Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Proloog Tour wordt 'drukke boel'

Gepost door Cecchini 
Cecchini 27 juni 2015 16:02



Na de politieagenten willen ook andere ontevreden burgers de start van de Tour gebruiken om acties kracht bij te zetten. 'Het wordt druk op het parcours', aldus een bron. 'De renners moeten extra goed opletten.'

Ontevreden politieagenten willen aanstaande zaterdag op de dienstfiets meerijden in de proloog. 'Er zitten een paar heel sterke jongens tussen met veel kilometers in de benen, dus er kan straks zomaar een blauwe pet op het podium staan', aldus een kenner.

Ontevreden boeren willen zaterdag ook gaan meefietsen. Net als verplegend personeel en mensen uit de zorg, zzp'ers en senioren op omafietsen.

Verder zullen ook de volgende groepen de proloog gebruiken om fietsend aandacht te vragen voor hun (gerechtvaardigde) eisen: hartchirurgen, vrije rokers, mkb'ers, vegetariërs, rijschoolhouders, kappers, bezitters van oude auto's, werkloze musici, asielzoekers, coffeeshopexploitanten, krantenbezorgers, vloerenleggers, experimentele dichters, oud-voetbaltrainers, ijsmakers, natuurbeheerders, homo's, pianostemmers, aspergestekers, KLM-piloten, houtbewerkers, ijzervlechters, betonstorters, blindegeleidehondentrainers, liftmonteurs, roodharigen, varkensfokkers, bibliothecaressen, kermisklanten, palingkwekers, snackbarhouders, tijdschriftjournalisten, vrouwen in de overgang, meubelontwerpers, stenenbakkers, fijnschilders, loodgieters, ramenlappers, goochelaars, kerkorganisten, masseurs, sekswerkers, haringhandelaars, studenten, wijninkopers, zilversmeden, fotografen en parkeerwachters. 'Er blijkt veel onvrede in dit land', aldus een bron, 'en dat komt er nu uit'

'Het wordt een bijzondere proloog', aldus favoriet Tom Dumoulin. 'Het zal niet gemakkelijk worden tussen die duizenden fietsers door te slalommen. Overigens ga ik onder protest van start. De hotels waarin we tijdens de Tour slapen zijn beneden elk niveau. Mogelijk stop ik halverwege om daar aandacht voor te vragen.'





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/06/2015 16:02 door Cecchini.
Lucho Herrera 27 juni 2015 16:54
Experimentele dichters en wijninkopers? Prikdude en Merijntje zijn er dus bij in Utrecht!!!
malheur 27 juni 2015 19:14
Dit klinkt als die verschrikkelijke speld-zooi.

Wel leuke foto, hij is daar dermate wappie dat ie niet eens weet waarom hij op de grond zit volgens mij.
Andere Peter 28 juni 2015 01:42
Ik denk dat hij dat nog wel wist. Als ik mij niet vergis is dit een foto uit de Tour Dopage van 1998 en is het een protest tegen hoe de renners behandeld worden door de justitiële dreiging hen te ondervragen enzo. Niks wappie, hij speelt hier de vermoorde onschuld.
diravi 28 juni 2015 09:33
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/06/2015 09:34 door diravi.
diravi 28 juni 2015 09:34
Leon omschreef onlangs iemand en ik moest meteen aan jou denken: orakel der platitudes.
PVW 28 juni 2015 09:45
Dat klopt. Wel vreemd dat ie geen gele trui droeg. Die staking was toch pas toen de etappe al enige tijd onderweg was?
Iemand die nog weet hoe dat zat?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/06/2015 09:45 door PVW.
Linkebal 28 juni 2015 11:04
Ik maak me drukker om de 36 graden die ze afgeven voor zaterdag.
Andere Peter 28 juni 2015 15:27
Nee dit soort interventies van jou voegen het leven meerwaarde toe. Over platitudes gesproken.

Ik herinner mij nog hoe ik in 1998 naar die foto keek en naar Pantani keek. Ik kijk er nu anders naar, zoals Malheur ook zijn beleving van de geschiedenis toevoegt aan zijn interpretatie van het beeld.
Andere Peter 28 juni 2015 15:36
Ullrich knakte pas in de Alpen. Dat was hier ruim na. Dit was een korte onderbreking. In mijn herinnering was er na ongeveer een week een protestactie. Etappe 8 of 9 ofzo? Een of 2 dagen voor de Pyreneën dacht ik.

Er werd ook een hele etappe geschrapt toen Pantani eenmaal het geel had. Maar daarvan is dus niet deze foto, om Diravi maar weer een platitude te schenken.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen