Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

110thTour de France(2.UWT) Repos

Gepost door Clavan 
Clavan 10 juli 2023 09:37
Peiling
Waar luister je het liefst naar in deze Tour de France
Deze peiling is verlopen. Stemmen is niet langer mogelijk.
Er zijn 27 stemmen ontvangen.
Roxanne Kneteman 4
 
15%
Karl VanNieuwkerke 0
 
0%
Joris van den Berg 5
 
19%
Nagels over een schoolbord 7
 
26%
Anders. Namelijk: 11
 
40%




Woods wint de etappe op de Puy de Dome


Pogacar en op enkele seconden Vingegaard

GC after stage 9:

GC leader: Jonas Vingegaard (Jumbo-Visma)
Mountains classification leader: Neilson Powless (EF Education-EasyPost)
Points classification leader: Jasper Philipsen (Alpecin-Deceuninck)
Best young rider: Tadej Pogacar (UAE Team Emirates)
Teams classification leader: Bahrain Victorious
1,625.2 kilometers raced so far at an average speed of 42.072 km/hr

1 Jonas Vingegaard Jumbo-Visma 38hr 37min 46sec
2 Tadej Pogacar UAE Team Emirates @ 17sec
3 Jai Hindley BORA-hansgrohe 2:40
4 Carlos Rodriguez INEOS Grenadiers 4:22
5 Adam Yates UAE Team Emirates 4:39
6 Simon Yates Jayco-AlUla 4:44
7 Tom Pidcock INEOS Grenadiers 5:26
8 David Gaudu Groupama-FDJ 6:01
9 Sepp Kuss Jumbo-Visma 6:45
10 Romain Bardet dsm-firmenich 6:58
11 Pello Bilbao Bahrain Victorious 7:37
12 Louis Meintjes Intermarché-Circus-Wanty 8:50
13 Emanuel Buchmann BORA-hansgrohe 9:09
14 Mikel Landa Bahrain Victorious 9:09
15 Thibaut Pinot Groupama-FDJ 9:36
16 Felix Gall Ag2r-Citroën 9:46
17 Guillaume Martin Cofidis 11:12
18 Ben O'Connor Ag2r-Citroën 14:04
19 Jonathan Castroviejo INEOS Grenadiers 16:05
20 Valentin Madouas Groupama-FDJ 18:56

23 Wilco Kelderman Jumbo-Visma 20:42

25 Wout van Aert Jumbo-Visma 27:30

41 Dylan Teuns Israel-Premier Tech 47:06

48 Tiesj Benoot Jumbo-Visma 56:03

50 Victor Campenaerts Lotto Dstny 56:23

65 Wout Poels Bahrain Victorious 1:09:23

77 Dylan Van Baarle Jumbo-Visma 1:16:47

80 Mathieu van der Poel Alpecin-Deceuninck 1:20:10

82 Maxim Van Gils Lotto Dstny 1:20:56

88 Lars Van Den Berg Groupama-FDJ 1:25:07

92 Nathan Van Hooydonck Jumbo-Visma s.t.

94 Pascal Eenkhoorn Lotto Dstny 1:32:18
95 Quinten Hermans Alpecin-Deceuninck 1:32:30

98 Stan Dewulf Ag2r-Citroën 1:33:43

101 Jasper Philipsen Alpecin-Deceuninck 1:35:43
102 Jasper Stuyven Lidl-Trek 1:35:49

105 Mike Teunissen Intermarché-Circus-Wanty 1:38:53

131 Danny Van Poppel BORA-hansgrohe 1:50:16
132 Jenthe Biermans Arkéa-Samsic 1:50:52
133 Dries Devenyns Soudal Quick-Step 1:51:12
134 Florian Vermeersch Lotto Dstny 1:52:20

140 Nils Eekhoff dsm-firmenich 1:56:08

144 Dylan Groenewegen Jayco-AlUla 1:58:55
145 Elmar Reinders Jayco-AlUla 1:58:57

150 Yves Lampaert Soudal Quick-Step 2:03:09

154 Mikkel Bjerg UAE Team Emirates 2:04:55
155 Jordi Meeus BORA-hansgrohe 2:05:43
156 Ramon Sinkeldam Alpecin-Deceuninck 2:06:49
157 Jasper De Buyst Lotto Dstny 2:07:23

160 Frederik Frison Lotto Dstny 2:07:54
161 Tim Declercq Soudal Quick-Step 2:08:15

164 Cees Bol Astana Qazaqstan 2:14:58
165 Fabio Jakobsen Soudal Quick-Step 2:16:25

169 Yevgeniy Fedorov Astana Qazaqstan 2:28:00









Clavan 10 juli 2023 09:48
Wout Poels rijdt ook mee.
ton duk 10 juli 2023 09:57
Avondetappe gisteren met Jakobsen en Andere Tijden Sport over Hoogerland zijn aanraders om terug te kijken
Gr
Clavan 10 juli 2023 10:27
Cecchini 10 juli 2023 10:28
De ontdekking van deze Tour als knecht is toch wel Kelderman. Dat had Kruiswijk zeker niet beter gedaan.
ton duk 10 juli 2023 10:33
Enkel op de Tourmalet echt een rol in het plan. Gisteren aardig terwijl de rest TJV matig was
Gr
valse trage 10 juli 2023 11:07
Om hem de ontdekking van deze Tour te noemen is wat overdreven.
Hij presteert naar behoren maar ook niet meer dan dat.
Cecchini 10 juli 2023 11:10
Kennelijk van Aert, Kuss en van Hooijdonck over het hoofd gezien.
Horsie is back 10 juli 2023 11:55
Op deze rustdag wordt uiteraard alle zuurstof weggenomen door het aanstaande afscheid van the Alien en de aardse staatsman van Le Pays-Bas.
Maar wat te zeggen van de prestatie van een "jonge" Joop Zoetemelk, die in 1978 op de Puy de Dome op de laatste steile 4 kilometer maar 4 seconden "langzamer" was dan "Rusty" Woods. Horsie is zoals bekend de koning van de hinkende vergelijkingen. Evident is, dat de topsporters uit het verleden (de outliers) in de kern niet zo veel slechter waren dan de huidige generatie. Wel is de pyramide hoe gek dit met de dominantie van Pogi en Vingi ook klinkt veel breder geworden.

"De Puy de Dôme is een berg vol mystiek, maar zondag even niet", orakelt Mont Ventoux schrijver Bert Wagendorp.
Spaak 10 juli 2023 12:05
Gemiste kans om een camera mee te laten rijden op die spoorlijn gisteren, in hetzelfde tempo als de renners. Met een goeie microfoon erop.
Eindhovuh 10 juli 2023 12:12
Erg benieuwd naar vrijdag. Een lange klim zou in het voordeel van Vingegaard zijn? De dag erna is dan weer meer Pogacar terrein?
Andere Peter 10 juli 2023 12:24
Damn, ja, goed punt. En doe er dan meteen maar een paar.

Ik denk dat het nog kaler moet op die berg. Nog minder verkeer. Die laatste 4 km bijna zonder motoren (wel voor tv-registratie). Ook de volgauto's allemaal weg in die laatste 4 km.. Materiaalpech hoeft niet 100% verzekerd te zijn. En je kunt het op andere manieren inrichten. Het is onvoldoende reden om daar al dat verkeer naar boven te laten rijden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/07/2023 12:49 door Andere Peter.
Clavan 10 juli 2023 12:31
TDFF:
De eerste drie van de acht etappes vinden plaats in Nederland, de eerste etappe van de 2024-editie start in Rotterdam.
Op 12 en 13 augustus 2024 worden er drie etappes verreden in de regio, waarvan de eerste start in Rotterdam. #TDFF2024



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/07/2023 12:35 door Clavan.
Luijt 10 juli 2023 12:35
Eens Ton, leuk om Hoogerland weer eens voorbij te zien komen. Zag er ook fit uit.
Luijt 10 juli 2023 12:37
Ik was er al bang voor dat Kelderman zich definitief in de knechtenrol zou laten drukken. Ik vermoed dat daar weinig overtuigingskracht voor nodig is geweest.
Beste Nederlander op plek 23.
Andere Peter 10 juli 2023 12:52
De achilleshiel van Pogacar-2022 die men benoemde was hoogte. En dat buitte men uit met die coup. Dat is toch niet hetzelfde als lengte. En die Grand Colombier is een dikke kilometer lager dan de Galibier.
ton duk 10 juli 2023 12:52
In verhouding wat ze normaal leveren ,waren vAert en Kuss gisteren minder dan gewoonlijk
Gr
Horsie is back 10 juli 2023 12:53
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Damn, ja, goed punt. En doe er dan meteen maar een
> paar.
>
> Ik denk dat het nog kaler moet op die berg. Nog
> minder verkeer. Die laatste 4 km bijna zonder
> motoren (wel voor tv-registratie). Ook de
> volgauto's allemaal weg in die laatste 4 km..
> Materiaalpech hoeft niet 100% verzekerd te zijn.
> En je kunt het op andere manieren inrichten. Het
> is onvoldoende reden om daar al dat verkeer naar
> boven te laten rijden.

De volgende editie is pas over 35 jaar toch? hot smiley
Andere Peter 10 juli 2023 12:57
Ik denk dat ze binnen 3 jaar terug zijn. Ik denk dat ze hebben gezien dat het kan en dat het niet tegen de natuur hoeft te werken. Ik denk dat ze de komende 15 jaar vaker op Puy-de-Döme zijn dan op Alpe d'Huez (het andere uiterste qua verkeer).
Horsie is back 10 juli 2023 13:12
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik denk dat ze binnen 3 jaar terug zijn. Ik denk dat ze hebben gezien dat het kan en dat het niet tegen de natuur hoeft te werken. Ik denk dat ze de komende 15 jaar vaker op Puy-de-Döme zijn dan op Alpe d'Huez (het andere uiterste qua verkeer).

Dan toch zeker een klimtijdrit van 13,3 km. Een normale bergetappe voegt niks toe aan de mythos van deze berg. Gisteren was juist ontmythologiserend.
De Puy de Dôme is natuurlijk geen normale berg, maar een voormalige vulkaan al dateert de laatste uitbarsting van zeg 70 maal een mensenleeftijd geleden.
Vandaar ook de overzichtelijke klim met een kek spoorlijntje.
Cecchini 10 juli 2023 13:12
Op de Tourmalet waren ze buitengewoon goed, en je verwachtingspatroon voor gisteren veel te hoog. Kuss dit jaar veel beter dan vorig jaar in de Tour als dit jaar in de Giro. Gisteren zaten er nog maar 5 renners in het wiel van Kuss. Geen UAE renner te bekennen overigens. Er rijdt hier maar één ploeg dominant rond, dat zijn de Jumbo's, gek om dat matig te noemen (Benoot houdt inderdaad niet over). Of dat genoeg is voor de eindoverwinning is de vraag.
Andere Peter 10 juli 2023 13:18
Nee, geen klimtrijdrit. Dat is iets voor een data-fetisjist als jij.

Ik taxeer die mythe ook geheel anders dan jij. Die etappe was absoluut niet ontmythologiserend. Integendeel. De remonte van Woods en de het duel Pogacar/Vingegaard dragen bij aan de mythe. De mythe zou op termin zijn afgestorven zon der verder etappebezoek. Dan wordt het iets van de prehistorie. Zoals bv een verhaal van een renner bij een smidse. Wel een mythe, maar eentje die geen enkele relatoe meer heeft met het heden.
Horsie is back 10 juli 2023 13:31
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nee, geen klimtrijdrit. Dat is iets voor een data-fetisjist als jij.

Gaat U mij framen? Het is hier niet de Tweede Kamer. smiling smiley

> Ik taxeer die mythe ook geheel anders dan jij. Die etappe was absoluut niet ontmythologiserend. Integendeel.
> De remonte van Woods en de het duel Pogacar/Vingegaard dragen bij aan de mythe.

Dit heeft al vele malen bij andere gelegenheden plaatsgevonden.

Wat ik zelf wel interessant vind is dat ineens een overzicht over bijna 70 jaar te geven was. De Fin, who else, al benut hij vandaag de rustdag om nog meer te doen.
Zelf ga ik de hort op met de racefiets.
Eindhovuh 10 juli 2023 13:44
Ik hoorde Kelderman spreken over de lengte van de klim, daarom waren ze er op de Tourmalet al vroeg aan begonnen.
ton duk 10 juli 2023 14:25
Vindt Laporte en vBaarle toch deze 1e week ook minder dan mijn verwachting ...
Gr
Luijt 10 juli 2023 14:25
Ik vraag me af hoeveel zin dat "dominant rondrijden" heeft.
Als Zeeman dat nep-underdogverhaaltje nog enigszins geloofwaardig wil laten lijken, zou ik niets steeds het gewicht van de koers op me blijven nemen als ik hem was.
Op Van Aert, Kelderman en Kuss is ook al behoorlijk roofbouw gepleegd de afgelopen dagen.
Luijt 10 juli 2023 14:27
De Tourmalet is 2000+ en Pogacar gaf daar geen krimp.
Cecchini 10 juli 2023 14:41
Luijt 10 juli 2023 14:49
Leuk dat die Woods nog kwam opstomen, maar ook ik vond de etappe afbreuk doe aan de mythe.
Een gevecht om de overwinning tussen Pogacar en Vingegaard had daar mogelijk wel aan kunnen bijdragen of een zege van Van der Poel.
Het meest ontmythologiserend vond ik nog die spoorlijn die in 2013 is aangelegd. Voorheen had je die rotswand aan de ene kant en het mooie uitzicht aan de andere.
En publiek. Toen kon je nog eens een stompje uitdelen.
Dit riep vooral herinneringen op aan covid.
Halve Belg 10 juli 2023 15:07
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Leuk dat die Woods nog kwam opstomen, maar ook ik
> vond de etappe afbreuk doe aan de mythe.
> Een gevecht om de overwinning tussen Pogacar en
> Vingegaard had daar mogelijk wel aan kunnen
> bijdragen of een zege van Van der Poel.
> Het meest ontmythologiserend vond ik nog die
> spoorlijn die in 2013 is aangelegd. Voorheen had
> je die rotswand aan de ene kant en het mooie
> uitzicht aan de andere.
> En publiek. Toen kon je nog eens een stompje
> uitdelen.
> Dit riep vooral herinneringen op aan covid.

De Puy de Dome is echt gemaakt voor een ultrakorte rit. <50 km en dan gewoon rechstreeks naar die klim.

De 1e 150 km van gisteren sloeg echt helemaal nergens op. En inderdaad dan krijg je dus uiteindelijk een relatief nietszeggende winnaar. Ik geloof niet dat die 150 km ervoor ook maar iets aan het koersverloop (bij de favoerieten) hebben veranderd.
GillesEmanuel 10 juli 2023 15:12
Het heeft toch vooral met de verschillende energie systemen te maken? Pogacar met zijn explosieve kwaliteiten heeft een beter ontwikkelt anaeroob systeem daarwaar brommer Jonas een beter aeroob systeem heeft. Maar omdat het nuances zijn hoeft dit niet altijd aan het licht te komen. OF kan Jonas/Pogacar door slim hiervan gebruik te maken de ander slopen op hun terrein.

Zo denk ik dat Jonas er beter aan doet niet de aanvallen van Pogacar direct te volgen. Hierdoor moet hij naar een systeem voor een duratie die wellicht ervoor zorgt dat hij daarna niet zijn beter ontwikkelde systeem kan aanspreken. Maar door zijn "betere" aerobe systeem zal Jonas minder snel kraken, daar waar Pogacar sneller, als de turbo echt op is, zal breken.
Carlos Danger 10 juli 2023 15:21
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> De ontdekking van deze Tour als knecht is toch wel
> Kelderman. Dat had Kruiswijk zeker niet beter
> gedaan.


Wel een zeer spijtige ontdekking, dat de enige potentiele top-10 rijder uit Nederland wordt opgeofferd voor zo'n grijze Deense gehaktbal.


Wat betreft de peiling; probeer Fabian Wegmann eens op de ARD.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/07/2023 15:22 door Carlos Danger.
Cecchini 10 juli 2023 16:00
Die grijze Deense gehaktbal is a wel een tourwinnaar, en b. iemand die een Tour nog spannend maakt, want hoe leuk is een Tour die voor jaren met 5 minuten voorsprong door Pogacar gewonnen wordt. Hij ziet er gewoon niet spannend uit, je zou er waarschijnlijk als wijf niet voor vallen, toch Carlos, dat is het toch eigenlijk wat je wil zeggen. Als er al iemand een grijze gehaktbal genoemd mag worden, dan is het Kelderman zelf wel. Als die geinterviewd wordt dan zit je daar met gekromde tenen naar te luisteren, en ook is hij mij nooit opgevallen door spectaculair koersgedrag. Ik heb eerlijk gezegd ook nooit iets spannends uit de mond van MVDP gehoord. Ik denk bijvoorbeeld ook dat Vingegaard in zijn carriere meer kilometers in de solovlucht heeft gezeten dan MVDP (en winnend heeft afgesloten)
Prikdude 10 juli 2023 17:25
Nou raak je wel heel erg verblind door je zwartgele bril of je verward Kelderman met MvdP in je laatste zin.

Hoe vaak valt Van der Poel wel niet aan op tientallen kilometers van de streep - terwijl het ogenschijnlijk totaal overbodig is. Samen met Pogacar de meest attractieve renner van deze generatie. Vingegaard wordt door z'n NS- wagonnetjes gewoon afgeleverd aan de voet van een laatste klim en doet dan z'n wattage dingetje. Dat heeft helemaal niets met een solovlucht te maken.

Die Deense doedelzak negeert eendagskoersen vrijwel volledig en heeft zelfs nog nooit een WK gereden. Gewoon een enorme kutrenner, objectief gezien en subjectief hou ik me maar even in, ter preservatie van deze post.

Dat Kelderman niet veel kleurrijker is dan Vingegaard klopt, maar hij heeft er ook veel minder de kwaliteiten voor.
Prikdude 10 juli 2023 17:29
Mij ook een raadsel waarom je gister het verschil niet gewoon tot 25 minuten laat oplopen en dan maar eens zien of er een INEOS of FDJ de poot stijf blijven houden. Desnoods begin je dan met een beetje peddelen en geef je Woods de trui met 1 of 2 minuten voorsprong.

Das natuurlijk niet de bedoeling, want dan kun je de komende etappes niet dominant op kop rijden.
Carlos Danger 10 juli 2023 18:05
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die grijze Deense gehaktbal is a wel een
> tourwinnaar, en b. iemand die een Tour nog
> spannend maakt, want hoe leuk is een Tour die voor
> jaren met 5 minuten voorsprong door Pogacar
> gewonnen wordt. Hij ziet er gewoon niet spannend
> uit, je zou er waarschijnlijk als wijf niet voor
> vallen, toch Carlos, dat is het toch eigenlijk wat
> je wil zeggen. Als er al iemand een grijze
> gehaktbal genoemd mag worden, dan is het Kelderman
> zelf wel. Als die geinterviewd wordt dan zit je
> daar met gekromde tenen naar te luisteren, en ook
> is hij mij nooit opgevallen door spectaculair
> koersgedrag. Ik heb eerlijk gezegd ook nooit iets
> spannends uit de mond van MVDP gehoord. Ik denk
> bijvoorbeeld ook dat Vingegaard in zijn carriere
> meer kilometers in de solovlucht heeft gezeten dan
> MVDP (en winnend heeft afgesloten)

Hm, eigenlijk wilde ik dit zeggen: "Wel een zeer spijtige ontdekking, dat de enige potentiële top-10 rijder uit Nederland wordt opgeofferd voor zo'n grijze Deense gehaktbal".
lodjan 10 juli 2023 18:31
We hebben Arensman ook nog.
Carlos Danger 10 juli 2023 19:15
Ja, hopelijk, maar is die ook niet een beetje te lief zoals Kelderman?

Misschien wel Nils Sinschek, die vandaag een prachtige zege behaald in de Qinghai Lake Tour.
Spaak 10 juli 2023 20:00
Lieve renners winnen geen koninginnenrit in een grote ronde. Ik vind Arensman eerder een tikkeltje cynisch, flapt er regelmatig dingen uit waarvan ik denk "zou je dat nou wel zeggen." Kelderman vind ik ook niet echt lief, meer een mengeling van naïviteit en apathie.
ton duk 10 juli 2023 20:13
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Misschien wel Nils Sinschek, die vandaag een
> prachtige zege behaald in de Qinghai Lake Tour.

Dat is idd echt presteren op hoog niveau
Gr
Horsie is back 10 juli 2023 20:35
Na een korte slaap moet je altijd even de gedachten ordenen. Kwam aanvankelijk niet verder dan Archie Bunker en zijn schoonzoon "meatball", maar of die ook kon wiellerennern herinner ik me niet meer. Roxanne Kneteman gaf commentaar of was het toch Roxane Knetemann, de dochter van.

Apropos anaeroob versus aeroob. Afhankelijk van wat je moet presteren zijn dat de twee voornaamste energiesystemen.

Harrie Lavreysen zou voor een 200m sprint inclusief de aanloop percentueel het navolgende aan energie moeten leveren:
40% ATP-PCr; 55% anaeroob/glycolytisch (een soort beperkte refill) en maar 5% aeroob.
Voor Jeffrey Hoogland verandert dit voor de kilometer met staande start in 10%, 40% en 50%.
Voor Filippo Ganna op de 4 km individuele achtervolging betekent dit 1%, 14% en 85%.
Voor Filippo Ganna in het WUR loopt het aandeel aeroob uiteraard nog op, maar is nog echt geen 100%.

Een redelijk normale sprint kan in ongeveer 15 minuten helemaal door het lichaam verwerkt worden.
Neem je minder rust dan betekent dit opbouw van vermoeidheid en train je resistentie. Wielrenners op de weg hebben een hoge vermoeidheidsresistentie.
Daarom is wegsprinten aan het eind van een etappe ook niet vergelijkbaar met het "uitgerust" sprinten op de wielerbaan.

Jonas Vingegaard is als sprinter in vegelijking met (niet alleen) Tadej Pogacar gewoon een strijkijzer, is dus niet alleen maar een kwestie van anaeroob.
Vorig jaar in de beruchte etappe was de anaerobe tank van Tadej Pogacar inderdaad leeg. A refill in kort tijdbestek was dus niet mogelijk.

Het psychologisch aspect blijft erg belangrijk. Als van twee gelijkwaardige renners er een demarreert, kan de ander in principe even wachten en dan precies hetzelfde doen en alles is weer bij het oude. Maar zo werkt dit niet in de bovenkamer afgezien van de interactie met andere renners.
Dus Jonas Vingegaard moet blijven achtervolgen oder der Spiess umdrehen. "We" wachten met grote interesse het verdere verloop van deze TDF af.
Cecchini 10 juli 2023 21:01
Ik ga Vingegard hier niet beoordelen op koersen die hij niet rijdt. Ik kijk naar hem als Ronderenner, en in de laatste 3 Tour de France's die zijn gereden, is hij zeer aanvallend. In zijn eerste Tour, toen kopman Roglic al lang naar huis was, reed de Jumbo Visma ploeg nog met 4 man in koers. Ik kan me nog herinneren, dat van Aert over de Ventoux in de kopgroep van de dag zat, Vingegard daar achter zat met geen ploegmaten om zich heen, en hij de allereerste aanval ooit op Pogacar deed en liet zien dat deze zo op het oog onaantastbare renner ook kwetsbaar was. Hij kwam er toen achter kwam, dat die Pogi best te hebben is. Vorig jaar was hij zoveel aanvallender dan Pogacar, en reed tot 2 x toe Pogacar naar de kloten, of hij nu wel of niet door zijn ploegmaten werd afgezet. Pogacar zat net als in het jaar van de eerste Tourwinst ook maar steeds in het wiel van de Jumbo's, en werd toen ook afgezet aan de voet van de slot col, zoals ook vorig jaar in de 2 zwaarste bergetappes en hij daar ook niet mee kon met Vingegaard en dit jaar opnieuw afhaakte in de etappe over de Marie Blanque. Laten we blij zijn, dat er een renner is, die deze Tour, maar ook in die van de afgelopen jaren als enige de strijd aan ging met Pogacar, en we niet naar een oersaaie en niet spannende Tour zitten te kijken. Dat hij niet het mooiste en spraakmakendste jongetje van de klas is, is hem vergeven. En dat Pogacar een veel completere renner is, zal niemand ontkennen.

En MVDP is, daar blijf ik bij, in zijn interviews ook maar een saaie klaas, maar is net als Vingegard in zijn koersen een spectaculair renner, zoals van Aert en Evenepoel dat ook zijn. Vingegaard heeft, of ik moet me erg verbazen, dit jaar meer in (winnende en langere ) solovluchten gezeten dan MVDP, maar Baskenland, Dauphiné, O Gram Camino tellen kennelijk niet meer mee.
Luijt 10 juli 2023 22:05
Grappig, ik luister juist graag naar MvdP. Alleen al z'n accent, heerlijk. En zeer reëel in z'n analyses.
De teksten van Wilco daarentegen vind ik bijna altijd tenenkrommend. Geen winnaar (of "winaar", zoals er op mijn Sockeloen sokken staat).
En die Deen, tja, die is wel wat saai als persoon en rijdt idd geen eendagswedstrijden, maar hij koerst toch best attractief. Zeker niet alleen een volger.
Prikdude 11 juli 2023 00:02
Je draait het vrij hilarisch om. Ja, Pogacar leek de nieuwe alleenheerser te worden, maar nu is iedereen vooral blij dat hij er is om die laatste pijl van de doorgesnoven Jumbokliek van repliek te dienen (mag ik zeggen tenslotte door de geelzwarte walvis uitgespuugd wordt?)

En je geeft een geheel nieuwe dimensie aan het begrip solovlucht. Jonas Vingegaard, de Tour winnende Jacky Durand van Jumbo-Visma!

(Zou niet eens mogen verbazen als Jonas helemaal geen wil heeft, maar gewoon een puppet van z'n idiot masters is. Die poept ook op commando in het hotel.)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/07/2023 00:02 door Prikdude.
Cecchini 11 juli 2023 00:27
Ga je lekker ? Hoeveel haat kan een mens hebben ?
Prikdude 11 juli 2023 00:33
Dit is toch geen haat Czech, slechts een toefje tegenwicht in sarcasme, de schedel biedend aan zoveel fanatieke verafgoding.
Horsie is back 11 juli 2023 00:35
@Prikdude probeert @Cecchini te jonassen. "Dat doet ie anders nooit", is een gevleugelde reclamekreet.

Het valt me wel op, dat sommige prikkers renners afrekenen op het wel of niet hebben van (radiant) uitstraling, het wel of niet hebben van een prettig stemgeluid, het wel of niet goed uit hun woorden kunnen komen alsok een goed verhaal hebben, ook een montere blik (niet teveel dat gestaar op de vlinder, die zojuist de joker heeft gegooid), of ze ook netjes handtekeningen uitdelen aan hunkerende kleine luiden of zonder tegenstribbelen op selfiesafari gaan.
Sjorsoll 11 juli 2023 03:17
An sich een leuk topic, Clavan. Ik heb een zwak voor Roxane, maar heb gestemd op 'Anders, namelijk:'. Die persoon moet ik denk ik hier invullen? Ik ga voor Tom Dumoulin, daar heb ik een nog groter zwak voor en die gaan we de komende weken ook horen. Waar ik deze tour ook graag naar luister is Vienna van Billy Joel. Of om in Avondetappe-sferen te blijven: Port Coton van Zaz, maar dat bedoelde je niet. Toch stem ik voor Zaz.
El Chaba 11 juli 2023 04:12
Hup Vingegaard, hup Cecchini..!!!

Ik heb overigens op ‘iemand anders’ gestemd. ‘Wie dan..?’ hoor ik de lezer denken.
Wel, iedereen die niet op dat dieptreurige lijstje staat, heb ik liever..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/07/2023 04:15 door El Chaba.
Luijt 11 juli 2023 10:42
Arensman moet wel voor eigen kans mogen rijden, anders wordt ie een soort Poels...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen