Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

KOOIJ verlengt ..

Gepost door ton duk 
ton duk 21 juni 2023 10:25
Geruchtenstroom ten spijt...Olav Kooij verlengt t/m 2025 bij TJV
Gr
Tinuz 21 juni 2023 10:40
Goed nieuws, lijkt me. Daarbij enigszins een opluchting dat het datahoofd van Zeeman ook enige humor kan verwerken getuige het filmpje dat ik zojuist zag. De woorden van Kooij na de Heistse Pijl deden al vermoeden.
Cecchini 21 juni 2023 10:41
lodjan 21 juni 2023 10:41
Vingegaard en Laporte nemen afscheid van Kooij:

[twitter.com]
Meneer 60% 21 juni 2023 11:01
Toch wel een verrassende U-bocht. Hebben ze misschien doorgekregen dat in de zoektocht naar een nieuwe sponsor Nederlandse overwinningen zwaarder wegen dan gedacht?

Lijkt me toch dat Kooij volgend jaar minstens een grote ronde en bij voorkeur de Tour wil rijden. Daar zullen toch wel afspraken over gemaakt zijn.
Nelis! 21 juni 2023 11:01
Goed dat hij een grote ronde kan rijden volgend jaar en dat hij blijft. Voor hem en voor Jumbo het beste.

Nu hopen dat Jakobsen naar Bohra gaat, goed koppel met Van Poppel.
De zwarte trui 21 juni 2023 11:12
De zwarte trui 21 juni 2023 11:24
[www.wielerflits.nl]

Kooij begon in 2021 in het tenue van Jumbo-Visma aan zijn profavontuur en zal dus ook de komende jaren uitkomen voor de Nederlandse formatie. “Ik ben superblij dat ik nog twee jaar langer bij deze ploeg kan blijven”, laat de nog altijd maar 21-jarige sprinter weten op de website van zijn werkgever. “Ik voel me hier enorm thuis en heb mezelf hier de laatste jaren op een hele fijne manier verder kunnen ontwikkelen. Hier kan ik het beste uit mezelf halen, zowel qua begeleiding als wedstrijdprogramma.”

“Op dat elan wil ik de komende twee jaar verdergaan.” Kooij wil zich de komende jaren niet alleen verder ontwikkelen als sprinter. “De afgelopen jaren hebben we telkens logische stappen gezet in mijn wedstrijdprogramma. De komende twee jaar zullen we dat ook weer doen. Ik wil sprints blijven winnen, maar afgelopen voorjaar heb ik ook laten zien dat ik in bepaalde voorjaarsklassiekers mee kan doen. Op die twee vlakken wil ik me verder ontwikkelen.”

Debuut in een grote ronde
Kooij wil verder ook graag zijn debuut maken in een grote ronde, maar kreeg voorlopig nog niet de kans bij Jumbo-Visma. Daar komt volgend jaar verandering in, zo laat sportief manager Merijn Zeeman weten. “Met Olav hebben we grote doelen en dat betekent dat hij volgend jaar zijn debuut zal maken in een grote ronde. Naast het sprinten op topniveau heeft hij ook in de klassiekers mogelijkheden. Hij past perfect in onze klassiekerstrategie.”
Luijt 21 juni 2023 11:38
Leuk dat ie blijft en goed voor het rood-wit-blauw-gehalte van de ploeg, dat ook met Kooij erbij nog altijd te laag is.
ton duk 21 juni 2023 14:55
Vooral om discussie te krijgen ....

De beste Nederlandse sprinter (ok,weer chargerend) hoort in een HOL-ploeg MAAR wel met goed programma en dito ondersteuning
Blijkbaar is dat nu geregeld!!
Gr
Prikdude 21 juni 2023 15:00
Oscar for Jonas, Razzie for Merijn.

Als je de wielerkleding weg denkt zouden Vingegaard en Laporte prima kunnen doorgaan voor twee compleet stonede jongeren aan een campingtafel op zomervakantie.
El Chaba 21 juni 2023 17:03
Goede zaak, althans met deze duidelijke afspraken.
Wel benieuwd of ze voor hem nog een top lead-out gaan aantrekken, want in de echt grote wedstrijden tegen de wereldtop kan dat haast niet meer zonder.
lodjan 21 juni 2023 17:14
De Van Dijke broers doen het goed en ontwikkelen zich nog.
In echte topwedstrijden heb je mannen als Van Aert en Laporte; dat lijken me ook geen onaardige lead-outs?
DeFin 21 juni 2023 17:40
Ik denk niet dat van Aert ook maar één keer in zijn loopbaan een sprint zal gaan aantrekken voor Kooij in een grote ronde.
Laporte misschien, al is die ook eerder aan van Aert geplakt.
Cyclad58 21 juni 2023 17:47
Waarom niet? Denk je dat Wout zich daarvoor te goed vindt? Wellicht helpt Kooij in 2024 Wout aan klassieke zeges. In de ploeg is het besef er echt wel dat Kooij een topper is.
DeFin 21 juni 2023 17:51
Ja, daar vindt hij zichzelf en de groene trui te belangrijk voor. Ook al zegt hij van niet.
Sowieso verwacht ik eerlijk gezegd al niet dat ze ooit samen in een grote ronde gaan rijden eigenlijk, want Kooij gaat natuurlijk geen Tour rijden zolang van Aert, Vingegaard er nog zijn. En Van Aert zelf heeft nog nooit een andere grote ronde gereden.
Cyclad58 21 juni 2023 17:54
Het is hooguit in 2015 aan de orde. Ik verwacht Kooij volgend seizoen in de Giro.
lodjan 21 juni 2023 19:26
Cyclad58 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het is hooguit in 2015 aan de orde. Ik verwacht
> Kooij volgend seizoen in de Giro.

2025
Cyclad58 21 juni 2023 19:42
Thanx voor de correctie!
De zwarte trui 21 juni 2023 20:29
Nog een verrassing (voor deze leek tenminste) Ben Tulett naar Jumbo!
Cyclad58 21 juni 2023 21:43
Zat er al wel aan te komen. Uitstekende aanwinst!
Spaak 23 juni 2023 10:13
Ze kunnen wel door voor Steve Stifler en Jim Levenstein om eerlijk te zijn
Spaak 23 juni 2023 10:17
Grappig dat men bij Wout nog steeds de associatie heeft dat hij zichzelf niet kan wegcijferen terwijl hij dat de afgelopen 4.5 jaar vrijwel continu gedaan heeft, een enkele uitzondering daar gelaten (ik herinner me alleen dat pukkeltje in Normandië waar Vingegaard niet kon aanpikken)
El Chaba 23 juni 2023 19:52
Cyclad58 26 juni 2023 19:49
Tijdens het NK weer eens gezien wat een talent Olav Kooij is. Op een zwaar parkoers was hij absoluut bij de beste 3. Luik-Bastenaken-Luik zal hij nooit winnen, maar Milaan-Sanremo, Gent-Wevelgem en de Gold Race lijken mij binnen zijn mogelijkheden te liggen.
Slimmerd 26 juni 2023 20:59
Eens met MSR en GW, maar dit parkoers was toch 3x zo makkelijk als AGR? Daar lijkt hij mij niet snel een favoriet als sprinter
ton duk 26 juni 2023 21:06
Ik voeg P-R eraan toe.
AGR...dat moet gaan blijken op een Eyserbosweg en Keuteberg de komende seizoenen
Gr
De zwarte trui 26 juni 2023 21:44
Haha ze draven hier een beetje door omdat Kooij op die valsplat 'klimmetjes' met MvdP mee kon. Idd Eyserbos, Keutenberg, kilometers valsplat ipv paar 100m, etc en dat veel dichter op elkaar dan dit NK. Ik geloof er niks van.
Cyclad58 28 juni 2023 18:49
Laat je maar verrassen.
Cyclad58 28 juni 2023 18:50
Ik zie in Kooij meer dan een sprinter alleen. Een beetje als Matthews.
El Chaba 28 juni 2023 19:17
Zeg nooit 'nooit' natuurlijk, want hij is nog jong, maar in niets is tot nu toe gebleken, dat hij zo goed een heuvel op kan (sprinten) als Matthews, toch? Want dan zou hij dus volgens jou in de toekomst ook bijvoorbeeld die twee Canadese WT-koersen kunnen winnen?
Of heb je daar wellicht een voorbeeld van?

Bovendien kan je Matthews moeilijk een (massa)sprinter noemen, daarvoor komt hij echt sprintsnelheid tekort, zeker in tegenstelling tot Kooij.

Dan denk ik eerder aan een vergelijking met een type als Boonen of Philipsen, al weet ik niet of hij ook aanleg heeft voor kasseien?
Maar beter een heuvel over kunnen dan die twee (massa)sprinters, zie ik hem niet doen.

Aan de andere kant - wellicht dat je het daarom denkt - heeft hij één ding voor op types als Boonen en Philipsen en dat is zijn gewicht (in combinatie met zijn lengte). Hij weegt een stuk minder dan die twee, dus hij heeft er wél de bouw voor (Matthews weegt net als hij ook maar 72 kg).
We gaan het zien.. winking smiley
Cyclad58 28 juni 2023 19:49
Timo Roosen kon ook top 5 rijden in Canada. Ja, ik denk echt dat Kooij dat kan. Misschien nog niet direct, maar hij ontwikkelt zich nog. Fietst ook nog maar 4 jaar. Daarvoor alleen maar op ijzers ov er een vlakke schaatsbaan gereden. Een klimmer wordt hij niet, maar in heuvelkoersen zoals AGR, MSR, Canada inderdaad en HEW Cyclassics heeft hij zeker mogelijkheden. LBL, WP, Lombardije zijn voor hem niet weggelegd. RvV en PR twijfel ik over. Matthews is iets meer klimmer en Kooij is ontegenzeggelijk sneller.
Vergelijking met Arnaud de Lie vind ik treffender. De Lie is misschien nog wel explosiever, maar Kooij heeft meer inhoud.
Cyclad58 28 juni 2023 19:51
Duinkerken dit jaar, Sarthe vorig seizoen. Won hij in de zwaarste rit door als enige Meurisse te volgen. Heuvelop.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen