Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

128thNational Championships Netherlands - Road Race(NC) One day race»Valkenburg›Sittard-Geleen(220.4km)

Gepost door Clavan 
Clavan 25 juni 2023 11:19

2022. Eenkhoorn pakt de titel

Uitslag NK Wielrennen wegrace 2022
1. Pascal Eenkhoorn
2. Daan Hoole + 0.05
3. Taco van der Hoorn + 0.12
4. Bart Lemmen + 0.14
5. Sam Oomen + 0.15
6. Oscar Riesebeek + 0.21
7. Mike Teunissen + 0.55
8. Mick van Dijke + 1.24
9. Arvid de Kleijn + 1.28
10. Timo Roosen z.t.


2023

Na de start in Valkenburg trekken de renners via een zuidelijke lus naar het slotcircuit in Sittard. Dat leggen ze zes keer in zijn geheel af. Zo komt de NK-wegrace aan 218 kilometer. In de slotkilometer zit een kort en steil klimmetje.


In het begin van de race trekken de coureurs over grote delen van het parcours van de Amstel Gold Race. Al doende komen ze over de Cauberg, Geulemerberg, Wolfsberg, Loorberg, Camerig en het Drielandenpunt. Bekend terrein voor de meesten.

Na het Drielandenpunt gaat het noordwaarts en na een slordige 85 kilometer rijden de renners het slotcircuit in en rondom Sittard-Geleen op. Dat is 18,6 kilometer lang en staat 6,5 keer op het menu.


Vlak na het aansnijden van het circuit gaat het op de Stokselweg 300 meter tegen 6% omhoog, waarna een rondje door het centrum van Sittard volgt. In de laatste 4 kilometer van de omloop wacht telkens de Kollenberg en vervolgens de Windrakerberg. Dat zijn allebei klimmetjes van 600 meter tegen zo’n 5 à 6%.

In de finale is positionering belangrijk, want al te breed is de weg niet. Tussen de bomen klimmen de coureurs op smal wegdek steil omhoog richting het Watersley Sports & Talent Park.

De NK-wegrace voor mannen start om 11:45 uur in Valkenburg en de finish is naar verwachting rond 16:45 uur.

Het wordt bijzonder warm in Limburg aanstaande zondag. De temperatuur ligt grond de 30 graden Celsius en de wind zal met windkracht 2 uit het noordoosten geen rol van betekenis spelen op het NK. Het blijft verder droog. De NOS zendt het NK op de weg uit vanaf 15.00 uur
ton duk 25 juni 2023 11:43
We zitten er klaar voor
Dank voor de opener
HUP wie ook...
Gr
Clavan 25 juni 2023 11:44
# magere jaren
Clavan 25 juni 2023 11:49
Bij de beloften wint Pepijn Reinderink

1 REINDERINK Pepijn Soudal - Quick-Step Devo Team
2 VERBURG Luke ABLOC CT
3 KRAMER Jesse Jumbo-Visma Development Team
4 GRAAT Tijmen Jumbo-Visma Development Team
5 SCHUCH Mike ABLOC CT
6 MOURIS Wessel Scorpions Racing Team
7 VAN VEENENDAAL Hidde Metec - SOLARWATT p/b Mantel
8 VAN DER TUUK Axel Metec - SOLARWATT p/b Mantel
9 VAN BELLE Loe Jumbo-Visma Development Team
10 VAN SINTMAARTENSDIJK Roel Circus - ReUz - Technord
Prikdude 25 juni 2023 12:17
ton duk 25 juni 2023 12:22
Toch schrijf ik vandaag ,met liefde en plezier ,de 63e overwinning 2023 bij
Gr
ton duk 25 juni 2023 12:34
Mouris,4e tijdrit ,klopt nadrukkelijk op de deur
Orgineel project ,dat Scorpions team

Nu ik het verslag op WF lees,is het duidelijk dat de sterkste gewonnen heeft
Geheel de koers in verschillende aanvallen en dan afmaken!!
Gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/06/2023 12:39 door ton duk.
Clavan 25 juni 2023 12:57
Frederik D. 25 juni 2023 13:07
ton duk 25 juni 2023 13:22
Tussendoor op EK MTB een 1,6 en 10 voor de vrouwen met resp Pieterse ,Terpstra en vEmpel
Gr
De zwarte trui 25 juni 2023 14:12
Ole, ole, Oier!

1. Lazkano
2. Ayuso
3. Aranburu
ton duk 25 juni 2023 14:16
Verkeerd topic, denk ik dan
Gr
ton duk 25 juni 2023 14:25
5 man op kop met 2,5 minuut
Gesink en Kooij (verrassend) TJV en de eenlingen Haest ,de Jong en Kerckaert
Gr
Johan 25 juni 2023 15:23
Waar blijven de beelden?
Tom D. in de studio vind ik nog geen succes voorlopig.
De zwarte trui 25 juni 2023 15:31
Knecht David en de Tiet en Budding en nog 8 anderen al met een DNF.

bijna 3.5 minuut bij de doorkomst. Kooij idd verrassend / vreemd. Die kan hier toch gewoon zelf ook winnen?
Slimmerd 25 juni 2023 15:46
Danny van Poppel opvallende afwezige
ton duk 25 juni 2023 15:59
Kelderman,vUden ,Arensman ,team Groenewegen (3) is mijn 1e blik nu
Gr
De zwarte trui 25 juni 2023 16:02
Eh is dat zo veilig daar met die bussen?!
De zwarte trui 25 juni 2023 16:06
Onder impuls van Abloc 3 man (Fvdcool smiley en Lemmen begint de koers echt. MvdP schuift mee.
ton duk 25 juni 2023 16:15
en vertelt Clement dat FvdB aan het praten is met DSM (al dan niet beloftenteam)
Gr
De zwarte trui 25 juni 2023 16:21
60 km is het punt. Van Aert met Lampaert in Belgie wagen de sprong en MvdP draait de gashendel nu ook open.
Slimmerd 25 juni 2023 16:30
De tactiek van Jumbo-Visma is weer onnavolgbaar



of Kooij die nog altijd niks heeft gedaan voorin, moet een partij wonderbenen hebben.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/06/2023 16:31 door Slimmerd.
De zwarte trui 25 juni 2023 16:43
Evenepoel pakt over met 8-9 metgezellen nu licht voorop.

Kooij heeft geen meter op kop gereden. Dus die komt nog redelijk fris straks in de finale. Al die demarages daarchter heeft ie niet hoeven volgen.
ton duk 25 juni 2023 16:58
De zwarte trui 25 juni 2023 17:02
Evenepoel op zijn typische manier weer weggereden uit de kopgroep, MAAR Alec Segaert zit mooi in zijn wiel!
ton duk 25 juni 2023 17:12
Verkeerd topic, denk ik dan weer
Gr
De zwarte trui 25 juni 2023 17:16
REV wint het sprintje. Geen BK trui te zien (tot evt na het WK) dit jaar.
De zwarte trui 25 juni 2023 17:17
MvdP zal nog een paar bommetjes moeten gooien. MvdB en Kooij volgen steeds. Dylan brommert het dicht. Brommert hij er ook een keer overheen?
ton duk 25 juni 2023 17:17
6 man nog op kop : MvdP,Kooij ,vBaarle ,MvdB ,FvdB ,Lemmen ..nr 7 Haest
Gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/06/2023 17:19 door ton duk.
DeFin 25 juni 2023 17:20
Frank Vdb is er vandoor
De zwarte trui 25 juni 2023 17:29
DvB zet zijn brommer aan!
DeFin 25 juni 2023 17:30
Vd Poel komt maar niet van Kooij af.
De zwarte trui 25 juni 2023 17:31
Laatste snok van Poel die MvdB lost maar Kooij schuift mee
Slimmerd 25 juni 2023 17:34
Onnavolgbaar, maar winnend
Johan 25 juni 2023 17:39
Sublieme tactiek.
De zwarte trui 25 juni 2023 17:41
Het rood wit blauw gaan we veel (op kop) zien in de Tour! Vreemd dat Poel niet reageerde op zijn demarage. Wellihct gunt hij het hem stiekem.
ton duk 25 juni 2023 17:50
Dat laatste bedacht ik ook al
Gr
ton duk 25 juni 2023 17:53
Wel een aardig NK voor MvdB
2 x vd 3 wel MvdP volgen op een hellinkje was mooi om te zien
Gr
Tinuz 25 juni 2023 18:13
Van Baarle ongeveer met dezelfde fabelachtige snijdende tred als tijdens zijn overwinning in Parijs-Roubaix.

Frank van den Broek en Lemmen zou een ploeg als DSM meteen in moeten willen lijven. Niemand gaat mij wijsmaken dat deze twee niet minimaal gelijkwaardig zijn aan de helft van het obscure vreemdelingenlegioen dat daar momenteel rijdt.
Remko 25 juni 2023 19:11
Leek inderdaad wel alsof VDP het DVB gunde. Hij reageert op álles en dan niet op Van Baarle als die op een Van Baarle plaats vertrekt.

Verder vond ik het meedraaien van VDP toen die drie niet-Jumbo’s op kop reden niet slim. Dit was het enige moment in de wedstrijd dat Jumbo MOEST rijden. En dan gaat VDP meedraaien?
De zwarte trui 25 juni 2023 19:53
Herbert miste het helemaal, je verwacht het niet he?, maar MvdP was gelukkig gewoon zichzelf in de koers: [twitter.com]
Cecchini 25 juni 2023 21:45
Er komt nog een WK en van Baarle en MVDP hebben elkaar daar hard nodig.
Horsie is back 26 juni 2023 00:48
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Herbert miste het helemaal, je verwacht het niet he?, maar MvdP was gelukkig gewoon zichzelf in de koers:
> [twitter.com]
> 600855040

Technisch razend knap. Zou hij dan toch de transfer overwegen naar dit?
Horsie is back 26 juni 2023 00:54
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het rood wit blauw gaan we veel (op kop) zien in
> de Tour! Vreemd dat Poel niet reageerde op zijn
> demarage. Wellihct gunt hij het hem stiekem.

Mathieu is een sportief menneke, maar soms nemen mensen ook genoegen met third best. Altijd maar kastanjes uit het vuur halen voor anderen kan ook gaan vervelen. Balorigheid en laten we wel wezen, Dylan van Baarle, fris en fruitig hier, was geen kattepis en de trein, die rap is vertrokken inhalen kan alleen in Westerns..
Wanny 26 juni 2023 08:39
Het parcours was ook wat te weinig selectief voor Mathieu om serieuze gaten te slaan.
Spaak 26 juni 2023 08:53
Leuke wedstrijd, prachtige kampioen.
Fijn dat het rood-wit-blauw in de Tour te zien gaat zijn.
Snap de kritiek op JV niet qua tactiek, volgens mij deden ze juist precies alles goed.
GillesEmanuel 26 juni 2023 09:05
Gek dat de journalist in het interview met Mathieu niet de roze olifant in de kamer durft te noemen. Enige reden dat Mathieu verliest is omdat hij 0 ploeg heeft. Zou hij 1 mannetje mee hebben gehad van het niveua Gesink/Oomen/Bouwman dan was het kat in het bakkie geweest. Oftewel; wanneer gaat Mathieu zijn talent eens belonen met een ploeg op maat? Lekker met vriend Pogacar in de ploeg?
Slimmerd 26 juni 2023 09:07
Vriend Pogacar had hem natuurlijk uitstekend kunnen helpen op een NK....
ton duk 26 juni 2023 09:28
Dat hoorde gisteren Riesebeek te zijn maar die heb ik niet in beeld gezienvanaf begin uitzending?
Gr
Meneer 60% 26 juni 2023 09:37
De roze olifant is volgens mij eerder dat VDP in zijn enthousiasme niet altijd slim koerst. Dat levert heerlijke koers op (die legendarische AGR was nooit zo legendarisch geworden als ie daar slimmer had gereden) maar het kost hem ook zeges. Gisteren was hij echt te ongeduldig. Hij had ook gewoon mee moeten zitten toen Van Baarle ging. Dat had hij zeker gekund. Beste tactiek was denk ik geweest om heel kort op alle aanvallen te zitten en verder passief te zijn, en erop te gokken dat ie op die laatste klim Kooij eraf rijdt.

Verder heeft VDP gewoon een prima ploeg voor de koersen die hij wil winnen. Alleen niet op een NK. Ik denk dat je het idee van een NK niet helemaal begrijpt, aangezien je over Pogacar begint. smiling smiley
Horsie is back 26 juni 2023 11:54
Heb geen roze olifanten gezien, wel een paar geel-zwarte. Mathieu is vooral een plezierrenner, die zijn specifieke doelen stelt en heel veel in dienst daarvan rijdt. Gisteren reed hij bepaald energierovend (extra hittebelasting, vermogen minder effectief) en werd tenslotte door de olifant in de kamer, Dylan, overrompeld.
Vanmiddag verschijnen er op de kermis van Luyksgestel de enige echte 4 pk renners aan de start. Wie is onze verslaggever ter plaatse?
valse trage 26 juni 2023 11:55
Dat Van Baarle deze koers ging winnen, kon je van een kilometer afstand zien aankomen.
En ook precies de manier waarop. Een slopende koers waar VDP niet alles kan counteren en waar Van Baarle op
een stukje 'apegapen' na een helling wegbrommert.
Het blijft toch ongelofelijk dat Van Baarle in voorbeschouwingen altijd maar zo weinig aandacht en credits krijgt. Ook dit keer weer.
Ik ben er van overtuigd, zoals al gesuggereerd wordt, dat bij Van der Poel de gunfactor voor Van Baarle ook een beetje meegespeeld heeft.
Natuurlijk zal VDP even kapot gezeten hebben, maar gaan speculeren en anderen ook de kastanjes uit het vuur laten halen wanneer Van Baarle wegrijdt...
dan weet je dat je sowieso verloren hebt. Als er iemand is op wie je móet reageren dan is het Van Baarle wel.
valse trage 26 juni 2023 12:02
Verder enorm onder de indruk van Bart Lemmen.
Zijn uitslagen deden al vermoeden dat het iemand met een motor is.
Mooi om die jongen eens op tv aan het werk gezien te hebben.
Hup USVW de Domrenner!!! thumbs up

En natuurlijk Frank van den Broek... de koers was net 10km te lang.
Hebben allebei laten zien dat ze meer dan WT-waardig zijn.
Spaak 26 juni 2023 12:06
Onzin, Mathieu had met Sinkeldam een ex-kampioen aan boord en daarnaast met Riesebeek ook een jongen die goed mee had kunnen zitten in een vroege vlucht. Dat dat niet is gelukt kun je Alpecin verwijten.

Het NK is natuurlijk ook de meest oneerlijke wedstrijd per jaar als je kijkt naar ploegsamenstellingen, dus dan hadden ze wat meer bondjes moeten sluiten o.i.d.
valse trage 26 juni 2023 12:07
de nagel op z'n kop.
ton duk 26 juni 2023 12:10
Grootste verrassing was dan weer wel Haest
Vanuit de vroege vlucht en niet willen breken
Gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/06/2023 12:12 door ton duk.
Spaak 26 juni 2023 12:10
Volgens mij wordt Van Baarle chronisch onderschat omdat zijn manier van koersen heel anders is dan bijv. een VDP. Nooit een splijtende versnelling, maar wegsneaken op z'n Zoetemelks in het kwadraat. Thijs Z noemde hem gisteren de meester van de onzichtbare demarrage.
Hierdoor kun je van DvB ook lastiger zien of hij goed in vorm is of niet.
valse trage 26 juni 2023 12:32
Hij is tegen het einde van zo'n lange wedstrijd, net als vorig jaar in P-R, ook echt de sterkste. Ook in Het Nieuwsblad.
Hij kan in tempo doorstomen terwijl iedereen even naar adem snakt.
Door het 'wegsneaken' te noemen doe je hem wéér te kort grinning smiley

Het Cruijffiaanse "ieder voordeel hep ze nadeel" (of was het nou "ieder nadeel hep ze voordeel?"winking smiley
ging in het bijzonder op in deze koers.
MVDP's wapen, de splijtende demarrage, zorgt ervoor dat iedereen op zijn wiel rijdt en dat maakt het hem zeer lastig om de koers te winnen.
Zeker in de hitte waarin hij ook tegen zijn limieten loopt en een lange solo onmogelijk is.
Van Baarle's zwakte, het gebrek aan de splijtende versnelling, zorgt ervoor dat er minder op zijn wiel gereden wordt en maakt hem extra gevaarlijk
in dit soort slopende wedstrijden.
valse trage 26 juni 2023 12:39
Mee eens... Haest was misschien nog wel de grootste verrassing.
De toekomst zal uitwijzen of het een eenmalige hittebestendige bevlieging was,
of dat er meer in het vat zit.

Verder wil ik ook Steven Willemsen vermelden.
Even gegoogeld... meneer is 33 en universitair docent aan de RUG.
Ik stel me zo'n uitgemergelde spriet voor die ergens op z'n 24e met haar op de poten en de helm verkeerd om op het hoofd
aangemoedigd door een wielrennende collega aan een trainingsrondje heeft meegedaan en een hoop gesoigneerde mannetjes het licht uit de ogen heeft gereden...
maar misschien is dat mijn fantasie...
Luijt 26 juni 2023 15:40
Bij de junioren won het grote talent Julian Vergouw.
Weer succes voor De Amstel dus.
"Een voor de kenners voorspelbaar resultaat", hoorde ik van iemand die dichtbij het vuur zit.
ton duk 26 juni 2023 16:00
Hij mag deze week ook aan de bak in Bladel. Ook weer een aardig ijkpunt
Gr
Eindhovuh 26 juni 2023 16:49
Voor iemand die Parijs Roubaix, Omloop en het NK wint in 2 seizoenen tijd, waarin hij ook nog een half voorjaar mist, krijgt hij gevoelsmatig weinig waardering.
Gewoon na van der Poel onze enige toprenner(buiten wat sprinters).
ton duk 26 juni 2023 16:55
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Voor iemand die Parijs Roubaix, Omloop en het NK
> wint in 2 seizoenen tijd, waarin hij ook nog een
> half voorjaar mist, krijgt hij gevoelsmatig weinig
> waardering.
> Gewoon na van der Poel onze enige toprenner(buiten
> wat sprinters).

Wat sprinters vind ik dan ook weer wat denigrerend
En dat Kelderman (onlangs weer 's 4e AK Zwitserland) niet gezien wordt als toprenner is misschien wel de ultieme onderwaardering
Gr

Ps : dit podium was idd ook het beste wat "we" hebben in eendaagse koersen



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/06/2023 17:32 door ton duk.
Remko 26 juni 2023 17:03
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Eindhovuh Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Voor iemand die Parijs Roubaix, Omloop en het
> NK
> > wint in 2 seizoenen tijd, waarin hij ook nog
> een
> > half voorjaar mist, krijgt hij gevoelsmatig
> weinig
> > waardering.
> > Gewoon na van der Poel onze enige
> toprenner(buiten
> > wat sprinters).
>
> Wat sprinters vind ik dan ook weer wat denigrerend
>
> En dat Kelderman (onlangs weer 's 5e AK
> Zwitserland) niet gezien wordt als toprenner is
> misschien wel de ultieme onderwaardering
> Gr


Mwoa, als Kelderman bijvoorbeeld een Oostenrijker was geweest dan zou er op dit forum nog een stuk laatdunkender over hem gesproken worden.
ton duk 26 juni 2023 17:39
valse trage Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mee eens... Haest was misschien nog wel de
> grootste verrassing.
> De toekomst zal uitwijzen of het een eenmalige
> hittebestendige bevlieging was,
> of dat er meer in het vat zit.
>
Over dat vat ...goede renner /knecht op VW-niveau . Ik hoop dan weer wel dat VW een stapje hoger zet
Haest had vorig jaar in Slowakije een leuke overwinning (die dubbelaanval met Schulting uit mijn hoofd)
Gr
ton duk 26 juni 2023 17:41
Mwoah ...Als ie een Belg was geweest dan was ie de beste Belgische Ronderenner van deze eeuw geweest .....
Gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/06/2023 17:42 door ton duk.
Carlos Danger 26 juni 2023 17:51
Mwoah,....als Kelderman een Fin was geweest, was hij waarschijnlijk in zijn eigen speer gevallen.
Eindhovuh 26 juni 2023 18:02
Van Baarle wint topkoersen en is beslissend in finales tegen de grote mannen. Dat is Kelderman eigenlijk vrijwel nooit. Doen de toppers mee zit hij er net achter.
Sprinters hebben we hele goede van, vind ik zelf gewoon wat minder dan een klassiekerman of klassementsrijder.
El Chaba 27 juni 2023 00:14
Kelderman een toprenner..?!?
Kelderman is zeker een goede renner, maar absoluut geen "toprenner".
Toprenners winnen (belangrijke) koersen, tenzij jij natuurllijk een andere definitie hebt van "toprenner", maar dat hoor ik dan graag van je (met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid: niet winking smiley).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/06/2023 00:16 door El Chaba.
DeFin 27 juni 2023 09:25
Aangezien de namen in het hele topic niet genoemd zijn. Teunissen en Schelling vielen in de finale weg door materiaalpech op ongunstige momenten, dat waren op papier de beste niet-Jumbo renners voorin na MVDP en hadden misschien iets kunnen helpen tegen de Jumbo overmacht.
ton duk 27 juni 2023 11:52
Klopt . Er word hier gewezen naar de sublieme tactiek maar wat mij betreft ook gewoon veel mazzel TJV
Oomen,Bouwman (viel tegen) ,vDijke en Leemreize hebben amper een rol gespeeld behalve dan aanwezig zijn in dat 1e peloton op 50 km vh einde
(het missen vd groep Lemmen,FvdB en Schelling was heel slordig)

Teunissen en Schelling zouden idd waarschijnlijk wel in die groep gezeten waaruit vBaarle demarreerde
Gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/06/2023 11:53 door ton duk.
Cecchini 27 juni 2023 12:04
Oomen en Leemreize waren veel in beeld, en zeker actief in de koers. van Dijke kwam zelfs nog in de top 10.
ton duk 27 juni 2023 12:57
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Oomen en Leemreize waren veel in beeld, en zeker
> actief in de koers.

Ok ,maar ik had zelden het gevoel dat ze koersbepalend waren

van Dijke kwam zelfs nog in de
> top 10.

Van achter ...ik was zelf een bietje boos dat ie FvdB nog ging inhalen...
Gr
Meneer 60% 27 juni 2023 16:03
Echte top, als in 'wereldtop', als in 'meedoen met de beste van de wereld op een goede dag, op een passend terrein', zijn alleen MvdP, Van Baarle, Jakobsen en Groenewegen.

Daarachter komen misschien eerst nog een paar andere Nederlanders, maar ook vrij snel Kelderman. Vind ik dan.
Cecchini 27 juni 2023 16:22
Zet Kooij er dan ook maar bij.
ton duk 27 juni 2023 17:24
[www.procyclingstats.com]

Als voorbeeld ...
Als je iemand met deze (niet winnende ) uitslagen enkel een goede renner noemt en geen toprenner ....dan zijn er verrekt weinig toptenners (op die 6 na) in het peloton

Gr
Horsie is back 27 juni 2023 20:35
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kelderman een toprenner..?!?
> Kelderman is zeker een goede renner, maar absoluut geen "toprenner".
> Toprenners winnen (belangrijke) koersen, tenzij jij natuurllijk een andere definitie hebt van "toprenner", maar dat hoor ik dan graag van je (met aan zekerheid
> grenzende waarschijnlijkheid: niet winking smiley).

In één ding hebt U gelijk. Definitie is buitengewoon belangrijk. Is die te eng, dan schep je problemen.
Kelderman is als ronderenner tot nu toe veel beter gebleken dan van der Poel, maar dan weer niet op de rest van het spectrum.

Jarenlang had de wereld maar één toprennerd: Stargazer Usain Bolt, want hij won alle belangrijke wedstrijden,
Mathieu van der Poel heeft als ronderenner vooral zijn bandensporen verdiend in het rulle zand.
Luijt 28 juni 2023 14:40
Zeker Ton! Ik sluit niet uit dat ik ff een kijkje ga nemen.
Cyclad58 28 juni 2023 17:56
El Chaba 28 juni 2023 22:37
Zoals gezegd, jij hebt kennelijk een andere definitie van toprenner dan ik.
Een renner die zelden of nooit belangrijke koersen wint is voor mij geen toprenner en kennelijk voor jou wel.

Ik denk alleen dat er niet veel wielerfans zijn - ook hier niet - die dezelfde ruime definitie van 'toprenner' hebben zoals jij en Kelderman een "toprenner" vinden, maar uiteraard mag dat wel natuurlijk. Iedereen zijn eigen beleving.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/06/2023 22:42 door El Chaba.
Nelis! 28 juni 2023 23:06
Ik vind Kelderman ook een absolute toprenner. Zoveel klasse, zoveel talent, zoveel korte klasseringen. Het is helaas een anti-winnaar, zowel in prestaties als in gedrag. En hij is helaas een pechvogel.
Carlos Danger 28 juni 2023 23:11
Maar hij heeft een heel leuke vriendin (dochter van John Talen).
Horsie is back 28 juni 2023 23:29
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zoals gezegd, jij hebt kennelijk een andere definitie van toprenner dan ik.
> Een renner die zelden of nooit belangrijke koersen wint is voor mij geen toprenner en kennelijk voor jou wel.
>
> Ik denk alleen dat er niet veel wielerfans zijn - ook hier niet - die dezelfde ruime definitie van 'toprenner' hebben zoals jij en Kelderman een
> "toprenner" vinden, maar uiteraard mag dat wel natuurlijk. Iedereen zijn eigen beleving.

Huh nou, El Chaba!

Ik wordttt nu wel erg benieuwd naar de definitie van een topprikker. cool smiley
Eqquipo 29 juni 2023 09:12
Overduidelijk dat Mathieu van Baarle liet rijden. Tot 2x toe reageerde hij helemaal niet, niet eens een kleine aanzet.
Eerste keer was op 18,5km bij passeren start-finish laatste ronde, waar Frank van Den Broek, nota bene met bidon in zijn mond van kop af, makkelijke het wiel van Dylan hield. Dus zo hard ging dat niet, maar toch gaf Mathieu hem in eerste instantie de ruimte.
De 2de en beslissende demarrage ziet en liet Van der Poel van kop af gebeuren. 50meter aanzetten en hij zit op het wiel van Van Baarle, maar weer kiest hij ervoor te laten begaan.

Terwijl het om twee redenen werkelijk de enige renner was waar hij in die fase van de koers op moest letten.

1. Het is van Baarle, die valt niet stil.
2. Op iedere andere renner die weg zou rijden zou Van Baarle mee op kop moeten om het gat te dichten voor Kooij, daarmee was iedere andere renner, nog los van het vermogen van die renner lang vooruit te rijden, minder gevaarlijk voor Van der Poel.

Mooi het beeld overigens van de fiets van Van den Broek t.o.v. de overige fietsen vooraan. De kabels buitenom krullend vanaf het stuur.
DeFin 29 juni 2023 21:48
Sorry hoor, maar Kelderman wint niet alleen nooit, hij komt ook nooit echt in aanmerking voor grote overwinningen op een historisch slecht bezette Giro na en speelt nooit een hoofdrol.

Zoals Boogerd wel echt een toprenner was ook al won hij nooit (op 1 AGR na), maar wel een abonnement had op hele dikke ereplaatsen en bepalend voor de koers zijn.

Maar als Kelderman een topper is zijn er wel 20 toppers.
Viren que? 29 juni 2023 22:25
Vind jij Tom Boonen een (voormalig) toprenner?
El Chaba 30 juni 2023 15:27
Ik zie de relevantie van jouw vraag niet met betrekking tot deze discussie.
Ergo, waarom vraag je dat?
Viren que? 30 juni 2023 22:16
Wilde dat weten omdat jij in het verleden (toen Boonen nog actief was) nogal eens met een persoonlijke "grudge" Boonen benaderde. Derhalve vraag ik me af of jij hem een toprenner vindt, m.a.w. kan jij je persoonlijke antipathie tegen hem opzij zetten en hem als sporter objectief beoordelen.
Benieuwd!
Horsie is back 30 juni 2023 22:23
Viren que? Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wilde dat weten omdat jij in het verleden (toen
> Boonen nog actief was) nogal eens met een
> persoonlijke "grudge" Boonen benaderde. Derhalve
> vraag ik me af of jij hem een toprenner vindt,
> m.a.w. kan jij je persoonlijke antipathie tegen
> hem opzij zetten en hem als sporter objectief
> beoordelen.
> Benieuwd!

Nou breekt mijn hoef. Dat was ver voor jouw tijd Viren que.
Viren que? 30 juni 2023 22:26
Gelukkig is dit forum ook voor niet-geregistreerden uitstekend leesbaar. Dat doe ik reeds een jaartje of 10, langer wellicht.
Horsie is back 30 juni 2023 22:59
Viren que? Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gelukkig is dit forum ook voor niet-geregistreerden uitstekend leesbaar. Dat doe ik reeds een jaartje of 10, langer wellicht.

Hihi.
nachtwacht 01 juli 2023 03:09
Is de definitie te ruim, dan klopt het ook niet. Volgens jouw criterium zijn oa Simone Velasco, Laurens Huys, Lorenzo Fortunato, Antonio Nibali, Francois Bidard en Eros Capecchi toprenners.
El Chaba 02 juli 2023 21:34
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen