Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wie wint de Tour?

Gepost door lodjan 
lodjan 17 juli 2023 09:14
Peiling
Wie wint de Tour?
Alleen geregistreerde gebruikers mogen deelnemen aan deze peiling.
Er zijn 27 stemmen ontvangen.
Vignegaard 17
 
63%
Pogacar 8
 
30%
iemand anders, nl: 2
 
7%



Wie wint de Tour?
Nelis! 17 juli 2023 09:24
Ik heb dit keer Vingegaard (ofwel Vignegaard) gestemd, terwijl ik tot dusverre van Pogacar uitging. Maar ik verwacht dat Vingegaard tijd gaat pakken in de tijdrit en niet zoveel zal verliezen in de bergritten.
Spaak 17 juli 2023 09:54
Nog 2 bergritten en 1 tijdrit.

Ik verwacht dat Vingegaard een seconde of 20 pakt in de tijdrit van a.s. dinsdag op basis van de huidige krachtsverhoudingen. Dat betekent dat Pogacar met 30 seconden achterstand de rit richting de Loze ingaat. Dat kan voor UAE twee scenario's inhouden: 1) ze wachten de rit naar de Loze rustig af en proberen het zaterdag in de Vogezen of 2) ze gaan meteen dinsdag all-out. Ik denk dat ze voor scenario 1 gaan spelen, met het oog op langere inspanningen die Vingegaard beter lijkt te verteren. Dat betekent dat JV een kopgroep laat wegrijden, Pogi zal volgen op de Loze en - mocht hij blijven aanhaken - op de slotpuist naar Courchevel een paar seconden terugpakt op Vingegaard. De boni's zijn al vergeven dus het zal gaan om een seconde of 5. Verschil +25 seconden in voordeel van Vingegaard.

Donderdag en vrijdag gebeurt er niets.

Zaterdag gaat UAE een all-out offensief in de Vogezen proberen in de hoop dat Vingegaard dan over z'n top heen is. Een of twee knechten mee vooruit, tempo maken om het verschil met de kopgroep klein te houden. Aanval Pogi op de Petit Ballon, in de afzink opgewacht worden door Soler/Majka en dan doortrekken op de Platserwazel met als hoop dat Vingegaard een half minuutje verliest.

Dat is natuurlijk als alles verloopt zoals de sjeikploeg het wil, wat ik klein acht. Achteraf heeft UAE misschien teveel ingezet op meerdere grote rondes winnen waardoor de toppers verspreid zijn, wellicht had deze ploeg met Ayuso, Almeida en Bennett in topvorm erbij (i.p.v. Gorsschartner, Trentin, Laengen) in de bergen wel het definitieve verschil kunnen maken. Al moet ik erbij zeggen dat ze gisteren hun overtalsituatie van 3-tegen-1 ook niet af konden maken.
Johan 17 juli 2023 13:05
Ik denk dat Pogacar zaterdag toch een mentale dreun heeft gehad,
Geen vrij zekere etappezege en geen 8 seconden tijdwinst, maar zelfs 1 seconde verlies.
Zondag was Vingegaard gewoon beter.

Als Vingegaard morgenavond nog in het geel is, wint hij de Tour opnieuw.
Chuck 17 juli 2023 13:27
Deels eens met het betoog, al verwacht ik dat UAE woensdag zeker iets gaat proberen. De laatste 11 kilometer van de Col de la Loze zijn niet misselijk, dus verwacht ik dat ze Vingegaard zullen proberen te isoleren en dat Pogacar meerdere aanvalspogingen zal doen, mits hij daartoe in staat is. Misschien sturen ze Yates zelfs wel weer vooruit, net zoals gisteren.

Verder denk ik dat je Bennett wat overschat, die heeft de afgelopen jaren weinig laten zien. Hij lijkt mij in zijn huidige vorm niet in staat om Van Baarle en Benoot eraf te rijden in de Tour en dan zijn er ook nog Van Aert, Kelderman en Kuss.
El Chaba 17 juli 2023 13:41
In plaats van Bennet zou je aan McNulty kunnen denken, die is vele malen meer geschikt daarvoor, zoals hij vorig jaar reeds heeft bewezen.

Overigens is het een utopie te denken, dat Ayuso voor Pogacar gaat knechten in de Tour, tenzij dat een eerste keer zou zijn als schaduwkopman en om (zogenaamd) te leren, maar ik betwijfel of Pogacar, daar ooit mee akkoord zou gaan. De reden mag je zelf raden.. winking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/07/2023 13:42 door El Chaba.
Slimmerd 17 juli 2023 17:05
Ayuso acht zichzelf beter? Of is er al hommeles in de tent?

Als dat eerste het geval is, mag dat ventje wel eens stevig door elkaar geschud worden.
El Chaba 17 juli 2023 20:55
Als je als jong broekie bij een ploeg komt met een Tourwinnaar in de gelederen heb je natuurlijk helemaal niets te willen, al ben je nog zo goed en talentvol.

En als je vervolgens na een tijdje al aardig wat hebt laten zien, maar je wordt toch in geen enkele koers opgesteld in de ploeg van diezelfde Tourwinnaar aan wie zou dat dan liggen, denk je? winking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/07/2023 20:57 door El Chaba.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen