Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Cavendish einde carriere?

Gepost door hetgaserop 
hetgaserop 08 juli 2023 16:07
Cavendish einde carriere?
Wie altijd kwakt en anderen laat vallen, en rijdt als een kamikaze mongol, nu zelf de pineut.
Wat denken we ervan?
Aderslag voor het wielrennen of opgeruimd staat netjes?
Cyclad58 08 juli 2023 17:34
Denk het wel. Als hij echt wil kan hij na het herstel van zijn claviculaje nog wel koersen, maar de Tour was zijn ultieme doel. Zo spijtig. Uiteraard een aderlating. Prima sportman met een zeer mooi palmares.
Cecchini 08 juli 2023 17:55
VOOR INTIMI CAV



​Nou hopelijk zijn we nu af van het gezeik van al die wielervolgers die Mark Cavendish zo graag hun 35 etappe zege in de Tour hadden gegund. Nou onder die slijmballen, die zich ook nog eens het recht toeeigenden Sir Cavendish Cav te noemen, behoorde Cecchini bepaald niet.

Je moet er toch niet aan denken, dat de Engelse sprinter het record van de Grootste aller tijden (Eddy Merckx) had verbeterd. Cavendish heeft geloof ik de laatste 4 jaar al 10x in speciaal geregisseerde en persconferenties met overslaande stem en tranen in zijn ogen zijn afscheid aangekondigd. D'n Eddy 5 x tourwinnaar, de Giro en de Vuelta won ie ook terloops, zo'n beetje alle klassiekers meerdere keren gewonnen, 3 x wereldkampioen, in de Tour winnaar na pelotonsprints, tijdritten, aankomst bovenop de Mont Ventoux, lange ontsnappingen, etc. Cavendish was natuurlijk een beste sprinter, maar heeft nog nooit een meter op kop gereden, heeft daarnaast ook menig concurrent in een sprint onsportief de hekken in gereden. Maar goed iedereen, die vandaag met vochtige ogen zijn Cav de ambulance in zagen stappen wens ik veel sterkte de komende tijd. Ik hoop alleen nu wel definitief bevrijd te zijn van dat overemotionele geleuter.
Carlos Danger 08 juli 2023 18:01
De Tour-Nazi vatte het als volgt samen: "NO 35 FOR YOU!".
Cyclad58 08 juli 2023 18:05
Je moet er niet aan denken? Je moet ook die vergelijking met toen niet maken. Ik zou het fantastisch hebben gevonden als het Cav' was gelukt. Okay, old Eddy mag nog even van zijn record genieten. Wie kan het wel verbeteren? Philipsen? Pogacar? Kooij of De Lie? Wordt lastig hé? Cavendish flikte het bijna. Groot sportman. You love him or you hate him. Ik hoor wel bij de lovers.
Frederik D. 08 juli 2023 19:05
El Chaba 08 juli 2023 19:16
Hier sluit ik mij volmondig bij aan! thumbs upthumbs up



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/07/2023 19:17 door El Chaba.
Spaak 08 juli 2023 19:25
Nooit mijn favoriete coureur geweest die Cavendish, maar hij was wel een uniek karakter in de sport.
We zullen hem missen, al had ik in feite al afscheid van hem genomen na die huilbui in de Scheldeprijs 2020. In die zin is hij een artiest die tot vervelends terug blijft komen met nóg een toegift.
Toch blij dat het record van Merckx nog staat.
Eqquipo 08 juli 2023 20:01
Sleutelbeentje toch? WK rijden moet gewoon lukken hoor.
Sjorsoll 08 juli 2023 20:11
Nogmaals: belachelijk dat er zoveel sprintetappes zijn. Daardoor kan een sprinter zo'n record halen en een allround renner eigenlijk niet.

Cavendish is waarschijnlijk wel de beste sprinter ooit.
De zwarte trui 08 juli 2023 20:26
Cavendish 162 overwinningen, 34 ritten in de Tour, 17 in de Giro en 3 in de Vuelta, WK en MSR

Mario Cipollini 161 overwinningen, 42 ritten in de Giro (vreselijk hoe de organisatie op een gegeven moment 20 sprint etappes inlegde) helaas te veel Italiaan en ging eigenlijk nooit vol in de Tour, slechts 12 ritjes en alle 8 keer een DNF. 3 ritjes in de Vuelta, WK en MSR, 3x GW

Greipel 158 overwinningen maar minder ritten in GR geen WK geen monument

Petacchi 150 overwinningen, 6 Tour, 22 Giro en 20 Vuelta, MSR, geen WK

Zeg het maar. De Italianen reden natuurlijk wel met speciale brandstof.
Museeuw 08 juli 2023 20:44
Niet alleen de Italianen. Cavendish had Ibarguren als dokter.
lodjan 08 juli 2023 21:03
Kelly, Zabel, Sagan.
lodjan 08 juli 2023 21:07
Of Rik van Looy.
Carlos Danger 08 juli 2023 22:27
Freddy Maertens. 147 Overwinningen, w.o. 35(hij wel) in de grote rondes.
Carlos Danger 08 juli 2023 22:50
Soms had hij daar figuurlijk al last van, maar nu zit er letterlijk een schroefje los bij Cavendish.
Horsie is back 08 juli 2023 23:57
Er zijn maar een paar wielerrecords, die de moeite waard zijn om te koesteren. Don't WURry, ik zal het kort houden. Een beperkt aantal wereldrecords in het baanwielrennen en het grootste aantal gele truien in de TDF. Goed het record van de bekende Alp dan nog.

Het grootste aantal etappeoverwinningen in de TDF hoort daar niet onder. Maar als het dan toch nog zo belangrijk voor hele hordes is, dan was er ook niks op tegen om The Manx Missile het record definitief te gunnen. Daarbij d'en Eddy oprakelen slaat nergens op. No one is above the law. Je kunt nu ook niet meer aankomen met het argument hoe hij zich in het verleden als renner misdroeg. De misdragingen (nietwaar, Thijs Z.) hebben niet geleid tot de meerderheid van zijn overwinningen. Wel zijn stealth sprinthouding en vergeten wordt nog wel eens, dat hij niet als ras sprinter geboren werd, maar tot ras wegsprinter gemaakt en daarbij ook meer sprintuithoudingsvermogen bezat dan de genoemde raspaardjes.

De moderne Icarus stort dus na 2017 en 2023 voor de tweede keer weliswaar niet in zee, maar op niet meegevend "asfalt".
Horsie is back 09 juli 2023 00:18
hetgaserop Schreef:
-------------------------------------------------------
> Cavendish einde carriere? Wie altijd kwakt en anderen laat vallen, en rijdt als een kamikaze mongol, nu zelf de pineut. Wat denken we ervan?
> Aderslag voor het wielrennen of opgeruimd staat netjes?

Heb lang gezocht naar mijn aderslag, maar kan het niet vinden. Anyone?
Eddy Veen 09 juli 2023 00:54
In de Avondetappe gehoord: In de Tour Kittel-Cavendish 10-7.
Prikdude 09 juli 2023 10:33
Ja, een van de redenen dat Cav er zoveel heeft kunnen winnen is dat Kittel het snel welletjes vond. Ook eindigt elke vlakke Touretappe tegenwoordig in een sprint, terwijl dat 20 jaar geleden veel minder was (voor mn gevoel). De crash van Jakobsen.

Het heeft de Hamster van Man niet tegen gezeten in z'n strijd om opperclown van het wielerwezen te worden.
Prikdude 09 juli 2023 10:38
Het aantal gele truien is net zo irrelevant als het aantal etappezeges, ze zeggen beiden namelijk niks over de einduitslag, waarvan het aantal wél een belangrijk record is. Net als het meeste WK's of overwinningen in Vlaanderen. Voor mensen met een gedegen, diep besef van de wielersport, doen baanrecordjes er nog minder toe dan de recordhouder van rode lantaarns in de ZLM tour.
betuweracer 09 juli 2023 10:53
De zwarte trui 09 juli 2023 11:01
Vino heeft al een krabbel onder een 0 uren contract voor volgend jaar vrees ik.
Andere Peter 09 juli 2023 11:28
Juist de stand 34-34 maakt dat er eeuwig verbinding is tussen Merckx en Cavendish. Bij 35-34 of zelfs 37-34 zou dat eerder naar de achtergrond verdwijnen.

Bijna alle sprinters zijn direct na hun sprint emotioneel. Cav hebben we wat vaker op dat moment een microfoon voorgehangen dan de meesten. Ik snap de weerzin tegen zijn gedrag niet zo goed. Over het algemeen was hij respectvol. Dat hij op zijn 38e nog zo competitief is duidt ook op zichzelf goed verzorgen.

Natuurlijk is hij de meester van één kunstje. Maar in dat kunstje was hij de beste ooit. De enorme dominantie in aantallen ritzeges is van 2008-2011. In die tijd won hij ook het groen, het WK en MSR, met hetzelfde kunstje. De comeback in 2021 was uniek. Na 5 jaar zonder ritzeges weer 4x raak. En het groen 10 jaar na de eerste groene trui.

Hij is dus al eerder afgschreven. Ik denk niet dat hij zo afscheid wil nemen en ik denk dat hij nadenkt over een alternatef. Vuelta?
Horsie is back 09 juli 2023 13:23
Prikdude Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het aantal gele truien is net zo irrelevant als het aantal etappezeges, ze zeggen beiden namelijk niks over de einduitslag, waarvan het aantal wél een belangrijk
> record is. Net als het meeste WK's of overwinningen in Vlaanderen. Voor mensen met een gedegen, diep besef van de wielersport, doen baanrecordjes er nog
> minder toe dan de recordhouder van rode lantaarns in de ZLM tour.

Mag ik een teiltje, liever nog een zwembad. smiling smiley
Dat baanrecords (wielrennen) niet zo'n status hebben als met name atletiekrecords heeft een aantal redenen.
Het 100m wereldrecord hardlopen heeft echter de grootste status van dit universum met verspringen als goede tweede.

Toch nog een bedankje, Prikdude. Ik doelde uiteraard op het aantal eindzege's, the magnificent seven on the wall or is/was that a mirage?
Dat valt me zwaar tegen van je, niet meteen denkend: "Horsie kan toch niet zo dom zijn". hot smiley
Horsie is back 09 juli 2023 13:43
Prikdude Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ja, een van de redenen dat Cav er zoveel heeft kunnen winnen is dat Kittel het snel welletjes vond. Ook eindigt elke vlakke Touretappe tegenwoordig in een sprint,
> terwijl dat 20 jaar geleden veel minder was (voor mn gevoel). De crash van Jakobsen.

> Het heeft de Hamster van Man niet tegen gezeten in z'n strijd om opperclown van het wielerwezen te worden.

Aan het eind van het jaar, dat Marcel Kittel zijn eerste TDF sprintzege boekte, stond de teller van Mark Cavendish al op 25.
Daarna zou hij nog "maar" 9 keer winnen, waarbij vooral de remonte van 2021 opvalt met 4 zege's.
Horsie is back 09 juli 2023 13:46
@ Andere Peter: Bijna alle sprinters zijn direct na hun sprint emotioneel. En niet alleen zij. "Je moest eens weten, wat ik allemaal heb meegemaakt".
Verder een goed leesbaar stuk over Cav.
Prikdude 09 juli 2023 15:22
"Het 100m wereldrecord hardlopen heeft echter de grootste status van dit universum met verspringen als goede tweede."

Onderschat het aantal hotdogs in een uur eten niet, of wellicht beter bekend: de hoeveelheid Bolussen die men kan spreken.
El Chaba 09 juli 2023 18:40
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> "Je moest eens weten, wat ik allemaal heb
> meegemaakt".

Namen en rugnummers wil ik horen..!
Horsie is back 09 juli 2023 19:13
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Horsie is back Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > "Je moest eens weten, wat ik allemaal heb meegemaakt".
>
> Namen en rugnummers wil ik horen..!

Iedereen herinnert zich dit toch? Smeets als psychotherapeut
valse trage 10 juli 2023 11:00
De beste sprinter die het wegwielrennen (disclaimer voor Horsie) ooit gekend heeft.
You hate him or you love him, inderdaad.
Hoe dan ook, hij gaat als legende van de sport de wielergeschiedenis in.

"It's bloody Cavendish!!!"

Verder heb ik een rothekel aan die ordinaire massasprints.
De Van der Poel - Philipsen combo is belachelijk en obsceen, zum kotzen.
Luijt 10 juli 2023 12:47
Valt me op hoe populair Cav lijkt bij zijn collega's.
Cecchini 10 juli 2023 14:04
Het wordt de collega's door die wegsmeltende journalisten ook bijkans in de mond gelegd. Toen Pedersen had gewonnen werd als eerste gevraagd, of hij het ook zo erg vond, dat Cavendish was uitgevallen. Om voor de camera te zeggen, dat dit niet anders is, dan dat Carapaz of Mas de strijd moesten staken, komt ook zo kil over.
Spaak 10 juli 2023 16:16
Je hoeft een renner niet "een van de aardigste kerels in het peloton" te noemen puur omdat er een camera op je gericht is, je kunt het ook laten bij een opmerking dat het je voor hem spijt o.i.d.

Ik denk dat Cavendish oprecht geliefd was in het peloton, als je ook ziet hoe hij met z'n fans omgaat geloof ik niet dat daarin iets gespeeld is.
ton duk 10 juli 2023 16:26
Spaak Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Ik denk dat Cavendish oprecht geliefd was in het
> peloton, als je ook ziet hoe hij met z'n fans
> omgaat geloof ik niet dat daarin iets gespeeld is.

Ik zie nu de foto ZLM Tour voor me waarbij Cavendish trots op de foto gaat met de zoon van Lodjan
Gr
lodjan 10 juli 2023 17:02
Inderdaad, en een handtekening op zijn shirt gekregen.
En lang geleden toen hij bij Dimension Data reed ook al trots samen met zoon van Lodjan op de foto bij de start van de Primus Classic (net als ploeggenoten Adrien Niyonshuti en Reinardt Janse van Rensburg).
Luijt 10 juli 2023 20:50
Die dingen vergeet je niet. Doet me denken aan toen ik een keer met mijn schaatsende zoon op het zomerijs van Inzell was en Gerard van Velde daar met zijn ploeg met oa Shani Davis en Stefan Groothuis in het hetzelfde hotel zat.
Ik zei toen dat mijn zoon van 10 geen handtekening durfde te vragen, waarna Stefan naar mijn zoon toe liep en vroeg of ze alsjeblieft met het voltallige team op de foto mochten met een toekomstig kampioen.
Aldus geschiedde en Gerard en Stefan kunnen bij mij sindsdien niet meer stuk....
lodjan 10 juli 2023 21:30
thumbs up

Nog even voor Horsie dan:
Bij het EK baanwielrennen in Apeldoorn ging de zoon van Lodjan op de foto met Harry Lavreijsen en hij kreeg een mooie handtekening op zijn shirt.

En bij de huldiging van Steven Kruijswijk na zijn Tourpodium ging hij met de zoon van Lodjan op de foto en een handtekening. Daarna is hij weer door Steven gehuldigd na de dikkebandenrace.
Luijt 11 juli 2023 10:49
Emo Cavendish heeft Veelers de tour uit gebeukt.
En die constante vergelijking met Merckx is natuurlijk absurd. Cavendish kan goed sprinten en verder niks.
Andere Peter 11 juli 2023 11:23
Er is helemaal geen sprake van een constante vergelijking met Merckx. Helemaal niemand, nergens, nooit heeft Cavendish naast Merckx geplaatst. Dat is gefantaseerde schijn.

Nou ja vooruit dan, ik wil het voor één keer wel doen...

Wielrennen is het kunstje van zo hard mogelijk fietsen en het is wel duidelijk dat Cavendish harder ging dan Merckx. Tojd dat we stoppen met het op een voetstuk plaatsen van de man dei een halve eeuw geleden tweederde van zijn wedstrijden verloor.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen