Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

92ndBaloise Belgium Tour(2.Pro)

Gepost door Clavan 
Clavan 14 juni 2023 08:49


2022.

Final GC after stage 5:

Final GC leader: Mauro Schmid (Quick-Step Alpha Vinyl)
Points classification winner: Mads Pedersen (Trek-Segafredo)
Best young rider: Kévin Vauquelin (Arkéa-Samsic)
Team classification winner: Intermarché-Wanty-Gobert
707.7 kilometers raced at an average speed of 44.293 km/hr

1 Mauro Schmid Quick-Step Alpha Vinyl 15hr 58min 40sec
2 Tim Wellens Lotto Soudal s.t.
3 Quinten Hermans Intermarché-Wanty-Gobert @ 12sec
4 Lorenzo Rota Intermarché-Wanty-Gobert 0:45
5 Victor Campenaerts Lotto Soudal 1:09
6 Dries De Bondt Alpecin-Fenix 1:54
7 Mads Pedersen Trek-Segafredo 2:12
8 Jasper Philipsen Alpecin-Fenix 2:34
9 Oscar Riesebeek Alpecin-Fenix 2:37
10 Aaron Gate Bolton Equities-Black Spoke 3:03


2023



Voorbeschouwing Wielerflits

Startlijst PCS

[Touretappe] De Baloise Belgium Tour - ofwel, de Ronde van België - start woensdag om zondag te finishen. In de strijd om de eindzege zijn de tijdrit op dag drie en de Ardennerit op dag vier vermoedelijk beslissend.



De 1e etappe voert over vlakke tot glooiende wegen van Scherpenheuvel/Zichem naar Scherpenheuvel/Zichem. Er liggen een paar korte, wat steilere hellingen in het parcours, maar dat is ver van de streep.

De 2e etappe is de vlakste race van de vijfdaagse koers. Dus het kan bijna niet anders of het wordt sprinten in Knokke-Heist. Hoewel, in 2019 verraste vroege vluchter Jan-Willem van Schip de sprinters op De Wandelaar, de traditionele aankomst in de badplaats.

De 3e etappe is een vlakke tijdrit van 15,2 kilometer. Lange rechte en vlakke stukken zijn kenmerkend voor het traject ten zuiden van Beveren.

Op de vierde dag serveert de Ronde van België de Koninginnenrit. In de Ardennen verwerken de coureurs 24 hellingen op een parcours met een slordige 3.200 hoogtemeters. De laatste is de Muur van Durby, die vooral in het begin extreem steil is. De top ligt op 600 meter van de streep.

De slotetappe voert over vlakke tot glooiende wegen van het Atomium in Brussel naar het Atomium in Brussel. De route bestaat uit verschillende lussen ten zuiden, westen en noorden van de Belgische hoofdstad

Sporza op VRT1 is elke dag present om de Baloise Belgium Tour vanaf 15.00 uur op het scherm te brengen, net Eurosport.nl/Discovery+/GCN+

Stage 1»Scherpenheuvel-Zichem›Scherpenheuvel-Zichem(164.9km)

Helemaal vlak is het niet, maar het voert te ver om te spreken van een heuvelrace op de twee circuits rondom Scherpenheuvel en Zichem. De 1e etappe van de Baloise Belgium Tour ziet er dus uitnodigend uit voor de snelle mannen. Het parcours is 164,9 kilometer lang.



Het parcours bestaat uit twee verschillende lussen. De eerste is zo’n 46 kilometer en staat tweemaal op het menu en de tweede telt ongeveer 35 kilometer en die leggen de coureurs eveneens tweemaal af. Vervolgens kan het bijna niet anders of de sprinters maken er een pijlsnelle show van in Zichem.

Scherpenheuvel-Zichem is een fusiegemeente en start en finish liggen op een steenworp afstand van elkaar. Vorig jaar fungeerde vond de individuele tijdrit van de Baloise Belgium Tour er plaats. Yves Lampaert legde het parcours het snelst af. Een paar weken later zou hij de openingstijdrit in de Tour winnen. Neemt de winnaar in Scherpenheuvel/Zichem dit jaar weer een voorschot op een Touretappezege?

In de Gouden Kilometer, die op 8,8 kilometer van de finish begint, zijn driemaal 3, 2 en 1 bonificatieseconden te winnen. Aan de meet liggen er 10, 6 en 4 seconden klaar voor de eerste drie renners.
Slimmerd 14 juni 2023 16:56
Gouden Kilometer

MvdP 8"
C. Pedersen 6"
Tiller 3"
De Buyst 1"
Slimmerd 14 juni 2023 16:56
Dit viertal heeft een kleine halve minuut op 8km van de streep
Slimmerd 14 juni 2023 17:03
Gegrepen op 2.5km

Philipsen vs Ewan vs Jakobsen
Slimmerd 14 juni 2023 17:06
1. Philipsen
2. Jakobsen
3. Dupont
4. Kristoff
5.
6. MvdP
7. Nieuwenhuis
8. Kamp



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/06/2023 17:09 door Slimmerd.
Remko 14 juni 2023 17:11
Kan niet anders zeggen: amusante koers.
Cyclad58 14 juni 2023 17:39
Prachtkoers. Van der Poel en Tiller de sterksten onderweg. Van der Poel had zelfs nog de macht om de sprint aan te trekken en 6e te worden. Grote favoriet voor de eindzege. Philipsen wint, maar Jakobsen zat er dichtbij. Dat worden nog mooie duels tussen de 2 snelste sprinters ter wereld (okay, dat is mijn opinie)
Wanny 14 juni 2023 17:45
Philipsen ook met de veel betere lead out dan Jakobsen.
Carlos Danger 14 juni 2023 17:51
Ondertussen zorgt Dylan Groenewegen voor een NL-succesje door een handvol B=sprinters te kloppen
in de, hier over het hoofd geziene, Ronde van Slovenië.

18.30U. Eurosport1.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/06/2023 18:08 door Carlos Danger.
Horsie is back 14 juni 2023 20:33
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ondertussen zorgt Dylan Groenewegen voor een
> NL-succesje door een handvol B=sprinters te
> kloppen
> in de, hier over het hoofd geziene, Ronde van
> Slovenië.
>
> 18.30U. Eurosport1.

Voor ik me op deze prik durf te vertonen, ben ik altijd eerst langs PCS geweest.
Carlos Danger 14 juni 2023 21:04
Ik neem altijd eerst de Sporza-afslag. (maar dat zit nu eenmaal in de genen)
El Chaba 14 juni 2023 22:19
Mooie koers inderdaad, maar toen ik net het deelnemersveld eens ging bekijken, schrok ik wel. Echt een enorm zwak deelnemersveld en dan vraag ik me toch af hoe dat kan?
Horsie is back 14 juni 2023 22:52
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mooie koers inderdaad, maar toen ik net het
> deelnemersveld eens ging bekijken, schrok ik wel.
> Echt een enorm zwak deelnemersveld en dan vraag ik
> me toch af hoe dat kan?

Hoe kan dat toch? U hebt zo vaak gelijk.
Vorig jaar scoorde deze koers nog 382 punten (nu 323 punten) en het jaar daarvoor 397 en het record staat zelfs op 545 punten.

Het kan natuurlijk niet zo zijn als met het vierjaarlijks hoogtepunt in de sport: de 100m vanuit startblokken.
Degene, die er niet bij is, is er gewoon niet bij. In het wielrennen moet je echter heel veel meer renners (en hun fans) tevreden houden.

Disclaimer: PCS houdt een zogenaamde startkwaliteit bij van het deelnemersveld. Nu te vinden onder Live Stats.

Meanwhile is de showdown geweest van de racewielen in gebruik door Jonas Vingegaard en Tadej Pogacar, vlak voor de TDF..

300m vlak: winst Vingegaard met 0,17s voorsprong
Laatste 7,4 km van de 20.etappe: winst Vingegaard met 8 seconden
Solo op een 5km klim met 9%: winst Pogacar met 2 seconden.
Overall: winst Vingegaard met ruim 6 seconden voor Pogacar; de wielen, welteverstaan.
Viren que? 14 juni 2023 23:01
Op de kalender tussen Giro en Tour, tijdens of vlak na Zwitserland en Dauphine, zie daar de, voor de hand liggende, reden(en).
Horsie is back 14 juni 2023 23:23
Viren que? Schreef:
-------------------------------------------------------
> Op de kalender tussen Giro en Tour, tijdens of
> vlak na Zwitserland en Dauphine, zie daar de, voor
> de hand liggende, reden(en).

Goeddoeme, de James Webb Telescoop heeft een half uur geleden de geboorte vastgelegd van een parthenongenesis (croco).
Prikdude 15 juni 2023 08:55
Heerlijk, zo'n half uurtje uit de dwangbuis!
Clavan 15 juni 2023 09:13

Jasper Philipsen takes the first stage.

GC after stage 1:

GC leader: Jasper Philipsen (Alpecin-Deceuninck)
Points classification leader: Jasper Philipsen (Alpecin-Deceuninck)
Best young rider: Oded Kogut (Israel-Premier Tech)
Teams classification leader: EOLO-Kometa
1 Jasper Philipsen Alpecin-Deceuninck 3hr 38min 4sec
2 Mathieu van der Poel Alpecin-Deceuninck @ 2sec
3 Fabio Jakobsen Soudal Quick-Step 0:04
4 Casper Pedersen Soudal Quick-Step s.t.
5 Timothy Dupont Tarteletto-Isorex 0:06
6 Rasmus Tiller Uno-X 0:07
7 Jasper De Buyst Lotto Dstny 0:09
8 Alexander Kristoff Uno-X 0:10
9 David Martin EOLO-Kometa s.t.
10 Joris Nieuwenhuis Baloise-Trek Lions s.t.

Stage 2»Merelbeke›Knokke-Heist(175.7km)

De 2e etappe van de Baloise Belgium Tour is een race van 175,7 kilometer tussen Beveren en Knokke-Heist. Het is de vlakste race van de vijfdaagse.


Dus ja, het kan bijna niet anders of het wordt sprinten in Knokke-Heist. Vorig jaar sprintte Jasper Philipsen naar de zege in de badplaats.

2022. Philipsen wint in Knokke-Heist

De race begint met een lokale ronde in Merelbeke en dan zetten de renners koers richting de kust. Op 13 kilometer van de meet draaien ze het slotcircuit op en zo’n 5 kilometer later komen ze voor het eerst over de streep op de Zeedijk.

De finish ligt, zoals zo vaak in de Ronde van België, op De Wandelaar, een kort en krachtig klimmetje. In 2019 verraste Jan-Willem van Schip de sprinters op die aankomst. Hij viel op 15 kilometer van de meet aan vanuit de vlucht van de dag en bleef het jagende peloton net voor.

2019. JW Schip in Roompot tenue wint in Knokke-Heist

In de Gouden Kilometer, die op 13,7 kilometer van de finish begint, zijn driemaal 3, 2 en 1 bonificatieseconden te winnen. Aan de meet liggen er 10, 6 en 4 seconden klaar voor de eerste drie renners.

De 2e etappe van de Ronde van België start om 12:40 uur en de race finisht naar verwachting rond 16:50 uur.
ton duk 15 juni 2023 12:48
En ook Slovenië en nu dat Frans Rondje.Dat maakt de spoeling en dito startlijst dun
Gr
Slimmerd 15 juni 2023 16:29
Gouden kilometer

De Buyst 4"
Lampaert 3"
Tiller 3"
Vacek 3"
MvdP 2"
Stuyven 1"
F. Vermeersch 1"
De Pestel 1"
Slimmerd 15 juni 2023 16:39
Valpartij op 4km met Philipsen en Ewan
Slimmerd 15 juni 2023 16:43
1. Jakobsen
2. MvdP
3. De Buyst
4. Kristoff
5. Waerenskjold
6. Thijssen
7. Towsend
8. Liepins



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/06/2023 16:48 door Slimmerd.
ton duk 15 juni 2023 16:44
Ik mag dit topic wel
Jakobsen wint en pakt ook de leiderstrui
Gr
Slimmerd 15 juni 2023 16:46
AK

1. Jakobsen
2. MvdP z.t.
3. De Buyst 7"



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/06/2023 16:49 door Slimmerd.
ton duk 15 juni 2023 16:55
Als je wint,dan probeer je 's een grapje :
We zaten met 6 bij de eerste 5...
Gr
Tinuz 15 juni 2023 16:58
Mooie uitslag.
Cyclad58 15 juni 2023 17:14
Van der Poel, dacht niet dat hij Jakobsen kon kloppen. Beelden nog maar eens terugkijken, Mathieu. Je reed veruit de snelste sprint. Hij is gewoon te bescheiden....
Clavan 15 juni 2023 17:41
Cyclad58 15 juni 2023 17:46
Ach, sprinten kunnen de Nederlanders wel. Nu de andere disciplines nog. Van der Poel en Van Baarle klassiek is mager. Arensman als ronderenner Graatmager. En echte tijdrijders: Arensman, Van der Poel? Ook mager. Dus ja, magere jaren. Maar alles komt goed.
Clavan 15 juni 2023 17:51
Mijn magere jaren waren van 16-29 jaar. Daarna sloeg de welvaart toe.
ton duk 15 juni 2023 18:06
Cyclad58 Schreef:
-------------------------------------------------------
> En echte tijdrijders: Arensman, Van
> der Poel? Ook mager.

Waarbij beiden nog niet constant hoog presteren in deze discipline (MvdP rijdt een tt ook te weinig )
Voor MvdP benieuwd naar morgen en voor Arensman naar het NK
Gr
Frederik D. 15 juni 2023 18:11
Alles sal reg kom.
Sub Culture 15 juni 2023 18:41
Ik weet niet zeker of het goed komt met het Nederlandse wielrennen.

Sinds een paar jaar ben ik nu zelf actief in de wielersport actief, vooral op de moto en organisatorisch en ik word op regelmatige wijze geconfronteerd met de problemen van de Nederlandse wielersport.

Eerst en vooral is er een nijpend te kort aan politionele ondersteuning in de Nederlandse wielerkoersen om nog maar te zwijgen over seingevers etc..
Ontzettend veel jeugdkoersen zijn in NL gesneuveld de voorbije jaren.

De voorbije jaren zijn veel Belgische motards gaan depanneren in Nederland maar de werkomstandigheden zijn er helaas al te vaak amateuristisch waardoor je moeilijk een consistente samenwerking kan creeëren.
De avond voor de Amstel rond 23u (!!!) kreeg mijn schoonvader de vraag of hij en nog wat andere motards nog present kunnen zijn 's anderendaags, dat soort toestanden.

Gevolg is dat tal van Nederlandse jeugdrenners aan de deur kloppen bij Belgische jeugdteams om daar mee te koersen. Maar jeugdkoersen zijn ook beperkt qua deelnemers en je kan geen 300 jongens op pad sturen in een juniorenkoers natuurlijk.
Megatalent Senna Remijn zit bv nu al onderdak bij de ploeg waar Uijtdebroeks en Evenepoel in hun juniorenjaren hebben gekoerst.

Let wel, de opleidingsteams van de NL topploegen leveren uitstekend werd en dat zal er voor zorgen dat de meeste grote talenten er op een of andere manier wel komen.

Maar voor de bredere middenmoot is dit nefast. Een paar talentvolle Nederlandse jongens zijn na vorig seizoen gestopt omdat er te weining kwalitatieve koersen zijn in eigen regio en de investering om op regelmatige basis naar het buitenland te gaan voor je kind is er niet een waar alle ouders voor te staan springen.

Ik zie niet meteen in op wat voor manier er een kentering kan komen in die situatie.
Cyclad58 15 juni 2023 19:35
De beteren drijven altijd wel boven. Renners als Bart Lemmen,Taco van der Hoorn en Oscar Riesebeek zijn er ook gekomen, zij het met vertraging. Jongens als Jardi van der Lee en Frank van den Broek schitteren dit jaar ook onverwacht. Die worden wel opgepikt. Ze zijn dan 23 of 24 als ze prof worden, so be it. Het wordt pas echt een probleem als de opleiding bij de CT-ploegen stagneert en helemaal als Jumbo-Visma en/of DSM de development tak(ken) afsnoeit/afsnoeien.

Men is in NL wel bezig om de regionale koersen wat op te poetsen. Vooralsnog lijkt dat ook wel te lukken. Probleem is dat je alleen in Limburg en rond de Vamberg iets selectiefs in elkaar kunt knutselen, anders moet men het van de wind hebben. Ik ben niet zo pessimistisch.
DeFin 15 juni 2023 19:40
In regio Arnhem-Nijmegen moet ook wel iets kunnen.
Cyclad58 15 juni 2023 19:48
Er was ooit een mooie koers in Oosterbeek. Plak de Emmapyramide/Posbank daaraan vast en je hebt een prachtkoers. Of herstel de Parel van de Veluwe in ere, of de Ronde van Gelderland. Mogelijkheden genoeg. Nederland is druk en vol, maar met wat goede wil moet er een mooi jaarlijks koersblok in elkaar worden gedraaid. Ik vrees dat de schaarste van het politiepersoneel de bottleneck is.
El Chaba 15 juni 2023 23:47
grinning smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/06/2023 23:51 door El Chaba.
Clavan 16 juni 2023 08:22

Fabio Jakobsen takes stage two.

GC after stage 2:

GC leader: Fabio Jakobsen (Soudal Quick-Step)
Points classification leader: Fabio Jakobsen (Soudal Quick-Step)
Best young rider: Mathias Vacek (Trek-Segafredo)
Teams classification leader: Soudal Quick-Step
340.6 kilometers raced so far at an average speed of 45.405 km/hr

1 Fabio Jakobsen Soudal Quick-Step 7hr 30min 5sec
2 Mathieu van der Poel Alpecin-Deceuninck s.t.
3 Jasper De Buyst Lotto Dstny @ 7sec
4 Casper Pedersen Soudal Quick-Step 0:10
5 Rasmus Tiller Uno-X s.t.
6 Timothy Dupont Tarteletto-Isorex 0:12
7 Mathias Vacek Trek-Segafredo 0:13
8 Yves Lampaert Soudal Quick-Step s.t.
9 Florian Vermeersch Lotto Dstny 0:15
10 Jasper Stuyven Trek-Segafredo s.t.

Stage 3 (ITT)»Beveren›Beveren(15.2km)

De 3e etappe van de Baloise Belgium Tour is een individuele tijdrit van 15,2 kilometer. Het parcours is zo vlak als een spiegel.


Beveren is een regelmatige pleisterplaats in de Baloise Belgium Tour. Vorig jaar vertrok de 2e etappe er naar Knokke-Heist en in 2021 naar Maarkedal. De laatste keer dat er een tijdrit plaatsvond, was in 2017 Toen was Matthias Brändle de snelste, 14 seconden voor een drietal: Tony Martin, Wout van Aert en Sylvain Chavanel. Van Aert reed toen nog voor Vérandas Willems–Crelan.

Complete results:

1 Matthias BRÄNDLE Trek-Segafredo 15min 40sec
2 Tony MARTIN Katusha Alpecin @ 14sec
3 Wout VAN AERT Veranda's Willems-Crelan s.t.
4 Sylvain CHAVANEL Direct Energie s.t.
5 Rémi Cavagna Quick-Step 21
6 Lasse Norman HANSEN Aqua Blue Sport 22
7 Yves LAMPAERT Quick-Step 30
8 Anthony TURGIS Cofidis 33
9 Jens KEUKELEIRE Belgium 34
10 Simon ŠPILAK Katusha Alpecin 38



Het parcours is ideaal voor renners die ervan houden om op de grote plaat rond te malen. Lange rechte en vlakke stukken zijn kenmerkend voor het traject ten zuiden van Beveren.
Luijt 16 juni 2023 09:18
Volledig eens met deze analyse.
Van dichtbij maak ik mee hoe lastig het is voor een belofte om een beetje een aardig programma te rijden in Nederland. Koersen worden geschrapt, categorieën worden samengevoegd etc. etc.
(En het is op dit moment ook nog eens veel te warm)
Luijt 16 juni 2023 09:21
Timing was niet je dat Ad
Eqquipo 16 juni 2023 10:43
Lampaert versus Mathieu voor de dagwinst.

Uitdagers Edmonson, sinds ZLM: Eekhoff, Gate, Steimle, Waerenskjold zoiets. Is Lemmen een podiumkandidaat vandaag?
Cecchini 16 juni 2023 10:55
Ik zie dat Eekhoff al weer op ruim 10 min staat in het klassement. De opleving was weer van zeer tijdelijke aard.
DeFin 16 juni 2023 11:22
Vacek zou ik er nog aan toevoegen, pakte ook al boni's bij gouden KM dus die gaat er voor.
Carlos Danger 16 juni 2023 14:42
DeFin 16 juni 2023 17:24
Wærenskjold wint en komt op 1 seconde van Mathieu in het AK..
Eqquipo 16 juni 2023 17:43
Uitslag, de verwachte namen vooraan, met een verrassende Stuyven die nog nooit top 5 reed in een i.t.t.
Lampaert en Mathieu overigens beide sneller aan het tussenpunt dan de winnaar.


1 Søren Wærenskjold UXT 17:09
2 Yves Lampaert SOQ +12
3 Alexander Edmondson DSM +13
4 Mathieu van der Poel ADC +15
5 Jasper Stuyven TFS +18
6 Aaron Gate BEB +19
7 Jannik Steimle SOQ +19
8 Casper Pedersen SOQ +26
9 Cees Bol AST +28
10 Sam Welsford DSM +30
El Chaba 16 juni 2023 18:22
Ook eens.
Structureel zal er daardoor ook weinig tot niets veranderen, nu niet en op de middellange termijn ook niet. Het zal dus nog meer dan vroeger aankomen op de toevalligheid, dat we een tijdje een paar echte toppers tegelijk hebben met als keerzijde weer een tijdje weinig of geen toppers.

So be it, ik verkeer in de gelukkige omstandigheid, dat het me bij de wielersport veel minder uitmaakt om er toch van te kunnen genieten als er geen of weinig toppers zijn (nog iets liever wél, laat dat duidelijk zijn), dan bij eigenlijk alle andere sporten want daar vind ik - op wat topevenementen als WK's of OS na - eigenlijk weinig of niets aan zonder Nederlandse topsporters.
Zelfs bij het vrouwenwielrennen niet.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/06/2023 18:23 door El Chaba.
Cyclad58 16 juni 2023 18:25
Lemmen kwam halverwege in de top 10 door. Verloor heel veel in deel 2. Pech gehad of te snel gestart?
Het moet overigens wel heel raar lopen als Mathieu dit rondje niet wint.
Cyclad58 16 juni 2023 18:25
Horsie is back 16 juni 2023 20:26
Van Skjelmose via Hekk Kvinnen naar Warenskjold. Ik vrees voor de wederopstanding van de Vikingen. smiling smiley
ton duk 16 juni 2023 21:15
Was ff bang dat ik die tussentijd als enige had gezien.Dus toch !!
Geen idee ,Cyclad
Gr
Carlos Danger 16 juni 2023 21:59
Het kan heel raar lopen, dat zie je maar aan Rop Hinpaar.
Eqquipo 17 juni 2023 08:46
DeFin Schreef:
-------------------------------------------------------
> In regio Arnhem-Nijmegen moet ook wel iets kunnen.


Omloop 7 heuvelen is voor de U23 wel echt een mooie zware 1dags koers in / bij Nijmegen
Eqquipo 17 juni 2023 10:59
Cyclad58 Schreef:
-------------------------------------------------------

> Het moet overigens wel heel raar lopen als Mathieu
> dit rondje niet wint.


Dat was bij aanvang van dit rondje al het geval.
DeFin 17 juni 2023 11:05
Wijk bij Duurstede alvast evacueren dan.
Horsie is back 17 juni 2023 11:51
DeFin Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wijk bij Duurstede alvast evacueren dan.

Kon het niet laten nadat ik eerder gezien had dat Femke de race over 400m met hekken had gewonnen.
De zwarte trui 17 juni 2023 16:19
MvdP vertrokken voor een Evenpoeltje? Solo van 36 km aanstaande, 30 sec voorsprong.
DeFin 17 juni 2023 16:27
Hij blaast zichzelf op vrees ik.
De zwarte trui 17 juni 2023 16:30
Nog 12 km tot de gouden km. Dan inhouden als het niet meer gaat. En dit is uiteindelijk nog steeds een doorgedreven training richting Tour. Dus opblazen zou ook niet echt erg zijn.
DeFin 17 juni 2023 16:36
Ze kwamen bijna terug, maar het is nu volledig stil gevallen achter MvdP
De zwarte trui 17 juni 2023 16:36
Skoejiens reed het tot 14 seconden dicht, ontplofte en de groep viel compleet stil. Zo gaat ie het wel houden.
De zwarte trui 17 juni 2023 16:39
Evenepoel ondertussen zelf bezig met een MvdP-tje in Suisse grinning smiley
DeFin 17 juni 2023 16:46
Vacek in zijn eentje op een seconde of 40 bij aanvang van de Gouden Kilometer.

Groep met andere favorieten daar nog 40 seconden achter
De zwarte trui 17 juni 2023 19:27
MvdP met een MvdP-tje na de meet



Uiteindelijk hield ie maar 16 seconden over op een sterke Thibau Nys en 20 op WÆRENSKJOLD. Door de boni's in de gouden kilometer loopt hij tot 40 seconden uit in het AK.

Vreemd van Trek. Toms SKUJIŅŠ reed het bijna dicht en vervolgens blijkt Nys de raptste aan de meet. Had hij dan niet bergop die laatste 15 seconden dicht kunnen poefen? Of had Vacek daar niet alles moeten geven om het dicht te rijden ipv later er voor spek en bonen tussen te gaan rijden (finished op 59 seconden)?
ton duk 17 juni 2023 19:33
Bart Lemmen in groep 2 en stijgt naar plek 15 AK
Gr
Tinuz 17 juni 2023 22:09
De Vlaamse motards leken een vrij dubieuze rol te spelen in de achtervolging op VDP - bleven iets te vaak te dicht voor de achtervolgers hangen als je het mij vraagt.
Eqquipo 17 juni 2023 23:44
Schoon werk van Mathieu! En Nys laat zich opnieuw gelden, mooi!
Horsie is back 18 juni 2023 01:31
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> MvdP met een MvdP-tje na de meet

> Vreemd van Trek. Toms SKUJIŅŠ reed het bijna dicht en vervolgens blijkt Nys de raptste aan de meet. Had hij dan niet bergop die laatste 15 seconden dicht kunnen poefen?

If I had a hammer
Viren que? 18 juni 2023 01:41
Dan sloeg je je eigen hoefijzers?
Horsie is back 18 juni 2023 02:11
Viren que? Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dan sloeg je je eigen hoefijzers?

U doet me beseffen de verkeerde vergelijking gemaakt te hebben. Waarvoor dank!
Het moet natuurlijk zijn: If I were a Rich Man.
Heb al weer een andere rhetorische hamer in gedachten, maar beter is het weer meer over wielrennen te hebben. smiling smiley
Sjorsoll 18 juni 2023 06:55
Zowaar eens met Tinuz. Waarschijnlijk heeft een van ons twee een hersenverlamming opgelopen door de vaccinaties.
De zwarte trui 18 juni 2023 10:42
Geen Trek vandaag: [twitter.com]
Eqquipo 18 juni 2023 12:37
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Geen Trek vandaag:
> [twitter.com]
> 59204

clickbait. Geen Baloise vandaag. Trek wel gewoon van start.
De zwarte trui 18 juni 2023 12:46
drinking smiley De oude Nys idd grinning smiley
De zwarte trui 18 juni 2023 17:10
Jakobsen wint nog maar eens van 'de sterkste sprinter van dit moment' Philipsen.
Cyclad58 18 juni 2023 17:49
Philipsen verloor in de laatste bocht veel snelheid. Ik zeg niet dat dat hem de winst heeft gekost vandaag, maar het helpt niet. Thibau Nys ontwikkelt zich ook al tot sprinter, al was de afstand met Jakobsen en Philipsen wel groot.
Wie de snelste is, ik durf het niet te zeggen. Philipsen is wel een stuk completer dan Jakobsen, dat geeft hem een plusje.
De zwarte trui 18 juni 2023 20:25
Ik lees het idd (was scorebordjournalistiek van mijn kant):

Daarnaast had Jakobsen kritiek op het parcours: “We deden vandaag een bocht waar ik het echt niet mee eens ben. Philipsen viel bijna. Ik denk dat er gewoon geen bochten meer moeten zitten in de laatste 500 meter van een wedstrijd.

Tot slot wilde hij wel nog iets zeggen over het sportieve gedeelte: “De benen worden beter en beter. We zijn hier met een groot deel van de Tourselectie. We gaan ervoor op 1 juli in Bilbao.”
Prikdude 19 juni 2023 08:41
"We gaan ervoor op 1 juli in Bilbao."

Met 'we' doelt hij hopelijk toch op het team voor Alaphilippe? Dat hij de datum precies weet doet vermoeden dat hij de etappe rood omcirkeld heeft in zijn Bassie en Adriaan agenda. Misschien voor die tijd nog even een cursus profieltjes lezen inplannen.
lodjan 19 juni 2023 09:10
Hij bedoelt vanaf 1 juli.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen