Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Pascal Baudron - Tour Féminin International des Pyrénées

Gepost door De zwarte trui 
De zwarte trui 12 juni 2023 11:53
Wat vinden de prikkers van de uitspraken van deze man? Dom geschreeuw om zijn eigen falen te verbergen, hoop ik.

"De meisjes hebben eisen die niet passen bij het niveau waarop ze rijden", stelde koersdirecteur Pascal Baudron zondagochtend, toen duidelijk werd dat meerdere ploegen niet meer zouden opstappen. "Ze stellen zich voor dat ze de Tour de France rijden en dat alle wegen afgesloten zijn, dat alles op slot moet. In Frankrijk kan dat niet."

"Op een dag zal er geen koers meer zijn en dan zullen ze huilen", vervolgde Baudron. "Dat is wat er zal gebeuren. Eerlijk gezegd vraag ik me af of het de moeite waard is om een koers te organiseren en dan al die inspanningen verpest te zien worden door de grillen van verwende kinderen."

[nos.nl]

lodjan 12 juni 2023 12:03
'meisjes'
'verwende kinderen'.


Zegt al genoeg over deze 'man'.
Eqquipo 12 juni 2023 12:59
Vorig jaar kwam ik tijdens een training Chris Opie(35j) tegen [www.procyclingstats.com] , een Britse renner met een bescheiden palmares (hoogtepunt 2de in Veenendaal-Veenendaal in 2016 achter Groenewegen, al zal Duk wellicht zeggen hoogtepunt =winst Ronde van MiddenNed), die na enkele jaren niet koersen zijn wielerdroom nieuw leven in blaast. Toevallig ook nog de zwager van voormalig BankGiro Loterij renner Remco vd Ven.

Persoonlijk vond ik het best intrigerend dat hij na een paar jaar niet fietsen, moeilijke tijd, struggle with alcohol, zo aan de slag is gegaan. En zo volg ik hem af en toe op Youtube. Nu zijn er wel heel veel renners met eigen kanalen tegenwoordig, maar goed, deze vind ik wel aardig om nu en dan te bekijken.

Enkele maanden terug kwam deze film voorbij [www.youtube.com] een lang verhaal, maar het haakt in op de veiligheid van koersen en hoe daar tegenaan wordt gekeken. Goed bekeken en met 800 reacties roept het kennelijk ook wat op.

Meest opvallende voor mij; het koersen op de open weg in de UK gebeurt mét tegemoetkomend verkeer. Renners mogen niet op de rechter weghelft rijden (duh). Echt een ander model, met véel haken en ogen, maar tegelijk kan het ook een oplossing zijn voor koersen in andere landen waar ook problemen zijn met drukte / te weinig vrijwilligers / te weinig motards. Ik twijfelde destijds al om hier een topic over te openen op het prikbord. Is het mogelijk in Nederland? Om zo veel kosten te drukken en mee koersen mogelijk te maken omdat er minder vrijwilligers nodig zijn? Het vraagt enorm veel van renners en overige verkeersgebruikers, maar het biedt ook veel mogelijkheden, namelijk meer mooiere omlopen.
Horsie is back 12 juni 2023 12:59
Horsie is back 12 juni 2023 13:02
Frederik D. 12 juni 2023 13:24
Veiligheid lijkt mij een grote prioriteit. De "meisjes" hebben een goed punt.
Luijt 12 juni 2023 14:31
Stelletje verwende nesten
Carlos Danger 12 juni 2023 17:21
Meisjes op de fiets. Waar moet het heen met deze wereld?
El Chaba 12 juni 2023 18:17
Wat een idioot!
Horsie is back 12 juni 2023 22:55
Neem dan de Fin. Die was tenminste bereid de meisjes morgen de Mont Ventoux op te sturen. Recent werd immers ook al de Adelaar van Hernig klim met succes beklommen, met als winnares vlo Marta Cavalli. Totdat hij er achter kwam, dat deze wedstrijd al enige tijd geleden afgelast was. Maar hij opteert nog wel graag voor de beroemdste Alp van de Six Belles Filles.
De zwarte trui 13 juni 2023 00:16
Er is altijd baas boven baas... de FIFA [nos.nl]
Eqquipo 13 juni 2023 10:03
Bon, de toon en hoe hij het verwoord maakt uiteraard dat iedereen over Pascal Baudron struikelt.

Neemt niet weg dat het probleem dat de man schetst natuurlijk realiteit is. Koersen verdwijnen, of dreigen te verdwijnen. Het is te druk / te duur om alles af te zetten, veilig te begeleiden.
Schrijnend voorbeeld is de ter elfder ure afgelaste Lotto Belgium Tour die eigenlijk morgen zou starten. Ook in Nederland is het zeer lastig om een omloop georganiseerd / goedgekeurd te krijgen. Wat zijn oplossingen?

Is de situatie zoals in Engeland, dus mét tegemoet komend verkeer, een scenario dat een kans verdiend om uitgewerkt te worden? (Lijkt mij behoorlijk eng, maar kennelijk doen ze dat daar altijd op die manier. Ook in Canada en de VS gebruikelijk). Het schept in elk geval andere verwachtingen bij de deelnemers. Want dat is onderdeel van het punt van Baudron, deze wedstrijd is niet de Tour, dus moet je ook niet verwachten dat het soortgelijk geregeld is. Dat het slecht was deze koers, is duidelijk, de meeste ploegen waren voor stoppen. Maar wat is minimaal veilig en wat mag men verwachten op welk niveau koers?

(Want ik zie in de filmpjes op internet dei nu afschuw veroorzaken ook een vrouw die net van de straat op de stoep stapt voor het peloton. Of een gestopte auto die nog een stukje op de weg staat. Dat gebeurt in iedere koers natuurlijk 10-tallen keren. Als dát al als probleem wordt gezien, dan houdt koersen op de openbare weg idd snel op.)
Horsie is back 13 juni 2023 12:10
"Everyone is going one way", zong de veel te vroeg overleden zanger Gerry Rafferty al. @Eqquipo probeert hier volgens mij iets te veel de advocaat van de duivel te spelen. De koers in Frankrijk was echt over de top. Je hoeft mij niet te vertellen hoezeer het gevaar in het verkeer, los nog van verkeersvandalen, in de laatste halve eeuw is toegenomen. De strava generatie (ik kom eraan) staat elke dag bloot aan talloze gevaren en veroorzaakt die ook zelf. Maar, en ik moet me zelf ook vaak vermanen: "Denk eraan, wielrenners in de openbare ruimte hebben niet meer rechten dan ordinaire fietsers, alhoewel die zich tegenwoordig ook steefs meer als snelheidsduivels ontpoppen".

Maar het zalige wedstrijdwielrennen, waarop elke dag van de week oogt als een autoloze zondag iin 1973, moet zoveel mogelijk gevrijwaard zijn van stilstaande en bewegende obstakels, want zij hebben nu net niet de tijd om alles eens rustig te bekijken. Ze moeten er bij wijze van spreken blind in kunnen vliegen en dan niet alleen in de massasprints. Dat hoef je in het huidige tijdsgewricht in de openbare ruimte niet te proberen, want je sterft honderden keren per dag. Op een eenzaam landweggetje zonder te kijken omkeren, vergeet het toch maar. Goed, ons aller Demi kwam dan een lief paard tegen, dat uit bewondering voor haar dan ook meteen de bocht uitvloog. In Kentucky daarentegen stierven ze bij de bosjes.

Feit is natuurlijk ook, dat het wielrennen behoorlijk uit zijn voegen is gegroeid. Overal wordt er maar gewielrend, op wedstrijdniveau en dan heb natuurlijk nog de Strava Armada. Met de urbanisering is het probleem alleen maar groter geworden. Ergens moet de aanpassing gebeuren. Toch maar vaker linksom? grinning smiley
Meneer 60% 14 juni 2023 11:23
Deze man is echt niet goed bij zijn verstand. Typetje dat moeite heeft met verandering, waarschijnlijk. Zijn denigrerende taal over de 'meisjes' en hun niveau slaat nergens op. Er stond gewoon een goed deelnemersveld aan de start met Cavalli, Ludwig, Moolman en Brown, onder meer. Dat is geen kelderklasse wielrennen. En ook al was het niveau wél stuk lager: zou het dan wel oké zijn dat er levensgevaarlijke situaties ontstaan?

Een mannenwedstrijd waar touretappe- en monument-winnaars starten zou nooit zo denigrerend besproken worden. Uit die uitspraak maak ik op dat hij het vrouwenwielrennen gewoon als inferieur ziet.

Dat het steeds moeilijker wordt om veilige wedstrijden te organiseren, geloof ik helemaal. Maar dat probleem kun je niet bij de renners neerleggen. Dan maar minder wedstrijden, of meer wedstrijden op een afgesloten circuit. Dat is altijd beter dan dodelijke ongelukken.
Frederik D. 15 juni 2023 16:50
De term "meisjes" hoeft niet denigrerend te zijn. Kan ook liefkozend zijn. Maar veiligheid zou topprioriteit moeten zijn. Maakt niet uit voor welk soort wielrenners.
El Chaba 16 juni 2023 13:38
Klopt, dat hangt af van de context en het is duidelijk, dat het hier zeker niet liefkozend bedoeld is, maar denigrerend.
Viren que? 16 juni 2023 14:10
Hij zal wel de term "filles" hebben gebruikt. Letterlijk vertaald "meisjes", maar in het Frans doelt men dan in het algemeen op lieden van het vrouwelijk geslacht (ongetrouwd) zo tussen de 17 en 30. "Jeune filles" zijn dan weer de "echte meisjes" (-17 dus).

Vermoed dus dat zijn woordkeuze, wat dit betreft, niet denigrerend is bedoeld en dat er meer sprake is van een Babylonische spraakverwarring en een te letterlijke vertaling door de redacteur.
lodjan 16 juni 2023 14:52
grillen van verwende kinderen

Ook verkeerd vertaald?
Carlos Danger 16 juni 2023 15:01
Ik heb het idee, dat "les femmes" van die leeftijd daar inmiddels iets anders over denken.
Viren que? 16 juni 2023 23:07
Wellicht, maar het lijkt me meer beeldspraak, als in wij (volwassenen) weleens tegen elkaar zeggen "doe niet zo kinderachtig" of "je lijkt wel een kleuter". Kenschetsen die worden gebruikt om een gedraging van iemand te typeren. Niet om iemand als persoon "volledig" weg te zetten.

Ik zie er niet iets evident denigrerends of vrouwonvriendelijks in. Je kan je wel afvragen of het wenselijk is om e.e.a. zo openbaar te uiten.
Nelis! 17 juni 2023 00:26
Viren que?

Guess who's back, back again...
Zullen we 'm gelijk blokkeren?

Het zou toch vervelend zijn als ik mij vergis en dit een onschuldige nieuwe bezoeker is. Zou het? Nehhhhh!
Viren que? 17 juni 2023 00:31
Volg het even niet
Tjappie2 17 juni 2023 00:32
Viren que? Schreef:
-------------------------------------------------------
> Volg het even niet

Ik wel.
Viren que? 17 juni 2023 00:37
Wat heb ik verkeerd gedaan?
Horsie is back 17 juni 2023 00:45
Nelis! Schreef:
-------------------------------------------------------
> Viren que?
>
> Guess who's back, back again...
> Zullen we 'm gelijk blokkeren?

Om U op weg te helpen

> Het zou toch vervelend zijn als ik mij vergis en
> dit een onschuldige nieuwe bezoeker is. Zou het?
> Nehhhhh!

Tot nu toe speelt hij voornamelijk de advocaat van de duivel, probeert overal iets tegenin te brengen. Messenslijper van woorden.
Hij moet zich eerst maar eens bekend maken. Is 'em de poulain van Oom Antoine, wel bekend uit de Tour de Dopage? Van dat nepklokje.

Ik denk eerlijk gezegd wel, dat degene, waarover we het hier hebben, eens moet nadenken over de historische woorden:
"There's no success like failure, but failure is no success at all"
Viren que? 17 juni 2023 00:55
De "advocaat van de duivel" omdat ik in mijn enige inhoudelijke post alhier iets tegenwierp betreffende het gebruik van het begrip "filles"?
Horsie is back 17 juni 2023 01:20
Viren que? Schreef:
-------------------------------------------------------
> De "advocaat van de duivel" omdat ik in mijn enige inhoudelijke post alhier iets tegenwierp betreffende het gebruik van het begrip "filles"?

Ga nou geen kersen plukken, Richard, mijn opmerking was algemeen gericht. Au lit!
Viren que? 17 juni 2023 01:43
Je schreef specifiek over mij, niet "algemeen gericht".

Laat ook verder maar.
El Chaba 17 juni 2023 13:35
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/06/2023 13:36 door El Chaba.
Carlos Danger 17 juni 2023 20:15
Monsieur Baudron heeft thuis op zijn donder gekregen van Madame Baudron:

[sporza.be]
Horsie is back 18 juni 2023 01:48
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Monsieur Baudron heeft thuis op zijn donder
> gekregen van Madame Baudron:
>
> [sporza.be]
> kritiseerde-koers-slaat-mea-culpa-ik-wou-rensters-
> niet-beledigen-maar-veiliger-kan-niet~168692891857
> 4/

Zo zie je maar weer. Monsieur Baudron blijkt in de grond al net zo aardig te zijn als een ander niet nader te vernoemen prikker.
Weird, wat Madame Baudron hier nu mee te maken heeft ontgaat Horsie is Back ten enenmale. grinning smiley
Meneer 60% 19 juni 2023 10:03
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Monsieur Baudron heeft thuis op zijn donder
> gekregen van Madame Baudron:
>
> [sporza.be]
> kritiseerde-koers-slaat-mea-culpa-ik-wou-rensters-
> niet-beledigen-maar-veiliger-kan-niet~168692891857
> 4/

Wat betekent 'in colère'?

Ik ken alleen 'krijg toch allemaal de kolere'.
El Chaba 19 juni 2023 13:23
En colère = woedend
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen