Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

TI Raleigh

Gepost door nachtwacht 
nachtwacht 04 mei 2023 10:40
Ik kwam deze mooie documentaire over de ploeg Post tegen op YouTube:

[www.youtube.com]

Mijn excuses als het al eerder gepost is.
Andere Peter 05 mei 2023 01:39
Is uit het jaar 2000. Ik heb die docu toen al eens gezien,.Maar hij is echt magnifiek, inderdaad. Dus goed om weer eens te plaatsen. De cursus historie van de PTR kun je niet beter samenvatten. Karstens die (volgens Kneet) het initiatief nam om niet meer in een molentje te rijden, maar langer individueel kopwerk te doen. De sterkste man die niet moet versnellen, maar die langer op kop moet rijden. Het behoort tot het wieler-ABC. Prima dat men een paar keer stil is als de camera het gekuid van de rijdende ploeg registreert.

Geweldig hoe Raas en Knetemann in de 2e PTR van 1980 de tactiek aanpassen zonder medeweten van Post en Zoetemelk. Schitterend hoe Post zich poogt voor te stellen wat er was gebeurd als er in die tijd oortjes zouden zijn geweest: 'je denkt toch niet dat Raas, Knetemann, Lubberding voor mij zo'n oortje in zouden hebben gedaan, hè?"

Leuk om Knetemann en Post weer eens pratend te zien. En Raas natuurlijk. Heeft iemand nog eens iets van hem vernomen? Zo jammer, dat overdreven gekozen kluizenaarschap. We willen die man af en toe kunnen eren. Jammer van de conflicten. Met de afstand van de tijd, zien we toch allemaal vooral dat er veel meer is dat Raas en Post bindt dan dat er dingen zijn die hen scheidt?



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/05/2023 01:43 door Andere Peter.
El Chaba 05 mei 2023 05:35
Typische Zeeuwse koppigheid (van Raas) vrees ik. Een autist is er niks bij. winking smiley
Die gaat zijn geheimen mee het graf innemen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/05/2023 05:36 door El Chaba.
Andere Peter 05 mei 2023 12:12
Ik weet het. Jammer. Ik zou het toch leuk vinden om een levensteken te zien. Dat hij op Koningsdag zijn prijzenkast stond te verkopen ofzo. Of dat een schoolkrant een interviewtje kreeg. Preken voor een gereformeerde gemeente zie ik hem ook wel doen (over autisten gesproken). Zou bv Priem hem nog spreken? Heeft raas Whatsapp? Nieuwsgierig hoe hij naar zo'n Van der Poel kijkt.

Graag een foto van Raas met Kuiper en Zoetemelk. Of Raas die bijkletst met Lubberding en Van der Velde.
lodjan 05 mei 2023 12:20
Jan gaat nog wel eens met Hilaire Van der Schueren op stap.
Horsie is back 05 mei 2023 12:32
Ik voel mee met hen, die dichter bij (voormalige) renners staan. Joop Zoetemelk is wellicht het uniekste voorbeeld van een positieve transitie van jong volwassenheid naar ouderdom alhoewel dit uiteraard geen kwestie is van armpje drukken. Bij Jan Raas kunnen we kort zijn. Hij raast niet meer.
El Chaba 05 mei 2023 14:38
Eens met elk woord. thumbs up
Horsie is back 05 mei 2023 14:58
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Eens met elk woord. thumbs up

Je hoeft geen autist te zijn om voor een gereformeerde gemeente te preken. Breek een lans voor AP, dat hij dit ook niet zo bedoelt.
Waarom zou Jan Raas trouwens Whatsapp gebruiken als hij volgens de overlevering althans niet eens What's up four non blondes zegt.

In mijn early days had ik ook een boze buurman (we schopten regelmatig een voetbal in de moestuin). Later bleek het een aardige kluizenaar te zijn.
El Chaba 05 mei 2023 17:04
Horsie is back Schreef:

> Je hoeft geen autist te zijn om voor een
> gereformeerde gemeente te preken. Breek een lans
> voor AP, dat hij dit ook niet zo bedoelt.

Ook wel eens hoor. Ik denk dat hij daarmee vooral bedoelde, dat autisten nogal hardnekkig kunnen zijn in een bepaalde overtuiging en dat daar helemaal niets aan helpt om ze van het tegendeel te overtuigen.
Romeo Foxtrot 05 mei 2023 18:35
Twee tips:

1) Niet zo veralgemeniseren

2) Lees de DSM

Succes!
Andere Peter 05 mei 2023 18:53
Zoiets ja. Ik maak mij een voorstelling van Raas' hardnekkigheid. Op de fiets en als ploegleider. Zelfs als columnist. Dan krijg je een beeld van hoe het kan zijn na de carrière.

Als je dan associeert op de plaats waar hij woont, dan denk ik al snel: Bible Belt. Ik accepteer volledig dat die associatie iets met mijn autisme te maken zal hebben. Maar Heinkenszand kent vanuit de historie veel Vlaamse protestantse vluchtelingen. Mensen die huis en haard verlieten vanwege de alternatieve interpretatie van een paar teksten en rituelen. Dat zal toch iets over de cultuur van de omgeving zeggen? En 's Heerenhoek (alleen die naam al!) is in die Bible Belt juist een katholieke enclave. Als je in Nederland wil kluizenaren, dan moet je daar gaan zitten. Andere plaatsen die hij tegenkomt op een klein fietstochtje zijn 's Heer Arendskerke, 's Heer Abtskerke, Hoedekenskerke en Kwadendamme. Daar moet zijn ongekende stijfkoppige rechtlijnigheid toch iets mee te maken hebben?
Romeo Foxtrot 05 mei 2023 19:19
Kwadendamme (een wielerbolwerkje trouwens) is niet "religieus vernoemd". De naam slaat op, hoe kan het ook anders in Zeeland, een historische waterkering.
lodjan 05 mei 2023 19:23
Er was/is geen renner te vinden die zo veel, vaak en hard vloekte als Jan Raas.
lodjan 05 mei 2023 19:25
Andere Peter 05 mei 2023 19:50
Dat wisten we al. Ik weet ook niet of hij religieus is. Daar heb ik het niet over. En ik heb zelfs de pastoor wel eens horen vloeken. Ik denk dat de omgeving aar je opgroeit en (je hele leven) woont, iets doet met de manier waarop je kijkt naar rechtlijnigheid, communicatie, leiding geven.
Horsie is back 05 mei 2023 21:22
Romeo Foxtrot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Twee tips:
>
> 1) Niet zo veralgemeniseren
>
> 2) Lees de DSM-5
>
> Succes!
Andere Peter 06 mei 2023 19:46
Youtube kwam nu met deze suggestie:

Raleigh Reünie 1995



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/05/2023 19:47 door Andere Peter.
Luijt 06 mei 2023 23:27
Prachtige docu! Leuk de anekdote over Klaus Peter Thaler die het geel wilde pakken en daarom zijn kopwerk in de ploegentijdrit verzaakte.
Niet leuk, het eindeloze gezwets hier over het kluizenaarschap van Raas.
Andere Peter 06 mei 2023 23:51
Eindeloos? Die paar posts over misschien wel de meest invloedrijke man uit de Nederlandse wielergeschiedenis, die storen je? Scroll er dan gewoon lekker doorheen.

Overigens reed Knetemann 2 dagen later Thaler uit het geel door mee te gaan in ontsnapping. Ik denk dat het een bewuste actie van Knetemann was om zijn ploegmaat uit het geel te rijden. Hij reed naar de meet in een groepje met Kelly die natuurlijk de sprint won. Thaler zat het jaar daarna niet in de Tourploeg.
El Chaba 07 mei 2023 12:55
Het past allemaal binnen het topic, het prikbord is op sterven na dood en jij loopt te zeuren over een paar posts omdat je dat "eindeloos gezwets" vindt..?!?
Je antipathie jegens bepaalde prikkers zit je kennelijk weer eens in de weg. Hoe kinderachtig en zuur kan je zijn.
Maar goed, daar hebben er hier wel een paar meer last van.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/05/2023 12:56 door El Chaba.
Romeo Foxtrot 07 mei 2023 14:36
De feitelijke oorzaak van het nakend overlijden van dit prachtig medium doet er beter aan zich niet te uiten over het gedrag van hem onwelgevallige medegebruikers. En al helemaal niet de koppeling te maken tussen hen en het stoppen van de prikpagina.

Dat is oneerlijk. En getuigt van weinig zelfinzicht.

Derhalve: houd het wielergerelateerd en speel niet de (hypocriete) politieagent.
Andere Peter 07 mei 2023 14:44
Quote
Chaba
Maar goed, daar hebben er hier wel een paar meer last van

Quote
Romeo Foxtrot alias...
Laat ik dan direct een voorbeeld geven van wat Chaba bedoelt...
Eindhovuh 07 mei 2023 19:31
Ik vind helemaal niet dat het prikbord op sterven na dood is.
Eindhovuh 07 mei 2023 19:33
Hallo Massimo, doordat jij steeds je Ban probeert te omzeilen met nieuwe nicknames gaat het inschrijven voor nieuwe leden hier vaak noodgedwongen op slot.
Dus jij bent een grote reden voor het gebrek aan neiuwe aanwas.
lodjan 07 mei 2023 19:33
Andere Peter 07 mei 2023 19:45
Het is wat al te sterk uitgedrukt. Maar het levendige is er wel een beetje vanaf. Ik herinner mij bij speciale wedstrijden dat er 300+ reacties waren in een wedstrijdtopic. Nu zie je toch vooral een klein kringetje. Ze komen hier al jaren en in sommige gevallen staan ze elkaar vooral naar het leven. Hierboven twee voorbeelden.

Als je dan de aankondiging van Spaak daarbij voegt, dan schetst dat een beeld van een forum dat in het laatste kwadrant van de levenscyclus zit.
Horsie is back 07 mei 2023 20:49
Zodra topics zoals Boonen verdacht van belastingontduiking en above all Stybar wordt vader 1234 respectievelijk 1254 views scoren waag ik weer te spreken van een revival van deze prik. En Dekker naar Mexico (om wat daar te doen) liefst 1358 views.

Misschien zou Chloe gaat naar Agucalientes om verder te rijden dan wie ook al weer ook zover zou kunnen komen. Luijt wordt zostraks gillend wakker.

De moraal van dit verhaal: als vrijdenkend wezen kan ik met velen door een deur, bij sommigen aarzel ik even. hot smiley
El Chaba 09 mei 2023 00:28
Ach Eindhovuh, je hebt groot gelijk, maar ik wist het al toen hij hier zijn eerste post plaatste, niet lang nadat zijn kloon daarvoor - Wind Mee - verwijderd was. Fijn, dat je hem ook al zo snel herkent. Een groot aantal (ex)prikkers kennen Massimo gelukkig maar al te goed (een hoop vroeger zelfs in real life, net als ik) en weten in meer of mindere mate precies waar hij nu al meer dan zes jaar mee bezig is (en helaas niet alleen hier).

Het is sowieso (voor mij) heel gemakkelijk hem (en zijn klonen) aan allerlei kleine dingen te herkennen, maar daar zal ik je hier verder hier niet mee vermoeien. winking smiley
Wel heeft hij hier inmiddels al minstens zes (!) andere nieuwe klonen rondlopen waarmee hij al één of meerdere malen heeft gepost, met sommigen post hij zelfs regelmatig en altijd netjes en vriendelijk tegen iedereen, om zo de indruk te wekken dat het prikbord nog best wel nieuwe aanwas heeft.

Maar ook met nog een ander doel, dat het niet of minder opvalt, als hij mij met nog weer een nieuwe andere kloon (nu dus Romeo Foxtrot) gaat lastig vallen. Althans dat denkt en hoopt hij, want vroeg of laat gaat hij mij uiteindelijk toch weer bashen en daardoor gaan andere prikkers, zoals jij, het inmiddels ook steeds meer en snel zien.

Hij werkt met VPN, dus zijn IP-adres blokkeren heeft in zoverre weinig zin, omdat hij altijd weer terugkomt en dan begint het liedje weer van voren af aan. Vraag maar aan Spaak, die word er ook doodmoe van (en dat begrijp ik ook wel weer). Sinds meer dan vier jaar heeft Spaak inmiddels na het verwijderen van Massimo's oorspronkelijke account zo'n - ruw geschat - 25 tot 30 klonen verwijderd.

Feit is dat alles inmiddels al geprobeerd is, niet alleen door mij maar ook door anderen hier en buiten het prikbord, om hem te bewegen te stoppen, maar helemaal niets helpt. En geloof me, het is echt wel een heel stukje groter en erger (geweest) dan alleen op dit podium.

Dus om een lang verhaal kort te maken, ik heb (hier) twee keuzes:

1. het allemaal maar ondergaan. Dat lukt soms beter dan andere keren, want het is ook lastig als hij weer eens met leugens aankomt. Zo is één van zijn nieuwe stokpaardjes, dat ik verantwoordelijk zou zijn voor 'de teloorgang van het prikbord' (hahaha, wat een gotspe) en waar hij ook nu weer indirect aan refereert (deed Wind Mee ook soms al via PB's en het prikbord);
2. het prikbord verlaten. Daar neig ik steeds meer naar, ondanks dat ik het nog steeds erg leuk vind. Maar een vriend van mij Sijbriskie (ook een ex-prikker) zei laatst tegen mij, dat ik dat absoluut niet moest doen, want dan zwicht je voor zijn 'terreur' en laat je je een leuke hobby ontnemen. Aan de andere kant ben ik - maar ook iedereen van het prikbord - dan ook weer van dit gezeik af.

Tja, wat is wijsheid?

P.S.
Sorry, dat ik dit hier (weer) gebruik om e.e.a. bekend te maken, maar dat is omdat ik hoop, dat het iets zal helpen. Op zijn minst wellicht wat begrip en besef bij hen, die nog niet of nauwelijks hiervan weten. Er is hier geen sprake van een uit de hand gelopen vete, wat sommigen denken, maar van jarenlange internet terreur jegens mij van een compleet gestoorde, kwaadaardige gek.

Het feit, dat de prikkers Ton Duk (met duimpjes naar Massimo/Wind Mee) en Cecchini (vergoeilijkende teksten over het gedrag van Massimo/Wind Mee) het af en toe nog steeds nodig vonden hem te ondersteunen, ervoer ik echt als stoten zwaar onder de gordel. Hopelijk zal deze post hen de ogen een beetje doen openen.
Andere Peter 09 mei 2023 02:06
Vooral eens met dat laatste. Het is toch een beetje alsof je de mafkees die denkt dat hij Napoleon is, aanspreekt, met Zijne Keizerlijke Hoogheid. Je moedigt hem aan met die bevestiging.
Andere Peter 09 mei 2023 02:12
Ik mis het vooral in de wedstrijdbeleving. Voorheen kon je, als je bv een etappe had gemist, het etappetopic lezen en dan 'zag' je van spanningsboog en ontwikkelingen meer dan wanneer je bv de samenvatting van de NOS keek. En wie vandaag dat topic leest, weet niet eens dat Matthews won. (Is geen verwijt aan wie dan ook hoor)
Romeo Foxtrot 12 mei 2023 19:43
Ik volg je niet helemaal en eerlijk gezegd interesseert het me ook niet echt (niet hatelijk bedoeld), maar ik vermoed dat je je enigszins vergist.
ton duk 12 mei 2023 21:07
El Chaba Schreef:
------------------------------------------------------
>
> Het feit, dat de prikkers Ton Duk (met duimpjes
> naar Massimo/Wind Mee) en Cecchini
> (vergoeilijkende teksten over het gedrag van
> Massimo/Wind Mee) het af en toe nog steeds nodig
> vonden hem te ondersteunen, ervoer ik echt als
> stoten zwaar onder de gordel. Hopelijk zal deze
> post hen de ogen een beetje doen openen.

Ook in dit topic begin jij weer over een ziektebeeld EN vind je het nodig om Luijt persoonlijk de maat te meten
Gr
Luijt 15 mei 2023 13:43
Hee Shabaab! Ik had jouw deels aan mij gerichte bijdrage ff gemist; was namelijk aan het genieten van de Kasteelronde van Mill.

Grappig dat jij, of all people, het over mijn persoonlijke antipathieën tegen andere prikkers hebt.

Het is zeker waar dat ik hier en daar wel eens een heel klein prikje uitdeel (eigenlijk nauwelijks nog want het is onbegonnen werk), maar dat is dan alleen richting lieden die dat ook echt verdienen. Sommigen maken het gewoon te bont.

Kus Luijt
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen