Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Remco Evenepoel naar de Tour of niet?

Gepost door El Chaba 
El Chaba 18 mei 2023 17:36
Patrick Lefevere is al zeer stellig en zegt, dat Remco Evenepoel dit jaar niet zal starten in de Ronde van Frankrijk ( [www.wielerflits.nl] ), maar Tom Dumoulin vindt dat de wereldkampioen na zijn opgave in de Giro d’Italia juist wel moeten debuteren in de Tour:

[www.wielerflits.nl]

TOM DUMOULIN OVER REMCO EVENEPOEL: “IK ZOU HEM ECHT DE TOUR LATEN RIJDEN”

Patrick Lefevere heeft al gezegd dat Remco Evenepoel dit jaar niet zal starten in de Ronde van Frankrijk, maar Tom Dumoulin vindt dat de wereldkampioen na zijn opgave in de Giro d’Italia juist wel moeten debuteren in de Tour. Dat heeft hij gezegd in de podcast Wielerclub Wattage. “De beste Tour de Frances zijn altijd gereden door renners met een verstoorde voorbereiding”, aldus Dumoulin.

“Als Remco twee weken lekker kan doen waar hij zin in heeft…”, vervolgde Dumoulin. “Hij hoeft niet kei- en keihard te trainen. Als hij hersteld is, moet hij gewoon op hoogtestage gaan. Lekker rustig aan, op de basis van de Giro. Dan gaat hij een super Tour rijden.”

Dumoulin vindt dat Evenepoel juist luistert naar de druk die ‘heel België en de hele wereld’ op hem legt als hij niet van start gaat in de Tour. “Hij zou dan alleen nog maar ergens aan de start staan waar hij moet winnen. Dat gaat niet werken. Dan wordt het een lange carrière. Ik zou hem echt de Tour laten rijden. Hij moet het zelf willen, maar hij moet daar de komende twee weken rustig over nadenken. ‘Waarom ook niet?’, denkt hij dan wellicht. (…) Hoe oud is Remco nu? 23? Dat is toch een mooie leeftijd om de Tour te rijden.”
______________________________________________________________________________________________________________

Wat is de mening van de prikkers hier?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/05/2023 17:37 door El Chaba.
Nelis! 18 mei 2023 18:10
Gaan. Geen twijfel. En als hij echt denkt niet goed genoeg te zijn voor een top 10 in het klassement, in de eerste etappes lekker laten lopen. Maak maar eens kennis met de Tour, maak kennis met de hectiek, probeer een leuk klassement te rijden of etappes te pakken en de bergtrui te winnen. Anders is het toch een verloren jaar voor hem?
Cecchini 18 mei 2023 18:19
UAE Tour en LBL gewonnen, 2 etappes in de Giro, een aantal dagen in het roze en in de regenboog trui ( het wachten is op de eerste moslim die deze weigert aan te trekken). Noem dat maar een totaal verloren seizoen.
Nelis! 18 mei 2023 18:27
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> UAE Tour en LBL gewonnen, 2 etappes in de Giro,
> een aantal dagen in het roze en in de regenboog
> trui ( het wachten is op de eerste moslim die deze
> weigert aan te trekken). Noem dat maar een totaal
> verloren seizoen.


De UAE tour zal geen doel zijn geweest. LBL was prachtig, maar heeft hij vorig jaar al gewonnen. De Giro ging natuurlijk goed, maar hij was daar maar met één doel: het eindklassement winnen. Wereldkampioen werd hij vorig jaar, die tel ik niet mee. Voor zijn ontwikkeling als ronderenner (het winnen van de Tour zal voor hem en de ploegbaas het hoogste doel zijn) is het een verloren jaar als hij de Giro uitvalt en niet meedoet aan de Tour.
Cecchini 18 mei 2023 18:43
De Vuelta kan ook altijd nog (revanche op Roglic), Ronde van Lombardije, wereldkampioen tijdrijden, om maar eens wat te noemen.
Carlos Danger 18 mei 2023 18:48
San Sebastian, WK, Lombardije staan al op zijn kalender, maar als het daarbij zou blijven komt hij nog niet aan 40 koersdagen dit jaar.
Eén grote ronde (volgens Patlev dus geen Tour) of twee kleinere (Suisse, Polen) zouden daar nog zeker bij moeten kunnen.
Horsie is back 18 mei 2023 19:43
“De beste Tour de Frances zijn altijd gereden door renners met een verstoorde voorbereiding”, aldus Dumoulin.
"We" hoeven niet helemaal terug naar 1988, zelfs niet voor @Nomath als ik voor hem mag praten, maar hierbij schoot mijn linkervoet in een kramp.

Remco zit nu in de DeTour, gaat daar weer uitkomen, maar of dit op tijd is voor de echte Tour....
Hij kan ook advies vragen aan der Ulle, die immers als wielertoerist bij de start uiteindelijk de Giro nog won.

Disclaimer: Detour hoort aan elkaar.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/05/2023 19:55 door Horsie is back.
Horsie is back 18 mei 2023 19:54
Lorena, Elisa, Chloe, Chiara, Demi, Cecilie, Elinor en Zoe in één Vuelta a Burgos. Op deze dag stond de hemelpoort even open om te kijken hoe ze het op aarde doen.
El Chaba 18 mei 2023 20:16
Wel eens met Nelis!
"Verloren jaar" is wellicht wat overdreven, maar hij heeft helemaal gelijk met de rest van zijn betoog. Het is zo ontzettend belangrijk om zo'n evenement alvast een keer mee te maken, zeker voor hem, aangezien zijn (wellicht zelfs enige) valkuil toch zijn beperkte stuurmanskunst is.

En daarbij, waarom zou hij niet voor een goed klassement kunnen gaan? Hij heeft nog alle tijd om daar optimaal voor een heel goed klassement te gaan. Als zelfs Pogacar nu na zijn blessure nog zegt, dat hij de Tour prima kan halen, waarom hij dan niet?

Maar ik snap Lefevere wel, want hij wil pas naar de Tour gaan met hem als hij zijn ploeg volgend jaar op oorlogssterkte heeft en daar is nu natuurlijk nog totaal geen sprake van.
Andere Peter 18 mei 2023 21:23
“De beste Tour de Frances zijn altijd gereden door renners met een verstoorde voorbereiding”, aldus Dumoulin

Dat is toch wel een instant-classic. Doet mij denken aan het diepe inzicht van de filsoof Erik Dekker, die in zijn vrije tijd ook 3 etappes in één Tour won dankzij 3 ontsnappingen: ''de Tour is niet logisch''. Juist als je precies datgene doet wat iedereen al doet, verklein je je winstkans. Soms moet je even aangaan waar niemand dat verwacht.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/05/2023 21:31 door Andere Peter.
Andere Peter 18 mei 2023 21:31
Ik houd wel van het andere denken door Dumoulin. Zoals De Cauwer zei: ''dit is zijn enige kans om de Tour zonder druk te rijden.'' Blessing in disguise, dus.

De ploeg moet dan bestaaan uit 3 speerpunten: Jakobsen, Alaphilippe, Evenepoel. Sénéchal als sprint-aantrekker voor Jakobsen lijkt mij vanzelfsprekend. Die andere viert? Nog eentje voor de bergen. Nog eentje voor de sprintvoorbereiding. En die laatste twee moeten allrounders zijn. Dan heb je toch een aardig ploegje. In Vlaanderen worden ze gek als Evenepoel ergens in de eerste week 150 meter kopwerk doet in dienst van Jakobsen. 'Zonder druk' wordt dan zelfs een soort populariteitsrugwind.
Horsie is back 18 mei 2023 21:41
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Soms moet je even aangaan waar niemand dat verwacht.

Ja, zucht Anna, haar naam is Anna. Zij is wel wiskundige, out-of-the box denker en wielrenster.
Cecchini 18 mei 2023 21:59
Ik denk dat Merlier de betere sprinter is. Asgreen lijkt me een zekerheid. Schmid ook me dunkt. Van Sevenant voor de cols. Cavagna kan een eindje op kop rijden. Morkov en Lampaert voor Merlier. Dan heb je best een aardige ploeg.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/05/2023 21:59 door Cecchini.
Andere Peter 18 mei 2023 22:07
Akkoord dat je voor Merlier kunt kiezen boven Jakobsen.

Jij wil met alle geweld Evenepoel en Alaphilippe niet in de Tour zien? Alaphilippe heeft in Frankrijk natuurlijk publicitaire waarde. Als hij fit is dan moet hij daar starten, vind ik.
Cecchini 18 mei 2023 22:18
Ik noem die andere als mogelijke aanvulling op jouw zekerheidjes
Carlos Danger 18 mei 2023 23:08
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------

>
> Maar ik snap Lefevere wel, want hij wil pas naar
> de Tour gaan met hem als hij zijn ploeg volgend
> jaar op oorlogssterkte heeft en daar is nu
> natuurlijk nog totaal geen sprake van.


En daar zit 'em precies de kneep. Evenepoel gaat alleen naar de Tour als Lefevere 'em kan winnen.
Nelis! 18 mei 2023 23:14
Ik denk dat de kans groter is dat Evenepoel de Tour een keer zal winnen, als hij 'm al een keer heeft gereden. Er zijn volgens mij niet heel veel renners die bij hun eerste deelname de Tour hebben gewonnen.
Romeo Foxtrot 18 mei 2023 23:24
Uit mijn hoofd kom ik tot Maurice Garin. Maar wellicht zijn er meer.
De zwarte trui 18 mei 2023 23:43
Hallo Tadej Pogacar! Natuurlijk Merckx. En na zoeken / checken, ja ook Fignon, Hinault, Fignon, Anquetil en Coppi. Dus de grote renners doen dat.
Carlos Danger 18 mei 2023 23:44
Anquetil, Gimondi, Merckcx, Hinault, Fignon.
Sjorsoll 19 mei 2023 02:26
Hoeveel kansen krijg je nou godverredomme?
Gaan. Gewoon gaan. Vingegaerd en Pogi kunnen vallen. Misschien heeft 'ie dat niet eens nodig. Maar probeer het in ieder geval.

PS Ik snap dat de druk van onze Zuiderburen (zwaar) weegt, maar dat is in iedere grote ronde. In de Vuelta weer. En daar heb je mindere tegenstand, dus een grotere kans dat je wint. Maar dan heb je niet de Tour gewonnen.

Nogmaals: hoeveel kansen krijg je nog?
Carlos Danger 19 mei 2023 12:45
El Chaba 19 mei 2023 16:04
Precies, voor hetzelfde geld is er volgend jaar weer wat en het jaar daarna ook weer, etc.
Maar goed Lefevere wil het om de al genoemde reden niet (al noemt hij die reden zelf natuurlijk niet.. grinning smiley), dus het gaat helaas niet gebeuren.
valse trage 19 mei 2023 18:11
Precies, jij hebt 'm door. Het moet een perfect geregisseerde Touroverwinning worden ter meerdere eer en glorie van Patrick "Ik heb altijd al gezegd dat..." Lefevere.
El Chaba 19 mei 2023 19:39
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/05/2023 19:40 door El Chaba.
El Chaba 19 mei 2023 19:40
Inderdaad. thumbs up
Dat is nog wel een kleine wens van mij: dat Lefevere nooit de Tour gaat winnen.. winking smiley grinning smiley
Romeo Foxtrot 20 mei 2023 00:40
De aversie tegen de mens of teambaas Lefevere begrijp ik nooit zo goed. Kleurrijk man, zet al jaren een topploeg aan de start, heeft oog voor talent en is nooit gemiddeld of gewoontjes. Dat soort types moet je eigenlijk koesteren. Ze geven de sport extra cachet, vullen kranten en internetfora en stimuleren de sportieve concurrentie. Wat zal sport saai zijn zonder Lefevere-achtige karakters.
Andere Peter 20 mei 2023 00:44
Nee, aversie tegen individuen is inderdaad moeilijk te begrijpen, hè? eye rolling smiley
Romeo Foxtrot 20 mei 2023 00:53
Tegen het individu-Lefevere niet, betoog ik, er zijn echter nog (helaas) een hoop individuen waar enige aversie op zijn plaats is en die ik heel goed kan begrijpen.

Begrijp jij mij zo beter?
Andere Peter 20 mei 2023 00:57
Nou en of, dank. Maar ik vind het jammer dat je de opmerking van Lucas ziet als aversie tegen de persoon Lefevere. Heb ik aversie tegen Mourinho als ik hoop dat hij verliest? Dat vind ik niet. Ik heb aversie tegen bepaalde gedragingen en ik hoop wel eens dat teambazen/coaches verliezen.
Romeo Foxtrot 20 mei 2023 01:27
Ik ben je nu even kwijt. Kan ook aan het late uur liggen.
Andere Peter 20 mei 2023 01:58
Best bizar hoe Lefevere als (een) motief aanvoert dat men zou verwachten dat Evenepoel de Vuelta ook zou winnen als hij daar start. Tsja, kom op zeg. Als dat telt dan kan hij beter meteen stoppen, hè? En opladen door 2 momenten in 5 weken in het najaar is kennelijk ingewikkeld voor dit 23-jarige protégé, die alsmaar meer een gemankeerd slappelingetje lijkt, als we alles moeten geloven. Om iets van dit breekbare jongetje te maken moet men druk mijden, verwachtingen temperen, jaarplanningen nooit aanpassen, vooral niet denken dat 3-4 maanden genoeg is voor Vuelta-voorbereiding en we zijn echt leken als we denken dat hij zich kan opladen voor een wedstrijd op 11-13 augustus en eentje die begint op 26 augustus.

Wat een gebakken lucht verplaatst Lefevere toch altijd maar weer. Zou als prikker terecht niet serieus genomen worden. Alleen zijn status maakt dat er iemand luistert. Fijn dat er Dumoulin is: elke zin is raak. Is al een van de beste Waldorf and Statlers.

"Maar we gaan ons niet laten beïnvloeden door derden", zegt Patrick Lefevere aan Renaat Schotte. "De Tour is uitgesloten, de Vuelta ook." Nochtans heeft Evenepoel nog voldoende tijd om zich klaar te stomen voor een titelverdediging in Spanje. "Maar hij kan zich er niet meer op een normale manier op voorbereiden. Als hij gaat, dan verwacht iedereen dat hij zal winnen. Maar als uittredend wereldkampioen wil hij daar zijn titel verdedigen. Als hij daar à fond wil gaan, dan wordt het moeilijk om zich ook nog een 3e keer op te laden voor de Vuelta."
Horsie is back 20 mei 2023 13:14
Als ik het goed begrijp is Remco Evenepoel een batterij, die je niet te vaak moet opladen.
Er ontstaat namelijk een geheugeneffect bij oplaadbare batterijen, een verschijnsel waarbij de capaciteit van de batterij lager lijkt te worden. hot smiley
Andere Peter 20 mei 2023 13:38
Precies. Als je alles op een rijtje zet wat Lefevere zegt over Evenepoel, dan is het mij een raadsel dat Evenepoel dit pikt. Op het beledigende af. Laat Remco eens van zich af slaan tegen iemand van formaat (ipv nog kleinere rennertjes die hem in de weg rijden). Dit hoef je met Merckx, Hinault, Fignon of Armstrong (zelfs Zoetemelk zou van zich afbijten) niet te doen hoor. Zolang Remco hier zelf niets van vindt is het belangrijk is dat de domme buitenwereled begrijpt dat Remco er eigenlijk niets van kan en dat hij slechts succesjes kan boeken doordat de ploeg hem zo beschermt, een plan voor hem maakt, hem uit de wind houdt, de verwachtingen naar beneden bijstelt en hem zo schaars mogelijk oplaadt.

En we moeten natuurlijk weten dat Evenepoel in 2023 een stuk slechtere renner is dan de Evenepoel in 2022. Opladen voor Vuelta en WK is in 2023 daardoor een heel gedoe voor de labiele renner die (puur dankzij de geniale planning, bescherming en oplaadstrategie van de ploeg) in 2022 op zijn gemak won in precies die beide koersen en daar San Sebastian nog even bij deed.

(Het beeld van Don King doemt op. Mafiose bokspromotor die als een capo bepaalde wat zijn domme boksers moesten doen. Om vooral Don King te verrijken natuurlijk. Zelf kon hij eigenlijk niks, maar hij trok wel aan alle touwtjes. Om de waarde van de bokser te behouden, moest deze vooral ongeslagen blijven. Zo kwam er pas een titelgevecht als Don King vond dat dit het beste was voor Don King. Het leidde tot zwaargewichten die in de kracht van hun leven soms maar 1x per jaar een gevecht hadden voor tientallen miljoenen. Pas als het echt niet meer anders kon, tegen de beste vechten in een cashbonanza. Precies zoals Evenepoel Pogacar lijkt te mijden)
Andere Peter 20 mei 2023 13:44
Hierop voortbordurend, mijn voorspelling. Ik denk dat ze de Tour gaan afwachten. Als Pogacar en Vingegaard elkaar 3 weken lang te lijf gaan in de Tour en de Vuelta skippen, dan rijdt en wint Evenepoel de Vuelta. Als één van beiden (bv door omstandigheden) een doel maakt van de Vuelta, dan mijdt Evenepoel de Vuelta.
Cecchini 20 mei 2023 14:05
En wat als Roglic de Vuelta gaat rijden. Kansloos tegen Evenepoel?
Horsie is back 20 mei 2023 14:06
Meanwhile heeft Mathieu van derr Poel zijn bobine al weer bijna opgeladen, want hij wil voor de Grand Boucle nog even zijn geliefde Belgische supporters plezieren met deelname aan Dwars door het Hageland en de vijfdaagse Baloise Belgium Tour.
ton duk 20 mei 2023 14:53
En vooral toch DUK door te starten op het NK
Gr
Andere Peter 20 mei 2023 15:25
Laten we naar de feiten kijken. De confrontatie met Roglic in een grote ronde gaat Evenepoel wel aan.

Eerlijk gezegd schat ik Evenepoel zelf ook in boven Roglic maar onder Pogacar. Bij Vingegaard twijfel ik.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen