Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

WK Baan

Gepost door Meneer 60% 
Meneer 60% 03 augustus 2023 11:10
Vandaag begint het Super WK. De baanwielrenners mogen aftrappen. De teamsprintmannen kunnen pas morgen een medaille winnen, maar komen vandaag al wel in actie. De vrouwen hebben vandaag al wel meteen hun finales.

Het WK is heel belangrijk met het oog op de Spelen en daarom staan er, vooral op de Olympische nummers, veel grote namen aan de start. Hayter, Morkov, Ganna en Kopecky om er maar een paar te noemen.


Dit is het programma per dag (bron: Wielerflits)

Programma
Donderdag 3 augustus
Ploegenachtervolging (m) – kwalificatie
Teamsprint (v) – kwalificatie
Teamsprint (m) – kwalificatie
Individuele achtervolging (v) – kwalificatie
Teamsprint (v) – 1e ronde
Individuele achtervolging (v) – finales
Teamsprint (v) – finales
Scratch race (m)

Vrijdag 4 augustus
Ploegenachtervolging (v) – kwalificatie
500 meter tijdrit – kwalificatie
Ploegenachtervolging (m) – 1e ronde
500 meter tijdrit (v) – finale
Teamsprint (m) – 1e ronde
Scratch race (v)
Teamsprint (m) – finales

Zaterdag 5 augustus
Sprint (m) – kwalificatie
Ploegenachtervolging (v) – 1e ronde
Sprint (m) – 1/16e finales
Sprint (m) – 1/8e finales
Keirin (v) – 1e ronde
Ploegenachtervolging (m) – finales
Keirin (v) – herkansing
Ploegenachtervolging (v) – finales

Zondag 6 augustus
Individuele achtervolging (m) – kwalificatie
Keirin (v) – kwartfinales
Sprint (m) – kwartfinales
Omnium I (m) – scratch race
Keirin (v) – halve finales
Omnium II (m) – tempo race
Afvalkoers (v)
Individuele achtervolging (m) – finales
Omnium III (m) – afvalkoers
Keirin (v) – finales
Omnium IV (m) – puntenkoers

Maandag 7 augustus
Sprint (v) – kwalificatie
Sprint (m) – halve finales
Sprint (v) – 1/16e finales
Afvalkoers (m)
Sprint (m) – finales
Madison (v)

Dinsdag 8 augustus
Sprint (v) – 1/8e finales
Sprint (v) – kwartfinales
Kilometer tijdrit (m) – kwalificatie
Kilometer tijdrit (m) – finale
Keirin (m) – 1e ronde
Puntenkoers (v)
Keirin (m) – herkansing
Madison (m)

Woensdag 9 augustus
Sprint (v) – halve finales
Omnium I (v) – scratch race
Keirin (m) – kwartfinales
Omnium II (v) – tempo race
Sprint (v) – finales
Keirin (m) – halve finales
Omnium III (v) – afvalkoers
Puntenkoers (m)
Keirin (m) – finales
Omnium IV (v) – puntenkoers
De zwarte trui 03 augustus 2023 11:31
Even een wit hoefje halen bij horsie winking smiley
Meneer 60% 03 augustus 2023 16:05
De zwarte trui Schreef:
-------------------------------------------------------
> Even een wit hoefje halen bij horsie winking smiley

smiling smiley

De mannen tramsprinters waren ik de heats duidelijk de snelste in een mooie 42,0. Vooral belangrijk daarbij dat Roy van de Berg weer een uitstekende 17,0 liet zien. Terug op topniveau.

De vrouwen reden de vierde rijd.
Meneer 60% 04 augustus 2023 11:34
Korte samenvatting van gisterenavond:
- Dygert terug op haar oude niveau, wint met overmacht goud, bijna een WR.
- Eefting net geen medaille. Had wat pech met het koersverloop. Leek de snelste sprint te hebben maar moest vroeg aangaan omdat anders een ontsnapte Zwitser had gewonnen.
- Teamsprintvrouwen ook net geen medaille. Startronde was niet goed genoeg vergeleken met de anderen.
- Nederland succesvol op de para-onderdelen.
De zwarte trui 04 augustus 2023 22:01
0.035 seconden! Winnen is winnen, maar richting Parijs is er werk aan de winkel.
Eindhovuh 04 augustus 2023 22:22
Voor Australië smileys with beer
Sjorsoll 04 augustus 2023 22:29
Carlos Danger 04 augustus 2023 23:34
Opvallend feitje; op de WK wielrennen-pagina van Sporza niets te vinden over de 'bullet-train".
De zwarte trui 05 augustus 2023 16:00
Knap dat de ze gisteren de team sprint hebben gewonnen. Hoogland is niet in beste doen. Matige 19e kwalificatietijd bij de sprint en nu uitgeschakeld door Paul. Harry snelste in de kwalificatie en kegelt Glaetzer eruit. Morgen wacht de volgende Australier in de kwartfinale Richardson.
Meneer 60% 05 augustus 2023 17:10
Jeffrey Highland maakt het vooralsnog niet waar in Schotland. In interviews, ook begin dit jaar nog, gaf hij aan enorm veel tijd en energie kwijt te zijn aan de verbouwing van zijn huis. Dat breekt een keer op.
Slimmerd 05 augustus 2023 20:33
Met dit viertal gaat Ganna geen Olympisch goud pakke
De zwarte trui 06 augustus 2023 11:31
Mannen achtervolging vandaag met de kwalificatie. De startlijst overziend wint Italie, Milan of Ganna, dit nog als ze achterstevoren op de fiets gaan zitten? Bigham is leuk en Sexton werd gisteren derde met ploegenachtervolging en is verdienstelijk weg PCT renner. Waarom rijdt er geen enkele Deen uit het winnende ploegenachtervolging team op de individuele afstand?
De zwarte trui 06 augustus 2023 12:48
Ganna pas/weer in de slotkilometer langs Bigham.

Ganna 4:01.344
Bigham +1.617
Milan +5.049
Alves Oliveira +5.063
De zwarte trui 06 augustus 2023 13:38
Harrie - Richardson 1-0
en 2-0



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/08/2023 21:49 door De zwarte trui.
Slimmerd 06 augustus 2023 20:24
Kopecky pakt nog maar eens een zege (en dus wereldtitel)
De zwarte trui 06 augustus 2023 20:49
Ganna met de ultieme coach fuck. In de laatste ronde terugkomen en winnen met 5 hondersten. Bigham mag terug achter de tekentafel. Milan easy naar de 3e plek.

We gaan het zien. Wat is de beste voorbereiding op de ITT op de weg. Paar 4 minuten inspanningen op de baan of jezelf helemaal binnenstebuiten rijden op de weg. Ganna vs Evenepoel vs Kung.
Slimmerd 06 augustus 2023 21:29
Gamma wint in de laatste 250 meter nog een seconde oo Bingham, het was genieten voor de kijker
De zwarte trui 06 augustus 2023 21:42
Van der Wouw 4e op de Keirin.
Meneer 60% 06 augustus 2023 22:12
Die puntenkoers van het omnium is echt een bizarre chaos. Geen touw aan vast te knopen.
De zwarte trui 06 augustus 2023 22:25
Beetje flauw dit, maar het Portugese wielrennen staat er niet zo best op. Nog even het plasje van Iuri Leitao afwachten...
De zwarte trui 07 augustus 2023 14:38
Harrie vs Carlin 2-0. Goed dat ze Carlin in de teamsprint gespaard hebben.
Rudyk vs Paul 0-2



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/08/2023 21:49 door De zwarte trui.
Slimmerd 07 augustus 2023 15:35
. ( verkeerde plek )



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/08/2023 15:36 door Slimmerd.
Slimmerd 07 augustus 2023 15:36
Is de uitslag nog altijd hetzelfde als gisteren? Klopte naar mijn gevoel vrij weinig van
El Chaba 07 augustus 2023 17:53
Wanneer en hoe laat is de finale?
ton duk 07 augustus 2023 18:02
Straks rond 19.55 ,zegt WF
Gr
De zwarte trui 07 augustus 2023 18:21
Alle starttijden, uitslagen en livetiming: [www.tissottiming.com] zowel weg als baan
De zwarte trui 07 augustus 2023 18:36
Harrie loves Hugo: [nos.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/08/2023 21:49 door De zwarte trui.
De zwarte trui 07 augustus 2023 20:10
El Chaba 07 augustus 2023 20:50
Dank heren Duk en Zwarte trui, ik was echt nét op tijd om de eerste heat te kunnen zien! thumbs upsmiling smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/08/2023 20:50 door El Chaba.
De zwarte trui 07 augustus 2023 21:04
De aflossing dient te gebeuren met een sterke stijve (arm) aldus K Wild.
Meneer 60% 07 augustus 2023 21:07
Buchli heeft Van der Poel gezien en deed er een schepje bovenop. Twee keer op zijn bibs. Toch nog knap vierde. Zal morgen echter niet heel soepel uit bed komen, vrees ik.
De zwarte trui 07 augustus 2023 21:40
Knap van Buchli!

Ik zie dat Hesters een waarschuwing heeft gekregen voor het veroorzaken van een valpartij. Sporza omschrijft het zo:

Onze landgenoot Jules Hesters kwam in contact met een Nederlandse collega tijdens de afvalling. Vernon kon de val niet ontwijken en viel tegen hoge snelheid over de fiets van zijn voorganger.
De zwarte trui 07 augustus 2023 21:47
Harrie - Paul 2-0
Carlin - Rudyk 2-0



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/08/2023 21:49 door De zwarte trui.
opperman 08 augustus 2023 00:27
Het wordt gewoon zeker, een wereldtitel sprint? Ik ben geen baankenner maar wel Temidden der kapioenen ge- en herlezen. Een discipline waarin al sinds 1895 een wk bestaat, zowat uniek in de sportwereld duntk me. En dan 5 keer achter elkaar winnen; toch echt wel een ereplaats in de Nederlandse sportgeschiedenis.
Meneer 60% 08 augustus 2023 09:52
opperman Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het wordt gewoon zeker, een wereldtitel sprint? Ik
> ben geen baankenner maar wel Temidden der
> kapioenen
ge- en herlezen. Een discipline
> waarin al sinds 1895 een wk bestaat, zowat uniek
> in de sportwereld duntk me. En dan 5 keer achter
> elkaar winnen; toch echt wel een ereplaats in de
> Nederlandse sportgeschiedenis.

Helemaal eens. Harry Lavreysen is echt een hele grote en ik heb het gevoel dat dat in Nederland niet door iedereen op waarde wordt geschat.

Als ik even snel door de geschiedenis blader, zie ik dat vijf keer op rij wereldkampioen worden in die bijna 130 jaar nog maar twee keer eerder is gedaan. De Japanner Nakano won tien (!) keer op rij. Jef Scherens in de jaren '30 zes keer. Tien jaar na zijn laatste titel, met nog WO2 ertussen, won hij nog een zevende keer.
Cecchini 08 augustus 2023 10:14
Lavreijsen is volgens mij nog nooit in beeld geweest voor de titel sportman van het jaar.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/08/2023 12:39 door Cecchini.
Meneer 60% 08 augustus 2023 10:59
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Lavreijsen is volgens mij nog nooit in beeld
> geweest voor de titel sportman van hat jaar.

Hij was de laatste twee jaar wel genomineerd. Twee keer afgetroefd door Max Verstappen. Dit jaar zal Matthieu hem wel de baas zijn, vrees ik voor hem. Daar kunnen ze toch lastig om heen.
Sub Culture 08 augustus 2023 11:14
Hebben jullie ook kandidaat sportmannen van het jaar die niet in België geboren zijn?
Cecchini 08 augustus 2023 12:58
Hij blijft maar zuigen.
De zwarte trui 08 augustus 2023 13:37
Ieniemienie pikkie, kan je hem niet kwalijk nemen. En zondag de hele dag zitten huilen voor de TV natuurlijk.

Nee gekkigheid. Sub mag best een beetje zuigen. Hij heeft ook positieve bijdrages en deze constatering is nog terecht ook. Ik denk dat al die prachtige 'Belgische' talenten pas tot volle wasdom kunnen komen zodra ze zich aan de verstikkende Vlaamse cultuur weten te ontworstelen.
Eindhovuh 08 augustus 2023 13:54
Was van Aert een paar km noordelijker geboren won hij vast vaker ja.
Sub Culture 08 augustus 2023 14:22
De frustratie tiert welig op het prikbord, zelfs bij plaagstootjes.
Er bestaan nog zekerheden.
De zwarte trui 08 augustus 2023 15:21
Leuk stuk over JW Schip op de NOS: [nos.nl]
Eindhovuh 08 augustus 2023 20:17
Ik kan er prima tegen Sub.
De zwarte trui 08 augustus 2023 21:28
De vorm van Hoogland was zo slecht nog niet. Weer de km in de tas. (Ceterum censeo kilometrum Olympico retournandum esse.)

En dan nu de ergernis van de week. Kan de UCI de reglementen voor de sturen van de baanrenners wat aanscherpen aub! Gewoon een traditionele bocht minimaal (zeg) 38 cm breed en maximaal (zeg) 42 cm breed, maar nul flare (onder en boven even breed). Geen uitstekende buttplugs om je handen aero op te leggen. En de handen onderin de bocht, alleen bij een aflossing mag er een hand naar de bovenkant van het stuur.
De zwarte trui 08 augustus 2023 22:01
Schippie enn klasbak Havik, wat een slotsprint! Belgie netjes 4e the finger smiley
Cecchini 08 augustus 2023 22:44
Wat een heerlijke koers. Na zondag sportmoment van het jaar. Leuk spelletje de koppelkoers
ton duk 08 augustus 2023 23:13
Hoogland,Kopecky,vSchip en Havik.
De oerhollandse namen slaan vandaag toe op het WK Baan in Glasgow
Gr
Clavan 08 augustus 2023 23:34
Ik ben niet zo van de Belgie- Nederland strijd. Maar de postrace interview van Robbe Ghys was toch bijzonder. 1e antwoord was dat ze geflikt zijn door die Hollanders. En een half interview lang was hij nog in de veronderstelling dat ze 2e geworden waren. Tot de interviewer en ploeggenoot hem moest vertellen dat ze 4e waren.
opperman 08 augustus 2023 23:54
Ja en dan nog de rest van het interview naar het scorebord blijven kijken of het echt zo is.

Wat een harde koers was dat zeg! Geweldig van Havik-van Schip.
Carlos Danger 09 augustus 2023 00:08
Sportploeg van het jaar!
ton duk 09 augustus 2023 09:03
Ach ,hij stond toch liever niet op het podium
Heerlijk plaagstootje was dat !!
Gr
Eindhovuh 09 augustus 2023 09:03
Dit is precies mijn ervaring met de diepere gevoelens die je vaak in België aantreft, wat een genant interview. Dit is wat anders dan een plagerige Nederland-België, dit is een diepe afkeer van die ‘Ollanders. Hilarisch in sneuheid.
Zelf woon ik vlakbij de grens en kom graag in de Belse binnensteden, ben zeker geen ‘Ollander, maar ben toch steeds weer verrast dat wanneer je met een Belg wat langer praat vaak dit soort sentiment naar boven komt. “ Ja jij niet hoor, maar andere Nederlanders”.
[sporza.be]
Sub Culture 09 augustus 2023 09:20
Ach, eerste emoties net na een zware fysieke inspanning, die later ook prompt wordt genuanceerd.

Het België-Nederland sentiment is iets dat mij, als oorspronkelijk Franstalige compleet onbekend is, bij ons leeft het België-Frankrijk veel meer.

Een occasioneel kijkje nemen op het prikbord en het immer verwerpelijke wielerflits brengt vaak duidelijkheid waar de frustratie het diepst zit.
Eindhovuh 09 augustus 2023 09:26
Later genuanceerd? Hij eindigt met liever 4de dan naast de Nederlanders als tweede staan.
En van die frustratie kan je toch niet menen? Heel gek.
Maar ieder zijn mening.
Meneer 60% 09 augustus 2023 09:49
Haha, vrij kansloos interview van onervaren renners. En hoezo hebben ze eigenlijk geen coach of iemand anders die ze vertelt dat ze vierde zijn geworden? Was zo'n tien seconde na de finish al duidelijk.
Remko 09 augustus 2023 11:05
Haha, zo'n interview is toch genieten :-). Jaloers op de grote broer, dikke nekken, arrogant, Calimero etc etc.

Net als de totaal misplaatste hekel die Nederlanders in de jaren 70-90 (en sommigen nu nog) aan Duitsers hadden, leeft er binnen een deel van België een vergelijkbaar gevoel ten opzichte van 'Holland'. Stel je eens voor dat een Nederlander zou zeggen dat hij niet naast een Belg op het podium zou willen staan, je zou zo iemand toch volledig voor gek verklaren....
ton duk 09 augustus 2023 11:37
Remko Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Stel je eens voor dat een
> Nederlander zou zeggen dat hij niet naast een Belg
> op het podium zou willen staan, je zou zo iemand
> toch volledig voor gek verklaren....

Met de vaste plek die vAert heeft ,blijft er dan ook maar 1 plek over voor de Nederlanders he
Gr
Slimmerd 09 augustus 2023 11:41
De coach, Kenny de Ketele, zit liever op de tribune dan op het middenplein (althans de verslaggever op Canvas was constant zo opgewonden dat ie kon zien hoe De Ketele communiceerde met zijn puppilen)
ton duk 09 augustus 2023 13:07
Remko Schreef:
------------------------------------------------------
> Net als de totaal misplaatste hekel die
> Nederlanders in de jaren 70-90 (en sommigen nu
> nog) aan Duitsers hadden

Nou ,er waren wel wat gegronde redenen natuurlijk.
Gr
Clavan 09 augustus 2023 13:11
Zoals een Deense, trouwens een hele goede, voetbalanalyticus paar dagen geleden zei: "een Duitse technisch directeur bij een joodse voetbalclub is wel raar eigenlijk, he".....
Eindhovuh 09 augustus 2023 13:53
Wat een tamelijk krankzinnige opmerking was
Carlos Danger 09 augustus 2023 13:58
Was zeker dat irritante kereltje met die rare Spaanse naam?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/08/2023 13:59 door Carlos Danger.
De zwarte trui 09 augustus 2023 19:31
Harrie, Hoogland en Richardson winnen de 1/4 finales in de Keirin. Van Loon out.
De zwarte trui 09 augustus 2023 19:52
Quintero, Carlin en Lavreysen + Richardson, Nakano en Hoogland in deze volgorde door naar de finale.
De zwarte trui 09 augustus 2023 19:58
Een WK sprint uit Wales! Finucane - Friedrich 2-0 en ook de strijd om brons ging verloren voor Duitsland Andrews - Hinze 2-0
De zwarte trui 09 augustus 2023 21:28
Quintero zet Harrie op zijn plek. Die dacht met een aanval van 3 ronden te kunnen winnen.
Eindhovuh 09 augustus 2023 22:26
Rare actie? Sowieso raar toernooi van hem.
Blijft mooiste onderdeel vind ik.
Meneer 60% 10 augustus 2023 09:57
De verhoudingen in de sprintploeg liggen niet lekker. Redelijk pijnlijke interviews in meerdere media deze week. Zoals deze: [nos.nl]. Hopelijk wordt alles uitgesproken met een biertje erbij, maar Hoogland lijkt toch op ramkoers te liggen.
Meneer 60% 10 augustus 2023 09:59
Dat Kopecky het omnium gisteren niet won, was echt onbegrijpelijk. Op de afvalkoers en puntenkoers veruit de sterkste, maar ze reed een dramatische en bovendien oliedomme (net even teruggekeken) temporace waarin ze ongeveer alles fout deed. Ze werd ze 19e van de 20, waarmee ze een dikke 30 punten op de favorieten inleverde. De scratch daarvoor was ook al niet supergoed. Leermoment richting Parijs, zullen we maar zeggen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/08/2023 10:08 door Meneer 60%.
Koppizoektwachtwoord 10 augustus 2023 10:32
Zo zonde (die onenigheid in de Nederlandse sprintploeg dus). Leek me eigenlijk meer een vrouwendingetje, zulk onderling gedoe. Niet fijn richting Parijs.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/08/2023 10:33 door Koppizoektwachtwoord.
Eindhovuh 10 augustus 2023 11:23
Hoogland ligt steeds verder achter bij Lavreijsen en hij vindt dat de schuld van Lavreijsen. Lastig. Kan zich beter op teamsprint rivhten voor goud lijkt mij.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/08/2023 11:24 door Eindhovuh.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen