Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Jakobsen naar DSM

Gepost door Luijt 
Luijt 23 juni 2023 17:48
....lees ik net bij AD Sport.
Onverwacht wat mij betreft. En ook opmerkelijk. Heeft die Spekenbrink toch weer een veelwinnaar binnengehaald.
Slimmerd 23 juni 2023 17:51
Dus we hebben nu in sprinterswereld;

Kooij die blijft bij Jumbo-Visma
Jakobsen naar DSM
Welsford naar Bora

Bennett en Demare die sowieso mogen vertrekken bij hun ploegen.

Deze transfer was na het afketsen van Kooij en de uitgesproken ambitie van een nieuwe sprinttrein toch wel een logische, althans in mijn opinie.
ton duk 23 juni 2023 18:15
Luijt Schreef:
------------------------------------------------------
> Heeft die Spekenbrink toch weer een veelwinnaar
> binnengehaald.

Hoezo weer ?
DSM leidt op en "koopt" toch zelden ?
Ik vind deze transfer LEUK en hoop op succes
Gr
El Chaba 23 juni 2023 19:56
Prima wat mij betreft. Wel vreemd, dat Lefevere hem zo makkelijk heeft laten gaan.
Hoewel, bij nader inzien misschien toch niet zo vreemd. Het vrijgekomen budget kan hij nu natuurlijk gebruiken voor de omkadering van Evenepoel volgend jaar in de Tour!
Sub Culture 24 juni 2023 10:56
Jakobsen heeft niet meer die allesverslindende slothectometer die hem de snelste sprinter maakte.

Komt er bij dat er bij QS met Merlier een renner rijdt die na dit seizoen nog 2 jaar onder contract ligt en het, dixit interview HNB, aanvaardt dat hij mss geen TDF meer zal rijden.

Lefevere is een meester in het laten gaan van renners, hoeveel ze ook voor de ploeg hebben betekend, op het juiste moment.
Ik denk dat dit voor beide partijen ook gewoon het juiste moment is.
Slimmerd 24 juni 2023 11:20
Voor mijn gevoel is de hele trein rond Jakobsen op z'n retour en daar heeft de sprinter uiteindelijk het meeste last van. De slothectometer in de laatste etappe van de BalioseBelgium Tour leek mij prima in orde (al schortte er toen een hoop aan de lead-out van MvdP voor Philipsen). Maar Morkov, Vanlerberghe, Senechal en Lampaert hebben veel moeite in de diepe finale bij de sprinter te zitten (andersom kan ook).

Nu kan dit in de Tour meteen heel anders lijken, maar ik vertrouw er nog op dat Jakobsen bij DSM niet echt van een Quickstep-top af gaat vallen en gewoon bij de topsprinters blijft behoren.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/06/2023 11:20 door Slimmerd.
predator 28 juni 2023 23:02
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
>
>
> Lefevere is een meester in het laten gaan van
> renners, hoeveel ze ook voor de ploeg hebben
> betekend, op het juiste moment.
>

Bijna bizar inderdaad
Cyclad58 29 juni 2023 15:00
Jakobsen naar DSM... als ik de wandelgangen mag geloven gaat ook Frank van den Broek naar DSM. Wellicht eerst naar het Developmentteam, maar het lijkt me beter als Frank die stap overslaat.
ton duk 29 juni 2023 15:12
Dit vertelde Clement zondag in de live-uitzending (en ik dus in het NK-topic). Altijd leuk,die wandelgangen
Gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/06/2023 15:13 door ton duk.
Cyclad58 29 juni 2023 15:14
Dat heb ik dan gemist. Wel, dan zal de wandelgang weleens kunnen kloppen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/06/2023 15:14 door Cyclad58.
El Chaba 30 juni 2023 15:37
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen