten hebben gevoeld bij "I wanna hold your hand". En het werd natuurlijk steeds bonter: de tegenstander laten zinken als een "Yellow submarine" en ik meen dat Alan Shearer met een bloedserieus gezicht de halve songtekst van "Yesterday" in een microfoon brabbelde.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/04/2023 17:22 door Andere Peter.
Horsie is back 16 april 2023 17:09
Elk voordeel hep zijn nadeel. Bij dit soort weersomstandigheden hebben de huidige dwangarbeiders van de weg relatief meer te lijden dan de kompels van weleer.

Tom Dumoulin zag de leegloper van Tadej Pogacar wel bijtijds. Hij mag blijven.
Horsie is back 16 april 2023 17:17
De Adelaar van Hernig komt weer ter sprake. In zijn befaamde AGR raid uit 1997 trok SRM de conclusie, dat hij hun boegbeeld moest wprden.
Horsie is back 16 april 2023 17:24
Ben Healy op de fiets leek wel 40, in het interview oogde hij fris en fruitig, zoals 22-jarigen horen te doen. "Ierse" omstandigheden, dat was het vandaag.
ton duk 16 april 2023 17:32
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Daarom
> speelden ze met een hardop uitgesproken vraagteken
> die kaart op dat moment.

Ducrot liet Pogacar ook nog overtoepen..
Gr
lodjan 16 april 2023 17:46
Kan Pogacar nog gediskwalificeerd worden wegens stayeren?
Brieske 16 april 2023 17:57
Madouas en Ferron naar groep toe gereden, straf!

Groet
Slimmerd 16 april 2023 18:01
Hèhè, misschien kan de UCI gewoon Van Vliet zijn koers ontnemen of het is geen WT meer
Tinuz 16 april 2023 18:05
Ik begin steeds meer te geloven dat Leo van Vliet stiekem een boefje is. Knoeien met finishfoto Van Aert-Pidcock, nu weer minutenlang Pogacar meezuigen met zijn wagen. Z'n Bon Bini connecties.
ton duk 16 april 2023 18:12
Opmerkelijk toch dat TJV met beide kopmannen het 1e slagje misten om daarna dat gaatje nooit te kunnen dichten...
Zo ongeveer alle HOL (toch niet talrijk) zijn wel in beeld geweest ,knechtend en/of lossend...#magerejaren

Tim Marsman wint daarentegen de 2.2 koers Loire et Chere en B Lemmen scoort een 5e plek in Italiaanse 1.1
Gr
Slimmerd 16 april 2023 18:20
Het was natuurlijk zeer opmerkelijk koersgedrag van o.a. Jumbo-Visma. Maar ook Bahrein, Trek, AG2R en Bora: sommige deden nooit wat, maar samenwerken leek een verboden woord en het was steeds kijken naar een ploeg die het probeerde (voornamelijk Bahrein, dat overnam toen Oomen het liet oplopen van 22" naar 37"winking smiley
Horsie is back 16 april 2023 18:39
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik begin steeds meer te geloven dat Leo van Vliet
> stiekem een boefje is. Knoeien met finishfoto Van
> Aert-Pidcock, nu weer minutenlang Pogacar
> meezuigen met zijn wagen. Z'n Bon Bini connecties.

Brave Tinuz: Ga gauw een sur-place doen. smiling smiley
Horsie is back 16 april 2023 18:40
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kan Pogacar nog gediskwalificeerd worden wegens stayeren?

Steal a little and they throw you in jail
Steal a lot and they make you king

De SpeldofSport vond juist, dat Pogacar schandalig gedrag vertoonde door niet over te willen nemen.

De bekendste wielerbelg Brocken berekende, dat je met een behoorlijke snelheid op 20m afstand van een auto pak hem beet 6-7 seconden kunt winnen per km.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/04/2023 19:05 door Horsie is back.
De zwarte trui 16 april 2023 18:42
Vaughters ook aan het huilen: [twitter.com]
Carlos Danger 16 april 2023 18:55
Tijdens het Limburgs Thyrax-festival pakt Tim Marsman de eindzege in de Tour du Loir et Cher. In de laatste etappe verloor hij weliswaar
wat tijd op zijn naaste belager Callum Macleod, maar houdt nog drie seconden over. Genoeg voor de eindzege.
Horsie is back 16 april 2023 19:02
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tijdens het Limburgs Thyrax-festival pakt Tim Marsman de eindzege in de Tour du Loir et Cher. In de laatste etappe verloor hij weliswaar wat tijd op zijn naaste belager Callum Macleod, maar houdt nog drie seconden over. Genoeg voor de eindzege.

Slik je ook al?
Eindhovuh 16 april 2023 19:39
Die van Vliet komt over als een brallende proleet op zijn eigen feestje ja.
Onwaardig.
Horsie is back 16 april 2023 19:57
Ben Healy reed op Strava 243W (NP 292W) en verbruikte toch "maar" 5369 kJ, dus de zwaarte van de wedstrijd zou je zonder het energieverbruik buiten het geselen van de pedalen om, best kunnen relativeren. Ik sta, net als Ben bij P-R langs de kant. Minpuntje, dat ie niet de 1000 W aantikte. smiling smiley

Wel onthutsend om te constateren, dat Annemiek van Vleuten in vergelijking met 2016 het 780m Cauberg segment 25 seconden langzamer was. Op het steilste stuk in het begin (320m à 8,8%) was ze vandaag pas twaalfde van de geposte waarden.
De zwarte trui 16 april 2023 20:13
Probeer maar eens 'met benen van beton', Horsie...

Jose en Karl verkneukelen zich over Leo: [sporza.be] en pas op, volgende week daalt er iemand vanuit de hemel zijn berg neer om mee te doen.

De Belgen zijn het al helemaal aan het hypen, zie ik nu. Er is zelfs nog een (video)bericht op Sporza over aankomende strijd tussen Pogi en HEM. Voordeel, die video kan je alleen als Belg bekijken. Is het de moeite Sub / Anony? Las laatst deze op WF. Als Remco ooit met het hol open komt te rijden moet ie uitkijken voor wie er van achter komt; Christophe / Sammy / Karl eender wie the finger smiley



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/04/2023 20:21 door De zwarte trui.
Horsie is back 16 april 2023 20:43
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Probeer maar eens 'met benen van beton',
> Horsie...

Ik dacht eerst, dat het jouw eigen "oordeel" was, De Zwarte trui. Daarna las ik pas het artikeltje. "Bevangen" van de kou. Staat ze dan te mager? Ze kwam niet direct uit het verre zuiden, dacht ik. Of verhult dit allemaal, dat ze begint in te teren, terwijl de jonge garde steeds beter wordt. Voor het korte termijn vermogen geeft ze dit al toe, want ze had er specifiek op getraind. "Us mortals" kunnen toppers vrijwel uitsluitend beoordelen op hun resultaten, die hoe dan ook een resultante zijn. Hiermee kunnen we onszelf blameren, maar soms is het ook een kwestie van de Sign of the Times.

Weet je wat "benen van beton zijn": nadat je de anaerobe tank werkelijk helemaal hebt leeggetankt en alles moet doen op de langzamere energiesoorten.en toch probeert te sprinten. Bij het vernoemen van Yorkshire 2019 roept het hele expertdeel van de prik: Not that again, Horsie. Of remember, hoe Opoe Hoogland in 2018 tegen haar zoon Jeffrey na de gouden race zei: You can have my chair. Opoe moest vervolgens 20 minuten blijven staan. grinning smiley

Soms ben ik een beetje cru in mijn oordeel over topsporters. Dat wil ik wel toegeven.

> Jose en Karl verkneukelen zich over Leo: [sporza.be] -amstel-we-zagen-voor-het-eerst-een-vermoeide-tadej-pogacar~1681660472619/ en pas op, volgende week daalt er iemand vanuit de hemel zijn berg neer om mee te doen.

Het gevalletje coasting van Tadej Pogacar mede mogelijk gemaakt door Leo van Vloet en diens chauffeur is wel tot een soap uitgegroeid. Handjevol seconden ten hoogste. Onder één hoedje spelen met de niet aanwezige Mathieu van der Poel (advies) leverde Pogi meer op. Al de tweede keer.

Rest me U te bedanken voor de inspiratie die ik heb getankt.
Carlos Danger 16 april 2023 21:06
Beetje ophef en een mooie foto voor op de mantel. Leo is een happy chappy.
Sjorsoll 16 april 2023 23:28
Het gaat nu voor de derde keer op rij niet (alleen) over de wedstrijd.

De reactie van Van Vliet is dat Pogacar er geen voordeel van had, omdat hij anders ook wel had gewonnen. Hij opperde ook om alle tegenstanders van Djokovic met een racket zonder bespanning te laten spelen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/04/2023 23:28 door Sjorsoll.
De zwarte trui 16 april 2023 23:47
De 'grap' is nog wel dat Thijs Z, notoire koukleum, juist hierover, hoe blijf je warm, tips aan haar vroeg tijdens de theatershow / podcast met Annemiek vlak voor de AGR. Ze heeft zich blijkbaar niet aan haar eigen tips gehouden.
Horsie is back 17 april 2023 00:06
Op 4,4m afstand bij 16m/s snelheid 6,4s per minuut winst.
Op 19,2 afstand bij 13m/s snelheid 5,2s per minuut winst.
Op 30m afstand bij 13,7m/s snelheid 3,1s per minuut winst.

In prologen en tijdritten kan dit voor toppers winst of verlies betekenen.
Maar in een etappewedstrijd van meer dan 250 km is dit peanuts.

Disclaimer: Natuurlijk moet te allen tijde geprobeerd worden de schijn iemand te (willen) bevoordelen worden vermeden, al helemaal door een koersdirecteur.
Sjorsoll 17 april 2023 01:21
Dit waren twee mensen die met een korte tijdrit tegen elkaar bezig waren. Healy pakte in heel korte tijd veel tijd terug, waarna Pogacar precies op een stuk achter een auto weer veel tijd erbij pakte. Ik denk dat dat vooral mentaal de nekslag is geweest.

Je kunt niet alles uitrekenen.
Wanny 17 april 2023 08:52
Of Healy veel tijd terugpakte is maar zeer de vraag, want die GPS in beeld klopte ook voor geen meter.
MarcoV 17 april 2023 08:52
Sjorsoll Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dit waren twee mensen die met een korte tijdrit
> tegen elkaar bezig waren. Healy pakte in heel
> korte tijd veel tijd terug, waarna Pogacar precies
> op een stuk achter een auto weer veel tijd erbij
> pakte. Ik denk dat dat vooral mentaal de nekslag
> is geweest.
>
> Je kunt niet alles uitrekenen.

Juist. En zelfs als het niet juist is, maakt het het gedrag van Leo de clown niet minder kwalijk.
Eindhovuh 17 april 2023 08:54
Zijn reactie achteraf ook. Vervelende man.
Cyclad58 17 april 2023 09:42
Dat lijkt me een juiste conclusie. Feit blijkt dat het niet okay was.
De zwarte trui 17 april 2023 09:56
Healy kwam van 33/34 seconden tot 19/20 seconden, nadat hij Pidcock afschudde. Getimed door zowel de grote megalomane nabeschouwing van In het Wiel (moet hem nog afluisteren, maar binnen 15 minuten werd deze versie van de AGR al gereduceerd tot 'Koersvervalsing in optima forma'.) en ook Sjozee en Karl noemden 20 seconden, handgetimed in hun napraatje.

Of hij die laatste 20 seconden ook had dichtgereden zullen we nooit weten natuurlijk. Mogelijk dat hij na die korte 'tussenversnelling' wat plafoneerde en Pog juist alleen tempo reed. En al zou hij er bij zijn gekomen. Woensdag in de BP zagen we dat Healy duidelijk sprint als een strijkijzer en Pog is normaal vrij rap.

Anyway Leo did it his way (again). Het oude wielrennen zullen we maar zeggen met Maarten in gedachte. Chauffeur Walter Planckaert en LvV hoef je niks te leren op dat vlak natuurlijk.
Horsie is back 17 april 2023 12:42
Sjorsoll Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dit waren twee mensen die met een korte tijdrit tegen elkaar bezig waren. Healy pakte in heel korte tijd veel tijd terug, waarna Pogacar precies op een stuk achter een auto weer veel tijd erbij pakte. Ik denk dat dat vooral mentaal de nekslag is geweest.
>
> Je kunt niet alles uitrekenen.

Ik was op weg naar Dromenland, beste Sjorsoll. Maar heb net de video gezien waarin te zien was, dat er een minuutje sprake was van meer of minder stayeren volgens de "definitie" van Bert Brocken. En Leo van Vliet en zijn chauffeur zaten fout. Voor Tadej Pogacar was er zeker een extra voordeel van nog geen handvol seconden. Het mentale aspect wordt door jou hier toch wel een tikkie overschat, zeker bij zo'n topper als Tadej Pogacar onomstreden is. "Verrek, ik ga winnen", is een bekende klassieker. Maar hier niet van toepassing.
Horsie is back 17 april 2023 13:02
Knack zei de worst, die Tadej Pogacar werd voorgehouden. Hier te zien.
Tien seconden in zijn geheel zou wel kunnen, maar zeker geen twintig seconden.

Om twintig seconden te winnen bij een snelheid van 47 km/h dien je wel het gemiddelde op te schroeven naar zo'n 56 km/h. Neuh, da's veel te hoog.
Maar de eindconclusie blijft: een pak voor de broek voor het tweetal in dat vehicle met de vele paardenkrachten.
Horsie is back 17 april 2023 13:35
Horsie is back 17 april 2023 13:39
Overigens moet een renner onder begunstigende omstandigheden zijn cadans aanpassen, omdat anders een deel van het voordeel het raam uitvliegt.
Zou Pogacar tijdens die "2 minuten" zijn verzet aangepast hebben, anders dan in normale omstandigheden?
Horsie is back 17 april 2023 23:19
Nog wel wat gefundenes Fressen. Had hij profijt van de slipstream? Ik denk het niet. Aldus de eigenzinnige WUR-volgerd par excellence. Ik had even geen trek. smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen