Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Greg Van Avermaet kondigt afscheid aan

Gepost door Anony 
Anony 03 mei 2023 16:11


Een olympische titel, Parijs-Roubaix, Tirreno-Adriatico, 2 ritzeges en elf dagen geel in de Tour, een ritzege en het puntenklassement in de Vuelta, tweemaal de Omloop, Gent-Wevelgem, de E3 Prijs, Parijs-Tours, tweemaal Montréal, tweemaal de Tour de Wallonie, de Ronde van België ...

De Ronde van Vlaanderen en het BK ontbreken, maar wat een erelijst.

Ik zal hem missen. Ook al was het de laatste jaren wat minder, het voortdurend zoeken tijdens de uitzending naar een jeugdheld en een vriend is een sensatie die ik voor altijd zal koesteren.

Merci Greg.
Luijt 03 mei 2023 16:29
In zijn topjaren mooie gevechten met Sagan. Prachtige erelijst. Eigenlijk helemaal geen renner voor de Tour maar toch een halve tour lang in het geel gereden. Mijn pet gaat af.
Carlos Danger 03 mei 2023 18:17
Een kei met een gouden helm.
Frederik D. 03 mei 2023 18:36
Niet meer opdoen, die pet. smiling smiley
El Chaba 04 mei 2023 01:45
Altijd één van mijn favorietjes geweest, helaas niet voor de meeste prikkers hier, maar dat mocht de pret uiteraard niet drukken.

Prachtige erelijst en ook best veelzijdig voor een van oorsprong typische kasseienvreter, die in zijn beste jaren nota bene óók kon wedijveren met `s wereld beste punchers (mits het niet té steil was).

Jammer inderdaad, dat hij de Ronde van Vlaanderen nooit heeft kunnen winnen, wat ik hem dat gegund.
Het ga hem goed in zijn verdere leven, al twijfel ik er geen moment aan dat het zwarte gat niet aan hem besteed zal zijn. Dank voor al het moois, meneer Van Avermaet!

Breng hem mijn groeten, dank en respect over, Anony (als je wilt).
Aerts 04 mei 2023 15:52
Zeker niet mijn favoriete renner. Alhoewel zijn prestatie op de os legendarisch en briljant was. Maar het was een enorm slechte verliezer. Hij had/heeft altijd zijn smoesjes klaar waarom hij niet had gewonnen.
Ik werd ingesloten, ik kwam te vroeg op kop, als er geen meewind was, Sagans voet glipte van zijn pedaal, ik kan slechter tegen corona dan andere.
Daarnaast vond ik zijn koerstactiek niet de leukste.

Maar ik genoot er wel van als hij nog bij de laatste 30 zat in een bergetappe in de Tour. In het voorjaar reed hij al die klimmertjes op minuten om vervolgens in de tour op de Mont Ventoux in hun wiel te blijven plakken.
Eindhovuh 05 mei 2023 07:39
Veelzijdige renner, bijna altijd op de afspraak.
Zo’n rennner waarvan je blij bent dat hij uiteindelijk toch dat momument wint, omdat hij dat met zijn kwaliteiten gewoon een keer verdient.
Prikdude 06 mei 2023 10:29
Had bijzonder weinig met deze streber, maar in het algemeen is het wel jammer dat oudere renners vandaag de dag zo kansloos en geruisloos wegdeemsteren.

Hij, Sagan, Terpstra, Naesen, Stybar.

Als dat het gevolg is van schonere koers vol diëtisten, (bij jeugd beter werkende) ketonen en bakpoeder doe mij dan maar de tijden van EPO, CERA en Haribo.

Vaarwel oude mekkerende strijder met een te groot hoofd. In 2017 was je waarschijnlijk voor een jaar de beste eendagscoureur ter wereld. In een volgend leven zou ik voor een habbekrats afromen bij de wolvenroedel of het bijennest ipv geld te graaien in bakpoederloze en desolaat ketonenarme, Franse oorden.
Horsie is back 06 mei 2023 13:48
Prikdude Schreef:
-------------------------------------------------------

> Hij, Sagan, Terpstra, Naesen, Stybar.
>
> Als dat het gevolg is van schonere koers
> vol diëtisten, (bij jeugd beter werkende) ketonen
> en bakpoeder doe mij dan maar de tijden van EPO,
> CERA en Haribo.

Zou je denken, Prikdude? De door jou vijf genoemde warriors hebben tezamen een wielerleven (gehad) langer nog dan van Robert Marchand hele leven.
Que cera cera!
Anony 14 mei 2023 19:08
Pakt-ie vandaag nog een mooie zege in de l'Aulne. Mooi dat hij de smaak van de overwinning nog kan proeven in zijn nadagen! Hij toonde de afgelopen vier jaar ook echt nog te veel flitsen om helemaal zonder bloemen achter te blijven. Wie weet wat er nog volgt, maar de afscheidstournee is bij deze al geslaagd.
De zwarte trui 14 mei 2023 20:35


Zou Vermeersch het hem gegund hebben? Gisteren in de Finistère was de Frans jeugd; Penhoët, Dujardin en Zingle hem nog te snel af en strandde hij net naast het podium. Toch leuk voor Krek, laatste overwinning was in 2019 Montréal
Carlos Danger 15 mei 2023 01:10
Gewoon vier jaar bijtekenen, Greg. Oscar Sevilla wint vandaag de tijdrit in de fameuze Ronde van Formosa, nog tijd zat voor mooie overwinningen dus.
Eqquipo 15 mei 2023 09:44
Prachtig voor Greg! Eerste overwinning van hem ook voor Ag2r, dat zal hem nog extra deugd doen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen